Milloin kihloihin..?

Rami

Minulla on pieni ongelma, en tiedä milloin olisi sopiva aikaa mennä kihloihin. Olemme tyttöystäväni kanssa ollut yhdessa vähän yli 1,5 vuotta, ja asunut saman katon alla vuoden. Onko mielestänne liian aikaisinta mennä kihloihin nyt jo? pitäisikö odottaa vielä? Naimisiin menemme aikaisintaan parin-kolmen vuoden päästä.

14

13059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk-ö

sitte kun tietää itse että haluaa mennä kihloihin eikä enään tarvitse kysellä itseltään että milloin mennä kihloihin..eli vaikka huomenna tai parin vuoden kuluttua..

• Topi

Siinä vaiheessa, kun haluat mennä naimisiin tyttöystäväsi kanssa, olet valmis kihloihin. Kihlaus on lupaus avioliitosta, joten kihlautumalla lupaat viettäät loppuelämäsi kihlattusi kanssa. Se ei ole mikään kevyt lupaus, joten suosittelen harkitsemaan tarkkaan.

Jos mietit, oletko valmis kihloihin, et ole. Kun olet valmis, sinun ei tarvitse enää miettiä, vaan tiedät asian varmasti.

• hani

Itse olen mennyt kihloihin 3kk:n seurustelun jälkeen ja ollaan oltu nyt 4,5 vuotta yhdessä, häät syksyllä.
      Ei se mitään aikaa katso, jos se vaan hyvältä tuntuu. Se sitten kestää tai ei kestä, eihän sitä voi koskaan etukäteen tietää mitä maailma tuo tullessaan.

• pimu

Olen seurustellut poikaystävani kanssa kohta 4kk ja suhde on jo vakavalla pohjalla. Ollaan puhuttu tulevaisuudesta ja molemmilla samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Hän on nyt armeijassa ja ollaan puhuttu että muutettais sitten intin jälkeen yhteen asuun. Suhteen alku ei ollu mitään ruusuilla tanssimista, mutta kun molemmat niin avoimia ollaan, niin asiat saadaan kyllä nopeasti selvitettyä. ja nyt kun muutenkin jo paremmin toisemme tunnetaan, niin vaikuttaa siltä että hän on sitä mitä loppuelämältäni haluan ja olen myös itse kuullut saman asian häneltä. Vaikka suhde ei vielä kauaa ole kestänytkään, niin rakkaus on tullut jo kuvioihin aika vahvasti.
        Haluaisimme molemmat mennä kihloihin mutta on kuitenkin mielessä käynyt, että onko vielä liian aikaista?!? Olemme molemmat vm85. Olisi kiva saada muiden mielipiteitä!!!!

• Topi
        pimu kirjoitti:

Olen seurustellut poikaystävani kanssa kohta 4kk ja suhde on jo vakavalla pohjalla. Ollaan puhuttu tulevaisuudesta ja molemmilla samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat. Hän on nyt armeijassa ja ollaan puhuttu että muutettais sitten intin jälkeen yhteen asuun. Suhteen alku ei ollu mitään ruusuilla tanssimista, mutta kun molemmat niin avoimia ollaan, niin asiat saadaan kyllä nopeasti selvitettyä. ja nyt kun muutenkin jo paremmin toisemme tunnetaan, niin vaikuttaa siltä että hän on sitä mitä loppuelämältäni haluan ja olen myös itse kuullut saman asian häneltä. Vaikka suhde ei vielä kauaa ole kestänytkään, niin rakkaus on tullut jo kuvioihin aika vahvasti.
        Haluaisimme molemmat mennä kihloihin mutta on kuitenkin mielessä käynyt, että onko vielä liian aikaista?!? Olemme molemmat vm85. Olisi kiva saada muiden mielipiteitä!!!!

Mistä ihmeestä me voisimme tietää, milloin teidän pitää mennä kihloihin. Voi olla, että se miehesi pettää sinua joka ikisellä iltalomalla, jota ei vietä sinun kanssasi. Siinä tapauksessa ei kannata mennä kihloihin.

• Anonyymi
        pimu kirjoitti:

Noh. Iten kävi. Tuosta on nyt 17 vuotta

• Sanna

Sitten on valmis menemään kihloihin kun sitä ei tarvi kysellä iteltään eikä tällasilla palstoillakaan. Siinä ei välttämättä suhteen pituus vaikuta mitään. Sen sitten tietää kun on varma.

• nea

kyllä nyt voisi mennä kihloihin ei oo mää oon ollut 2 vutta kihloissa eli menkää kihloihin

• ????

"Naimisiin menemme aikaisintaan parin-kolmen vuoden päästä."

Oletteko jo sopineet menevänne naimisiin? Jos näin on, silloinhan te olette jo kihloissa. Kihlaus on avioliittolupaus joka seuraa joko a) myöntävää vastausta kosintaan tai b) yhteistä sopimusta naimisiinmenosta. Ei kihloihin mennä. Kihloissa ollaan noiden asioiden seurauksena.

Eri asia on sitten se miten te tämän lupauksen aiotte maailmalle esittää. Sormukset eivät ole välttämättömiä, eivätkä myöskään kihlajaiset. Ne ovat vain viestejä ulkomaailmalle päätöksestänne. Toisaalta elämässä kannattaa juhlia hyviä juttuja, vaikka sitten vain kahden kesken. Ei niitä juhlimisen aiheita loppujen lopuksi niin hirveästi ole.

• mietteliäs

Olen seurustellut 2.3 vuotta poikaystäväni kanssa,ja olemme puhuneet paljon yhteisestä tulevaisuudesta,tulevista lapsistamme,paikan jossa haluamme asua jne.Olen 20v tyttönen ja poikaystäväni on koht 26.Poikaystäväni sanoo todella usein rakastavansa minua,pitävän mua kauneimpana yms. naisena,mitä hänellä on ikinä ollut,ja kehuu tosi paljon mua eikä vilkuilekaan muita naisia.Muutaman viime kuukauden aikana hän on alkanut todella usein suukotella kättäni romanttisesti ja katsoo mua samalla ihailevasti silmiini.Hän saattaa suudella kättäni useammankin kerran perätysten.Olemme myös puhuneet häistä,millaiset häät haluaisin ja minkälaiset hän haluaisi,meillä on todella samanlainen maku lähes joka asian suhteen.Mietin,että miettiikö poikaystäväni kosimistani ollenkaan,vai olenko ihan hakoteillä,koska itse mietin silloin tällöin,että mitä jos yhtäkkiä hän kosisi mua.Kerran oltiin kultakaupan ikkunan edessä,ja poikaystäväni kysyi,minkä noista sormuksista haluaisin itselleni.Menin vähän hiljaiseksi.Oli vaivauttava olo juuri sillä hetkellä.Poikaystäväni on sanonut,että hän rakastaa mua aina ja ikuisesti,ja mä oon sanonut hänelle samalla tavoin.Hän ei kuulema halua ketään muuta(on ollut ennen mua 3 vakavaa seurustelua ja useita lyhyitä yhenillan juttuja,mulla vain 1 mies ennen nykyistäni).Tiedämme siis mitä haluamme.Mutta,mitä mieltä ootte..kosiikohan mun poikaystävä mua puolen vuoden,vuoden tai muutaman kuukauden sisällä?Vai meneeköhän siinä pidempään..?

• Zyron

No voit mennä vaikka nyt!! Koska mä oon vaan 11.v ja meen kihloihin yhen Sannankaa.....namm se on oikee namu pala!!:) MÄ SANON UUH SÄ SANOT AAH JA SIITÄ TULEE VAUVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SE ON SIMPPELI HOMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! x)

• kukkelikuukkuu

Sä voit miettiä sen naisen kannalta onko se 9 kk niin simppeli juttu kaikkine hormooneineen ja kipuineen. Voi ** totakin biisiä, jukka poika ei kyllä yhtään tiiä miltä se tuntuu.

• rfuefuaralie8ou
        kukkelikuukkuu kirjoitti:

Sä voit miettiä sen naisen kannalta onko se 9 kk niin simppeli juttu kaikkine hormooneineen ja kipuineen. Voi ** totakin biisiä, jukka poika ei kyllä yhtään tiiä miltä se tuntuu.

