NATURAMED PHARMA, Gardajärvi, syksy 2012

Railuski

Tänään saapui Garda-postia ilmoittautumiskaavakkeella. Kruksasin toiveeni lähtöön 29.10. Viime syksynä onnistuneen Toscanan-matkan tavoin; varausmaksu 200 e ja
lentokenttävero 59 e. Taas mielenkiintoinen reissu tulossa! Lähtö HKI-Verona, josta bussikuljetus Gardan alueella sijaitsevaan hotelliin.
1 pv retki Veronaan, rakastavaisten Romeon ja Julian parveketta ikuistaan ja amfiteatteria katsomaan.
2 pv kokopv. retki Gardajärvelle.
3 pv kokopv. retki Milanoon ja illalla juhlaillallinen perinteisessä ital. ravintolassa. Retkien hinnat selviää tervetulotilaisuudessa.
En varaa lisäpäivää. Yksinmatkustava nainen, Uudeltamaalta. Rakentavaa keskustelua, kiitos.

45

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismummo

      Minulla on sama tarjous. Ottaisin itsemaksavan kaverin mukaan. Onko Naturamedin matkat turvallisia eli onko opas saatavilla ja lentokenttäkuljetuksen kunnossa? Uskallanko ilmoittautua?

      • Railuski

        Täysin turvallista matkustelua. Heti Vantaan lentokentällä opas kyltti kädessä, ottamassa vastaan. Samoin määränpäässä opas lentokentällä ohjaamassa hotelliin kuljettamaan bussiin. Bussissa opas luettelee jokaisen matkustajan nimen, kertomalla tulevan hotellin huoneen numeron. Kaikenaikaa huipputaitavat, osaavat, ystävälliset ja avuliaat oppaat, joilla teitämys, kuin paksulla tietokirjalla. Joku mainitsi viime syksynä heitä, käveleviksi sanakirjoiksi! Toscanan matkalla kaikki sujui kuin vesi! Jos on pakko huonopuoli kaivaa esiin, sanoisin 3 pv aikatauluun mahdutettu valtavasti menoa. Ei tietenkään ole pakko ottaa kaikkia retkiä mutta suosittelen kuitenkin, ovat erittäin hyvin järjestetty. Kotona saa sitten huilia ja muistella upeaa reissua. Mukaan vaan! Turha arkailla. Ehkä tapaamme?!


    • miukumauku41

      Olin Toscanassa kaksi vuotta sitten ja matka oli hyvä. Nyt tuli uusi kutsu Gardalle ja laitoin jo ilmoittautumiseni menemään. Valitisin lisäpäivän ja lähtöpäiväksi 25.10, saa nyt nähdä pääseekö mukaan vai ei.

      • hop

        niin myös ja odotan matkaa innolla,ovat olleet niin kivoja reissuja


    • Mirkku_66

      Täällä syynätään samaista lappua. Millähän perusteella osallistujat valitaan? Jos ruksaa vain tuon 5.11, mutta sille reisuulle ei mahdu, niin kai varausmaksun saa takaisin? Millaisethan säät siellä on noin marraskuun kynnyksellä? Jos lähtee yksin, niin voiko valita silti majoituksen 2hh:ssa? Kiinnostaisi lähteä kokeilemaan ihan omatoimimatkaajana. Olisiko muita innostuneita naismatkaajia esim 5.11 reissulle?

      • railuski

        Uskon osallistujen valinnan olevan summamutikassa. Paljon, vähän tai ei ollenkaan pillereitä, tilauksesta huolimatta. Samoin kohteet. Jotkut saavat kutsun samaan kohteeseen, kuin edellisvuonna olleena, nettikirjoitusten mukaan.
        Majoitus on aina kahden hengen huoneessa.Jos maksat koko huoneen, saat asua yksin. Joskus pariton matkustajamäärä, antaa mahdollisuuden saada huone kokonaan itselleen, kuten minulle kävi Toscanassa. Huonekaveri määrätään kotosuomessa, mutta jotkut vaihtoivat hotellissa keskenään huoneita , sekin onnistui.
        Säätä voi seurata googlaten vaikka, Gardajärvi sää.
        Viime lokakuussa lämpö yllätti italialaisetkin, 24 astetta Pisa retkellä.


      • Railuski
        railuski kirjoitti:

        Uskon osallistujen valinnan olevan summamutikassa. Paljon, vähän tai ei ollenkaan pillereitä, tilauksesta huolimatta. Samoin kohteet. Jotkut saavat kutsun samaan kohteeseen, kuin edellisvuonna olleena, nettikirjoitusten mukaan.
        Majoitus on aina kahden hengen huoneessa.Jos maksat koko huoneen, saat asua yksin. Joskus pariton matkustajamäärä, antaa mahdollisuuden saada huone kokonaan itselleen, kuten minulle kävi Toscanassa. Huonekaveri määrätään kotosuomessa, mutta jotkut vaihtoivat hotellissa keskenään huoneita , sekin onnistui.
        Säätä voi seurata googlaten vaikka, Gardajärvi sää.
        Viime lokakuussa lämpö yllätti italialaisetkin, 24 astetta Pisa retkellä.

        Vuosi sitten ruksasin toiveen 19.9 lähtöön. Pääsin vasta 10.10. lähtöön. Silloin puhelimitse tarjottiin 1 pv iltaan retkeä Luccaan 2 illallista, hintaan 120 euroa.
        Epäröidessäni sanottiin, että sitten lähtöpv saattaa muuttua myöhempään. Otin retken, joka oli hyvä mutta ruoka ei kummoistakaan. Jälkikäteen ajatellen, matkaväsyneenä olisi voinut omatoimisesti käydä jossain viinilasillisella ja syömässä. Hintaa pidin kovana.
        Varausrahan saa takaisin, mikäli et voi lähteä sinulle sopimattomalle päivälle reissuun.
        Katson saamaani Garda esitettä, tuntuu upealta kokopv. retki Gardajärvelle ja Milanoon. Ne aion ottaa. Yksinmatkustava ei ole yksin, mukavia kanssamatkustajia paljon.


    • epäilevä

      Englantia taitamaton anoppi sai kirjeen ja olisi yksin lähdössä...vähän hirvittäää, voiko "päästää" matkaan...entä, jos ei matkalle mahdu. Jotkut jääneet ilman rahojaan, ei ole aina ilmeisesti palautettu sitä varausmaksua?

      • hop

        Matkaan vain on suomalaiset oppaat ja hyvät,olen ollut kahdella matkalla enkä usko et rahoja ei takaisin saisi


    • Railuski

      Kielitaito on aina etu ja kommunikointi helpompaa, mutta ei se yksin ole tae onnistuneesta matkasta. Kyllä niitä kielitaidottomia on runsaasti matkassa ja hyvin sujuu, lähteehän sinne jokaiselle varatulle päiväykselle, täysi koneellinen matkustajia. Retkille mukaan, osaavat oppaat huolehtii viihtyvyydestä, tämä oli minun kokemukseni Toscanasta. Aina jollekin lähtöpäivälle pääsee mukaan, kun on suorittanut maksun eräpäivään mennessä. Tottakai varausmaksun saa takaisin ellet käytä sitä retkiin tai peru matkaasi. Jos jostain syystä perut matkasi, tulee se tehdä riittävän ajoissa, jotta matkanjärjestäjä voi hankkia toisen tilallesi, näin minä asian ymmärrän. Anoppi reissuun vaan, kyllä siellä tutustuu muihin jo lentokentällä, lähtöä odotellessa.

    • Lähtöä harkitseva

      Moi,

      Menevätkö kaikki saman lennon matkustajat samaan hotelliin? Myös kutsun saanut

    • Railuski

      Toscanan matkalla oli 3 hotellia käytössä. Kaikki lähietäisyydellä toisistaan. Yksi hotelleista oli " Corallo Montecatini Terme". Pieni perhehotelli, asukit koostui vain meistä N- Pharmalaisista. Googlaa tuo nimi, niin näet hotellin tason, jollaista käyttävät.

    • hannuvirta

      Olen saanut kutsun Garda järvelle syksyllä , käytännössä vaihtoehtona on marraskuun alku. Olisin kiinnostunut tietämään
      a) toimiiko tämä matka ihan itsenäisesti omana matkanaan vai sisältyykö siihen markkinointia?
      b) miten käytännössä varausmaksu maksetaan takaisin?
      c) onko olemassa muita ylimääräisiä kuluja ?

      • hiihtämäänkö?

        Marraskuun alku Gardajärvellä ?? Unohda !!


      • hannuvirta
        hiihtämäänkö? kirjoitti:

        Marraskuun alku Gardajärvellä ?? Unohda !!

        Hiihtäminen olisikin eksoottista :-) taitaa vain olla sielläpäin lunta vielä vähemmän kuin täällä...
        Koska en ole löhölomien ystävä, olisin kiinnostunut lähinnä noista retkistä lähipaikoille kuten Veronaan ja Milanoon.
        Onko kokemusta homman toimivuudesta?


      • mansikkaa mulle
        hannuvirta kirjoitti:

        Hiihtäminen olisikin eksoottista :-) taitaa vain olla sielläpäin lunta vielä vähemmän kuin täällä...
        Koska en ole löhölomien ystävä, olisin kiinnostunut lähinnä noista retkistä lähipaikoille kuten Veronaan ja Milanoon.
        Onko kokemusta homman toimivuudesta?

        Juu ei Gardalla voi löhötä marraskuussa muualla kuin hot.huoneessa, sataa, sumua, kosteutta.......
        Verona on kaunis kaupunki, Milano ei.


      • erkk

        a) markkinointia ei ole
        b) jos et halua retkille, he palauttavat varausmaksun vähän pitkin hampain ehkä
        seuraavana päivänä,
        mutta jos haluat Veronaan/Milanoon, maksat tuolla varausmaksulla osan
        retkipaketista. Se oli yli 330€, joten lisää maksettavaa retkistä tuon ennakon
        lisäksi kyllä oli. Valittavana oli Toscanassa keväällä kultapaketti ja hopea-
        paketti (hiukan halvempi), mutta kun odotti sitkeästi tervetulotilaisuuden
        ja pakettien maksamisen loppuun, saattoi neuvotella itselleen vieläkin
        kevyemmän paketin. Jos ottaa joka päivälle ja usein illallekin retket, se on
        mielestäni liian rankkaa. Paljon bussissa istumista. Hyvät oppaat.
        c) juomat ja tipit maksat itse. Muuta pakollista lisää ei meillä ollut.


      • JAAK
        erkk kirjoitti:

        a) markkinointia ei ole
        b) jos et halua retkille, he palauttavat varausmaksun vähän pitkin hampain ehkä
        seuraavana päivänä,
        mutta jos haluat Veronaan/Milanoon, maksat tuolla varausmaksulla osan
        retkipaketista. Se oli yli 330€, joten lisää maksettavaa retkistä tuon ennakon
        lisäksi kyllä oli. Valittavana oli Toscanassa keväällä kultapaketti ja hopea-
        paketti (hiukan halvempi), mutta kun odotti sitkeästi tervetulotilaisuuden
        ja pakettien maksamisen loppuun, saattoi neuvotella itselleen vieläkin
        kevyemmän paketin. Jos ottaa joka päivälle ja usein illallekin retket, se on
        mielestäni liian rankkaa. Paljon bussissa istumista. Hyvät oppaat.
        c) juomat ja tipit maksat itse. Muuta pakollista lisää ei meillä ollut.

        KAHDELLA matkalla ollut yksin matkaajana ja kaikki on pelannut oikein hyvin,tietty retket maksaa myöskin järjestäjille, kaikkien matkatoimistojen retket ovat maksullisia,ainakin minulla käytti mitä tahansa matkan järjestäjää, REIPPAASTI VAIN MATKAAN


      • ruutana

        Olen ollut kahdella matkalla Venetsiassa ja Toscanassa . Ovat olleet hyvin järjästettyjä matkoja kaikin puolin.Toimii hyvin itsenäisesti omana matkanaan ei mitään markkinointia ole.Varaus maksun saa tokapäivänä käteisenä käteen.
        Muita kuluja tulee tietenkin täytyyhän syödä kuten kotonakin, ruokahan maksaa kaikkialla. Jos haluaa käydä retkillä nehän maksaa tietenkin erikseen mutta ovat vapaavalintaisia jos haluaa lähteä tai ei.


    • ihana italia

      Hei

      siis olen lähdössä myös 29.10, yksin . Olen varannut oman huoneen Olen ollut aiemmin Venetsiassa, oli hyvä matka. Olis mukava vaihtaa kuulumisia.

      • Gardalle :-)

        Etsi toinenSUOMI24-ketju aiheesta. Siellä enemmän keskustelua. Lähden 22.10 Gardajärvelle. :-)


    • Mirkku_66

      Onko kukaan vahvistanut lähtöään 5.11 Gardalle?

      • GiordaniGold

        Minä lähtisin 08.11.2012 lähde säkin silloin :-))


    • GiordaniGold

      Moi, onko kukaan lähdössä 08.11.2012? Saisin huoneen yksin, josta joutuisin vielä pulittamaan 199.00 e. Halusin jakaa huoneen toisen kanssa. Eli kannattaako maksaa tuollainen summa. Eli 199.00 e lentokenttävero 59.00 e 200.00 varausmaksu (jonka saa sit takaisin) Vastauksia kiitos.

      • kokemusta on

        Miksi haluaisit Gardalle marraskuussa? Ajankohta on huono. Kesällä Garda ja lähiseutu on upea kokemus. Ja matkanjärjestäjä on huonoin mahdollinen. Tosin aika halpa, jos olet saanut "ilmaisen" matkan.


      • ollut
        kokemusta on kirjoitti:

        Miksi haluaisit Gardalle marraskuussa? Ajankohta on huono. Kesällä Garda ja lähiseutu on upea kokemus. Ja matkanjärjestäjä on huonoin mahdollinen. Tosin aika halpa, jos olet saanut "ilmaisen" matkan.

        kokemuksesta, kun olen OLLUT näillä matkoilla voin kertoa et todella hyvin järjestettyjä ja kaikki sujunut hyvin..kannattaakin olla kateellinen


    • Österbotten

      Sain eilen vahvistuksen 1.11.2012 matkasta Gardalle. Onko muita menijöitä kyseisenä aikana? Ryhmäni on B.

      • R ja R

        Hei olemme c ryhmässä ollaan 5pvä mut hotelli voi olla eri meitä on kaksi ei mennä retkille vaan omatoimisia yritetään olla


      • Österbotten
        R ja R kirjoitti:

        Hei olemme c ryhmässä ollaan 5pvä mut hotelli voi olla eri meitä on kaksi ei mennä retkille vaan omatoimisia yritetään olla

        Mistäpäin tuutte? Itsekkin olen 5 pvä ja tulen Pohjanmaalta. Itsellänikään ei ole retkiä varattuna, vaan ajattelin kattoa sit paikanpäältä tai olla omatoiminen.


    • pettynyt2

      Mielestäni tuo perilläoloaika on aika laaja käsitys tällä yhtiöllä. Yleensä valmismatkoilla lähtö kotiin on samoihin aikoihin kun saavuttu kohteeseen. Eli minäkin maksoin turhaan yhdestä ylimääräisestä päivästä. Lähtö niin että perillä torstaina 25.10 noin 15.00 maissa mutta takaisin jo maanantaina 29.10 klo 9.00 lennolla, eli käytännössä perillä 3 kokonaista päivää, tuon torstain kun voi ihan laskea pois laskuista, kello on varmaan jotain 18 ennen kun olet hotellissa....Ehkä olisi kuluttajasuojan asia korjata tämän asian...

      • Nenästävedetty

        Sinulle pettynyt vastaan että ole ilonen lähtö aikaasi ;;; minä lähden 18.10.klo 15.30 ja periiä ollaan 17.25 joten myöhemmin kuin sinä ja taas paluu on lento; klo 09.00..joten aamu varhai sellainen se ylimääräinen vuorokausi josta maksomme 59 €.mutta niinhän se ilmoitettiinkin että ,,"ylimääräinen yö" päivästä ei puhuttu mitään taas meitä Huijataan ,,,ken haluaa olla matkalla neljä yötä niin tämä kyllä pitää paikkansa ,,mutta kuinka tätä yötä oikein voisi hyödyntää ????
        ei siinä oikein voi edes soppailla kun yöstä on kysymys.....


      • 22.10 lähtijä
        Nenästävedetty kirjoitti:

        Sinulle pettynyt vastaan että ole ilonen lähtö aikaasi ;;; minä lähden 18.10.klo 15.30 ja periiä ollaan 17.25 joten myöhemmin kuin sinä ja taas paluu on lento; klo 09.00..joten aamu varhai sellainen se ylimääräinen vuorokausi josta maksomme 59 €.mutta niinhän se ilmoitettiinkin että ,,"ylimääräinen yö" päivästä ei puhuttu mitään taas meitä Huijataan ,,,ken haluaa olla matkalla neljä yötä niin tämä kyllä pitää paikkansa ,,mutta kuinka tätä yötä oikein voisi hyödyntää ????
        ei siinä oikein voi edes soppailla kun yöstä on kysymys.....

        Älkää hyvät ihmiset narisko kaikesta!!! Olkaa ensi kerralla viisaampia, lähtekää reissuun ominpäin. Ette oo sidottu matkanjärjestäjän aikatauluihin.

        Näillekin matkoille on ihmisiä jonossa, jotka haluaisivat lähteä.

        Minä ainakin lähden iloisin mielin edulliselle matkalle.


      • Tyhjästä maksanut
        22.10 lähtijä kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset narisko kaikesta!!! Olkaa ensi kerralla viisaampia, lähtekää reissuun ominpäin. Ette oo sidottu matkanjärjestäjän aikatauluihin.

        Näillekin matkoille on ihmisiä jonossa, jotka haluaisivat lähteä.

        Minä ainakin lähden iloisin mielin edulliselle matkalle.

        Totta ihmeessä pitää narista ja valittaa, kun ei ole saanut sitä, mistä on maksanut ja mikä on sovittu. Ilmaiseksi matkustavat tyytykööt muuten siihen, mitä milloinkin saavat.


      • faine
        Tyhjästä maksanut kirjoitti:

        Totta ihmeessä pitää narista ja valittaa, kun ei ole saanut sitä, mistä on maksanut ja mikä on sovittu. Ilmaiseksi matkustavat tyytykööt muuten siihen, mitä milloinkin saavat.

        matkatoimiston ja matkakohteen voi valita aivan itse,niin myös retket


      • puupeli2
        Nenästävedetty kirjoitti:

        Sinulle pettynyt vastaan että ole ilonen lähtö aikaasi ;;; minä lähden 18.10.klo 15.30 ja periiä ollaan 17.25 joten myöhemmin kuin sinä ja taas paluu on lento; klo 09.00..joten aamu varhai sellainen se ylimääräinen vuorokausi josta maksomme 59 €.mutta niinhän se ilmoitettiinkin että ,,"ylimääräinen yö" päivästä ei puhuttu mitään taas meitä Huijataan ,,,ken haluaa olla matkalla neljä yötä niin tämä kyllä pitää paikkansa ,,mutta kuinka tätä yötä oikein voisi hyödyntää ????
        ei siinä oikein voi edes soppailla kun yöstä on kysymys.....

        Mikä siinä on huijausta? Ilman ylimääräistä yötä lähtö olisi jo edellisenä aamuna. Nyt voit olla perillä yhden päivän enemmän. Paluulento sieltä on aina aamulla, jotta seuraava ryhmä pääsee lähtemään Helsingistä samalla koneella iltapäivällä.


      • huijattu
        puupeli2 kirjoitti:

        Mikä siinä on huijausta? Ilman ylimääräistä yötä lähtö olisi jo edellisenä aamuna. Nyt voit olla perillä yhden päivän enemmän. Paluulento sieltä on aina aamulla, jotta seuraava ryhmä pääsee lähtemään Helsingistä samalla koneella iltapäivällä.

        Kyllä huijausta on. Etukäteen, siis matkaa varattaessa ei kerrota edes alustavia lentoaikoja, ei lentoyhtiötä eikä hotellia. Pitäisikö tosiaan ymmärtää, että petetyksi tulet, eli että kaikki on juuri niin heikosti kuin olla voi?


