Tätä sanotaan leppoisaksi kahvipöydäksi. Mitähän tuollakin tarkoitetaan? Tietääkö lukija, ymmärtääkö kirjoittaja?
Koko maailma hukkuu kaikkeen pahaan ja väärään. Enhän minä vaan nuo kaikki muut.
Ihmisellä on aistit, meillä kaikilla! On silmät, joilla nähdä, korvat, joilla kuulla ja vielä aivotkin päässä ohjauskeskusksena.
Ihmisen aivot on maailman hienoin tietokone, joka monella näyttää toimivan väärin.
Lapsi havannoi aisteillaan jo ensi hetkestä lukien, saa vaikutteita ja kehittyy. Ovatko nämä vaikutteet joidenkin kohdalta huonoja tai vääriä? Varmaan ovat kun niin totaalisesti harhaudutaan hyvän ja aidon elämän tieltä.
Kohtele muita niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan. Tuo käsky pitäisi olla ihan jokaisen tiedossa, vaikka muulta näyttää.
Kirjoitan tämän nimimerkillä Apu toimittaja. Tuollaisella nimimerkillä palstalla leuhkitaan kun tarkoitetaan Aputoimittajaa.
Pienistä kirjoitusvirheistä ei saisi pilkata, ei myöskään tiedon puutteista, sillä kaikille ei ole suotu samoja mahdollisuuksia.
Jokainen on ihminen ja sellaisena häntä pitäisi kohdella. Oletteko tavanneet palstalla muunlaisia? Kertokaa minullekin ajatuksianne!
Jo riittää!
20
167
Vastaukset
Eihän tässä nyt ehdi ajatella mitään kirjoitusvirheitä tai ikäviä kommentteja, joita en edes aina lue.
Kesän kynnyksellä ollaan, luonto on juuri nyt tuoreimmillaan, annetaan mielemmekin olla suvisen raikas. Nyt pitää nostaa grillilihat lämpenemään jääkaapista ja laittaa valkoviini sinne viilenmään., kun tunnin kuluttua tulevat serkkuni miehineen kylään.
Näine aatoksineni toivottelen
ILOISTA VAPPUA :D- Apu toimittaja
Kiitos samoin!
Eräs tärkeä osa palstakirjoittelua on aiheessa pysyminen. Tämä vaan tiedosksi.
- vaki puska,,,,
Apu toimittaja vaikuttaa kovin tietäväiseltä, itseriittoiselta, mitä tuohon alotukseen enään voi voi lisätä ?
Hymmm,,, tietenkin apu toimittaja odottaa komentointia, kirjoittajat ei voi olla Apu toimittajan ilmaistuista mielipiteistä eri mieltä,
koska kaikki nuo lauseet joita Apu toimittaja alotuksessaan esitti, on opittua tietoa jonka kaikki on joutuneet opiskelemaan elämän koulussaan,
Tietenki kirjoitus taidossa esiintyy erilaisuutta, kuten allekirjoittaneellakin on kirjain ja kieli virheitä paljon,
siihen sanon, jokainen taaplaa tyylillään, asia on tärkeintä että menee ymmärrettävästi perille virheistä huolimatta.
kaikki ei ole noin täydellisiä kielen ja kirjoitustaidon suhteen
kuin Apu toimittaja.
Hyvää pyhäpäivän jatkoa kaikille.- Apu toimittaja
Kittos vastauksesta. "kaikki oppineet elämänköulussa", niinkö? Onko oppi mennyt palstalaisille hyvin perille?
- se puska
Apu toimittaja kirjoitti:
Kittos vastauksesta. "kaikki oppineet elämänköulussa", niinkö? Onko oppi mennyt palstalaisille hyvin perille?
kuten kirjoitin " jokainen taaplaa tyylillää " ! ?
Ei kaikkien tarvitse, eikä kaikki pysty olemaan n o i n täydellisiä kuin Apu toimittaja.
Uskallan silti elää täysillä ja ilmaista mielipiteeni ! - Apu toimittaja
se puska kirjoitti:
kuten kirjoitin " jokainen taaplaa tyylillää " ! ?
Ei kaikkien tarvitse, eikä kaikki pysty olemaan n o i n täydellisiä kuin Apu toimittaja.
Uskallan silti elää täysillä ja ilmaista mielipiteeni !Se on ihan oikein!
- Katleija
Harva kai enää huomaa tuota palstaotsikkoa - Leppoisa kahvipöytä -.
Jos joku muistaa vielä ns. entisiä aikoja, oli otsikko ihan passeli ja palstan henkeen sopiva.
Ei ole vaan kenenkään mieleen tullut keksiä parempaa ja tähän päivään sopivampaa otsikkoa.
Niin, mikähän olisi sopivampi?
Tuohon aloituksen lopussa olevaan kysymykseen.. "Jokainen on ihminen ja sellaisena häntä pitäisi kohdella. Oletteko tavanneet palstalla muunlaisia?", vastaan olen.
Se onkin palstan melkeinpä pääaihe.- Ramoona*
Olen vetäytymässä perinteiselle kevät- tai kesätauolle, ja viime viikon tiivis sairastuneiden lastenlasten hoito veikin ajan ja ajatukset tyystin ulkopuolelle palstailun. Kovakuumeinen flunssa kiersi perheen kaikissa kolmessa, mummia todella tarvittiin, eivät pienet koululaisetkaan yksin päivää pärjää. Kolmen viikon reissulla tuskin muistan koko suomi24:n olemassaoloa.
Tulin iloista vappua toivottamaan ja tutun nikin pitkästä aikaa nähdessäni (aitouden arvailut jätän toisille ;) riipustan muutaman sanasen tähän ketjuun. Olen ollut huomaavinani viime aikoina, että kirjoitustapani ei ole oikein kaikille mieleen, ja miksi pitäisikään kaikkia yrittää miellyttää. Omaksi ilokseni kirjoittelen enkä kenenkään suruksi... Innostun joistakin aiheista, mietin vähän tarkemmin ja otan selvää , sehän on niin helppoa tietsikka-aikaan. Siitähän saattaa syntyä hiukan pönöttävänoloinen esitys, vaikka ei ole tarkoituskaan. Kielen ilmiöt kiinnostavat, tutkin sanojen alkuperiä, mutta oikeinkirjoitus ei sinänsä kiinnosta tippaakaan, ellei joku ota sitä täällä esille asiana, ei muitten arvosteluna.Hyvin olen saanut selvää kaikista kirjoituksista, olen kai aika hyvä lukemaan. :) Ketäpä ei kiinnostaisi ja kiehtoisi luonto, kukkaset ja miksei mehiläisetkin, saahan niistäkin tietoja tuoda esiin, ei vain kokemuksia ja kuvailua. Ihmismieli on alati salaisuuksia täynnä, lasten ja nuorten puolella on sydämeni vankkumatta. Mielelläni luen esim. terveys- ja sosiaalialasta kiinnostuneiden tai ammattilaisten tekstejä, saa luennoidakin, ei ärsytä minua lainkaan. Mielelläni lukisin enemmänkin palstan taiteilijoiden tekemisistä, ja onhan täällä filosofiaa ja tähtitiedettä tutkineita - mutta ennen kaikkea elämänkoulussa pitkään kouliutuneita. Totta on, että elämänkokemuksissa on palstan suola ja sokerikin.Politiikkaan en juuri kantaa ota, en tiiviisti seuraa ja siinähän joutuu aina riitojen keskelle. Ensin asiat kinaavat, sitten se siirtyy sanojiin.
Kahvipöytää tästä ei millään saa, emme näe toistemme naamoja, eikä tällainen porukka missään tilanteessa olisi saman pöydän ympärillä, edes rekatut keskenään. Täällä tehdään hätäisiä johtopäätöksiä kirjoitusten perusteella kirjoittajasta ja hänen tarkoituksistaan, useimmiten ikävimmän tulkinnnan mukaan.
Harva meistä tietää enempää toisista kuin mitä ovat kirjoittaneet, ja vähintään valikoidusti suurin osa varmaan elämästään kirjoittaa. Ainakin minulle tekee hyvää olla välillä pitempään poissa palstalta, tuntuu että liikaa olen ollut äänessä, vaikka olen yleensä vain aamuisin pistäytynyt enkä edes joka päivä.