Huom! Yli 10 vuotta vanha ketju mutta kivaa että jaksoit kaivaa

• viisasaikuinenneuvoo1700

MILLOIN ON OIKEA HETKI KOSIA?
      - Ihanteellisin ikä kosia ja tulla kosittavaksi olisi noin 25-35 ikävuoden välillä, eli kun pariskunta on jo päässyt teini-iän yli mutta ikä ei vielä näy kasvoilla
      - Kun pariskunta on tuntenut toisensa vähintään vuoden ajan
      - Kun on asuttu vähintään puoli vuotta yhdessä
      - Kun olet varma, että rakastat häntä ja hyväksyt hänet virheineen
      - Vähintään vuosi ennen häitä, sillä mm. pukujen hankkimisessa ja häiden järjestämisessä menee paljon aikaa

MITEN KOSINTA TAPAHTUU?
      - Halutessaan kosija kysyy etukäteen appiukoltaan lupaa pyytää tämän tyttären kättä
      - Kosija polvistuu tai kysyy kysymyksen seisaaltaan, riippuen siitä kumman tavan kokee omakseen
      - Kosija kysyy kosittavalta esimerkiksi ”mennäänkö naimisiin” tai ”tuletko vaimokseni
      - Kosija voi sormuksen sijaan tai lisäksi ojentaa kukan/kukkakimpun kosittavalle
      - Perinteisessä kosinnassa kosija on mies ja kosittava nainen, mutta nykyään roolit voivat vaihdella

MIKÄ KOSINNASSA VOI MENNÄ PIELEEN?
      - Pelko ja jännitys, joka estää tai vähintään siirtää kosimista
      - Vääränkokoisen sormuksen hankkiminen (sormuksen kokoa on jälkeenpäin kuitenkin mahdollista pienentää tai suurentaa)
      - Kumppani odottaa turhautuneena useita vuosia kosintaasi
      - Et kysy ”mennäänkö naimisiin” vaan ”mennäänkö kihloihin”

MITÄ SORMUKSESTA TÄYTYY TIETÄÄ?
      - Kihla- ja vihkisormus tarkoittavat eri asiaa. Kihlasormus annetaan kosittaessa ja vihkisormus naimisiin mentäessä
      - Sormuksien hankkiminen on täysin vapaaehtoista, voit siis kosia tai mennä naimisiin ilman sormuksiakin
      - Kauniita sormuksia saa edullisestikin, varsinkin jo timantin aitous tai kulta materiaalina ei ole sinulle tärkeintä. Kultaa edullisempia materiaaleja ovat esimerkiksi kirurginteräs, titaani ja hopea
      - Jos mietit millaisesta sormuksesta kumppani pitää, katso hänen korujaan ja tyyliään. Jos tyyli on moderni, kannattaa sormuksenkin olla yksinkertainen. Jos tyyli on naisellinen, koristeellisuus ja mahdollinen koristekivi ovat todennäköisesti saajan mieleen.
      - Kapea pyöristetty sormus jossa ei ole korkeita ja teräviä yksityiskohtia, ovat mukavimmat käyttää myös hansikkaiden alla.
      - Pyydä apua sen paikan myyjältä, josta sormuksen aiot hankkia
      - Jos et tiedä kokoa, kysy sormuksen saajan ystäviltä/sukulaisilta tai katsele kumppanin jo olemassa sormuksia tai sormia
      - Jos sormus on totaalisen väärää kokoa, voitte yhdessä jälkeenpäin mennä ostamaan uuden tai kosittu voi pitää sitä kaulakorussaan riipuksena. Siksi sormukseen ei kannata käyttää paljoa rahaa
      - Sormusta pidetään yleensä vasemman käden nimettömässä, sillä sanotaan, että siitä sormesta johtaa suoni suoraan sydämeen
      - Sormuksiin voi halutessaan kaiverruttaa esimerkiksi päivämäärän, vuosiluvun tai nimet

MITÄ KOSIMIMINEN JA AVIOLIITTO MERKITSEE?
      - Kihlaus on lupaus avioliitosta
      - Avioliitto on lupaus olla loppuelämä yhdessä
      - Kihloissa voi halutessaan olla useita vuosia ennen naimisiinmenoa
      - Avioliitto on perinteikäs ja edelleen monien ihmisten suurimpia haaveita
      - Naimisissa olevaa pariskuntaa arvostetaan enemmän kuin avoliitossa elävää
      - Häiden järjestelyyn ei ole pakko käyttää omaisuuksia rahaa, eikä häämatkalle ole pakko mennä heti häiden jälkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      30
      6201
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      19
      3244
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1390
    4. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      18
      1345
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      25
      1234
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      165
      1199
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      130
      1041
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      44
      1028
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      926
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      145