Käytösongelmia =(

Marko

Belggarini ei tule toimeen toisten koirien kanssa. Ei ole koskaan tullut. Toisaalta häntä heiluu, kun mennään toisten koirien luo, mutta pelostako johtuu, kun aina turvautuu hampaisiin. Muunnos on laekenois ja ikää on 1,5 vuotta. Jos joku TREELLA asuva lukee tämän niin olisi kiva, jos voitas ihan nähdä koiriemme kanssa ja pähkäillä ongelmaa eteenpäin.

Mutta jos voisitte kuitenkin antaa neuvoja =)
Koirani ei ole siis koskaan tullut juttuun yhdenkään koiran kanssa.

4

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervu Tampereelta

      Mulla on Tervu uros, runsas 2 vuotta vanha melko ison kokoinen..

      Olen huomannut että kun remmi on lyhyellä niin tulee melko helposti riitaa toisten urosten kanssa kohdatessa.. Mutta kun pitää remmiä löysempänä ja koittaa olla koirineen alussa vähän kauempana niin pääsevät tutustumaan ilman valmista uhkatilannetta.

      Nartut ja leikatut urokset tämä hyväksyy mutta kun tulee tavallinen isompi uros joka alkaa uhoamaan niin alkaa tämäkin vastaamaan

      En pidä koiraasi mitenkään erikoisena kyllä monet Belgit ovat sellaisia että eivät hyväksy muita koiria lähelleen..Varsinkin vanhemmat nartut ovat joskus kuin euroopan omistajia.

      • Marko

        Otatko vaikka yhteyttä muhun sähköpostin kautta niin jatketaan pohdiskelua =) Osoite on [email protected]


    • kokenut koiraihminen

      Sinun kannattaisi kokeilla ensin koirallasi kuonokoppaa, kun tutustutat koiraasi tosiseen RAUHALLISEEN koiraan. Mielellään hieman vanhempaan... Vanhoja koiriahan käytetään usein mm. huskytarhoilla niin että nuoret poikakoirat laitetaan vanhemman uroksen kanssa samaan häkkiin ja sitä kautta vanha uros opettaa nuorempia... Että ei muuta kuin onnea.. :)

    • Nestnuuka

      Hei!
      Sinun koirasi mitä luultavimmin haluaa suojella sinua. Itselläni groenendael, joka käyttäytyy aivan samalla tavalla kuin sinun koirasi muita kohdatessa. Sinun ei kannata tutustuttaa koiraa hihnassa toisiin koiriin, koska silloin sillä on suorastaan velvollisuus suojella sinua. Varsinkin, jos hihna menee kireälle.
      Kannattaa tutustuttaa vieraisiin koiriin vapaana, jollain aidatulla alueella. Kokeilla vaikka ensin jonkun todella varman koiran kanssa, jottei satu mitään tappeluja. Omani ainakin suostuu tutustumaan vapaana vieraisiin koiriin, mutta hihnassa sitä on turha yrittää ellei se tunne koiraa jo entuudestaan.

      Opeta koirasi kulkemaan vetämättä hihnassa. Koska vetäessään sinua, se johtaa sinua paikasta toiseen. Ja toisekseen se kokee, että tarvitset suojeluasi.

      Jos haluat kysellä enemmän ja toivoisinkin, että kertoisit minulle tarkemmin kuinka koirasi käyttäytyy esim. koiria nähdessään yms.

      Saat minut kiinni osoitteesta: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe