Älä osta niitä apteekista

Marketista

Ostin apteekista magnesiumia. Se maksoi n. 6 euroa. Muistelin että edellinen purkki marketissa olisi ollut vain n. 4 euroa. Kun apteekkiin oli asiaa muutenkin, niin en viitsinyt mennä viereiseen markettiin parin euron takia. Kotona huomasin että marketin purkissa oli 100 kpl, apteekin purkissa vain 70 kpl. Eli todellisuudessa apteekkitavara maksoi yli tuplasti/pilleri. (Market n. 4c/pilleri, apteekki n. 8,6 c/pilleri)

16

7015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatua.

Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri yhdisteinä. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi.

Hankintatukun sitraatti maksaa 10€/2kk

• Kippuravarvas

Jos on kunnon Magnesiumista kyse, niin ei tietenkään se välttämättä ole halpa, johan järkikin sen sanoo!

Minä ostan aina apteekista pore- magnesiumia, koska tiedän, että se imeytyy todella hyvin. Huom! tyhjällle mahallle jos otan, niin ripulihan siitä tulee, joten iltapalan kanssa.

Maksoi 14.64€ ja paketisssa on 20kpl magnesiumia poretablettia.

• Marketista

"Jos on kunnon Magnesiumista kyse, niin ei tietenkään se välttämättä ole halpa, johan järkikin sen sanoo!"

Molemmaissa tapauksissa oli kyse magnesiumoksidista! Eli ihan samasta aineesta. Toinen oli 350 mg ja toinen 375 mg mutta ero on niin mitätön että sillä ei ole merkitystä.
      En minä niin hölmö ole että vertaan kahta erilaista magneisumtuotetta!

OSTA MEKRTISTA. Älä osta apteekista Magnexia. Se on ylihintaista.

• tietää.

""" Molemmaissa tapauksissa oli kyse magnesiumoksidista! """

On pelkkä ulostuslääke, ei imeydy lihaksiin.

Elkut käyttää sitä kovaan vatsaan kun eivät halua muuttaa ruokatottumuksiaan.

• Marketista

Hivenaineisiin erikoistunut työpaikkalääkärini suoritteli mulle kahta 350 mg:n tablettia päivässä kun verenkuvassa oli jotain jonka takia hän suositteli sitä.
        Mahani ei mene tästä tupla-annoksesta löysäksi.

Väität väärin: "On pelkkä ulostuslääke, ei imeydy lihaksiin."

Kuka sanoi että sen pitää imeytyä lihaksiin? Jos se ei imeydy minnekään, niin silloin se ei vaikuta mitään mihinkään. Silloin se ei voi olla myöskään ulostuläääke.

• sitraattia.
        Marketista kirjoitti:

Hivenaineisiin erikoistunut työpaikkalääkärini suoritteli mulle kahta 350 mg:n tablettia päivässä kun verenkuvassa oli jotain jonka takia hän suositteli sitä.
        Mahani ei mene tästä tupla-annoksesta löysäksi.

Väität väärin: "On pelkkä ulostuslääke, ei imeydy lihaksiin."

Kuka sanoi että sen pitää imeytyä lihaksiin? Jos se ei imeydy minnekään, niin silloin se ei vaikuta mitään mihinkään. Silloin se ei voi olla myöskään ulostuläääke.

"""Jos se ei imeydy minnekään, niin silloin se ei vaikuta mitään mihinkään. Silloin se ei voi olla myöskään ulostuläääke. """

Tulee se aina paskan mukana ulos.

• Medicine man

No herranen aika, onhan se nyt selvä ettei sieltä Apteekista kannata ostaa yhtään mitään muuta kuin reseptivalmisteita,

Ja niitäkin toki vain todellisessa tarpeessa, kun niiden tarpeeseen on perusteltua tietoa enemmän kuin pelkkä lääkejättien talutushihnassa olevien lekurin ja apoteekkarin "määräys" tai "suositus".

• Marketista

"No herranen aika, onhan se nyt selvä ettei sieltä Apteekista kannata ostaa yhtään mitään muuta kuin reseptivalmisteita,"

Aivan niin. Sitä minä juuri sanoin aloitusrepliikissä. Ihan riippumatta siitä imeytyykö magnesiumoksidi vai ei. Se on silti marketissa puolta halvempaa kuin apteekissa.

Jotkut ovat ilmeisesti eri mieltä tästä tosiasiasta kun ovat antaneet niin paljon miinuksia tälle tosiasian toteamiselle.

• Anonyymi
        Marketista kirjoitti:

"No herranen aika, onhan se nyt selvä ettei sieltä Apteekista kannata ostaa yhtään mitään muuta kuin reseptivalmisteita,"

Aivan niin. Sitä minä juuri sanoin aloitusrepliikissä. Ihan riippumatta siitä imeytyykö magnesiumoksidi vai ei. Se on silti marketissa puolta halvempaa kuin apteekissa.

Jotkut ovat ilmeisesti eri mieltä tästä tosiasiasta kun ovat antaneet niin paljon miinuksia tälle tosiasian toteamiselle.

Jaa ...täytyy tutkia mitä sitä ostamaan kalliilla jos on sama aine. Kyllä ne osaa huijata rahat, ei siinä.

• NohuhHuhNo

Miten ihmiset elivät ennen 90 v? eivätkä ole nähneetkään vitamiinipilleriä. Kaupasta löyty vain perusruokaa.

• aurinko UVB

Harva eli 90v.

Nykyään elävät lääkkeillä 90v.

Ennen syötiin perusruokaa ja paljon D-vitamiinia.

Nyt syödään pelkkä hiilaria ja vitamiiniåuutoksia ei pillereillä korjata vaan kunnon ruualla.

D-vitamiini on aina syöty purkista, koska aurinko ei paista.

• Löytyi perusruokaa

> eivätkä nähneetkään vitamiinipilleriä.

Nykyään ei juuri näekään sitä perusruokaa! Kaikki alkaa olla käsiteltyjä, ja monilla lisä- ja säilytysaineilla "höystettyjä", joista tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet ovat hävinneet ja siten puuttuvat. Siksi niitä täytyy saada jostain muualta. Vaikkapa sitten purkista!

• Emgesan

Minä ostan aina apteekista Emgesan magnesiumtabletteja. Se on ainoa lääkkeellinen magnesiumvalmiste, joten sille on tehty imeytymis ymt. testit. Ja eron olen huomannut, käytin ennen Magnexia ja vaikka otin 2tbl/pvä, niin suonta veti siitäkin huolimatta. Nyt ei vetele, kun Emgesania ottaa =)

• sitraattia.
        Emgesan kirjoitti:

Minä ostan aina apteekista Emgesan magnesiumtabletteja. Se on ainoa lääkkeellinen magnesiumvalmiste, joten sille on tehty imeytymis ymt. testit. Ja eron olen huomannut, käytin ennen Magnexia ja vaikka otin 2tbl/pvä, niin suonta veti siitäkin huolimatta. Nyt ei vetele, kun Emgesania ottaa =)

Yksi Emgesan-tabletti sisältää 620 mg magnesiumhydroksidia, joka vastaa 250 mg magnesiumia.

Lääketieteessä magnesiumhydroksidia käytetään vähentämään vatsan liikahappoisuutta. Tällöin sitä käytetään vesisuspensiona, jota nimitetään magnesiamaidoksi. Yhdistettä käytetään myös elintarvikkeissa happamuudensäätöaineena ja mineraalivesissä. Sen E-koodi on E 528. Yhdistettä käytetään pH:n säätöön myös teollisuudessa. Toiseksi suurin magnesiumhydroksidin käyttökohde on muiden magnesiumyhdisteiden valmistus. Siitä tuotetaan myös metallista magnesiumia, ja sitä käytetään muoveissa ja muissa polymeereissä paloa estävänä aineena
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Magnesiumhydroksidi

Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri yhdisteinä. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi.

Imeytymistestit ovat tietysti ihan valmistajan itse tekemiä, kuten yleensä "lääkevalmisteet" ovat.

Joten en osta.

• Emgesan
        sitraattia. kirjoitti:

Yksi Emgesan-tabletti sisältää 620 mg magnesiumhydroksidia, joka vastaa 250 mg magnesiumia.

Lääketieteessä magnesiumhydroksidia käytetään vähentämään vatsan liikahappoisuutta. Tällöin sitä käytetään vesisuspensiona, jota nimitetään magnesiamaidoksi. Yhdistettä käytetään myös elintarvikkeissa happamuudensäätöaineena ja mineraalivesissä. Sen E-koodi on E 528. Yhdistettä käytetään pH:n säätöön myös teollisuudessa. Toiseksi suurin magnesiumhydroksidin käyttökohde on muiden magnesiumyhdisteiden valmistus. Siitä tuotetaan myös metallista magnesiumia, ja sitä käytetään muoveissa ja muissa polymeereissä paloa estävänä aineena
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Magnesiumhydroksidi

Imeytymistestit ovat tietysti ihan valmistajan itse tekemiä, kuten yleensä "lääkevalmisteet" ovat.

Joten en osta.

Niinhän ne on itsetekemiä, mutta yleensä testaamispalvelut on ostettu ulkopuoliselta firmalta, jossa ne tehdään. Luotan ennemmin tutkittuun kuin ei tutkittuun valmisteeseen, kuten muut magnesiumvalmisteet, ne kuuluvat rohdosvalmisteisiin, joita en itse edes saisi käyttää.

• sitraattia.

Magnesiumin puutostilat ovat nykyään hyvin yleisiä. Silmiini on joskus osunut tutkimus, jossa todettiin amerikkalaisten miesten saavan ruoasta vain 80% tarvitsemastaan magnesiumista. Naisilla tilanne on vieläkin huonompi, sillä heidän magnesiumintarpeensa tyydyttyy ainoastaan 70-prosenttisesti.

On yleisesti tiedossa, että magnesiumin puute voi aiheuttaa mitä erilaisempia ongelmia aina masennuksesta syöpään. Magnesiumin puutteesta ei kuitenkaan yleisesti ottaen juurikaan puhuta. Sitä vastoin joka tuutissa ylistetään kalsiumia, jonka nauttimisen myötä on vaarana se, että meidän magnesium-ongelmat pahenevat entisestään. Tämä johtuu siitä, että liiallinen kalsium estää magnesiumin imeytymistä.

Magnesiumin puute voi aiheutua liian pienen saannin ja vääränlaisen kalsium-magnesium-tasapainon lisäksi monista eri syistä, kuten lisääntyneestä erityksestä virtsaan (esim. diabeteksessa sekä alkoholin ja nesteenpoistolääkkeiden vaikutuksesta). Myös monet taudit lisäävät magnesiumin eritystä, kuten diabetes, munuaistaudit ja eräät hormonihäiriöt.

Jos olet kiinnostunut magnesiumlisästä, niin suosittelen ehdottomasti koittamaan iholle levitettävää/suihkutettavaa magnesiumöljyä. Magnesiumöljy imeytyy iholta nopeasti ja te­hokkaasti kehon käyttöön. Ihon kautta imeytyvä magne­sium ei rasita maksaa tai munuaisia ja on näin turvallista käyttää ilman ikäviä sivuvaikutuksia, joita suun kautta nautittavat magnesiumlisät saattavat aiheuttaa.

http://www.raikasweb.com/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe