Talven seissyt ulkolämpötilassa. Ei lähe muutoin kuin kaataa kaasarin kurkuista bensaa, -sitten käynnistyy ja käy. Jos sammuttaa ja heti yrittää startata -ei lähde.
kertokaa kokeneet kaverit -missä vika?
Ei lähe käyntiin ZZR 600 E
30
3139
Vastaukset
- K M K
Halooooo.... eikö kenelläkään ole tietoa mitään?
-jos joutuu kaasarin iroittamaan...mitä sieltä pitää aukoa?
-entä kurkkujen päällä olevat kannet 4 llä ruuvilla kiinni..jos avaa ne -voiko sitäkautta jotain "puhdistaa" ?- kawa94
Kokeneesta kaverista en tiedä mutta kuinka vanhat bensat on tankissa? Itselläni myös samainen pyörä, 1994 vuosimallia. Omani seisoi myös about 1,5kk ulkona tässä keväällä, tuossa ajassa oli bensa ehtinyt mennä vanhaksi! Siis noin pienessä ajassa. En sitä itsekään uskonut, ennenkuin lirutin vanhat bensat pois ja laitoin uutta, lähti heti kuin palmun alta! Jos tuo kikka ei toimi, niin muuta en sitten tiedäkään...
- K M K
kawa94 kirjoitti:
Kokeneesta kaverista en tiedä mutta kuinka vanhat bensat on tankissa? Itselläni myös samainen pyörä, 1994 vuosimallia. Omani seisoi myös about 1,5kk ulkona tässä keväällä, tuossa ajassa oli bensa ehtinyt mennä vanhaksi! Siis noin pienessä ajassa. En sitä itsekään uskonut, ennenkuin lirutin vanhat bensat pois ja laitoin uutta, lähti heti kuin palmun alta! Jos tuo kikka ei toimi, niin muuta en sitten tiedäkään...
Bensat olivat syksyltä, -mutta tuon vinkin sain jo ennenkin ja ostin sinne uutta bensaa. Sillä se käy jos kaataa kaasarin kurkusta -ei aina silläkään käynnisty kun en tiedä kaadanko liikaa vai liian vähän.
Jos onnistuu lähtemään -se käy kyllä vaikka puolipäivää sitten. Mutta sammutuksen jälkeen, ei lähde startilla vaikka heti sammuttamisen jälkeen starttaa.
Joku sanoi taas ettei jaksa nostaa bensaa. Bensapumpun kalvo on ehjä sen katsoin, ja käyhän se pitkään tuolla mainitulla keinolla.
Kertokaa lisää joku joka kohdalle osuu lukemaan. !
- kkksii
onkohan akku kondiksessa.. mulla alkaa olla akku finaalissa, vaikka pyörittää ihan hyvin niin ei starttaa. vähän aikaa laturissa niin lähtee ku palmun alta, pitää vaan ladata usein. pitäs uusia akku.
- zzr600
Just tempaisin kaasarit pois, kun säädin ilmaruuveja, kunnes huomasin että pienellä ruuvimeisselillä ja peilin avulla olis selvinnyt sivukatteen ja tankin irroituksella:)
mulla -93 vm ja kaasarit tosi helppo irroittaa. kaasarin ja sylinteri kannen välissä kun tarkkaan katsoo niin näkyy ristipää ruuvarilla avattavat klemmarit 4kpl ei tarvii ku löysätä jonkinverran niin kaasarit saa väännettyä, tai kitkuteltua pois, sit molemmissa sivuissa pienet vesiletkut pitää irroittaa, ja tietty bensaletku, niin ja jos haluaa kaasarit kokonaan pois niin tietty kaasuvaijeri hässäkät ja ryyppy vaijeri. koko purku hommaan multa menee noin 30 min, muutaman kerran ottanut pois:)
kannattaa ne pohjat ottaa pois, ja sieltä niitä suuttimia puhallella.
tietty bensapumpun vois ihan ekana katsoa toimiiko se.- K M K
Kiitos, siinä jo jotain lisätietoa !
K M K - K M K
Bensapumppu vaikuttaa toimivalta kun se käy vaikka tunnin -kun saa kaasareihin annetulla bensalla ensin käyntiin.
Miksei lähde startilla heti perään se on kysymys!!!
Akku on autonakku vieressä ja kaapelit!
