Italiassa skorpioneja.?

kammo

Meinaan lähinnä Sisiliaa.

7

4619

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni

Sisiliassa esiintyy skorpiooneja (ja on niitä alpeillakin). Varsinkin illalla rannalla ei tule kävellä paljain jaloin juuri tuon vuoksi. Skorpioonit kun ovat yöeläimiä ja päivät ne luurailevat kivien koloissa.

• Maria

Kysyin juuri italialaiselta kaveriltani, joka sanoi ettei ole koskaan kuullutkaan että siellä olisi skorpioneja. En itsekään usko että niitä tapaa Euroopassa... Mutta jos joku on Sisiliassa nähnyt skorpionin omin silmin niin kai sitten on pakko uskoa :)

• Minni
        Maria kirjoitti:

Kysyin juuri italialaiselta kaveriltani, joka sanoi ettei ole koskaan kuullutkaan että siellä olisi skorpioneja. En itsekään usko että niitä tapaa Euroopassa... Mutta jos joku on Sisiliassa nähnyt skorpionin omin silmin niin kai sitten on pakko uskoa :)

Asuin aikoinani vuoden Italiassa ja tuohan nyt pitäisi olla jokaiselle Italialaiselle(kin) ihan selvää pässinlihaa. Koulussa jo opetetaan oman maan eläimistöä ja näin ollen pitäisi aidon italialaisen tietää, että sisiliassa on skorppareita. Toki tämän asian voi epäilevä tarkistaa menemällä kirjestoon ja tutkimalla skorpioonilajien levinnäisyysalueita. Kyseinen laji oli muistaakseni hiekkaskorppiooni, mutta siitä en ole 100% varma. Myrkyllinen se kuitenkin on joten ei kannata suhtautua tuohon ihan leikkimielisesti.

• Minni
        Maria kirjoitti:

Tästä linkistä voit itse asiaa lueskella, jos vaan tuo englanninkieli on riittävästi hallussa. Kehoittaisin ennenkaikkea kiinnittämään huomion alaotsikon alla THE STING olevaan tekstiin.

http://www.wordiq.com/definition/Scorpions

• Fabio
        Maria kirjoitti:

Olen asunut 3v Italiassa, Sveitsin rajan lähellä. (Luganoon 40km) Alpit alkavat tästä ja skorpioneja löytyy täälltäkin.

En ole itse sattunut näkemäänn ainoatakaan. Englantilainen kollegani eteläisessä rintessä ja hänen tontiltaan noita löytyy milloin vain.

• Hyi kamala
        Maria kirjoitti:

Italiassa juuri nyt itse olen... Toscanassa. Kyllä meidän loma-asunnon eteiseen tuli äsken skorpioni! 2-3cm pitkä...

• Korppari

Toscanassa mekin ja tiskialtaassa samanlainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3904
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2081
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      230
      1370
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      136
      1289
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      114
      1169
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1168
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      71
      1067
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1015
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35