Usein kuulee monien sanovan, että käyvät esim. mätsäreissä. näyttelyissä ja muissa kisoissa vaan omaksi iloksi ja ilman sen suurempia tavoitteita. Voitto ei kuulemma ol tärkeintä.
Allekirjoitan tuon, että voitto ei ole tärkeintä, mutta ihanko tosissaan ihmiset käyvät kisoissa ilman suurempia tavoitteita? En usko, itse aina toivoo että sijoittuisi ja pärjäisi.
Ja ihmiset myös sanovat, etteivät ole mustasukkaisia tai katkeria muiden pärjäämisestä (vaikka se olisi jatkuvaa). Itse ainakin myönnän, että tunnen kateuden piston aina kun itse ei pärjää ja toisten koirat taas voittavat :) Toki olen tyytyväinen jo siihen, että oma koirani mahdollisesti on esiintynyt/toiminut hienosti, mutta silti on vielä se mutta: Omasta mielestä ihmisluontoon kuuluu pieni kateus muita kohtaan. Enkä sano sitä pahalla! Ilman sitä piirrettä ei kilpaileminen edes olisi kilpailemista. Jokainenhan OIKEASTI haluaa olla paras, ainakin sisimmässään.
Vai mitä? :)
Kateus saa kisaamaan
1
138
Vastaukset
- Leikkimieltä kehiin!
Koiranäyttelyt ovat yksi jalostuksen apuväline - eivät muuta!
Itse olen koiranäyttelyissä kiinnostunut siitä laatuarvostelusta. Se kertoo minkälainen rotunsa edustaja koirani on. Kilpailuarvostelu on sitten sellaista ylimääräistä liibalaabaa....Varsinkin kun mennään ryp- ja bis- kehiin.
Tietysti tässä vaiheessa pitää sanoa, että mielestäni eri:n koira on riittävän hyvä jalostuskoira ulkomuotonsa suhteen. Se riittää minulle. Sen jälkeen tulee muut kriteerit.
Eli rehellisesti: en ole kade, mutta ylpeä kylläkin, mikäli koirani saa hyvän arvostelun!
Mätsäreissä käydään vain harjoittelemassa käyttäytymisetä, niiden sijoituksilla ei ole mitään väliä, jos käytös itseäni miellyttää (tai ei miellytä). Minusta tuntuu hullulta kun ihmiset kilpailevat niissä niin tosissaan. Haloo! - ne ovat pelkkiä leikkinäyttelyitä, joilla ei ole koiranjalostuksen kanssa mitään tekemistä. Kyllä se oma sesse on se maailman paras siitä huolimatta mitä se tuomari sanoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812