kalastuksen aloittaminen?

miriam

Olen aloittamassa kalastuksen monen vuoden jälkeen, viimeeksi kalastelin pikkutyttönä n. 15 vuotiaan, kymmenen vuotta sitten. Olen koko ajan pitänyt siitä, mutta aikaa ei ole ollut. Nyt muutin paikkaan missä saisin kalastella rauhassa. Kysymykseni kuuluu: aloittelijan paketti, mitä siihen kuuluu, virvelin lisäksi? Ja minkälainen virveli olisi paras?

4

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalawallu

Mielestäni jokin ns.2000 koon avokela (haspeli) ja siihen hyvä vapa 7 - 7.5 jalkaisena olisi aika sopiva tuohon virveliksi.

Omasta mielestäni parhaat vaihtoehdot tuohon löytyvät joko Daiwalta tai Shimanolta.

No tietenkin noita erilaisia vieheitä tarvitaan ja siinä yksi todella hyvä vaihtoehto on Lotto lippa ja väriä ns.papukaija ei pidä jättää listasta pois.9g koko on hyvä yleiskoko ja sopii noille välineille.

Mahdollisen saaliin toivossa niin haavi kuuluu perusvarustukseen,vaihtoehtoja löytyy vaikka miten paljon mutta myös ns.matkahaaveja (kokoontaitettavia)löyttyy suhteellisen laadukkaita.

Sitten tietenkin tuota nippelinappeli puolta kuten viehelukkoja - painoja - koukkuja - siimaa jne.

Älä unohda "Pappia" (kalantappoväline) ja kunnollista puukkoa.

K-Wallu

• Minari

kalastusta harrastavana naisena suosittelen sinua hankkimaan kalapakkiisi Minnow Spoonin.
        Takuuvarma haukiviehe ja mikä parasta ei takerru ruohoihin kiinni ja lentää pitkälle ;)Olen todella ihastunut tähän vieheeseen.

• Tomppa
        Minari kirjoitti:

kalastusta harrastavana naisena suosittelen sinua hankkimaan kalapakkiisi Minnow Spoonin.
        Takuuvarma haukiviehe ja mikä parasta ei takerru ruohoihin kiinni ja lentää pitkälle ;)Olen todella ihastunut tähän vieheeseen.

Juuh, itselläni on myös yksi minnow spoon, mutta en mä ole sillä mitään koskaan saanut, tietty niitä värejä on jos miljoona erilaista.
        Mutta yksi millä lähes jokakerta nousee hauki ylös (merestä, järvi on aivan toinen asia sitten)
        on Nils Mastersin invisible, eli suomeksi sanottuna nilssin punapää, se on jotenkin aivan mahdoton hauen vastustaa, syytä en tiedä, mutta niin vain tuntuu olevan..
        Kalaonnea kaikille.

• aloittelija myös

Et kertonut, onko kalapaikkasi järvi, lampi vai meri, sillä merelle ja makealle vedelle on olemassa omat viehe tyyppinsä.
      Tässä pari viehettä merelle: Nils MAster Invincible 15cm vari joku sellainen SiNI-KELTA kesällä hauelle, Beten sininen Krokodil-lusikka TAi Seepra-väri, molemmat toimineet kesällä ja vähän syksymmällä, joku sellainen moottoriöljyn värinen jigi kuhalle.
      Ahvenelle kannattaa kokeilla Abun Reflex Whitea
      Vähän syksymmällä, lehden väri hopea tai tms.
      Sisävesillä olen ollut vähemmän, mutta siellä
      voisi joku Ruohosuojattu Minnow spoon toimia
      valkoinen jigikin voisi ehkä toimia samoin
      Utö (ruohosuoja riippuen siitä, heitätkö vai vedätkö)
      Kannattaa katsoa alan lehdistä vinkkejä esim. Erä
      tai sitten netistä Esim xfish.com tai tyrskytaimen.fi. jos olet huutokauppaihmisiä, niin kannattaa käydä huuto.netissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe