Olen 28.v lapseton nainen. Yritimme ex-mieheni kanssa 4-vuotta raskautta ilman tulosta. Erosimme vuosi sitten. Koskaan emme menneet tutkimuksiin. Nyt hänen uusi kumppaninsa on raskaana, joten epäilen, että syy lapsettomuuteen oli minussa. Emme yritä vielä raskautta uuden mieheni kanssa, mutta asia vaivaa minua. Onko minulla mahdollisuus päästä tutkimuksiin vaikka en yritä juuri nyt raskautumista? Vai onko taas odotettava pari vuotta ja mentävä sitten jos ei ala lasta kuulumaan. Minulla on aikuisiän akne ja hirsutismia.
4 vuotta yritystä takana.
2
307
Vastaukset
- valkea valhe ok?
No kuka käskee olla rehellinen..? Tietysti sanoisit, että olette tämän uuden kanssa jo yrittäneet kauan eikä ole onnistanut. Eihän tutkimuksiin muuten pääse tai ainakin joutuu ihan turhaan inseminaatio-rumbaan kun ongelma voi olla munasoluissasi. Yksityiselle pääsee ilman mitään erityistä syytä tai lähetettä, joten sinne siis tutkimuksiin. Julkisen puolen voit unohtaa..
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi.
Julkiselle puolelle lähete kirjoitetaan yleensä siinä vaiheessa, jos lasta on yritetty saada n. vuoden ajan. Jos kiertosi on epäsäännöllinen tai sinulla on endometrioosiin sopivia vaivoja, lähete laitetaan jo aiemmin.
Yksityisellä lapsettomuusklinikalla voit toki käydä milloin vain tutkimuksissa. Yleensä toivotaan, että mieskin tutkittaisiin samalla kertaa (= siemennesteanalyysi), mutta toki voit käydä ensin tutkituttamassa sinuun liittyvät asiat.
Riitta Väestöliitosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site525890Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714615Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464362SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564141SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt953761SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502463Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352369Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422089En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131229Mikset pidä yhteyttä?
Miksi et? Ei sun ois tarvinnut sanoa niin tarkoittamatta. Särit mun sydämen. Sinun pitäis jo tietää paremmin.61010