"Pohjassa suuttimia puhallella" - ei siis pältä niitä kurkkujen kohdilla olevia kantsi avata???
Lieneekö talvenaikana 95 bensa tukkeuttavaa sorttia, .?? - BOOOoom
K M K kirjoitti:
Bensapumppu vaikuttaa toimivalta kun se käy vaikka tunnin -kun saa kaasareihin annetulla bensalla ensin käyntiin.
Miksei lähde startilla heti perään se on kysymys!!!
Akku on autonakku vieressä ja kaapelit!
"Pohjassa suuttimia puhallella" - ei siis pältä niitä kurkkujen kohdilla olevia kantsi avata???
Lieneekö talvenaikana 95 bensa tukkeuttavaa sorttia, .??95 bensassa on talven jälkeen yhtä monta oktaania, kuin aamukahvissa..
Mulla ei meinannu startata ees ylivuotisella 98:lla
Eikös tuossa mallissa ole alipaineella toimiva bensahana?
Kumitiivistesarja, jousi ja pari ruuvia uusiks..?
- zzr600
Mikähän siinä sitten voisi olla?? Hmm. ei ihan tarkkaan ole tuo kaasarin toiminta tiedossa, mutta voisko se olla joku sellanen, että silloin kun sen saa käymään kaasareihin suoraan kaadetun bensan avulla niin toimii kuitenkin silleen että imupuolen alipaine "repii" bensaa sinne, eli et siellä olis jotain suuttimia tukkeessa tai sitten siinä kaasarin päällä olevan kannen alla ne kumi hässäkät rikki?? voi nekin katsoa. kandee ottaa kasarit pöydälle, ei se paha homma ole:)
Hyviä ja selkeitä neuvoja amatööriltä :)- zzr600
Niin joo, jos ei halua niitä kaasareita sieltä ensimmäiseksi repiä irti, niin saahan ne kannet siitä päältä auki, katsoo vaikka nyt ensimmäiseksi ne kumit että on ehjiä. siinä kannen alla on jousi ja sit se neulaventtiili, vähä pitää kannesta kiinni kun ruuvit avaa, sit on se kumi hässäkkä mikä kannattaa katsoa että on ehjä, en nyt muista saako sen väärinpäin sinne takas, mut kandee kattoo miten se on siellä,,muistaakseni siinä kumissa on joku "nasta" mikä tulee tiettyyn kohtaan, en oo nyt ihan varma?
- K M K
Åsken juuri (pitkästä aikaa) -käytin sitä, kun lurautin kurkuista bensaa alkuun. Kävi normaalisti. Starttasin 2 sek päästä uudelleen ja lähti. Starttasin 5 min päästä taas- EI lähtenyt!!!
Siis jokaisen kurkun päällä (kohdalla) on neljällä ruuvilla oleva kansi.
Niitä tarkoittanet.? Irti ja siellä on jotain kumitiivisteitä(kö)? - zzr600
juu siinä on sellaset isot gummit :)
- GPz900r
onko bensahan oikeassa asennossa? GPz:ssa on ainakin asento joka aukaisee hanan alipaineella koneen käydessä ja startatessakin. Jos on alipaine letku ahdas tai hana jumissa niin voisi kuvitella että ei aukaisisi alipaineella startatessa.
- K M K
Täytyykin tutkia....
kun hanan laittaa ON -asentoon eikö silloin olisi oikea?
Aikaa vaan joskus vähän että vain toisinaan on kerinnyt vikoja hakemaan( vaikka olisi parasta ajoaikaa).
Sitten seuraavaksi ne kurkkujen ylläolevat kumit! - K M K
K M K kirjoitti:
Täytyykin tutkia....
kun hanan laittaa ON -asentoon eikö silloin olisi oikea?
Aikaa vaan joskus vähän että vain toisinaan on kerinnyt vikoja hakemaan( vaikka olisi parasta ajoaikaa).
Sitten seuraavaksi ne kurkkujen ylläolevat kumit!Se on sitten tehty, koko tiistai pv, -kaasari irti, kohokammiot auki, jonkun suuttimen irroitin jokaisesta, puhdistin -siellä oli seinämissä harmaa kerros jotain ehkä bensasta laskeutunut(talven seisomisen aikana)? -puhdistin suuttimia aseöljysuihkulla.
Kokoaminen -kiinnilaitto, -ainakaan sen illan aikana ei käynnistynyt. Ensikis kaadoin bensaa siitä letkusta joka tulee pumpulta että täyttyisi alkuunsa. Ei klähetyt käymään ! ! ! - pakoputkessa paukahti -ehkä sai liikaa ainetta? -Katsotaan vielä päivä pari, sitten luovun koko hommasta ellei onnistu. Ostakaa pois?
- K M K
..ja nyt ei lähde enään bensaa kaasariinlaitonkaan jälkeen !! -tulikohan kierrettyä jotakin suihkuventtiiliä liiaksi johonkin suuntaan... pakoputkessa paukahtaa joskus, vaan ei lupaa..
- zzr600
Mun käsittääkseni siellä kaasarin"pohjan" sisällä ei oo mitään "säädettäviä" suuttimia, mutta jos kannen ulkopuolella olevia kiersit, niin ne on seos ruuvit, sitten täytyy niitä alkaa hakemaan paikalleen.
veikkaisin jotain 1.5-2 kierrosta auki, jos sellasta koittais, mut jos et niihin koskenu niin ei sitten kannata koskeakkaan.
missäpäin suomea asustat? - K M K
zzr600 kirjoitti:
Mun käsittääkseni siellä kaasarin"pohjan" sisällä ei oo mitään "säädettäviä" suuttimia, mutta jos kannen ulkopuolella olevia kiersit, niin ne on seos ruuvit, sitten täytyy niitä alkaa hakemaan paikalleen.
veikkaisin jotain 1.5-2 kierrosta auki, jos sellasta koittais, mut jos et niihin koskenu niin ei sitten kannata koskeakkaan.
missäpäin suomea asustat?Ulkopuolisia ruuveja en kääntänyt !
näinollen onneksi!
mieleen tuli että siinä käännellessä kaasaria saattoi joku koho kammiossa jäädä jumiin ja se syöttäisi bensaa liiaksi käynnistysyrityksessä !??
Kun paukahtelee pakoputkessa pidemmän starttauksen jälkeen .
paikkakuntani on ; Nokia - ajamatta koko kesä?
K M K kirjoitti:
Ulkopuolisia ruuveja en kääntänyt !
näinollen onneksi!
mieleen tuli että siinä käännellessä kaasaria saattoi joku koho kammiossa jäädä jumiin ja se syöttäisi bensaa liiaksi käynnistysyrityksessä !??
Kun paukahtelee pakoputkessa pidemmän starttauksen jälkeen .
paikkakuntani on ; NokiaHerran jumala, etkö ole vielä koko vuotena päässyt ajamaan ?? Imuvuoto syynä ???
- K M K
ajamatta koko kesä? kirjoitti:
Herran jumala, etkö ole vielä koko vuotena päässyt ajamaan ?? Imuvuoto syynä ???
Niin on ! -ei tässä veteraanimies olisi enään usein pyörällä. -toki kuntoon yritän aina jossain välissä saada.
Kootessa kaasaria suihkutin aseöljyä suuttimiin, voi olla sekin ongelman syy.
Tosin ilmavuoto saattaa jossain olla ? - K M K
zzr600 kirjoitti:
Mun käsittääkseni siellä kaasarin"pohjan" sisällä ei oo mitään "säädettäviä" suuttimia, mutta jos kannen ulkopuolella olevia kiersit, niin ne on seos ruuvit, sitten täytyy niitä alkaa hakemaan paikalleen.
veikkaisin jotain 1.5-2 kierrosta auki, jos sellasta koittais, mut jos et niihin koskenu niin ei sitten kannata koskeakkaan.
missäpäin suomea asustat?Joo kiersin sittenkin kohokammion alla olevia ruuveja(suuttinia) -kahta ainakin.
Mutta ne joihin en koskenut -totesin tänään kun otin jälleen kaasarin pöydälle, että ne joihin en koskenut olivat sen 1.5- kierrosta auki!!!
Olisiko öljy , jota eka kerralla laitoin , valunut joidenkin suuttimien reikiin niin että olisi haittana?
Mutta aika olisi jo pyörällä päästä ajaan? - zzr600
K M K kirjoitti:
Joo kiersin sittenkin kohokammion alla olevia ruuveja(suuttinia) -kahta ainakin.
