Hei! Olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka muissa turkki-suomi perheissä miehet osallistuu vauvanhoitoon? Meillä 5kk vauva ja mies ei esim.vaihda vaippaa koskaan ja apua tuntuu olevan vaikea saada.. Joskus osallistuu vauvanhoitoon tosi hyvin, mutta suurelta osalta vauvanhoitovastuu jää minulle. Vain asiallisia vastauksia kiitos!!
suomi-turkki perheet
8
459
Vastaukset
- tosi kuin vesi
Turkkilaiset miehet eivät tosiaan vaihda vaippoja tai muutenkaan hoida lasta. Mutta sydämellisiä ja lämpimiä isiä ovat, leikkivät lastensa kanssa.
- naesdjp
Mulla on sit varmaan joku erikoistapaus turkkilainen mies kun synnytyssairaalasta lähtien ekat kaks viikkoa mies yksinomaan vaihto vaipat, kylvetti, usein myös nukutti. En päässyt juuri koskaan vaipanvaihtoon isyysloman aikana. Vaikka vauvalamme oli paha koliikki niin silti jaksoi tehdä oman osansa hoidosta! Ja vieläkin osallistuu 8 kuisen poikamme hoitoon paljon, syöttää, vaihtaa vaipat ja leikkii, yhtä paljon osallistuu pojan hoitoon kun minäkin. Ja poika nukahtaa ongelmitta pinnasänkyynsä mutta mies melkein väkisin haluaa aina nukuttaa hänet omassa sylissään :)
- sdfädfsdää
Mieheni ei ole turkkilainen, mutta vaipan vaippaa ei vaihtanut
ehkä 2 pakosta joutui vahingossa vaihtamaan
Eiks turkkilaiset miehet yleensä ole huonoja kodin hoitajia. Sen takia menevät naimisiin ja ne jotka pystyvät palkkaavat vaimolle siivoojan ja nainen on useinmiten kotirouva?
Yritän sanoe että edes perinteisessä maalaistalossa ei naisen tyoksi jää ihan jokinen touhu. - mä vaan
Hei tosi kuin vesi väärässä oot! Mulla on turkkilainen mies ja on vaihtanu vaipat ja hoitanu ihan yhtä paljon kuin minäkin. :)
- @sara@
Kokemusta on niin suomalaisesta kuin ulkomaalaisestakin miehestä ja sanoisin että ei se ole kansalaisuudesta/kulttuurista välttämättä ihan täysin kiinni vaihtaako vaippoja ja osallistuuko lapsen/vauvan hoitoon. Kyllä se on täysin ihmisen luonteesta kiinni. Oletko ap kysynyt mieheltäsi miksei osallistu enemmän vauvan hoitamiseen?
- bebek
Lapsemme on nyt jo 1v 2kk vanha ja mies ottaa päivä päivältä enemmän osaa lapsen hoitoon :) Myös vaippoja vaihtaa, leikkii ja syöttääkin. Joskus pitää kyllä sanoa monta kertaa, mutta onhan osa suomalaisista miehistäkin sellaisia :)
Mieheni vähensi myös työtuntejaan, että ehtii olla enemmän meidän kanssa :) Nyt lapsen kasvaessa ja kehittyessä huomaan, että mies haluaa olla ja tehdä kaikenlaista lapsemme kanssa. Eli kaikki menee meillä nyt oikein hyvin! :) - heiksu85
Minulla turkkilainen mies ja lapset 5, 7, ja 9 vuotiaat ja kyllä niitä vaippoja vaihtanut kaikilta. Ensimmäisen lapsen kanssa minulle tehtiin hätäsektio nukutuksessa. Sinä aikana mies oli syöttänyt ja vaihtanut vaipat ja ensimmäisen kylvetyksenkin teki mieheni. Mutta tein kyllä alusta asti selväksi että en ole pelkkä siivooja ja lasten hoitaja ja mies oli kyllä samaa mieltä. Kaikkien lasten kanssa myös mieheni heränyt myös lasten kanssa yöllä. Ja mieheni muutenkin osallistuu paljon lasten hoitoon ja muuhunkin, vie lapsia esim neuvolaan, tarhaan, jumppaan ja osallistuu kevät juhliin yms. Tiedän kyllä myös valitettavan monta turkkilaista isää jotka eivät osallistu eivätkä juuri tiedä lasten elämästä mitään vaikka saman katon alla asuvatkin. Mutta mielestäni jos ei tuollaiseen ole valmis niin se pitäisi tehdä selväksi, ja tällä en tarkoita mitään pahaa ketään kohtaan, tiedän että se on helpommin sanottu kuin tehty.
- Tuulia
Hei olen ollut 12 vuotta turkkilaisen kanssa naimisissa, ja tiedän että ikä vaikuttaa aika paljon moneen asiaan, onko miehesi kasvanut turkissa aikuiseksi...jos on yli kolmekymppinen mies voi olla että hänellä on ajatukset perheestä kuin turkissa, vaikuttaa myös mistä päin turkkia miehesi on..onko hän pienestä kylästä, jossa on vanhanaikaista vai suuremmasta kaupungista. Suomessa kauan asuneiden turkkilaisten käsitys ja elämäntyyli voi muuttua ajanmyötä. Ne turkkilaiset jotka eivät ole valmiita tulemaan vastaan suomalaista kulttuuria, yleensä naivat turkista vaimon itselleen. Monta taistelua olemme monesta asiasta mekin käyneet...ja ne ovat jo takanapäin. mutta kultainen keskitie on löydettävä. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, olipa mistä maasta tahansa, eikä omista periaatteista tarvitse luopua kenenkään takia. Pätee kaikkiin ihmisiin. .muista vaan ilmoittaa miehelle että lapsesi hyvinvointi on äidinhyvinvoinnista ja jaksamisesta pitkälti kiinni. Älä anna kaikesta periksi vaan vaadi tasapuolisuutta asioissa, mikään suhde ei onnistu niin miehen kuin naisen puolelta jos toinen on aina kiltimpi ja suostuu kaikkeen. jos miehesi ei auta aisoissa, hänhän voisi maksaa menoista enemmän..tsemppä ja onnea teille..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18976Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875