Sheltin turkki

Sheltti pentu

Eli siis meille olisi luultavasti tulossa kesällä koira. Olemme ajatelleet shelttiä mutta äitini ei halua sellaista jos siitä lähtee paljon karvaa joten kertokaa te Sheltin omistajat että lähteekö siitä paljonkin karvaa.

Kiitos jo etukäteen ! :-)

6

1841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ? miksi

Ei kannata hankkia mitään koiraa, jos pelkää karvoja.

• Knaus32

Sheltistä lähtee karvaa. Jos ette halua karvoja, niin esim. villakoira ja lagotto ovat rotuja joilla ei ole karvanlähtöä. Niiden karvaa hoidetaan trimmaamalla ja pesemällä. Karvojen sijaan kotiin kantautuu hiekkaa ym. ulkoa. Terriereistä löytyy myös rotuja, joista lähtee vähän karvoja, mutta niitä on sitten trimmattava säännöllisesti. Niin ja löytyyhän niitä karvattomiakin koiria.

• Vähemmän mun sheltistä lähtee karvaa, kun australiapaimenkoiristani.

• 2x vuodessa sheltistä lähtee karvaa paljon kun vaihtaa takkinsa.
      Muut ajat ihan kohtuullisia. Turkki on helppo hoitaa, n. 1x vk harjaus. Kura-aikaan voi lyhentää jaloista karvoja jos ei vie näyttelyyn.
      Pieni ruokainen, haukkuherkkä, ( ei kerrostaloon).
      Ensimmäiseksi koiraksi oikein sopiva . Kiltti, vieraisiin suhtautuu aluksi varautuneesti rotunsa mukaisesti.
      Ja kun on n. 36 cm korkea ja painaa vain 6-7 kg niin ei kisko lapsia kumoon .( eikä aikuisiakaan liukkailla keleillä). Tarvitsee ainakin nuorena reipastakin liikuntaa lampaiden ajon korvikkeeksi. Esim. agility tai jalkapallo...

• m.ala-poikela

Sheltistä lähtee karvaa 1.1 - 31.12.
      2 kertaa vuodessa erittäin paljon.

Ja tuo koko...
      mulla on sattunut 2 yli isoa shelttiä...
      Vaikka olen kuinka yrittänyt valita sopivaa..
      Tosin parempi näin..
      rakastan anteeksi rakastin kumpaakin yhtä paljon
      vanhmepi sheltti on jo paremmilla hajuilla.

nartun ihanne kokohan on 35,5cm
      uroksen ihanne kokohan on 38cm

mulla oli eka narttu 38,5cm
      ja tää toinen sulosuus on 42cm

narttuja siis molemmat...

• palleroinenkoiruus

Ei sheltistä nyt niin kovasti karvaa lähde. keväällä ja syksyllä saa harjata hiukan useammin ja imuroida kovemmin, mutta muuten ei juurikaan. jos koiran haluaa, niin karvojahan lähtee kaikilta. se kuuluu koiranomistajan elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe