Miten saada hyvä rusketus?

auringonpalvoja

Olen menossa Kreikkaan kahdeksi viikoksi rantalomalle.Miten kannattaa aloittaa auringonotto,etten ole jo ensimmäisenä päivänä palanut kuin rapu?Mikä on hyvä suojakerroin?Kiitos neuvoista jo etukäteen!

15

5963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreikka fani

      Kannattaa aloittaa ensimmäiset 3-5 päivää ihan vaan max 3 tuntii/pvä. Ihan 2 ekana päivänä puolita vielä tosta. Mulla itsellä ollu aina etelän reissuilla rasvat vähintään suojakerroin 12. Yleensä kerroin 25 ja ei palamista ole ollut. Rusketus tarttuu takuu varmasti huolimatta korkeasta suojakertoimesta. Sitä olen käyttänyt olen sitten ollut viikon tai kahden reissulla, Kreikassa tai Kanarialla. Kannattaa pari päivää ennen matkaa kuoria koko vartalo esim merilevä saippualla ja rusketus pysyy sitten paremmin. Oikein hyvää lomaa sulle ja olehan varovainen sen auringon kanssa =)

      • sun

        Olen myös lähdössä Kreikkaan pariksi viikoksi ja kiinnostuin tästä merileväsaippualla kuorinnasta, osaatko kertoa lisää? Mistä sitä saa? Maksaako paljon? Minulla on allergian takia melko herkkä iho, onko se voimakkaan hajuista tm. herkästi allergisoivaa..?


      • tietoinen
        sun kirjoitti:

        Olen myös lähdössä Kreikkaan pariksi viikoksi ja kiinnostuin tästä merileväsaippualla kuorinnasta, osaatko kertoa lisää? Mistä sitä saa? Maksaako paljon? Minulla on allergian takia melko herkkä iho, onko se voimakkaan hajuista tm. herkästi allergisoivaa..?

        saippua ainakin on Oriflamen merileväsaippua, eikä se maksa ku jotain alle 6euroo...


      • Kreikka fani
        sun kirjoitti:

        Olen myös lähdössä Kreikkaan pariksi viikoksi ja kiinnostuin tästä merileväsaippualla kuorinnasta, osaatko kertoa lisää? Mistä sitä saa? Maksaako paljon? Minulla on allergian takia melko herkkä iho, onko se voimakkaan hajuista tm. herkästi allergisoivaa..?

        Itse olen käynyt ostaa Body Shopista. Hintaa en tarkkaan muista mutta vajaa 10 euroa joka tapauksessa. Hajuaineita ja lisättyjä väriaineita siinä ei muistaakseni ole ja käy myös herkälle iholle. Tietty oma ominainen tuoksu siitä löytyy. On todella hyvää ja riittoisaa saippua. Suosittelen lämpimästi =)


      • sun
        Kreikka fani kirjoitti:

        Itse olen käynyt ostaa Body Shopista. Hintaa en tarkkaan muista mutta vajaa 10 euroa joka tapauksessa. Hajuaineita ja lisättyjä väriaineita siinä ei muistaakseni ole ja käy myös herkälle iholle. Tietty oma ominainen tuoksu siitä löytyy. On todella hyvää ja riittoisaa saippua. Suosittelen lämpimästi =)

        Body Shopiin siis, Kiitoooos vinkistä!


    • "matkailija"

      Mikäli maltat, ole vain hetki parina ensimmäisenä päivänä auringossa, mielummin nauti lämmöstä aurinkovarjon suojassa. Suojaa itsesi kertoimella 20 ja muista suojata rasvalla myöskin korvanlehtesi. Lisää aina rasvaa uinnin jälkeen. Auringon oton jälkeen mene suihkuun laita after sunia se raikastaa mukavasti ihoa. Siitä voit pikkuhiljaa lisätä auringossa olo aikaa ja samalla madaltaa suojakerrointa. Pienin kerroin on 10 sen alle ei paljon kannata Kreikan helteissä makoilla. Tällä hetkellä lämpöä on 37- 40 asetetta. Jos kuitenkin niin käy että ihosi sattuu kärähtämään niin ei hätiä: mene lähimpään ruokakauppaan ja osta sieltä paksua luonnonjogurttia sivele sillä koko kehosi ja anna jogurtin imeytyä n. 1/2 h. Mene sen jälkeen kylmään suihkuun ja kuinka ollakkaan ihoa ei enää polta ja taas seuraavana päivänä voit nauttia Kreikan ihanasta auringosta, mutta muista nauttia KOHUUDELLA!

      • Sunlover

        tulee tosiaan kuoritulle iholle.Suojavoiteista vielä;apteekista ja lentokentältä löytyy nestemäinen aurinkosuoja P20(=protectfactor 20),jonka käytössä on kylläkin omat niksinsä( löytyvät käyttöohjeesta!).Itse en enää muita voiteita edes huoli!Vaikka em.tuote onkin melko hintava, niin se on silti tosi riittoisa. Suojakertoimista huolimatta kannattaa antaa ihon tottua aurinkoon ensin pikkuhiljaa.


      • matkalilja

        Totta, jogurtti on hyvä lääke ihon poltteluun.

        Hyvä kikka estää liiallisen auringonoton jälkeen ihon kesiminen on käsitellä iho vaikka jo heti rannalta lähtiessä sitruunamehulla (sitä saa sitruunasta, kun halkaisee sen keskeltä).


      • Anonyymi
        Sunlover kirjoitti:

        tulee tosiaan kuoritulle iholle.Suojavoiteista vielä;apteekista ja lentokentältä löytyy nestemäinen aurinkosuoja P20(=protectfactor 20),jonka käytössä on kylläkin omat niksinsä( löytyvät käyttöohjeesta!).Itse en enää muita voiteita edes huoli!Vaikka em.tuote onkin melko hintava, niin se on silti tosi riittoisa. Suojakertoimista huolimatta kannattaa antaa ihon tottua aurinkoon ensin pikkuhiljaa.

        Minä poltin itseni kyseisellä tuotteella niin lahjakkaasti,mitä aiemmin ei ole tapahtunut että tarvitsin jopa lääkäriä ja antibiootteja. Ja vuosittain olen Thaimaassa ollut.
        Joten en ole tuotteen puolesta puhuja ollenkaan!


    • totuus

      ehdotomasti kannattaa käyttää kunnon rasvoja, ja suojakertoimet 20 iholle ja naamaan 25-30. Apteekista saa esim Luis Widmerin voiteita, jota eivät liian rasvaisia ja joissa hyvät suodattimet.
      Aurinko etelässä tosi kuuma ja uv pitoisuudet toista luokkaa kun täällä, joten suojaus oltava kunnossa.

    • kala

      ...luulisin. Mutta itse olen vaalea ja palan tosi helposti, joka kesä, myös tänä vuonna sateisessa suomessa kaikki ihmetteleen kun olen niin ruskea. Konstini on seuraava: Käytän isoja suojakertoimia joiden avulla olen kauan auringossa. Olen yleisestikin paljon ulkona, varjossakin päivettyy, liikun jotta ruskettuminen on tasaista.
      Tokihan siellä kreikassa voi rannalla makoilla mutta luulen että aika hyvän rusketuksen saa kaikenlaisten aktiviteettien parissa ulkona.

    • Jepsise

      Porkkanaa ja aprikoosia salaattiin..

    • RKau
    • Papusoppa

      Komppaan nimim. Kalaa. Olen myös vaalea, mutta rusketun varsin helposti, enkä pala, johtuen ehkä siitä että käytän kahden viikon lomallakin ( Thaimaa, Turkki, Bulgaria...) eka viikon ajan suojakerrointa 50, lopun ajasta sk.20-30. Ja jos keskipäivällä alkaa tuntua liian polttavalta, vetäydyn varjon alle, hyvin tarttuu aurinko sielläkin. Ja kauniin rusketuksen olen tosiaan saanut näinkin. Mieheni palaa herkemmin, aloe vera- hyytelöä myydään varmaan kaikissa lomakohteissa, tosi hyvä auringon polttamalle iholle!

    • Espanjafani

      Syö aurinkokapseleita sisäiseksi suojaksi 50 suojakertoimet aluksi,ei kannata polttaa itseään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe