Pitäisi olla keskustelua spanieleita ja silmään osuu pelkkiä tipsu ja cavalier lankoja, ja kun kumpikin roduista kuuluisi kääpiökoiraosastolle, eikä oikeasti spanieleihin. No olisi varmaan täällä muuten aika hiljaista, että mikäs siinä.
Spanielikeskustelua
5
175
Vastaukset
- niin....
Oikeassa olet, ei ole tipsut spanieleita ollenkaan, ja egoltaan eivät mahdu kääpiöpuolellekaan;)
Tosin niin ihania ja omalaatuisia koiruuksia ovat, että ansaitsisivat vaikka oman keskustelutilan! - Cockerinomistaja
Joo, mä olen miettinyt aivan samaa :D no, jokainen tyylillään, vaikka oman rodun taustat olisi mielestäni syytä selvittää. edes roturyhmä.
- cava aina spanieli
Cavalier kingcharlesinspanieli on kylläkin puhdas spanieli. Se polveutuu vahoista metsästysspanieleista, eikä siihen olla muita rotuja välissä risteytetty. Siinä on kaikki spanieleiden piirteet, ainoastaan metsästysvietti puuttuu. Jos cavalier ei ole spanieli, niin ei minusta ole amerikancockerspanieli tai jenkkicockerikaan, joista myös ollaan jalostamassa pelkkiä seurakoiria cavan tavoin.
Minusta FCI voisi perustaa oman roturyhmän spanieleille, kuten FCI 11 Spanielit. Siihen kuuluisivat kaikki puhtaat spanielirodut, myös kingcharlesinpanieli ja cavalier kingcharlesinspanieli. Ja jos siihen kuuluu irlanninvesispanieli, niin myös tiibetinspanieli, sillä kumpikaan ei ole spanieleille sukua, mutta spanieleimaisiksi niitä ollaan koitettu jalostaa, eli molemmat ovat yhtä lähellä/kaukana spanieleista. - 3 tyyppiä samassa
Cavalier kingcharlesinspanieli ja kingcharlesinapanieli ainakin ovat sekä kääpiökoiria, seurakoiria että spanieleita, joten niille on täällä oikeastaan 3 eri palstaa. Mikään ei estä niitä kuulumasta spanieleiden osastolle, vaikka yhtä lailla sopivat seurakoirien ja kääpiökoirien osastolle.
- sha-la-la-la
Totta turiset. Toisaalta eivät ne vesikoiratkaan spanieleita ole, mutta ovat kuitenkin mm. spanieleiden erikoisnäyttelyssä esillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728