Kesäkuussa varattu reissu Gardalle

Andikki

Hotelli ja lento siis varattu,joten perua ei voi.KÄÄK!
Lennämme Ryanairilla Bergamoon ja siitä vuokratulla autolla Bardolinoon.Jatkamme seuraavalla viikolla Espanjaan Ryanairilla myös.Onko kukaan netistä Ryanairin lippuja varaillut? Auttavalla englanninkielentaidollani olin ymmärtäväni,että checking pitää tehdä itse netissä?! Onko näin ja onnistuuko moinen tällaiselta maalaistytöltä?
Onko kukaan vieraillut Bardolinossa? Hotelli Vela Dòro olisi kohteemme ja siitä ajattelimme vierailla järven kaupungeissa lautalla, Gardalandiassa, näköalahissi kiinnostaa ja Veronassakin olisi kiva piipahtaa. Kun ei vaan liikaa ymppäisi yhdelle lomalle.Onko paikkoja,jotka ovat aivan must Gardan ympäristössä?

9

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andikki

      Edelliseen vielä lisäystä?
      Millainen hintataso Gardan ympäristössä on?
      Joku kirjoitteli näissä keskusteluissa,eetä Bardolinossa saa rahansa palamaan!?
      Toivottavasti matti meikäläisenkin kesälomarahapussilla jotakin siellä saa vai pitäisikö ottaa hernekeittopurreja varuuksi mukaan?
      Toivottavasti pääsemme tutustumaan Italialaiseen ruokakulttuuriin ja kiva olisi kierrellä kaupungista toiseen esim.lautalla.Onkohan lauttamatkat kalliita,bussi varmaankin on kohtuuhintainen ainakin.

    • Gardalle

      Olemma monta kertaa lentäneet Ryananairilla, totta, itse pitää checking tehdä, mutta niinhän se on jo melkein kaikilla lentoyhtiöillä. Kyllä se onnistuu :) Spostiin tulee kyllä muistutus tuosta chekkauksesta (ainakin vielä viime vuonna tuli). Viimeksi lensimme Lufthansalla Veronaan, eikä se ilmoittele, itse on muistettava tehdä 23 tuntia ennen lentoa :).

      Bardolino on kaunis kylä, rantateitä on kiva kävellä ihan Gardan kylään asti ja vaikka pidemmällekin. Auto helpottaa huomattavasti liikkumista muualla Gardajärven ympäristössä. Takseja ei ole, mutta bussit kulkee.
      Hintataso on turistialueilla korkeampi jopa ruokakaupoissa, mutta kun auto käytössä, voi ajella vähän kauemmas järveltä tutustumaan paikalliseen elämään.

    • Italiassa joka kesä

      Olemme olleet Vela Dorossa kesälomalla viikon verran ja se oli aivan mahtava. Henkilökunta oli todella mukavaa ja hotellilla on upea, oma uima-allasalue jossa esim. altaan vedenlaatua käydään mittaamassa useamman kerran päivässä. Lisäksi samassa rakennuksessa rannan puolella on ravintola jossa on sikahyvää ruokaa. Olemme joka kesä, vaikka olemmekin olleet muualla hotellissa (olemme halunneet nähdä eri paikkoja) niin käyneet vähintään kerran loman aikana tuossa ravintolassa syömässä. Oma mielipiteeni on, että Bardolino on ykis Gradn parhaita paikkoja - teilel tulee ihana loma!

    • Matkaaja Maija

      Olen joskus teininä (kauan sitten....) käynyt Gardajärvellä ensimmäisen kenrran. Viime kesänä olimme viikon Bardoliinossa viikon perheen kanssa. Lensimme Ryanairilla Bergamoon, vuokrasimme auton ja hurautimme Bardolinoon.

      Paikka on mahtava. Tosin kaikki Gardajärven kylät ovat varmaan yhtä ihania. Viikko on niin lyhyt aika, ettei siinä kauheasti ehdi. Yksi päivä menee autoillessa järven ympäri, toinen risteillessä järvellä, kolmas Malcesinessa ja Monte Baldolla (hissillä ylös vuorelle), neljäs päivä maaseutua ja viinitiloja kierrellessä ja loppu aika kannattaa kävellä Bardolinon kaunista kylää ristiin rastiin. Torstaisin Bardolinossa on kiertävät markkinat rantatiellä. Ainakin meidän lapset tykkäsivät niistä. Gaedaland, Verona ja moni muu paikka jäi näkemättä, mutta onneksi menemme tänä kesänä uudelleen! Hyvää matkaa kaikille!

      • Matkaaja Maija

        Vielä hintatasosta piti mainita jotain. Gardajärvi ja yleensäkään turisti-Italia ei ole halpa paikka. Ruoka maksaa ravintolassa lähes saman kuin Suomessa. Kaupassa ruoka on myös aika avokasta ainakin Bardolinossa. Kun auto on käytössä, niin kannattaa käydä vähän kauenpana ostoksilla. Noin 15 km Bardolinosta Veronan suuntaan on suuria marketteja, joissa ruoka on halvempaa. Tosin Addikin hotelli ei taida olla huoneistohotelli, joten itse heidän tuskin tulee ruokaa laitettua. Me olemme huoneistossa, joten laitamme osan ruoasta itse. Lapsiperheelle se on ihan kätevä vaihtoehto,

        Laivat ovat aika edullisia; nehän ovat vähän niin kuin paikallisbussit! Liput Monte Baldolle muistaakseni maksoi perheeltä (2 2) noin 50€. Jäätelö (joka on taivaallista) maksoi kioskissa mustaakseni 1,40 € - 2€ pallo. Spriz Aperol maksoi yleisesti 5€ - 7€ rantakuppilassa.

        Eli siis rahaa menee!


      • Andikki
        Matkaaja Maija kirjoitti:

        Vielä hintatasosta piti mainita jotain. Gardajärvi ja yleensäkään turisti-Italia ei ole halpa paikka. Ruoka maksaa ravintolassa lähes saman kuin Suomessa. Kaupassa ruoka on myös aika avokasta ainakin Bardolinossa. Kun auto on käytössä, niin kannattaa käydä vähän kauenpana ostoksilla. Noin 15 km Bardolinosta Veronan suuntaan on suuria marketteja, joissa ruoka on halvempaa. Tosin Addikin hotelli ei taida olla huoneistohotelli, joten itse heidän tuskin tulee ruokaa laitettua. Me olemme huoneistossa, joten laitamme osan ruoasta itse. Lapsiperheelle se on ihan kätevä vaihtoehto,

        Laivat ovat aika edullisia; nehän ovat vähän niin kuin paikallisbussit! Liput Monte Baldolle muistaakseni maksoi perheeltä (2 2) noin 50€. Jäätelö (joka on taivaallista) maksoi kioskissa mustaakseni 1,40 € - 2€ pallo. Spriz Aperol maksoi yleisesti 5€ - 7€ rantakuppilassa.

        Eli siis rahaa menee!

        Auton vuokraus hiukka mietityttää.Katsoin noita vakuutusehtoja ja omavastuut tuntuvat hurjilta,siis jos jotain sattuisi.Onko kunaan vuokranut autoa Bergamosta.Matka Gardalle ei olisi mikään mahdoton,mutta jos kolaroi,menee kyllä koko vuoden budjetti nurin.Omavastuut kun olivat 1500-2000€ Voix tää olla näin?


      • ykshyssykkä
        Andikki kirjoitti:

        Auton vuokraus hiukka mietityttää.Katsoin noita vakuutusehtoja ja omavastuut tuntuvat hurjilta,siis jos jotain sattuisi.Onko kunaan vuokranut autoa Bergamosta.Matka Gardalle ei olisi mikään mahdoton,mutta jos kolaroi,menee kyllä koko vuoden budjetti nurin.Omavastuut kun olivat 1500-2000€ Voix tää olla näin?

        Vuokrannut olen ja hyvin on sujunut, viimeksi maaliskuussa. Kiva oli ajella pitkin poikin Gardan seutuja. Navigaattori pitää olla, ehdottomasti. Ja pikkukolikoita moottoritieltä poistuttaessa tullimaksukoneeseen. Olisiko ollut jotain 5e/70km, en muista tarkkaan. Ja muistakaa tämä: IKINÄ ei saa autoon jättää mitään arvokasta tavaraa, kun poistutte siitä. Se on yksi hujaus kun koko auto on tyhjennetty.. rosvoista siis varotan. Kallisarvoisia tavaroita ei kannata mukanansa kuljettaa, olipa autolla tai kävellen.

        Mielestäni esim ravintolahinnat olivat halvat, kun ei mene ihan turistien kansoittamiin paikkoihin syömään. Kaupoissa ruoka oli halpaa Suomeen verrattuna.

        Jos auto arveluttaa ja stressaa liikaa, niin junalla ja busseilla liikkuminen on helppoa & edullista. Loma on helposti pilalla jos joutuu vuokra-autoa jännittämään ja harmimaan.

        Mukavaa lomaa!! Siellä on kaunista ja ah niin ihanaa!!


    • Voi mamma mia näitä.

      Eiköhän jokunenkin ole vuokrannut autoa Bergamosta ja aika monesta muustakin maailman paikasta joista autovuokraamoja löytyy. Et todennäköisesti ole maailman ainoa ja ensimmäinen autonvuokraaja (todistetustikaan koska itsekin olen tuota harrastanut aika useinkin ja muitakin ihmisiä vuokraamoissa nähnyt).

      Kannattaisi tutkia niitä vuokrausehtoja tarkemmin, yleensä aina saa omavastuun poistettua maksamalla pienehkön lisähinnan. Tosin jos koko vuoden budjetti on kaatumassa tuohon mahdolliseen 1500-2000 euron omavastuuseen kolaritilanteessa niin olisikohan viisainta pysyä ihan vaan julkisissa välineissä tai vaikka kotona. Tulee varmaan halvemmaksi.

    • Hemsky

      Kannattaa ostaa vahinkoturva, ei tosiaan maksa montaa euroa päälle mikä sisältää omavastuu -hyvituksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe