miehenne lapsia ollenkaan? vertaavatko he teitä koskaan muslimi-naisiin?
hoitavatko ulkomaalaiset
13
492
Vastaukset
- äitis
Laita rätti päähäsi niin sopeudut paremmin ja palvele miestäsi kaikessa niin olet jo askeleen edelle.Onnea valitsemalle tiellesi!
- Schätzchen
Kyllä vaan hoitaa, tosin minulla on vain yksi ulkomaalainen mies. Hän on hoitanut lapsiamme jo synnärillä, vaipattanut, pitänyt sylissä jne. Tissittänyt hän ei koskaan ole, se on ollut yksiselitteisesti minun vastuullani.
Hän ei ikimaailmassa vertaisi minua musliminaisiin, ei myöskään hindu- tai ateistinaisiin. Minäkään en vertaa häntä sen enempää muslimi-, hindu- kuin ateistimiehiinkään.
Mieheni on sveitsiläinen. Maailman väestöhän tunnetusti koostuu suomalaisista ja ulkomaalaisista... - koiii
Juu kyllä hoitaa, ja kyse on siis ulkomaalaisesta kristitystä. Kaikki ulkomaalaisethan ei täällä ole muslimeja.
- heitäkin löytyy
Kyllä hoitaa ja mieheni on muslimi.
- dfgtyhujhgfdx
Isäni on suomalainen eikä ole _koskaan_ hoitanut minua lapsena, sillä sehän on "naisten työtä", että en rupeaisi heti vertailemaan tätä asiaa ulkomaalaisiin.
- alien12345678910
Mieheni hoitaa lapsia, eika vertaa minua muslimi / katolilaisiin naisiin. On ihan sama onko mies ulkomaalainen vai ei: puolison valinta pitaa tehda sen perusteella, etta suhteessa voidaan toimia tasa-arvoisesti. Hyvassa parisuhteessa kumpikaan osapuoli ei ole alistetussa asemassa.
- joannaman
Totta kai hoitaa. Mutta miksi ihmeessä hän vertaisi minua musliminaisiin kun ei sellaisia juurikaan tunne edes? Isäni (perisuomalainen maalaispoika) ei taas koskaan hoitanut meitä lapsia. Tuskin hänkään kyllä äitiäni musliminaisiin vertasi.
- Chom chom
Ensiksi tulee mieleen toinen kysymys: keskusteletteko sukupuolirooleista, kotitöistä, lastenhoidosta, odotuksistanne, tavoistanne yms. ennen kuin suunnittelette lapsia? Ihminen voi tietysti muuttua, mutta aika paljon luulisi selviävän etukäteenkin.
Mieheni hoitaa lapsia, ei ole saanut vaihtoehtoa. Voisi sanoa, että esikoiseen hänellä oli aluksi lämpimämpi, jotenkin luonnollisemmin syntyvä suhde kuin minulla. Mies on pitänyt isyysvapaat ja jonkin verran vanhempainvapaata. Työmatkoilla voin luottaa, että lapset ovat hyvässä hoidossa, vaikka ehkä mä kuitenkin otan enemmän kokonaisvaltaista vastuuta ja pidän langat käsissäni.
Mieheni ei vertaa mua musliminaisiin, kun ei ole muslimi. Oman kulttuurinsa naisiin vertaa joskus, mutta vertaaminen voi olla mun kannalta positiivistakin ;)
Ja muistan kyllä muistuttaa, että jos mies on jossain asiassa menettänyt, on saanut jotain tilallekin - ja itsepähän vaimonsa eli osansa valitsi. - ISAL
Kyllä hoitaa ( mieheni on somalialainen ) ja hyvin hoitaakin. On ollut hoitovapaallakin puoli vuotta ja minä olin töissä. Muu aika lapsiperheajasta ( 7 vuotta ) olemme hoitaneet lapsia kotona vuorotellen niin, että kun toinen töissä, niin toinen lasten kanssa, ettei tarvitse laittaa hoitoon. Eli hyvin sujuu mieheltä niin lastenhoito kuin kotityötkin. :)
Ei vertaa koskaan muihin musliminaisiin. Minä olen muslimi, vaikka suomalainen olenkin. - shawn2
Ulkomaalainen afrikkalainen mieheni on aina hoitanut lapsiamme heidän syntymästään saakka. Hän ei vertaa minua musliminaisiin, koska ei itsekään ole uskonnoltaan muslimi.
Joskus kyllä olen kuullut, että hän saattaa verrata minua kotimaansa naisiin, jos on kyse kunnioittamisesta tai kotitöistä, mutta vain siksi, että hän on elänyt yli 20 vuotta siinä kulttuurissa. Ymmärtää hän toki, että meillä ei täällä ole samoin kuin hänen kotimaassaan ja osallistuu itsekin kotitöiden tekemiseen sekä lapsien hoitoon kiitettävästi. - eurooppalaiset
No tietysti hoitaa niin lapsia kuin kotiakin siinä kum minäkin. Suomalainen isäni ei koskaan eikä kaikkien tuttujeni suomalaiset miehetkään tee muuta kuin pakon edestä.
Mieheni ei ole vertaillut minua muiden uskontojen tai kulttuurien naisiin tosin itse olen kiittänyt onneani varsinkin suomessa vieraillesamme , ettei hän ole suomalainen. Hän on ylpeä suomalaisuudestani niinkuin myös kaikki lapsemme molemmista kulttuureistaan.- Saka76
Miksi olet kiittänyt onneasi siitä, ettei hän ole suomalainen? Jos miehesi olisi täysin sama persoona kuin tälläkin hetkellä, niin mitä väliä hänen kansallisuudellaan olisi?
Ei pahalla, mutta lausahduksesi on kohtuu rasistinen.
- dlkam
meilä mies hoitaa kotona ja tekee ruokaa ja pesee pyykkiä. Ihan samanlailla kuin minäkin! eikä vertaa mua mihinkään muslimi äitiin. Se on sanonut mulle kyllä siitä kun käytiin hänen kotimaassa että ei haluaisi alistaa mua niin kuin yks sen kaveri alisti sen vaimoaan. Eikä naiset voinu olla samassa huoneessa ku miehet. Paitsi minä olin! olin röyhkeä oma itseni!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851