Svane Zenit IntelliGel patja?

Lende

Moi,
Onko kokemusta Maskun myymästä Ekornes Svane Zenit geelipatjasta? Myyjän mukaan lyö joustin- ja Tempur- sängyt laudalta. Ainakin myyntipuhe vakuutti. Onko käytännön kokemuksia?

38

30019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pettynyt

      Ole kokeillut muutamaa erilaista joustinpatjaa (ja vaahtomuovipatjaakin) ja aina aamulla oli ristiselkä jumissa. Ostin pari viikkoa sitten Svane Zenitin, kun myyjä takasi 99 prosenttisen tyytyväisyyden tuotteeseen. Ilmeisesti kuulun siihen 1 prosentin joukkoon, koska selkä ei juuri sen parempi ole kuin halvemmillakaan patjoilla nukkumisen jälkeen. Nyt yritän etsiä ostajaa patjalle, jotta edes vähän saisi rahojaan takaisin.

      • PUUSILMÄ

        Ostin itse samaisen patjan, ja selkäni oli jumissa eka kaksi viikkoa jonka jälkeen patja on kuin unelma. Ihan kuten myyjä sanoi "eka kaksi viikkoa on tod. kulttuurishokki kropalle, tämän jälkeen et voi harkitakkaan muuta patjaa."


      • Mimmu
        PUUSILMÄ kirjoitti:

        Ostin itse samaisen patjan, ja selkäni oli jumissa eka kaksi viikkoa jonka jälkeen patja on kuin unelma. Ihan kuten myyjä sanoi "eka kaksi viikkoa on tod. kulttuurishokki kropalle, tämän jälkeen et voi harkitakkaan muuta patjaa."

        olen kyllä.... nukkunut nyt kyseisellä patjalla noin 5 kk. Enkä pois enää vaihtaisi. Kieriskely sängyssä loppui siihen kun zenitit laitoin. Itse totuin heti patjaan, mutta kuulema se parin viikon tottumisaika on olemassa. Joten ei kannata heti masentua....


      • Harmistunut
        Mimmu kirjoitti:

        olen kyllä.... nukkunut nyt kyseisellä patjalla noin 5 kk. Enkä pois enää vaihtaisi. Kieriskely sängyssä loppui siihen kun zenitit laitoin. Itse totuin heti patjaan, mutta kuulema se parin viikon tottumisaika on olemassa. Joten ei kannata heti masentua....

        Minulla on ollut Svane Zenit -patja nyt noin 2 kuukautta. Täytyy sanoa, että hiukan olen pettynyt, sillä alaselkä on ollut aiempaa kipeämpi uudella patjalla. Näin myös avokillani. Patja on tavallaan jämäkkä, mutta tuntuu, ettei se kuitenkaan tue oikeista kohdista vaan ikään kuin upottaa koko kropan matkalta. Jouluna tuli makoiltua ehkä liiankin paljon, mutta tammikuussa sekään ei enää voi vaikuttaa... Vielä ajattelin hetken odotella, jos selkä uuteen patjaan tottuisi.


      • kipuako
        Harmistunut kirjoitti:

        Minulla on ollut Svane Zenit -patja nyt noin 2 kuukautta. Täytyy sanoa, että hiukan olen pettynyt, sillä alaselkä on ollut aiempaa kipeämpi uudella patjalla. Näin myös avokillani. Patja on tavallaan jämäkkä, mutta tuntuu, ettei se kuitenkaan tue oikeista kohdista vaan ikään kuin upottaa koko kropan matkalta. Jouluna tuli makoiltua ehkä liiankin paljon, mutta tammikuussa sekään ei enää voi vaikuttaa... Vielä ajattelin hetken odotella, jos selkä uuteen patjaan tottuisi.

        Olen nukkunut nyt noin puolivuotta kyseisellä patjalla ja herään joka aamu selkä kipeänä. patjan keskelle on muotoutunut syvä kuoppa vaikka myyjän mukaan patjan ei kuulu pehmetä merkittävästi. kyllä meni rahat kankkulankaivoon..


      • ...?
        kipuako kirjoitti:

        Olen nukkunut nyt noin puolivuotta kyseisellä patjalla ja herään joka aamu selkä kipeänä. patjan keskelle on muotoutunut syvä kuoppa vaikka myyjän mukaan patjan ei kuulu pehmetä merkittävästi. kyllä meni rahat kankkulankaivoon..

        Itselläni ollut kyseinen patja jo 3 vuotta käytössä. Monia kalliita vaihtoehtojakin on tullut kokeiltua mutta ei vaan löydy tämän voittanutta. Pyöriskely öisin loppui täysin ja aamuisin herään todella hyvin nukkuneena. Ja yhdyn edellisiin, alkuun meni hieman aikaa totuttelemiseen. Ja mitä tuohon painaumaan tulee niin myyjä sanoi että petauspatja muokkautuu käyttäjän mukaan ajan saatossa. Ymmärrettävää ja täysin hyväksyttävää. Ja mikä parasta, vaikka vaimokin on ollut raskaana ja paino lisääntynyt, niin patja on aina toiminut täydellisesti! Kokonaisarvosana: 10


      • Anonyymi
        Harmistunut kirjoitti:

        Minulla on ollut Svane Zenit -patja nyt noin 2 kuukautta. Täytyy sanoa, että hiukan olen pettynyt, sillä alaselkä on ollut aiempaa kipeämpi uudella patjalla. Näin myös avokillani. Patja on tavallaan jämäkkä, mutta tuntuu, ettei se kuitenkaan tue oikeista kohdista vaan ikään kuin upottaa koko kropan matkalta. Jouluna tuli makoiltua ehkä liiankin paljon, mutta tammikuussa sekään ei enää voi vaikuttaa... Vielä ajattelin hetken odotella, jos selkä uuteen patjaan tottuisi.

        Moottorisänky korjaa patjan pienet virheet . Vast tuolla yllä moro


      • Anonyymi
        PUUSILMÄ kirjoitti:

        Ostin itse samaisen patjan, ja selkäni oli jumissa eka kaksi viikkoa jonka jälkeen patja on kuin unelma. Ihan kuten myyjä sanoi "eka kaksi viikkoa on tod. kulttuurishokki kropalle, tämän jälkeen et voi harkitakkaan muuta patjaa."

        Minun olkapää kivut loppui kuin seinään,olen kyljellään nukkuja


    • Zcbm

      En suosittele, runko on heiveröinen, huono petauspatja, 3viikkoa nukkunut huonosti! Sängyt myytin pois...välttäkää ihmeessä!

    • Nipsu

      Minulla on ollut nyt pari kk moottorisänky jossa on kyseinen patja. parisänkynä toiminut ja toisella puolella on zefir patja. itse olen todella tyytyväinen koko pakettiin :) Nyt vaan joudun myymään sängyn muuton ja eron vuoksi... jos jollain on kiinnostusta niin voi ottaa yhteyttä s.postilla [email protected]

      • Vaivais ukko

        Ostin selkävaivoihin avuntarvetta. Sainkin siihen heti helpottavan avun, ei säre enää. Minulla on synnynnäinen vääristymä selkärangassa. Patja on Genesi Evolution. Ostopaikka Vaajakoskella Unijukka. Suosittelen.


    • Todella tyytymätön

      En suosittele kenellekkään. Muutama kuukausi oston jälkeen sänky on keskeltä yli sentin kuopalla ja valmistajan mukaan se on ihan normaalia...
      Säästäkää rahanne ja ostakaa kunnon sänky!
      Selkäni ei ole ikinä ollut näin kipeä, mutta ei ole enää rahaa ostaa eri sänkyä.

      • Vaivaisukko 28v.

        Itselläni on synnynnäinen selkävika eli selkäranka vino. Ostin Genesi Evolution Md55 patjan ja se on kolmen käyttöviikon jälkeen vienyt selkäkivut pois, joista olen kärsinyt jatkuvasti. Suosittelen.


    • utelias tietämmän

      Olen ostamassa kyseistä geelipatjaa, myyjä kehui että ei ole sen voittanutta.... onko kenelläkään suosituksia pidemmän käytön jälkeen? Onkohan hinta laatusuhde kunnossa...

    • Memmu

      Laitoin juuri tori-sivulle myynti-ilmoituksen svane zefir intelligel -sängystä. Tsekkaa ja laita sähköpostia, ellet jo saanut jostain hankittua. Ei tosin ole moottoripohjaa.

    • Sänkyä ostaessa

      Onko myyjällä itsellä monenkin vuoden kokemus nukkua Esim. Tempurin sängyssä? vai miten voi väittää että lyö senkin mennentullen?
      äläkä ikinä osta sänkyä josta myyjä sanoo että tässä nukut hyvin tää on sinulle täydellinen. Sitä ei voi kukaan muutietää kuin sinä itse, että mikä on sinulle paras. Valitkaa sängyt itse, ja laadullisesti ei ole mitään muuta todistetta jonkun tuotteen kestävyydestä tai laadusta kuin takuu. ja varovaisia ainakin sellaisten kanssa kun laitteella lasketaan jousien vahvuudet sänkyynne. Eikö oo vähän hölmöä ostaa sänky jota et ole edes kokeillut että onko hyvä nukkua?

      Yksinkertaista ja totta.

    • joustin_malli

      Sänkyä ostaessa:lle

      Patjan sopivuus on yksilöllistä eikä edes ole olemassa tuotetta, joka sopisi hyvin kaikille. Kallis "supertuotekaan" ei ole tae sen sopivuudesta.

      Varsin vanha tapaus ulkolaiselta forumilta. Muuan pariskunta oli ostanut vanhojen patjojensa tilalle pienen auton (no ainakin hieman käytetyn sellaisen) hinnan maksavan hyvin kalliin patja- sänkykokonaisuuden, sänkyjen "rolssin" muistaakseni jokin norjalainen kokonaisuus.

      Heille se ei sopinut lainkaan (joillekin toisille se taasen voi sopia oikein hyvin). Hankkivat sitten Ikean perus-joustinpatjat peareineen tilalle ja nukkuvat hyvin.

      Jotkut nukkuvat hyvin jopa hyvällä ja painolleen / ruumiinrakenteelleen sopivalla vaahtomuovipatjalla. Se on lyhytikäisempi, mutta sen uuteen vaihtamienkin on edullisempaa.

      Itse takavuosina kokeilin Tempuripatjaa (Ikean paksu petauspatja-sellainen) noin kuukauden ajan ja se ei itselleni sopinut sitten lainkaan. Vastaava petari erikoisliikkeessä maksaisi maltaita Ikean hintaan nähden.

      Sitten oli vuorossa suht' hintava lateksipatja, mutta sain aivan väärää ohjeistusta sen valintaan liikkeen "asiantuntijalta" ja ko. malli on itselleni täysin sopimaton, aivan liian joustamaton jota edes petauspatja ei riittävästi kompensoi. Patja saattaisi sopia vähintään 20kg painavamalle henkilölle.

      Palaan todennäköisesti takaisin joustinpatjaan. Valitettavasti Ikean joustinpatjoissa on ainakin netissä aivan liian suppea kuvaus eri mallien sopivuudesta eri painoisille ja kokoisille henkilöille. Myös tekninen tieto jousistosta puuttuu (onko lankojen paksuus kaikissa sama, onko joustavuuteen vaikuttava "jousirullan" halkaisija sama koko patjassa jne.), kun niitäkin on paljon erilaisia markkinoilla vaikka olilsivatkin pussisellaisia.

      Sama joustinpatja ei voi olla sopiva vaikkapa 50 - 90kg:lle ja tai mertin pituiselle tai kahden metrin pituiselle, näin karrikoiden. Vaikea valita ja lyhyt liikkeessä testaaminen ei ole varmuutta antava.

    • Äläosta

      En todellakaan suosittele. Ostimme Maskusta ja maksoi maltaita. Myyvät varmaan testituloksillaan. Missä ja metenkähän nämäkin testit tehty.
      Tehtiin reklamaatio pian oston jälkeen, kun petari painui urille. Maskun vastaus, että tuote kunnossa ja jos valittamista niin ottakaa yhteys valmistajaan. Vien kukuttajaviranomaisille, kun useat yhteydenotot eivät tuota muuta tulosta. äLÄ OSTA!

      • Huonotuote

        Samoin. Älä osta Svane Zefiriä. Maksat turhasta liikaa.


    • Joopajuu

      Svane Zefirit tuli hankittua, sekä kokeiltua useammalla petarilla. Liian pehmeä kokonaisuus valitettavasti, voi jollekin sopia hyvinkin mutta ei sopinut meille. Nyt käytössä Tempurin Original eli kovin 9cm petari Tempurin sänky, se on toiminut erittäin hyvin.

    • Jeess

      En todellakaan suosittele. Ostimme Maskusta geelipatjat ja maksoi maltaita. Myyjä vakuutti että myötäilee vartaloa joka ei todellakaan sitä tee. Emme ole voineet nukkua kyseisessä vuoteessa. On liian kova ainakin toi sänky. Petari oli eri mikä paikanpäällä katsottiin. Heidän mielestä se oli oikea.
      Olen ottanut yhteyttä liikkeeseen, sieltä luvattu olla yhteydessä ja mitään ei ole kuulunut. Sähköpostia myös laitettu. Olemme pettyneitä suuresti. ÄLÄ OSTA

      • itt

        Mikä mailli? Paljonko painat(te)?


    • Theunforgiven456

      Itselläni ollut svane zenit jo pidemmän aikaa. Joillekkin se sopii ja joillekkin ei! Lopullisen ostopäätöksen teette te itse. Ei ole myyjän vika jos petytte tuotteeseen. Te otatte sen niin se on teidän vika mikäli ei tykkää siitä. Kannattaa monia kokeilla. Mut voin sanoo että intelligel patja sopii monille paremmin kuin tavallinen joustinpatja.

      • Hyvinnukkuvanainen

        Minulla ollut Svane zenit intelligel jo monta vuotta. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Vielä vuosienkin jälkeen kiitän itseäni ostoksesta. Selällään maatessa patja tukee erittäin hyvin selkää. Uutena tuntui oudolta, että patja "puristi" (=tuki) pakaroita ja selkää joka puolelta. Se siis tukee oikeasti hyvin vielä vuosien jälkeen. Ristiselälle todella hyvä tuki vieläkin. Ihana napakka patja. Jos haluaa upottavan pehmeän, tämä ei sopiva. Painan 53 kg.


      • adassda

        Zenit on se kovempi, jos haluaa upottavan pehmeän, niin se on se Zefir.

        Meillä Zenit ja vaikka älytön hinta vaahtomuovipatjasta missä vähän geeliä sisällä, niin enpä kyllä poiskaan vaihtaisi....


      • myrkytön

        Olen käsittänyt että geelipatja materiaalina on ilmeisesti myrkyttömämpi kuin useimmat muut patjamateriaalit.


      • Anonyymi
        myrkytön kirjoitti:

        Olen käsittänyt että geelipatja materiaalina on ilmeisesti myrkyttömämpi kuin useimmat muut patjamateriaalit.

        Heippadei!

        Tämä pitää paikkansa, geeli materiaalina ei allergisoi ja on "myrkkyvapaampi" kuin esimerkiksi viscosängyt. Geelin yksi päärakennusaineista on tosiaan ihme kyllä ruokaöljy.
        T. Jälleenmyyjä


    • gabbernaut

      Zenit Zefir tuli ostettua 2 vuotta sitten. Viimeisin selkäkipu samoin 2 vuotta sitten. Paras sijoitus ikinä!!!

    • s.j

      Ostin Svanene Zenit patjan tällä viikolla. Kokeiltuani huonekalukaupassa patjaa tuli wautsi wau olo! En malttaisi patjan saapumista odotella.

    • s.j

      Mahtavan hyvä patja! Keho - ja mieli lepää täydellisesti tällä pajalla. Olen liikuntavammainen. Kehon jäykkyyden ja -rasitustilojen lepuuttajana erinomainen. Olisin ostanut tämän jo aiemmin, jos olisin tiennyt kuinka terveellisen tuntuinen se on kokonaisvaltaisesti. Iloiset kiitokset patjan kehittäjille, valmistajille ja muille osapuolille, jotka ovat vaikuttaneet siihen, että patjan on voinut ostaa. Nukkuminen- lepääminen on tärkeää. Ihanaa, että sen voi tehdä täydellisesti.

      • Sängynmetsästäjät

        Näitä samoja asioita pohditaan, Svane Zenit tai Askon RP Air Flow. Tällä hetkellä käytössä Jensen Ambassadör joka on jo 20 vuotta ollut käytössä, ei viitsisi huonompaan vaihtaa....


    • VBL

      Meillä ollut Svane zenit sänky nyt 4vuotta ja todella tyytyväisiä oltu.. olen kärsinyt vaikeista alaselkäongelmista ja kertaalleen leikattukkin.

    • Sängynmetsästäjät

      Sänky tosiaan vielä hommaamatta, Svane Zefir kuuden sentin geelillä olisi nyt ykkösvaihtoehto. Alaselkä myös välillä oireilee....

      • s.j

        Itselleni valitsin Svanen Zenit patja mallin sillä perusteella, että koin Zefir patjan liian pehmeäksi, vaikka olen kevyt rakenteinen. Edelleen iloitsen ostoksestani.


    • Anonyymi

      Me ostmme sen kalliimman svane zefir sängyn 2011 selkäleikaukseni aikoihin ja olemme edelleen tosi tyytyväisiä sänkyyn. Aina lomilla hotelleissa selkä kipeytyy ja sitten kaipaa omaa sänkyä. Tietysti, jos selässäsi on jotain vikaa esim välilevytyriä tai selkärangan ahtaumaa , ei sitä mikään sänky paranna.

    • Anonyymi

      Luulen , että moottorisänky auttaa, jis geelopatja tarvitsee avukseen pintä porjausta....sentti ylös jostain tai parista kohdasta muuttaa kaiken.

    • Anonyymi

      Paras sänky ikinä. Kaikki selkäkivut ja huonot unet jäivät taakse.

    • Anonyymi

      Olen ostanut Svane geeli patjat n. 15v sitten. Edelleen käytössä. Pitää vain muistaa kääntää välillä jakkopää pään puolelle ja sitten taas toisin päin. Toiminut on hyvin. Kalliita olivat silloin yli 2500 e mutta ovat olleet hintansa arvoiset. Nyt olen luopumassa niistä koska muutto pienempään asuntoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe