Miten saan i Padin toimimaan

i love my paddy

maalla.
Ostin reitittimen ja kauppias sano etta siihen laitetaan nettitikku ja näin i Pad toimii
mökillä.
Onko näin???
Mulla on wi-fi padi ja se pitäs saada toimimaan maalla. Tiedän että IPad ja iPhonen aa toimiaan yhten mutta onnistuuo se plän A Link reitittimen nettitikun kautta ?

9

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile itse

voihan se toimia. Mikset kokeile kotona? Tai käytä sitten iphonea. Riippuu operaattoristasi.

• I love ...

No , mulla ei vielä ole tikkua , ja ennenkuin se tulee postissa niin ajattelin kysyä toimiiko vai olisiko mökille joku toinen ratkaisu parempi.

Kun en ole mikään tekniikan ihmelapsi ja varmaan joku muukin haluaa käyttää i padia esim. niin mitä vaihtoehtoja mahtaa olla? Siis i pad on wifi ei se jossa puhelinliitymämahd.

• 1stMacFinn

Jos kauppias on sen sulle tuolla tavalla toimivana myynyt, miksi se ei toimisi? Onhan noita reitittimiä, jotka jakaa nettitikun yhteyden wifinä eteenpäin.

• Näin se toimiiii

Kanna mukanasi Android puhelinta joka jakaa nettiä wlanin kautta..

Iphonen nentti ei toimi maaseudulla :( Kun sen kuuluvuus niin onneton.

• i love...

Koklaan ensin reitittimellä ja tikulla . Jos ei pelaa niin sitten vaihdan puhelimen tarkoitus olisi odottaa iPhone 5 ta tai sitten ostan samsungin joka kanssa on hyvä mutta se vaan ei pelaa niin hyvin yhteen iPadin kanssa.

Miten niin iphone ei pelaa maaseudulla , what the problem?

• ei vaan toimii
        i love... kirjoitti:

Koklaan ensin reitittimellä ja tikulla . Jos ei pelaa niin sitten vaihdan puhelimen tarkoitus olisi odottaa iPhone 5 ta tai sitten ostan samsungin joka kanssa on hyvä mutta se vaan ei pelaa niin hyvin yhteen iPadin kanssa.

Miten niin iphone ei pelaa maaseudulla , what the problem?

"Miten niin iphone ei pelaa maaseudulla , what the problem?"

Tuohan riippuu paljon paikasta ja operaattorista. iPhoneni ei toimi kovin hyvin maaseudulla, mutta ihan korvessa kylläkin toimii, ja tietysti ihmisten ilmoilla. Mutta kun vaihdan toisen operaattorin sim-kortin, iPhone toimii maaseudullakin, muttei korvessa, ja tietysti toimii hyvin ihmisten ilmoilla. Samoja periaatteita noudattaa minun nettitikkukin, johon onneksi saa lisäantennin kiinni.

Joten varmin keino on kokeilla vaikka kaikkien operaattoreiden kuuluvuus siellä omassa käyttöpaikassa.

• I love my...
        ei vaan toimii kirjoitti:

"Miten niin iphone ei pelaa maaseudulla , what the problem?"

Tuohan riippuu paljon paikasta ja operaattorista. iPhoneni ei toimi kovin hyvin maaseudulla, mutta ihan korvessa kylläkin toimii, ja tietysti ihmisten ilmoilla. Mutta kun vaihdan toisen operaattorin sim-kortin, iPhone toimii maaseudullakin, muttei korvessa, ja tietysti toimii hyvin ihmisten ilmoilla. Samoja periaatteita noudattaa minun nettitikkukin, johon onneksi saa lisäantennin kiinni.

Joten varmin keino on kokeilla vaikka kaikkien operaattoreiden kuuluvuus siellä omassa käyttöpaikassa.

No nyt toimii. I pad wi-fi maalla, hienoa.

Reititin töpseliin ja siihen saunalahden nettitikku. Tosin yritin ensin ohittaa jotain asetuksia kun noi kaksi ei alkuun pelannut yhteen. En onnistunut,monta tuntia yritin, mietin ja kokeilin kaikkea mahdollista. Sitten vein reitittimen takas siihen kauppaan josta sen ostin ja tikun myös. Sanoivat sitten että oli tosi työläs päivittää asetuksia jotka ei pelanneet yhteen mutta loppujen lopuksi keksivät miten nää kaksi vehjettä saatiin pelaamaan yhteen.

Näiden vehkeidenhän pitäs olla 'plug and play' eli simppeleitä käyttäjille mutta,mutta mulla kesti n. kuukauden ennen kun sain simppelin systeemin toimimaan.

Maksoin hepuille parikyt euroa reitittimen uusista päivityksestä siitä että mulle myyty systeemi pelaa,mutta nyt toimii ja kaikki on hyvin. Voin nyt kesällä käyttää maalla pelkkää i padia, jippii.

• Oppii varmasti
        I love my... kirjoitti:

No nyt toimii. I pad wi-fi maalla, hienoa.

Reititin töpseliin ja siihen saunalahden nettitikku. Tosin yritin ensin ohittaa jotain asetuksia kun noi kaksi ei alkuun pelannut yhteen. En onnistunut,monta tuntia yritin, mietin ja kokeilin kaikkea mahdollista. Sitten vein reitittimen takas siihen kauppaan josta sen ostin ja tikun myös. Sanoivat sitten että oli tosi työläs päivittää asetuksia jotka ei pelanneet yhteen mutta loppujen lopuksi keksivät miten nää kaksi vehjettä saatiin pelaamaan yhteen.

Näiden vehkeidenhän pitäs olla 'plug and play' eli simppeleitä käyttäjille mutta,mutta mulla kesti n. kuukauden ennen kun sain simppelin systeemin toimimaan.

Maksoin hepuille parikyt euroa reitittimen uusista päivityksestä siitä että mulle myyty systeemi pelaa,mutta nyt toimii ja kaikki on hyvin. Voin nyt kesällä käyttää maalla pelkkää i padia, jippii.

Kyllä opit varmasti nopeammin ratakaisemaan kyseisiä ongelmia kuin 1 kk.Jos vain haluat perehtyä ongelmien ratkaisuun netissä ym on tuki.

• i love my ...
        Oppii varmasti kirjoitti:

Kyllä opit varmasti nopeammin ratakaisemaan kyseisiä ongelmia kuin 1 kk.Jos vain haluat perehtyä ongelmien ratkaisuun netissä ym on tuki.

Varmaankin, mutta piti käydä maalla testaamassa toimivuutta ym.

Tarkoitan lähinnä sitä, että kun kuluttajille myydään laitteita, joista luvataan yhteensopivuus ja näin ei kuitenkaan käytännössä ole, vaan yhteensopivuudesta pitää maksaa lisää ja laitteisiin tehdä erilaisia päivityksiä. Niin se pitäs sanoa selvemmin etukäteen.

Ne voi olla yksinkertaisia ne päivitykset, mutta jos eka kerta seisot mökillä toisessa kädessä tikku ja toisessa reititin, jotka ei pelaa yhteen niin se vaan vie aikaa saada ne pelaan yhteen sanot mitä sanot, kun joku päivitys ei käytännössä sano minullekaan yhtään mitään. Mutta tässä hissukseen oppii...

Eikun oikeasti vaikea on tajuu noita kytkentöjä ym, hyvä kun joku jaksaa neuvoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9275
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2859
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      33
      2639
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1945
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1816
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1351
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe