kalastuksen aloittaminen?

miriam

Olen aloittamassa kalastuksen monen vuoden jälkeen, viimeeksi kalastelin pikkutyttönä n. 15 vuotiaan, kymmenen vuotta sitten. Olen koko ajan pitänyt siitä, mutta aikaa ei ole ollut. Nyt muutin paikkaan missä saisin kalastella rauhassa. Kysymykseni kuuluu: aloittelijan paketti, mitä siihen kuuluu, virvelin lisäksi? Ja minkälainen virveli olisi paras?

4

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalawallu

Mielestäni jokin ns.2000 koon avokela (haspeli) ja siihen hyvä vapa 7 - 7.5 jalkaisena olisi aika sopiva tuohon virveliksi.

Omasta mielestäni parhaat vaihtoehdot tuohon löytyvät joko Daiwalta tai Shimanolta.

No tietenkin noita erilaisia vieheitä tarvitaan ja siinä yksi todella hyvä vaihtoehto on Lotto lippa ja väriä ns.papukaija ei pidä jättää listasta pois.9g koko on hyvä yleiskoko ja sopii noille välineille.

Mahdollisen saaliin toivossa niin haavi kuuluu perusvarustukseen,vaihtoehtoja löytyy vaikka miten paljon mutta myös ns.matkahaaveja (kokoontaitettavia)löyttyy suhteellisen laadukkaita.

Sitten tietenkin tuota nippelinappeli puolta kuten viehelukkoja - painoja - koukkuja - siimaa jne.

Älä unohda "Pappia" (kalantappoväline) ja kunnollista puukkoa.

K-Wallu

• Minari

kalastusta harrastavana naisena suosittelen sinua hankkimaan kalapakkiisi Minnow Spoonin.
        Takuuvarma haukiviehe ja mikä parasta ei takerru ruohoihin kiinni ja lentää pitkälle ;)Olen todella ihastunut tähän vieheeseen.

• Tomppa
        Minari kirjoitti:

kalastusta harrastavana naisena suosittelen sinua hankkimaan kalapakkiisi Minnow Spoonin.
        Takuuvarma haukiviehe ja mikä parasta ei takerru ruohoihin kiinni ja lentää pitkälle ;)Olen todella ihastunut tähän vieheeseen.

Juuh, itselläni on myös yksi minnow spoon, mutta en mä ole sillä mitään koskaan saanut, tietty niitä värejä on jos miljoona erilaista.
        Mutta yksi millä lähes jokakerta nousee hauki ylös (merestä, järvi on aivan toinen asia sitten)
        on Nils Mastersin invisible, eli suomeksi sanottuna nilssin punapää, se on jotenkin aivan mahdoton hauen vastustaa, syytä en tiedä, mutta niin vain tuntuu olevan..
        Kalaonnea kaikille.

• aloittelija myös

Et kertonut, onko kalapaikkasi järvi, lampi vai meri, sillä merelle ja makealle vedelle on olemassa omat viehe tyyppinsä.
      Tässä pari viehettä merelle: Nils MAster Invincible 15cm vari joku sellainen SiNI-KELTA kesällä hauelle, Beten sininen Krokodil-lusikka TAi Seepra-väri, molemmat toimineet kesällä ja vähän syksymmällä, joku sellainen moottoriöljyn värinen jigi kuhalle.
      Ahvenelle kannattaa kokeilla Abun Reflex Whitea
      Vähän syksymmällä, lehden väri hopea tai tms.
      Sisävesillä olen ollut vähemmän, mutta siellä
      voisi joku Ruohosuojattu Minnow spoon toimia
      valkoinen jigikin voisi ehkä toimia samoin
      Utö (ruohosuoja riippuen siitä, heitätkö vai vedätkö)
      Kannattaa katsoa alan lehdistä vinkkejä esim. Erä
      tai sitten netistä Esim xfish.com tai tyrskytaimen.fi. jos olet huutokauppaihmisiä, niin kannattaa käydä huuto.netissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe