Moikka! Katselin tässä paripäivää sitte yhen kysymyksen vastaus kommenteja. Yhdessä luki että chinchilla tarvitsee luonnon valoa. Minun toinen chinchilla ei saanut luonnonvaloa noin 5 kuukauteen ja toinen 1 kuukauteen. Paitsi sillon ne pääsevät luonnonvaloon kun käytän niitä omassa huonessani kyyläilemään ikkunaa noin päivittäin.. Miksi chillat tarvitsevat luonnonvaloa? Sillä en pääse vaihtamaan häkkiä toiseen huoneeseen. Haitaaks se?
Tarvitseeko chicnhilla luonnon valoa?
3
164
Vastaukset
- accd
"Stressi voi olla ympäristön aiheuttamaa, kuten liian meluisa tai rauhaton elinympäristö tai liian vähäinen luonnonvalo. Stressi voi myös johtua väärästä hoidosta, kuten vääränlaisesta ruokavaliosta, liian vähäisestä liikunnasta tai virikkeettömästä elämästä. Chinchilla voi olla stressaantunut, jos se on onneton. Chinchilla stressaantuu myös, jos se ei saa päivisin nukuttua."
http://www.chinchillat.net/Sairaudet.html
Tässä nyt esimerkki luonnonvalon tarpeesta. Valo vaikuttaa mm. kasvuun, terveyteen, lisääntymiskykyyn, sisäelimiin jne. - minkaaaaaaaaaaa
Nyt en oikein osaa vastata. Enkä ymmärtänyt tuota vastausta? Tarvitseeko siis chinchilla valoa? Vai riittääkö se että he pääsevät ikkuvamaiseen huoneeseen jokapäivä paitsi sillon kun ollaan reissussa.
- accd
Tarvitsee valoa ja myös vuorokausirytmin. Sitä ei siis voi jättää pimeään tai valoisaan reissun ajaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 106931
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33683