Iloista vappua ja ihanaa toukokuuta ! Ramoona* kirjoitti:
Olen vetäytymässä perinteiselle kevät- tai kesätauolle, ja viime viikon tiivis sairastuneiden lastenlasten hoito veikin ajan ja ajatukset tyystin ulkopuolelle palstailun. Kovakuumeinen flunssa kiersi perheen kaikissa kolmessa, mummia todella tarvittiin, eivät pienet koululaisetkaan yksin päivää pärjää. Kolmen viikon reissulla tuskin muistan koko suomi24:n olemassaoloa.
Tulin iloista vappua toivottamaan ja tutun nikin pitkästä aikaa nähdessäni (aitouden arvailut jätän toisille ;) riipustan muutaman sanasen tähän ketjuun. Olen ollut huomaavinani viime aikoina, että kirjoitustapani ei ole oikein kaikille mieleen, ja miksi pitäisikään kaikkia yrittää miellyttää. Omaksi ilokseni kirjoittelen enkä kenenkään suruksi... Innostun joistakin aiheista, mietin vähän tarkemmin ja otan selvää , sehän on niin helppoa tietsikka-aikaan. Siitähän saattaa syntyä hiukan pönöttävänoloinen esitys, vaikka ei ole tarkoituskaan. Kielen ilmiöt kiinnostavat, tutkin sanojen alkuperiä, mutta oikeinkirjoitus ei sinänsä kiinnosta tippaakaan, ellei joku ota sitä täällä esille asiana, ei muitten arvosteluna.Hyvin olen saanut selvää kaikista kirjoituksista, olen kai aika hyvä lukemaan. :) Ketäpä ei kiinnostaisi ja kiehtoisi luonto, kukkaset ja miksei mehiläisetkin, saahan niistäkin tietoja tuoda esiin, ei vain kokemuksia ja kuvailua. Ihmismieli on alati salaisuuksia täynnä, lasten ja nuorten puolella on sydämeni vankkumatta. Mielelläni luen esim. terveys- ja sosiaalialasta kiinnostuneiden tai ammattilaisten tekstejä, saa luennoidakin, ei ärsytä minua lainkaan. Mielelläni lukisin enemmänkin palstan taiteilijoiden tekemisistä, ja onhan täällä filosofiaa ja tähtitiedettä tutkineita - mutta ennen kaikkea elämänkoulussa pitkään kouliutuneita. Totta on, että elämänkokemuksissa on palstan suola ja sokerikin.Politiikkaan en juuri kantaa ota, en tiiviisti seuraa ja siinähän joutuu aina riitojen keskelle. Ensin asiat kinaavat, sitten se siirtyy sanojiin.
Kahvipöytää tästä ei millään saa, emme näe toistemme naamoja, eikä tällainen porukka missään tilanteessa olisi saman pöydän ympärillä, edes rekatut keskenään. Täällä tehdään hätäisiä johtopäätöksiä kirjoitusten perusteella kirjoittajasta ja hänen tarkoituksistaan, useimmiten ikävimmän tulkinnnan mukaan.
Harva meistä tietää enempää toisista kuin mitä ovat kirjoittaneet, ja vähintään valikoidusti suurin osa varmaan elämästään kirjoittaa. Ainakin minulle tekee hyvää olla välillä pitempään poissa palstalta, tuntuu että liikaa olen ollut äänessä, vaikka olen yleensä vain aamuisin pistäytynyt enkä edes joka päivä.
Iloista vappua ja ihanaa toukokuuta !Kiitos käynnistä, Ramoona!
Viestejäsi on aina miellyttävä lukea. Sinulla on tietoa ja taitoa kirjoittaa eri aiheista.
Olet ihannetyyppi kirjoittajana.
Toivotankin sinulle hyvää lomaa ja terveyttä!
Aloittaja perää vastausta, mutta kysymyksiä on sen verran monta, että en tiedä, mikä on vastattavaksi tarkoitettu ja mikä retorinen.
Oletan, että tuo "leppoisa kahvipöytä" on sitä ystävällistä liirumlaarumia, jolla annetaan ikääntyneistä ihmisistä sellainen mielikuva, että me olemme herttaisia höppänöitä, jotka kovaa vauhtia olemme tulossa lapsiksi jälleen. Lapsetkin ovat ihmisiä, ja niin olemme mekin kaikkine arkisine puuhinemme, velvollisuuksinemme ja harrastuksinemme.
Harrastushan tämä kirjoitteleminenkin on, eikä hassumpi olekaan.
Ainakin itse olen löytänyt täältä monia erilaisia ihmisiä, joista on tullut ystäviä.
Emme ole läheskään samasta muotista valettuja, mutta uskallamme olla sellaisia kuin olemme, ja leppoisan kahvipöydän tunnelma ei ole kaukana, kun lueskelemme toistemme tekstejä ja kuulumisia.
Arvaatte varmaan, että nyt tarkoitan sitä leppoisaa kahvipöytää, joka jo vuosia on ollut toiminnassa. Kissojen ja järjestyshenkilönä laiskottelevan Kaulimen lisäksi
Pirtissä poikkeavat niin realistit kuin vilkkaan mielikuvituksen omaavat. Villakoirien häätämisen, pullan leipomisen, puhdetöiden, kulttuuriharrastusten ym. ym. ym.
ohella pistetään pystyyn mielikuvituspippalot tai jopa tavataan ihan aikuisten oikeasti...
Lähetän tännekin kimpun valko- ja sinivuokkoja ja toivotan hyvää vappua!Minäkin apu toimittajalle sanoisin muutaman sanan.
Me jotka olemme täällä kirjoitelleet monia vuosia, olemme tuon sinun neuvosi niin monelta kirjoittajalta kuulleet, että häijyä tekee.
Jos etsit vielä leppoisampaa kahvipöytää mitä tämä on , niin sinun on parasta kurkata kahvipirttiin, siellä on rauhallista ja lepää varmaan sinunkin silmäsi.
Me kirjoitamme aivan niinkuin osaamme, teemme kirjoitusvirheitäkin , ja jos aiot seurassamme viipyä niin sinun on pakko siihen tyytyä.
Hyvää kesää kuitenkin ja jatka seurassamme hyvänä esimerkkinä
kertomalla mukavia asioita ja juttuja.Sinä se olet kaikista tutuin! muistanetkohan keskinäisetkin kiistamme.
Ne ovat ohi nyt!
Kiitos kun kirjoitit! Ruune
- !!!
Apu toimittaja = Ruuneperi
- Olivia K
ROLLE on aputoimittaja ja rekannut aputoimittaja nikkinsä täällä- aputoimittajalla on blogi suuressa päivälehdessä. Ei aputoimittaja täältä löytänyt keskustelu kavereta kuin pari m.v. oli yksi. Hänkin tittävästi kirjoittelee lehtien palstoille. Jos käy tosin meitäkin ilahduttamassa.
Toista näin etoavaa tyyppiä ole kuin kaikkia mielistelevä- Ruuneperi on ei kyllä ole toista Rituli kirjoittkin hänestä suorat sanat. - ei nyt sentään
Kohtuus kaikessa ja pylly pois tyynyltä. Toki Ruuneperi on moninikki, mutta selvä ero on kuitenkin havaittavissa tähän feikki Apu toimittajaan.
Tasossa on huima ero. Ruuneoerin eduksi - hänkin on
Olivia K kirjoitti:
ROLLE on aputoimittaja ja rekannut aputoimittaja nikkinsä täällä- aputoimittajalla on blogi suuressa päivälehdessä. Ei aputoimittaja täältä löytänyt keskustelu kavereta kuin pari m.v. oli yksi. Hänkin tittävästi kirjoittelee lehtien palstoille. Jos käy tosin meitäkin ilahduttamassa.
Toista näin etoavaa tyyppiä ole kuin kaikkia mielistelevä- Ruuneperi on ei kyllä ole toista Rituli kirjoittkin hänestä suorat sanat.yksi niitä pitkäaikaisia hyviä kirjoittajia, joita vastaan täällä on aina hyökkäilty. Se on niin pirun kova paikka kateellisille, kun joku todella OSAA ja äly leikkaa.
- Ne yhdyssanat! Kele!
Tarkoittaako tuo apu toimittaja
avun toimittajaa vai aputoimittajaa? - Aloituksesta jää pa
ha haju leijumaan ilmaan. Aggressiivinen ja typerä viesti.
- uggeli
On kuin suoraan neljä vuotiaan pojam poikani suusta. Lapsellista lässytystä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1551957
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131876- 1181317
- 911276
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961238Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4271176- 62899
- 49851
- 50846
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä220721