Mutta ne joihin en koskenut -totesin tänään kun otin jälleen kaasarin pöydälle, että ne joihin en koskenut olivat sen 1.5- kierrosta auki!!!
Olisiko öljy , jota eka kerralla laitoin , valunut joidenkin suuttimien reikiin niin että olisi haittana?
Mutta aika olisi jo pyörällä päästä ajaan?siinä aikalailla keskellä on pääsuutin mistä lähtee yks osa ruuvarilla ja toinen osa n:6-8mm kiintoavaimella. Tyhjäkäynti suutin on siellä myös pääsuuttimen vieressä jossain ne olis tärkeitä putsata mielummin jollain jarrusprayllä ja puhallella hyvin. Katon illalla jos löytyis parempia ohjeita:) kaasareiden puhdistus ja säätö n:200egee ei huono vaihtoehto;)
- K M K
Ostin injektiopuhdistusainetta jota ohjeen mukaan laitetaan bensan joukkoon. Puhdistin sillä suuttimia joita auoin, kun irroitin toisen kerran kaasarin.
Tyhjäkäynnin säätöletku/(kierrettävä vaijeri) tulee keskelle alas. Onko senvieressä tuo pääsuutin?
Sen vielä voisin katsoa jos löydän muuten on jo loppusuora pian lopussa.
kertaus alusta: Pyörä seisoi talven pressutilassa kun ajosta jätettiin.
Keväällä ei lähtenyt startilla, vaihdoin bensat, ei lähtenyt, kaadoin kurkuista bensaa, sain siten käymään, kävi normaalisti vaikka kuinka pitkään, uudelleen starttauksen jälkeen ei lähtenyt startista, aina vaati kurkuista aineetta lähteäkseen. Tilanne parani ajaoloon, kun käynnisti kaasarin kurkuista kaadetulla bensalla , lähti jo starillakin jos seisoi vain 10-20 min. Mutta ei lähetyt enään seuraavana pvänä starttauksella. Akku on kaapeleilla oleva auton akku. Otin kaasarin irti, puhdistin, en juurikaan säädellyt mitään, kaasari takaisin -ei enään lähtenyt millään konstilla. Eikä toisen irroituksen jälkeen -jolloi injektioaineella puhdistamista. Pitkän starttauksen jälkeen paukahtaa pakoputkessa. - K M K
Kävin RM Heinolla Treella, ja sain neuvoja kokemuksestaan että syynä on Tulpat.
Ei kuulemma ole aiemminkaan Kawat lähtenyt monasti talven seistyään käymään ilman tulppien vaihtoa!- Katsotaan huomenna kun vaihdan ne ! - K M K
Ja köykäisesti lähti .... en vaihtanut niitä aiemmin kun olivat niin hirveän kireät ja pelkäsin että katkeavat -jatkovartta 15 cm pitkää piti nytkin avatessa käyttää ja 3.sylinterin tulppa ei auennut jäi sitten vaihtamatta.
3 -.uutta tulppaa , ja hyvin lähtee.
Paljon meni aikaa turhaan hakiessa muualta vikaa, kaasari pois kaksi kertaa j.n.e - zzr600
Hyvä juttu. mietin just tulppa vikaa ennenkö luin viimeisen viestisi, mut aattelin ettei kuitenkan olis niistä kiinni, koska kaasareihin suoraan kaadetulla bensalla kävi kuitenkin, mutta hyvä jos tuli kuntoon :)
- K M K
Kun montakertaa tuli kaadettua kaasarin kautta bensaa niin olisikohan sitä ajautunut voiteluöljyn joukkoon. Pitäisikö vaihtaa, vaikka siellä on uudet öljyt viimesyksyltä?
Öljyn pinta ei ole kuitenkaan yli "viivan" !
( miltä paikkakunnalta nimim. zzr600 -olet?)- zzr600
kyllähän ne öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa jokatapauksessa:) suamen turuust ollaan
- K M K
Hyvin pelasi, tein kanta Hämeessä käynnin vähän koeajomielessä. Siitä saa joku ostaa pyörän!
- PEKKA
Itse otan,auton akusta apuvirtaa.Moottoripyörä seissyt kylmässä tallissa,koko- talven.Startaan pelkkä ryyppy päällä,eikä yhtään kaasua niin lähtee käyntiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663115
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262203Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251667Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161381- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631127