Lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle isä vastustaa

Miten on?

Hei!

Tilanne on siis tämä- meillä on 2-vuotias lapsi. Hän on joka toinen viikonloppu isällään ja asumme tällä hetkellä samalla paikkakunnalla joten tämä onnistuu hyvin. Nyt kuitenkin olemme muuttamassa pojan kanssa toiselle paikkakunnalle 400km päähän ja isä vastustaa tätä. Voimmeko silti muuttaa? Ymmärrän kyllä, että tapaamiset isän kanssa on vaikea järjestää sen jälkeen, mutta estääkö se meitä muuttamasta. Haluaisin muuttaa poikani kanssa lähemmäs perhettäni ja sukulaisiani...

9

1482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosto on makea

      Sinä haluat muuttaa perheesi lähelle. Haluaako poikasi jäädä isättömäksi?

      • Miten on?

        Perheeni ja sukulaiseni halusivat aikoinaan etten muuta pois kotipaikkakunnaltani vaikka kerroin että olen löytänyt elämäni miehen ja haluan perustaa perheen hänen kanssaan ja myös hän uskoi ja luotti siihen yhteiseen loppuelämäämme ja yhteiseen elämään meidän lapsemme kanssa.
        Siis lähdin empimättä ja viis veisasin suvustani..
        No kupla puhkesi pojan syntymän jälkeen kun se elämäni mies ei suostunut jokaiseen vaatimukseeni joten tuli ero, sossutanttojen täydellä tuella sain lähihuoltajuuden poikaani tietenkin vaikka olin kouluttamaton ja työtön "uhrautuja" (eli "parasta" pojalleni)
        Nyt kuitenkin olen huomannut että poika haluaisi olla isänsä luona ennemmin kuin minun luonani joten nyt on astunut kuvioon pelko että menetän elatusmaksut ja määräämisvaltani pojan isään jos poika saa haluamansa, eli muuttaa isänsä luo vakituisesti.
        Tottakai tiedän että en ole tervetullut sinne kotiseudulleni syystä että hylkäsin perheeni ja sukuni aikoinaan omaa etua tavoitellessani ja he tajuavat että saman oman edun tavoittelun vuoksi olen muuttamassa takaisin nyt sinne kun mun yh-tätini lupas majoittaa minut ja poikani siksi aikaa että saan kunnalta sossuvuokrarivarin mulle ja pojalle kodiksi.
        Mitään oikeeta syytä niinku työ tai opiskelu ei oo muuton perusteeksi mut kai se ITSEKKYYTENI ja TOSI K -PÄISYYTENI riittää siihen että tosta vaan vien pojan pakolla mukanani takahikiän korpeen ja siten vien pojalta hänen rakastamansa isän ikuisesti pois käytännön elämästä. (eihän se entinen elämäni suurin rakkaus pysty hakemaan ja tuomaan joka toinen vkl. poikaansa täältä metsästä koska en tietenkään anna lanttiakaan avuksi niihin matkakuluihin jotka ovat lisääntyneet satoja euroja kuukaudessa sen vuoksi kun olen se ITSEKKÄISTÄ ITSEKKÄIN K -PÄISIN LUUSERI!!!!!!!!!!!!!)


      • **::**
        Miten on? kirjoitti:

        Perheeni ja sukulaiseni halusivat aikoinaan etten muuta pois kotipaikkakunnaltani vaikka kerroin että olen löytänyt elämäni miehen ja haluan perustaa perheen hänen kanssaan ja myös hän uskoi ja luotti siihen yhteiseen loppuelämäämme ja yhteiseen elämään meidän lapsemme kanssa.
        Siis lähdin empimättä ja viis veisasin suvustani..
        No kupla puhkesi pojan syntymän jälkeen kun se elämäni mies ei suostunut jokaiseen vaatimukseeni joten tuli ero, sossutanttojen täydellä tuella sain lähihuoltajuuden poikaani tietenkin vaikka olin kouluttamaton ja työtön "uhrautuja" (eli "parasta" pojalleni)
        Nyt kuitenkin olen huomannut että poika haluaisi olla isänsä luona ennemmin kuin minun luonani joten nyt on astunut kuvioon pelko että menetän elatusmaksut ja määräämisvaltani pojan isään jos poika saa haluamansa, eli muuttaa isänsä luo vakituisesti.
        Tottakai tiedän että en ole tervetullut sinne kotiseudulleni syystä että hylkäsin perheeni ja sukuni aikoinaan omaa etua tavoitellessani ja he tajuavat että saman oman edun tavoittelun vuoksi olen muuttamassa takaisin nyt sinne kun mun yh-tätini lupas majoittaa minut ja poikani siksi aikaa että saan kunnalta sossuvuokrarivarin mulle ja pojalle kodiksi.
        Mitään oikeeta syytä niinku työ tai opiskelu ei oo muuton perusteeksi mut kai se ITSEKKYYTENI ja TOSI K -PÄISYYTENI riittää siihen että tosta vaan vien pojan pakolla mukanani takahikiän korpeen ja siten vien pojalta hänen rakastamansa isän ikuisesti pois käytännön elämästä. (eihän se entinen elämäni suurin rakkaus pysty hakemaan ja tuomaan joka toinen vkl. poikaansa täältä metsästä koska en tietenkään anna lanttiakaan avuksi niihin matkakuluihin jotka ovat lisääntyneet satoja euroja kuukaudessa sen vuoksi kun olen se ITSEKKÄISTÄ ITSEKKÄIN K -PÄISIN LUUSERI!!!!!!!!!!!!!)

        Kun joku aamu heräät tuosta katkeruuden unestasi,alat oksentaa karvasta sappea. Niin karvasta, että se sulattaa tullessaan äänihuulet. Mutta sen jälkeen on helpompaa olla!


      • Anonyymi
        Miten on? kirjoitti:

        Perheeni ja sukulaiseni halusivat aikoinaan etten muuta pois kotipaikkakunnaltani vaikka kerroin että olen löytänyt elämäni miehen ja haluan perustaa perheen hänen kanssaan ja myös hän uskoi ja luotti siihen yhteiseen loppuelämäämme ja yhteiseen elämään meidän lapsemme kanssa.
        Siis lähdin empimättä ja viis veisasin suvustani..
        No kupla puhkesi pojan syntymän jälkeen kun se elämäni mies ei suostunut jokaiseen vaatimukseeni joten tuli ero, sossutanttojen täydellä tuella sain lähihuoltajuuden poikaani tietenkin vaikka olin kouluttamaton ja työtön "uhrautuja" (eli "parasta" pojalleni)
        Nyt kuitenkin olen huomannut että poika haluaisi olla isänsä luona ennemmin kuin minun luonani joten nyt on astunut kuvioon pelko että menetän elatusmaksut ja määräämisvaltani pojan isään jos poika saa haluamansa, eli muuttaa isänsä luo vakituisesti.
        Tottakai tiedän että en ole tervetullut sinne kotiseudulleni syystä että hylkäsin perheeni ja sukuni aikoinaan omaa etua tavoitellessani ja he tajuavat että saman oman edun tavoittelun vuoksi olen muuttamassa takaisin nyt sinne kun mun yh-tätini lupas majoittaa minut ja poikani siksi aikaa että saan kunnalta sossuvuokrarivarin mulle ja pojalle kodiksi.
        Mitään oikeeta syytä niinku työ tai opiskelu ei oo muuton perusteeksi mut kai se ITSEKKYYTENI ja TOSI K -PÄISYYTENI riittää siihen että tosta vaan vien pojan pakolla mukanani takahikiän korpeen ja siten vien pojalta hänen rakastamansa isän ikuisesti pois käytännön elämästä. (eihän se entinen elämäni suurin rakkaus pysty hakemaan ja tuomaan joka toinen vkl. poikaansa täältä metsästä koska en tietenkään anna lanttiakaan avuksi niihin matkakuluihin jotka ovat lisääntyneet satoja euroja kuukaudessa sen vuoksi kun olen se ITSEKKÄISTÄ ITSEKKÄIN K -PÄISIN LUUSERI!!!!!!!!!!!!!)

        Vai tuli ero koska exä ei suostunut kaikkiin vaatimuksiisi ja nyt haluat muuttaa kostoksi exällesi kauas hänestä, koska poikanne tykkää olla enemmän hänen luonaan ja kohta työtä vieroksuvana yhteiskunnan elättinä menetät ehkä vielä elatusmaksutkin. Voi luoja mistä näitä tulee!!!
        Tässä haisee katkeruus ihan pikkasen,


    • sossupaholainen

      Sinä voit muuttaa minne haluat. Lapsen muuttoon tarvitaan isän suostumus. Käytännössä tämä tarkoittaa että lapsi jää silloin asumaan isän luona. Jos asiassa ei päästä yksimielisyyteen, päätöksen tekee sitten oikeus.

    • Onko näin?!

      Siis täh..lapsen muuttoon tarvitaan isän suostumus vaikka asuu äitinsä kanssa ja ikää vasta 2-v?! Faktaa vai mutua?? Miksi sitten etävanhempi saa muuttaa vaikka kuuhun,mutta vaatia edelleen samanlaiset tapaamiset kuin samalla paikkakunnalla asuessa ja näin ollen hankaloittaa suuresti mm. lähivanhemman työssäkäyntiä,puhumattakaan huomattavasti kohoavista kuljetuskustannuksista?!

      • **::**

        Koska etävanhemmalla on vain oikeuksia, ja lähivanhemmalla velvollisuuksia.


      • sossupaholainen

        Faktaa, mutta siinä tapauksessa etän on sitten samalla haettava lapsen asumista luokseen, kuten edellä kirjoitin. Lapsi ei voi asua yksin, joten jos etä haluaa estää lapsen muuton, hänen on luonnollisesti otettava lapsi luokseen asumaan. Jos hän ei sitä halua, asia pitää selvittää maistraatin ja etän kanssa (viime kädessä asia päätetään oikeudessa, kuten myös edellä kirjoitin).
        Tapaamissopimuksen voi muuttaa olosuhteiden muuttuessa, jos etä ei suostu muutoksiin, asian voi viedä oikeuteen ja samalla vaatia etän osallistumaan kuljetuskustannuksiin.


    • Hyvin menee?

      No johan sitä kauan yhdessäoloa kestikin. 2 vuotias lapsi ja ilmeisesti erossa olette asuneet jo jonkin aikaa? Mitäs jos muutat vaikka Kiinaan, mutta kysäseppä isältä jos hän ottaa lapsen itselleen ja nauttii yksinhuoltajuudesta? Lähetät sitten muutaman satasen kuussa elareita ja kaikki tyytyväisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe