Kateus saa kisaamaan

jenniska89

Usein kuulee monien sanovan, että käyvät esim. mätsäreissä. näyttelyissä ja muissa kisoissa vaan omaksi iloksi ja ilman sen suurempia tavoitteita. Voitto ei kuulemma ol tärkeintä.

Allekirjoitan tuon, että voitto ei ole tärkeintä, mutta ihanko tosissaan ihmiset käyvät kisoissa ilman suurempia tavoitteita? En usko, itse aina toivoo että sijoittuisi ja pärjäisi.

Ja ihmiset myös sanovat, etteivät ole mustasukkaisia tai katkeria muiden pärjäämisestä (vaikka se olisi jatkuvaa). Itse ainakin myönnän, että tunnen kateuden piston aina kun itse ei pärjää ja toisten koirat taas voittavat :) Toki olen tyytyväinen jo siihen, että oma koirani mahdollisesti on esiintynyt/toiminut hienosti, mutta silti on vielä se mutta: Omasta mielestä ihmisluontoon kuuluu pieni kateus muita kohtaan. Enkä sano sitä pahalla! Ilman sitä piirrettä ei kilpaileminen edes olisi kilpailemista. Jokainenhan OIKEASTI haluaa olla paras, ainakin sisimmässään.

Vai mitä? :)

1

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikkimieltä kehiin!

Koiranäyttelyt ovat yksi jalostuksen apuväline - eivät muuta!

Itse olen koiranäyttelyissä kiinnostunut siitä laatuarvostelusta. Se kertoo minkälainen rotunsa edustaja koirani on. Kilpailuarvostelu on sitten sellaista ylimääräistä liibalaabaa....Varsinkin kun mennään ryp- ja bis- kehiin.

Tietysti tässä vaiheessa pitää sanoa, että mielestäni eri:n koira on riittävän hyvä jalostuskoira ulkomuotonsa suhteen. Se riittää minulle. Sen jälkeen tulee muut kriteerit.

Eli rehellisesti: en ole kade, mutta ylpeä kylläkin, mikäli koirani saa hyvän arvostelun!

Mätsäreissä käydään vain harjoittelemassa käyttäytymisetä, niiden sijoituksilla ei ole mitään väliä, jos käytös itseäni miellyttää (tai ei miellytä). Minusta tuntuu hullulta kun ihmiset kilpailevat niissä niin tosissaan. Haloo! - ne ovat pelkkiä leikkinäyttelyitä, joilla ei ole koiranjalostuksen kanssa mitään tekemistä. Kyllä se oma sesse on se maailman paras siitä huolimatta mitä se tuomari sanoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      340
      7509
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      79
      4916
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3245
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3187
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2036
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      155
      1924
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      221
      1854
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      167
      1626
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1568
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1514
    Aihe