      • hienoa
        huijattu kirjoitti:

        Kyllä huijausta on. Etukäteen, siis matkaa varattaessa ei kerrota edes alustavia lentoaikoja, ei lentoyhtiötä eikä hotellia. Pitäisikö tosiaan ymmärtää, että petetyksi tulet, eli että kaikki on juuri niin heikosti kuin olla voi?

        KOLMESTI olen nauttinut näistä matkoista,tosi ihania,kaikki sujunut erinomaisesti


      • Lähtisin uudestaan
        puupeli2 kirjoitti:

        Mikä siinä on huijausta? Ilman ylimääräistä yötä lähtö olisi jo edellisenä aamuna. Nyt voit olla perillä yhden päivän enemmän. Paluulento sieltä on aina aamulla, jotta seuraava ryhmä pääsee lähtemään Helsingistä samalla koneella iltapäivällä.

        Hotellin ja sijainnin sai selville kun viitsi soittaa matkatoimistoon. Samalla kysyin myös lentoyhtiön.
        Kaikki veronassa tapahtui juuri niin kuin oli luvattukin. Muistakaa myös, että olette menossa lähes ilmaismatkalle. Ottakaa avoin mieli mukaan.


      • pirgitta1
        hienoa kirjoitti:

        KOLMESTI olen nauttinut näistä matkoista,tosi ihania,kaikki sujunut erinomaisesti

        Yhdyn edelliseen , samoin olen saanut olla kolmesti mukana...taas pari päivää sitten sain Uuden Kutsun...keväällä -13....Ihmettelen vielä epäuskoisia kun on jo niin monen monta sataa ihmistä käynyt näillä matkoilla jotka ovat olleet tyytyväisiä ja haluavat uudelleen....Suosittelen lämpimästi näitä matkoja jos kutsun saa....Ei ole huijausta eikä mitään pelättävää....Mukaan vaan .....


    • 22.10.2012

      Hei,
      Oletko lähdössä ensi maanantaina 22.10 reissuun? Jos et ole varannut retkipakettia, niin lähtisitkö kanssani käymään Venetsiassa junalla?

    • Sunshine321

      Ylihuomenna lento Veronaan, siis 18.10. Kiva, maltan tuskin odottaa! Aikomuksena retkeillä esim. Firenzeen tai Riminiin tai Pisaan. Verona, Venetsia ja Padova on jo nähty. Haluaako joku mukaan? Natura Med Pharman reissulla kävin aiemmin jo Venetsiassa ja ihan hyvin onnistui kaikki. :)

      • kiinnostunut

        Kerropa matkalta palattuasi, kuinka onnistui Firenzen, Riminin tai Pisan retki!


      • 22.10.2012

        Tiedätkö jo hotellia??? Mulla maanantailähtö.

        Viitsitkö laittaa tänne viestiä, jos saat tietää hotellin etukäteen tai sit periltä. Vois vähän varautua.


    • Lähtisin uudestaan

      Moi, olin lokakuussa Veronan matkalla ja kaikki sujui mitä mainioimmin. Jo saapumisiltana lähdettiin ekalle reissulle ja tultiin puolen yön jälkeen hotellille, joka oli 4tähden best western hotelli täydellä aamiaisella. Matka oli todella onnistunut. Koko reissun ajan hyvätasoiset bussit käytössä, joilla liikuttiin. Ensin ajattelin, että en ota retkiä, mutta ne osoittautuivat todella edulliseksi paketiksi. Pakettiin kuului joka ilta 4 ruokalajin illallinen, joista kahteen viinitkin, veronan kukkuloilla koko illallisen ajan lauloi veronan oopperasta tenori, se kruunasi koko matkan. lennot olivat aikatuluissaan ja palvelu hyvää meille asiakkaille. Muuta rahaa ei juuri ehtinytkään kuluttaa. Muistoksi saimme vielä valokuvaajan filmaaman DVD:n. Meille sattui vielä upeat säätkin.

      • odotusta4

        sama täällä,olin myös kokemassa ja näkemässä nämä kaikki,lähtisin heti uudestaan jos kutsu tulisi,ilmeisesti olimme samalla reissulla joten terkut vain sinulle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      774
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe