X-TRAIL 2.5 bensakone

2008-2010 mallit

2-litraista konetta kehutaan luotettavaksi mutta miten mahtaa olla kakspuolonen?

22

9142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä kummia

      T-30 mallin, vm 01-07, 2-2,5 litranen on perustaltaan iänkaikkisen vanha esim Primeran kone. Siinä ei juurikaan piilovikoja ole. Bensaa kyllä palaa muttei tuo muutenkaan mikään tuulitunneli muna olekkaa. Nää uudemmat 2 - 2,5 moottorit on hieman erilaisia. Mut en ole kuullut niissäkään mitään ihmeellistä olevan.

    • h74j75r8m76

      Niitä tavallisia Nisukan vikoja. Venttiileistä alkaa irtoamaan ainetta ja kierrossa se hajottaa paikkoja. Öljykanavissa säästely aiheuttaa kierrossa tukoksia ja siksi kaikki laakerit ovat vaarassa.

      • Eipä kummia

        Kerroppa mitä niistä ventiileistä irtoaa? Ihan faktoja! Itse olen koneistamolla töissä eikä juuri noista koneista ole jouduttu mitään ihmeellistä korjata.
        Tuo yksikin kansi missä on venttiilit hajonneet niin lupaan korjata ilmaiseksi. Ellei ole jakohihna vika.
        Jos tälläinen ongelma olisi niin miksi siitä ei kukaan valita?


      • trbntyuer
        Eipä kummia kirjoitti:

        Kerroppa mitä niistä ventiileistä irtoaa? Ihan faktoja! Itse olen koneistamolla töissä eikä juuri noista koneista ole jouduttu mitään ihmeellistä korjata.
        Tuo yksikin kansi missä on venttiilit hajonneet niin lupaan korjata ilmaiseksi. Ellei ole jakohihna vika.
        Jos tälläinen ongelma olisi niin miksi siitä ei kukaan valita?

        Metallihilettä, joka sulaa sylintereissä ja tarttuu mäntiin kiinni. Aikanaan tämä lisää puristuspainetta niin, että männänrenkaat pettävät ja paine pääsee kampikammioon. Siinä vaiheessa kökkö irtoaa männän päältä ja paska menee kampikammioon...

        Eihän Nissan kuski tällaisesta valita, koska joku saattaisi kluulla, että niihin voi tullaa vikaa.


      • Eipä kummia
        trbntyuer kirjoitti:

        Metallihilettä, joka sulaa sylintereissä ja tarttuu mäntiin kiinni. Aikanaan tämä lisää puristuspainetta niin, että männänrenkaat pettävät ja paine pääsee kampikammioon. Siinä vaiheessa kökkö irtoaa männän päältä ja paska menee kampikammioon...

        Eihän Nissan kuski tällaisesta valita, koska joku saattaisi kluulla, että niihin voi tullaa vikaa.

        Tuntuu ettei kaikilla keskustelijoilla ole oikein homma "hanskassa"??
        Jos 0.01 mm rakoon sopii jotain "kökköjä" niin johan on kumma. Sen verran olen 30 vuoden aikana koneistanut ralli/rata/kiihdytys moottoreita ettei sinne oikein kenkälusikallakaan saa mitään ylimääräistä väliin. Täytynee kertoa pojille että pienentävät käyntivälyksen 0.005 n.
        Ongelmahan ei ole moottori valmistajan. Markkinoille halutaan aivan järjettömiä ratkaisuja. Joissain maissa verotetaan moottorin koon mukaan, suomessa päästöjen ja näitä versioita kyllä löytyy.
        Mulla on 2 litranen vapari/140 hv. Markkina "johtajalta" samassa luokassa 1.2 litranen turbolla enempi tehoa. Eipä ole mikään vaikea kysymys kumpi tulee aamun-iltaan ensimmäisenä. Ainahan saa selittää mitä tahansa.
        Takaan että tämä Fordin lennokkimoottori linja loppuu hyvinkiin lyhveen. "Ei mistään" ei voi saada ikuista.
        Sitä en väitä etteikö nyky tekniikka olisi hienoa. Sitä kyllä, muttei järin pitkäikäistä, eikä varmaa.


    • Pekkis.

      Miten muuten mahtaa vaikuttaa ajettavuuteen jos tuollaiseen X-trailiin laittaa jotkin vaikkapa 40mm madallusjouset?

    • Mikä ajatus?

      4 cm madallus on jo niin suuri et camberit on pielessä. Säätämään ei pysty kun soveltamalla perssonin yläpään kiinitystä.
      Austraaliasta löytys n. 10 cm korotus paloja joissa on huomioitu tämä pyörän kallistuman muutosToi ajattelemasi muutos ei varmasti paranna ominaisuuksia. Osta etuvetonen, on valmiiksi matalampi.

    • eka kysyjä.

      Missä maassa muuten nuo X-trailit tehdään? Lähinnä 2008- mallit.

    • Eipä kummia

      Fukuoka, Japan
      Samut Prakan, Thailand
      San Yi Miao Li Hsien, Taiwan,
      Cairo, Egypt, jossa valmistetuissa autoissa käytetään myös konsernin ulkopuolisia osien toimittajia
      Santa Rosa, Laguna, Philippines
      Purwakarta, Indonesia
      Ensimmäisen sukupolven (2001-2007) 2,0 l 280 hv turbo valmistettu vain Japanissa ja ei ole kait muualla ollut myynnissä
      Venäjän tehtaan tänhetken tilannetta en ihan tiedä. Hankkeen päästessä vahtiin Renault-Nissanista tulee Venäjän suurin autonvalmistaja. Jolloin kaikki on mahdollista.
      Suomessa myytävät X-Trailit on Japanilaisia.
      Eri versioita on virallisesti kaksi. T30 ja T31. Todellisuudessa malleja on neljä.
      2001-2007(T30) / 2008- (T31) ovat mielestäni itseasiassa eri autoja vaikka ovatkin "saman" näköisiä. Sen verran alusta ja moottorit poikkeavat toisistaan.
      Nämä tiedot ei ole mikään absoluuttinen totuus. Edes Nissan motorssin kotisivuilta ei yhdestä paikasta löydy kaikkea tietoa. Vaan nämä on kerätty eri tehtaiden ja eri maiden X-Trail kerhojen sivuilta.

    • Eipä kummia

      olis kiva kehittää X-Trail "kerho". Mallihan ei ole mitenkään silmiinpistävä. Mutta kuitenkin jo sen veran ikäinen että kohta tarvitaan apuja. Esim australian "kerho".
      Tässän hyvä esimerkki
      http://www.australianxtrail.com.au/
      missä löytyy apuja yli meidän säädösten

    • J.kuski

      Viime kesänä olin kuskina kaverinkaverin Xtraililla. Taisi olla -08 mallinen 60 tonnia ajettu ja se oli 2.5 bensa. Tässä muutamia juttuja mitä jäi mieleen:

      Tehonpuute tuntui kun itse tottunut pirteämpään autoon eli tuntui todella laiskalta vaikka oli sillä isommalla moottorilla.

      Ohjaus oli karmea kun koko ajan sai korjata kun auto tuntui lipuvan vuoroin vasemmalle vuoroin oikealle. Johtuu kai siitä sähköisestä ohjaustehostimesta,

      Vaihdekeppi oli todella kankea. Kuin vanhan traktorin keppiä väkisin yritti vääntää. Omistajan mukaan maastoautossa pitääkin olla niin kankea keppi että tarvitaan kaksi kättä vaihteen vaihtamiseen ;) Kuuluuko sen olla noin kankea todella???

      Muutoin se oli ihan mukava ajella mutta tuo ylläoleva jäi päällimmäisenä mieleen.
      Voin lähteä toistekin kuskiksi mutten tuollaista värkkiä itselle ostaisi kun h-autoon tottunut.

      • saunamies

        Jaapajaa, minulla oli työsuhdeautona 2005 mallin 2,5 automaatti. Oli hyvä ajaa ja hiljainenkin, halvemmista sittareista ihan parhaita. Parempia on, mutta pitää laittaa sitten rahhoo lissee...ja tuo em. on ihan riittävän hyvä perheautoksi.


    • koeajaja

      Itse olen kerran ajellut 2009 mallisella ja siinä ainakin kuului melkoinen rengasmelu takapäästä. Edestä ei kuulunut edes koneen murinoita juurikaan mutta perästä kantautui kovat rengasmetelit.

    • Oliskohan parempi

      ostaa auto käyttötarkoituksen mukaan.
      Hiljainen, nopea, ylitehostettu ohjaus, neliveto, äärettömät maasto ominaisuudet, koko suku täytytyisi sopia mukaan ......... . Mitä vielä?
      Mihin ihmeen käyttöön ihmiset autoja ostavat!! Ostetaan auto ja sitten aletaan valittamaan. Ole ostamatti! Tai osta crv rakennussarja.

    • Hyvempi.

      Kuka on ostanut ja valittanut???

    • Lueppa ketju

      T30-T31 ovat vertailukelpoisia. Jos nyt otetaan joku rakennussarja mitä kaupallisesti täytyy "facelift" vuoden välein niin ei voida puhua mistään kehityksestä. Ostetaan auto ja aletaan valittamaan. Olishan voinut ostaa muun merkkisen ja olla tyytyväinen.

    • Hyvempi.

      Ja edelleen kuka tässä ketjussa on ostanut ja itse siitä valittaa???

    • lueppas ketju

      x-trail ei ole mikään ferrari. Yksinkertaisesti toimiva konsepti. Jos alusta on kova niin eiköhän se ole tarkoituksellisesti. Tehon puute ?? Kyse ei ole mistään F1 autosta. Mennään luokaa ylemmäksi Patfinder ei sitten ole todellakaan 4x4 henkilöauto. Entäs QsQs luokaa pienempi. Juke R olis varmaan sopiva. Liki 500 hevosvoimaa ja sama neliveto tekniikka kun x-trailissä. Tallista löytyy Cevy-Van. 5.7 litraa, penkissä mitattu 450 hevosvoimaa ja kyllä lähtee. Ei vaan saa ajaa kun 80 km/h. Senkin saavuttaa hetkessä.

    • Bemarimiez

      Itse ostin vuosi sitten 2006 mallin bensa 2.0 x-trailin ja olen erittäin tyytyväinen. 200tkm ajettu ja normihuolloilla menty ongelmitta.
      PS 523 bemari taas korjaamolla.

    • Tietämätönjuu

      Oliko 2007 2.0 16v x-trailissa jakopää ketjulla?

      • Kokemustaonkyllä

        Kyllä on. Mutta ketjukoneessa pitää öljyt vaihtaa ajallaan, ylipitkät vaihtovälit aiheuttavat ketjun ennenaikaisen venymisen ja vaihtotyö on kallis. Tämä pätee muihinkin merkkeihin.


    • tolleroinen

      Nissan tosi ymmärtäjä kerroppa käykö primeran 2.0 p 12 -06 kone X-trailiin ? esim. 04 malliin tai tuoreempaan. höpöttäjät älkööt vaivautuko kommentoimaan !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe