Bosch AKE 30 LI -akkukäyttöinen moottorisaha?

Polttopuita..

http://www.bosch-pt.fi/boptocs2-fi/Puutarhatyökalut/Puutarhatyökalujen tarvikkeet/FI/fi/aw/Akkuketjusahat/169214/AKE 30 LI (ilman akkua)/28520/3165140597968/index.htm

Tuo maksaa vajaa 300 €. Laturi ja pari akkua löytyy jo akkuruohonleikkurin ansiosta (hyvä vehje). Ainakin Boschin akkuruohonleikkuri on ollut ihan huippuvehje, mutta onko kenelläkään kokemusta tuosta sahasta?

Parilla akulla tulisi toimeen ja toinen voisi olla latauksessa.

Bensan ja sähköjohdon kanssa en haluaisi sotkea...

5

2109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Den_

      Missäpäin se maksaa vajaa 300 e? Kaikialla maksaa noin 400 eur. Viron Bauhausissa oli kuukausi sitten hintaan 290e, mutta ei enää. Nyt sieltäkin hintaan 399e.

      Muuten mielestäni pitäis olla tosi hyvä. Itse ostin Ryobin hintaan 299e, mutta meni rikki 2 kertaa ja sain rahat takaisin. Sahanut hyvin, mutta ei kestännyt pitkään valitettavasti. Mutta pelkällä silmällä katsoen huomaa että Ryobissa monet osat on muovista kuin Boschilla samat osat metallia (Ryobi on siksi myös kevyempi). Myös Boschin ketjunopeus on 8m/s, kun Ryobilla oli 4m/s. Joten paljon parempi Bosch pitäis olla (vaikka Ryobikin keplännyt ettei menisi rikki). Nyt vaan etsin sen sopivaan hintaan.

      • Anonyymi

        Ryobin akkuruohonleikkureitakaan ei kannata ostaa. Ne ei kestä ja akuista hajoaa elektroniikka. Bosch kestää ihan eri tavalla.


    • Jämsän Tarvikekeskuksesta ostin omani, 299€ yhdellä akulla ja hidaslaturilla.
      Uudessa Koneviestissä oli akkusahojen testi, kannattaa lukea. Voi vaikuttaa ostopäätökseen, omani olin jo ostanut ja tarvitsin toisen akun ruohonleikkuriin.

      Parikertaa on lähtenyt ketju laipan urasta vaikka mielestäni kiristetty oikein, laippa joustaa sivuttain aikapaljon joka ehkä vaikuttaa tai sitten kiristysmekanismissa joku joustaa. Ketjun irtoaminen oli huomattu myös testissä.

      Ruohonleikkuri on erittäin hyvä, saha menettelee ja sitten OK jos keksin miten estän ketjunirtoamisen.

      Boschin 36V laitteita saisi tulla lisää, ainakin ruohotrimmeri

      • Anonyymi

        Meillä on Boschin 36 voltin pensasleikkuri. Siinä käytetään ruohonleikkurin 36 voltin akkuja. On kyllä todella voimakas laite, sillä se katkaisee peukalonpaksuisetkin oksat kuin voita vaan. Akullisella leikkaa koko päivän, väsyy ukko ensin ennen kuin akku loppuu. Kivan hiljainen, vaikka onkin huiman voimakas.


    • Anonyymi

      Minulla on ollut kymmenkunta vuotta sähkömoottorisaha jossa roikkasähkö. Omakotitontilla asiallinen peli. Edellinen oli Bosch, sähköt hävisi tänä vuonna ja ostin satasella uuden Einhell merkkisen. Laippa on 14", sopii ihan aikuisten puiden kaatamiseen, viimeksi kaadoin 23 metrisen kuusen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe