Miten opettaa kissa pissimään ulos??

k-mikko

Tuli vaimon anopille kuukausi sitten aivoinfarkti, ja on nyt sairaalahoidossa. Otettiin siis hänen 16-vuotias kissansa meille asumaan.

Ongelma on nyt se, että ei suostu pissimään kissanhiekkoihin, koska oli anopin kerrostaloasunnossa opetettu pissimään pottaansa revittyihin sanomalehtiin. Noh, ihan halpaa touhuahan tuo on, koska lehdet on kuitenkin jouduttu maksamaan, ja ainoa mikä kärsii on paperinkeräysyhtiöt :-) (Nojoo.. jätettähän ne hiekat sun muutkiin on..)

Tästä märästä paperisilpusta tulee kuitenkin aika paljon jätettä omaan roskikseemme, eikä kahden viikon tyhjennysväli tunnu riittävän (asumme btw. siis omakotitalossa). Anopin kerrostalossa oli tietysti isommat jäteastiat.

Meillä on puutarha, jossa kissaa nyt ulkoilutetaan valjaissa, ja tykkääkin siitä vielä kovasti. Ei millään meinaa tulla sisälle, vaikka oli sisäkissa 16 vuotta. Mutta ei vaan millään pissi ulos, vaikka saisi ihan kernaasti sitäkin tehdä omassa pihassa.

Mitens voisi tätä tytteliä opettaa pissimään ulos? Jos on ideoita, niin kertokaa!!!!! Se ulkoilee, ja sitten tulee ihan itse sisälle, ja painuu pissapotalle, ja sitten taas haluaa ulos...

Lisäksi neidillä taitaa olla sokeritauti, koska pissii sellaiset 6-8 kertaa päivässä... Eli pottaa saa olla koko ajan vaihtamassa. Siksi olisi hyvä kun saataisiin näin edes kesällä vähän 'säästettyä' ulkoilun ohessa.

Sinänsä meillä kyllä on kokemusta kissoista. Meillä itsellämme oli 17,5 vuotta oma kissa oli, mutta hänestä aika jätti pari vuotta sitten. Se opetettiin ulkoilemaan, ja tekemään jätöksensä puutarhaan. Mutta Anopin kissan kanssa se ei vaan tunnu onnistuvan. On koitettu btw. letvitettyä sen 'pissasanomalehtiä' ympäri puutarhaa, mutta ei vaan tunnu tunnistavan 'omaa' hajuaan....

0

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

        Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
        Maailman menoa
        429
        1906
      2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

        Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
        Maailman menoa
        198
        1593
      3. Minua itkettää tämä tilanne

        Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
        Ikävä
        109
        1441
      4. Miksi koulut pakottavat

        Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
        Maailman menoa
        179
        1423
      5. Mitkä oli suurimmat

        Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
        Ikävä
        45
        1066
      6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

        Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
        Suomi24 Blogi ★
        0
        1050
      7. Minulla oli tunteita

        Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
        Ikävä
        63
        976
      8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

        Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
        Ikävä
        120
        968
      9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

        Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
        Maailman menoa
        96
        948
      10. Se katse silloin

        Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
        Ikävä
        32
        906
      Aihe