kummaa ulinaa moottorissa

hondalla taivaaseen

Mulla on -97 Honda CB 250, kiva peli. Vaihdoin tähän öljyt niin alkoi moottori pitämän omituista ujellusta. Tämä on ollut mulla vasta pari viikkoa ja kun edellisen omistajan mukaan öljyt oli 1000km ajetut mutta 3 v vanhat niin päätin vaihtaa. siitä seurasi tuo käyntiääneen tullut ujellus, ei mitenkään vaarallisen kuuloista mutta vähäsen mietityttää kun imaantui noin yht äkkiä. mistähän tuo johtuu?

2

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merkistä riippumaton

      Mitä öljyä kaadoit sinne, onko myös varmasti öljyä oikea määrä? entä öljyn viskositeetti?

      Öljyn tulisi olla mielellään mineraaliöljy, vähintään 10w40 viskositeetti.
      Öljyn määrä yleensä tarkistetaan pyörän ollessa sammuksissa suorassa ja pystyssä, moottorilämpöisenä ja mittatikku asetetaan tarkistuksen ajaksi paikalleen kuitenkaan kiertämättä sitä kierteille. Öljyn määrän tulisi olla ala ja ylärajan välissä. Mieluummin lähempänä ylärajaa kuin alarajaa.

      Epäilisin että joko öljyä on vähän tai öljy voi olla huonolaatuista.

    • hondalla taivaaseen

      no tässähän kävi niin että tuo ujellus on kai ihan normaalia, sitä vaan ei ennen kuulunut kun oli 3 vuotta vanhaa mitälie rasvaa aika vähän koneessa. Nyt kun se siellä kiertää niin taitaa pitää myös vähän ääntä mennessään. tai sitten kone rohisee nyt vähemmän ja normaalit äänet pääsee kuuluviin, ei ainakaan käytössä ole tullut mitään puutumista tai ylikuumenemista huomattua. Ei ole oikein kokemuksia mulla kun viimeksi ajelin mopolla 25 v sitten, ja niitä rassatessa oli vähän eri öljyt ja äänet...taisin vaan säikähtää kun en tuota ennen ollut kuullut.

      kiiti kuitenkin vastauksesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe