Miten saan i Padin toimimaan

i love my paddy

maalla.
Ostin reitittimen ja kauppias sano etta siihen laitetaan nettitikku ja näin i Pad toimii
mökillä.
Onko näin???
Mulla on wi-fi padi ja se pitäs saada toimimaan maalla. Tiedän että IPad ja iPhonen aa toimiaan yhten mutta onnistuuo se plän A Link reitittimen nettitikun kautta ?

9

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile itse

      voihan se toimia. Mikset kokeile kotona? Tai käytä sitten iphonea. Riippuu operaattoristasi.

      • I love ...

        No , mulla ei vielä ole tikkua , ja ennenkuin se tulee postissa niin ajattelin kysyä toimiiko vai olisiko mökille joku toinen ratkaisu parempi.

        Kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi ja varmaan joku muukin haluaa käyttää i padia esim. niin mitä vaihtoehtoja mahtaa olla? Siis i pad on wifi ei se jossa puhelinliitymämahd.


    • 1stMacFinn

      Jos kauppias on sen sulle tuolla tavalla toimivana myynyt, miksi se ei toimisi? Onhan noita reitittimiä, jotka jakaa nettitikun yhteyden wifinä eteenpäin.

    • Näin se toimiiii

      Kanna mukanasi Android puhelinta joka jakaa nettiä wlanin kautta..

      Iphonen nentti ei toimi maaseudulla :( Kun sen kuuluvuus niin onneton.

      • i love...

        Koklaan ensin reitittimellä ja tikulla . Jos ei pelaa niin sitten vaihdan puhelimen tarkoitus olisi odottaa iPhone 5 ta tai sitten ostan samsungin joka kanssa on hyvä mutta se vaan ei pelaa niin hyvin yhteen iPadin kanssa.

        Miten niin iphone ei pelaa maaseudulla , what the problem?


      • ei vaan toimii
        i love... kirjoitti:

        Koklaan ensin reitittimellä ja tikulla . Jos ei pelaa niin sitten vaihdan puhelimen tarkoitus olisi odottaa iPhone 5 ta tai sitten ostan samsungin joka kanssa on hyvä mutta se vaan ei pelaa niin hyvin yhteen iPadin kanssa.

        Miten niin iphone ei pelaa maaseudulla , what the problem?

        "Miten niin iphone ei pelaa maaseudulla , what the problem?"

        Tuohan riippuu paljon paikasta ja operaattorista. iPhoneni ei toimi kovin hyvin maaseudulla, mutta ihan korvessa kylläkin toimii, ja tietysti ihmisten ilmoilla. Mutta kun vaihdan toisen operaattorin sim-kortin, iPhone toimii maaseudullakin, muttei korvessa, ja tietysti toimii hyvin ihmisten ilmoilla. Samoja periaatteita noudattaa minun nettitikkukin, johon onneksi saa lisäantennin kiinni.

        Joten varmin keino on kokeilla vaikka kaikkien operaattoreiden kuuluvuus siellä omassa käyttöpaikassa.


      • I love my...
        ei vaan toimii kirjoitti:

        "Miten niin iphone ei pelaa maaseudulla , what the problem?"

        Tuohan riippuu paljon paikasta ja operaattorista. iPhoneni ei toimi kovin hyvin maaseudulla, mutta ihan korvessa kylläkin toimii, ja tietysti ihmisten ilmoilla. Mutta kun vaihdan toisen operaattorin sim-kortin, iPhone toimii maaseudullakin, muttei korvessa, ja tietysti toimii hyvin ihmisten ilmoilla. Samoja periaatteita noudattaa minun nettitikkukin, johon onneksi saa lisäantennin kiinni.

        Joten varmin keino on kokeilla vaikka kaikkien operaattoreiden kuuluvuus siellä omassa käyttöpaikassa.

        No nyt toimii. I pad wi-fi maalla, hienoa.

        Reititin töpseliin ja siihen saunalahden nettitikku. Tosin yritin ensin ohittaa jotain asetuksia kun noi kaksi ei alkuun pelannut yhteen. En onnistunut,monta tuntia yritin, mietin ja kokeilin kaikkea mahdollista. Sitten vein reitittimen takas siihen kauppaan josta sen ostin ja tikun myös. Sanoivat sitten että oli tosi työläs päivittää asetuksia jotka ei pelanneet yhteen mutta loppujen lopuksi keksivät miten nää kaksi vehjettä saatiin pelaamaan yhteen.

        Näiden vehkeidenhän pitäs olla 'plug and play' eli simppeleitä käyttäjille mutta,mutta mulla kesti n. kuukauden ennen kun sain simppelin systeemin toimimaan.

        Maksoin hepuille parikyt euroa reitittimen uusista päivityksestä siitä että mulle myyty systeemi pelaa,mutta nyt toimii ja kaikki on hyvin. Voin nyt kesällä käyttää maalla pelkkää i padia, jippii.


      • Oppii varmasti
        I love my... kirjoitti:

        No nyt toimii. I pad wi-fi maalla, hienoa.

        Reititin töpseliin ja siihen saunalahden nettitikku. Tosin yritin ensin ohittaa jotain asetuksia kun noi kaksi ei alkuun pelannut yhteen. En onnistunut,monta tuntia yritin, mietin ja kokeilin kaikkea mahdollista. Sitten vein reitittimen takas siihen kauppaan josta sen ostin ja tikun myös. Sanoivat sitten että oli tosi työläs päivittää asetuksia jotka ei pelanneet yhteen mutta loppujen lopuksi keksivät miten nää kaksi vehjettä saatiin pelaamaan yhteen.

        Näiden vehkeidenhän pitäs olla 'plug and play' eli simppeleitä käyttäjille mutta,mutta mulla kesti n. kuukauden ennen kun sain simppelin systeemin toimimaan.

        Maksoin hepuille parikyt euroa reitittimen uusista päivityksestä siitä että mulle myyty systeemi pelaa,mutta nyt toimii ja kaikki on hyvin. Voin nyt kesällä käyttää maalla pelkkää i padia, jippii.

        Kyllä opit varmasti nopeammin ratakaisemaan kyseisiä ongelmia kuin 1 kk.Jos vain haluat perehtyä ongelmien ratkaisuun netissä ym on tuki.


      • i love my ...
        Oppii varmasti kirjoitti:

        Kyllä opit varmasti nopeammin ratakaisemaan kyseisiä ongelmia kuin 1 kk.Jos vain haluat perehtyä ongelmien ratkaisuun netissä ym on tuki.

        Varmaankin, mutta piti käydä maalla testaamassa toimivuutta ym.

        Tarkoitan lähinnä sitä, että kun kuluttajille myydään laitteita, joista luvataan yhteensopivuus ja näin ei kuitenkaan käytännössä ole, vaan yhteensopivuudesta pitää maksaa lisää ja laitteisiin tehdä erilaisia päivityksiä. Niin se pitäs sanoa selvemmin etukäteen.

        Ne voi olla yksinkertaisia ne päivitykset, mutta jos eka kerta seisot mökillä toisessa kädessä tikku ja toisessa reititin, jotka ei pelaa yhteen niin se vaan vie aikaa saada ne pelaan yhteen sanot mitä sanot, kun joku päivitys ei käytännössä sano minullekaan yhtään mitään. Mutta tässä hissukseen oppii...

        Eikun oikeasti vaikea on tajuu noita kytkentöjä ym, hyvä kun joku jaksaa neuvoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      421
      1781
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      180
      1423
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      942
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      117
      895
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      876
    Aihe