Asun VAV:n vuokra asunnossa , jo muuttaessani asuntoon 9-vuotta sitten oli lattian muovimatoissa erikokoisia reikiä, ilmoitin niistä vuokranantajalleni kirjallisesti, mutta niille ei tehty mitään, vähän yli vuosi sitten ostin koiran pennun, ja se sai jyrsittyä kahdesta kohdasta olohuoneen muovimattoa pois, aika suurelta alueelta, onko kellään samanlaisia kokemuksia.
Eli kotivakuutus minulla on , mutta en ole vielä soittanut ja kysynyt vakuutusyhtiöltäni korvaako se tällaisen tapauksen.
Kiitos etukäteen vastauksistanne.
Koiranpentuni tihutyö, korvaako kotivakuutus ?
58
13060
Vastaukset
- eläinvakuutukset?
Jos koiralla on vastuuvakuutus ni se ainakin korvaa. Jos ei ja uskot et tulee tulemaan moisia vastaavuudes ni suosittelen ottamaan :D Ei ole edes kovin kallis, rotukoirillakin vastuu ja henkivakuutus on alle 100e/vuosi - ainakin tapiolassa - ja seropeilla paljon halvempi.
Itse kotivakuutuksesta en tiedä korvaako se- .................
Lapset ja lemmikit hankkimatta on paras ratkaisu asunnon "vahinkoihin" joita tosiaan vakuutusyhtiö ei korvaa, miksipä korvaisi?
- Mari 46
Koiralla silloin on aktiiviteetin puute.Pennunkanssa pitää leikkiä, ja olla tekemistä sille, muuten se turhautuu.
Minulla ei koskaan ole pennut eikä aikuiset koirat sikkoneet mitään.
Petu täytyy opettaa olemaan yksin,pienissä erissä ja palkita kun se on kauniisti kotona. - Hyvät tavat kunniaan
................. kirjoitti:
Lapset ja lemmikit hankkimatta on paras ratkaisu asunnon "vahinkoihin" joita tosiaan vakuutusyhtiö ei korvaa, miksipä korvaisi?
JOOOOOOOOOOOO. ja kuinkahan monet aikuiset ihmiset rällästelee ja tappelee, ja potkii ovet reikiä täyteen, ja tuhoaa asuntoja niin perusteellisesti, johon koirat ja lapset eivät kyllä pysty.
- Mummo ja koiruli
Mari 46 kirjoitti:
Koiralla silloin on aktiiviteetin puute.Pennunkanssa pitää leikkiä, ja olla tekemistä sille, muuten se turhautuu.
Minulla ei koskaan ole pennut eikä aikuiset koirat sikkoneet mitään.
Petu täytyy opettaa olemaan yksin,pienissä erissä ja palkita kun se on kauniisti kotona.Minun koira ei ole enää pentu, ja se ei ole rikkonut muuta. Ainoastaan nämä muovimatot joissa oli tarpeeksi isot reijät joita pääsi repimään irti. Koirani olen opettanut olemaan yksin, ja se ei edes hauku yksin ollessaan , joten kiitos valistuksesta.
- wääääärä palsta??
Hyvät tavat kunniaan kirjoitti:
JOOOOOOOOOOOO. ja kuinkahan monet aikuiset ihmiset rällästelee ja tappelee, ja potkii ovet reikiä täyteen, ja tuhoaa asuntoja niin perusteellisesti, johon koirat ja lapset eivät kyllä pysty.
kysy jostain vakuutus-keskustelusta tai soita omaan vakuutusyhtiöön?
- tuure1
Mummo ja koiruli kirjoitti:
Minun koira ei ole enää pentu, ja se ei ole rikkonut muuta. Ainoastaan nämä muovimatot joissa oli tarpeeksi isot reijät joita pääsi repimään irti. Koirani olen opettanut olemaan yksin, ja se ei edes hauku yksin ollessaan , joten kiitos valistuksesta.
usein koirat järsivät puutostauteihin esim en muistanut antaa piimää niin lähti kalkit oven pielistä
- vak.yht.
Mene käkymään vakuutusyhtiössä, ja pyydä että he KERTOVAT, mitä vahinkoja kotivakuutuksesi kattaa. Anna siis heidän kertoa. Siinä kuulet sitten, kattaako se vai ei.
ÄLÄ SUORAAN KYSY, silloinhan se ei tietenkään korvaa.
Siis, riippuu siitä millanen kotivakuutus sulla on.- Mummo ja koiruus
Kiitos teille paljon vastauksista.
Minun kotivakuutus ( vakuutus omaisuudelle ja irtaimistolle ) ( Täysarvo ) tiedä sitten onko lattian muovimatto siihen kuuluva. No eiköhän se selviä kun kysyn vakuutus yhtiöltä. - josse jee
Mummo ja koiruus kirjoitti:
Minun kotivakuutus ( vakuutus omaisuudelle ja irtaimistolle ) ( Täysarvo ) tiedä sitten onko lattian muovimatto siihen kuuluva. No eiköhän se selviä kun kysyn vakuutus yhtiöltä.Sano mieluummin vuokraisännälle että vois nyt vihdoin vviimein korjata ne mainitsemasi reijät lattiasta. Jos valokuvia ei oo niin ei se isäntä ees tiiä et millaset ne reijät oli alunperin. Isäntä koville vaan. Se saa kuitenkin vähentää kuluja verotuksessa.
- hei halöoo
Mummo ja koiruus kirjoitti:
Minun kotivakuutus ( vakuutus omaisuudelle ja irtaimistolle ) ( Täysarvo ) tiedä sitten onko lattian muovimatto siihen kuuluva. No eiköhän se selviä kun kysyn vakuutus yhtiöltä.Mille omaisuudelle sähän kerroit, että asut vuokralla. huonekalut yms. on irtaimistoa.
- kuvaus ehdoton
Ei korvaa.Otitko muuten valokuvat asunnosta kun muutit.Nyt käy niin,että sinä maksat koko lattiaremontin ellet pysty todistamaan aikaisempia reikiä.Osan joudut maksaan kuitenkin.Siksi aina pitää valokuvata kaikki virheet asunnosta ja mieluiten antaa kopio kuvista todistettavasti vuokranantajalle.Ei voi ikinä väittää sitten mitä tahansa sinun tekemiksi.
- non-mummo
No, kyllä sekin jotain merkkaa, että rei'istä on jo aikaisemmin ilmoitettu.
- Ei korvaa
Ei korvaa ja piste!
- koiruus.............
Jos matossa on muuttaessasi jo reikiä ollut niin vuokranantaja maksaa ainakin osan vahinkosta.Kotivakuutus ilman eläimen omistajan vastuuvakuutusta tuskin korvaa.
- plep
Ei korvaa, koska kyseessä on oma koirasi. Tarviit syntipukin eli jonkun toisen koiran, silloin korvaa. Mutta kun hankit tätä syntipukkia kaveripiiristäsi, niin muistakaa et kyseessä on petos. Ja kumpikin teistä saa syytteen, jos jäätte kii.
- kyl
Korvaa mikäli on eläimen omistajan vastuuvakuutus.
- Kokemus
yleensä kotivakuutus korvaa yhden kerran koiran aiheuttaman vahingon. Näin ainakin meillä oli.
- kannattaa kysyä
Riippuu vuokranantajastasi, miten hän suhtautuu, mutta vuokralaisen lattiassa saa olla luonnollista kulumaa 9 vuoden asumisen ajalta. Eipä lattiassa tietenkään saa näkyä hampaan jälkiä. Luulenpa, että sinun tapauksessasi vakuutusei korvaa, sillä koira on sinun omasi ja koiranpennun lattian repiminen ei ole yllättäva ja arvaamaton tapahtuma.
- pikkuhurtta
Kai sulla on kairalle oma vastuuvakuutus ? Jos ei niin ota.
Ei korvaa, minulla tuhosi pentu 3kk vanhan 1000€ läppärin...vakuutus yhtiö...kuuluu kotieläimen luontaiseen toimintaan...emme maksa..joten kun seuraava juttu hajoaa...rikkoja olen minä tai puoliso...ikinä en enää puhu totta vakuutusyhtiölle.
- Vana
Pelkkä kotivakuutus ei korvaa.
- näinpä.
Tuo on epärehellistä ja väärää toimintaa. Koiraa ei kannata ottaa, jos ei osaa pitää sitä kurissa tai ei ole varaa maksaa sen vahinkoja. Yleensä koirallisille pitäisi laittaa suuremmat vuokrat, koska ne pilaa asuntoja ja miten allerginen voi ennen koiran asumaan asuntoon muuttaa? Se pitää oikeasti kunnolla peruskorjata koiran jäljiltä.
- muista se että
Jos sinun 100 euron läppärisi oli vanha, niin sen arvo ei olisi kuitenkaan enää ollut 1000 euroa vaan arvo vähenee vuosittain. Vanhalla tietokoneella ei ole arvoa enää juuri mitään, joten ihan se ja sama mitä silloinen vakuutusyhtiösi sanoi. Niin sanoisi muutkin ja näin on ihan oikein.
Vakuutusyhtiöt tekevät vakuutuksilla liiketoimintaa, ei hyväntekeväisyyttä.
- soita jo sinne !
Vakuutusyhtiölle ei kannata mainita että reikiä jo oli. Ovat pilkunnussijoita. Kannattaa vai sanoa että haukku repi lattiaa.
Luulis ettäpikkasen saat vakkariyhtiöltä mutta yli satasen omavastuu on yl. - Voi voi ei voi
Ei taatusti saa , viimeaikoina vakuutusyhtiöille on tullut kaksi selvää vastausta ... Tapaus olisi pitänyt ennalta arvata ...tai ..Tapaus on ennalta arvaamaton ... Siinä on vaihtoehdot ja oikeuden päätökset eivät ole lainvoimaisia vakuutusyhtiöille heillä on omat tuomarit. Itsellä kokemusta ihan riittävästi että silleen on juttu.
- Nirpukka
Itsekin mietin samaa, että korvaisiko vakuutus kissanpentujen ja oman tyttären aiheuttamia vahinkoja tapetteihin. Meinaan muutaman viikon päästä tulossa remontti muuttaessa ja kustannusarvio on sellaiset vajaa 500 euroa. :/ Pitänee itsekin soitella vakuutusyhtiöön ja tiedustella mitä kaikkea korvaa. Jos hyvällä lykyllä edes osan kuluista saisi vakuutuksella katettua, kumpa vain..
Toivottavasti saat apua vakuutuksestasi. Toisaalta olet niin pitkään asunnossa asunutkin, että luulisi noitakin vaurioita voivan pistää myös normaalin kulumisen piikkiin.. Toivotaan parasta :) - Lapseton&Lemmikitön
Juu no mitä hankitte niitä LAPSIA ja elukoita!!
Vuokra-asuntoa ei ole tehty tuhottavaksi!! Eikä myöskään OMAA asuntoa, koska joskus sen kumminkin myytte ja asunnosta kuuluu huolehtia.
Jos on oma talo, niin räjäyttäkää vaikka, ihan sama.. Ärsyttää vaan ku niitä karvasia kultsipuppeleita ja anteeksi nyt vaan vahinkolapsia (voisin käyttää rumempaakin sanaa mutta en viitsi..) pitää tehdä ja kohta on asunto sen näköinen niin kun olis räjäytetty..
Kyllähän se koira pentuna repii mattoja ja lapset piirtelee seiniin, lattiaan yms.
Vika ei ole siinä lapsessa tai lemmikissä, se vika on teissä!! Ottaisitte edes selvää että mitä vakuutus korvaa ja voiko joku tuttu tms. auttaa rempassa.
.. Ja kun edellinen tuholainen on annettu pois/muuttanut kotoa/aika jättänyt niin ei kun seuraavaa hommaamaan jossain muodossa.. Vai? No niimpä tietenkin.- maalaismummo
No jo on onnellisen ihmisen kannanotto! Lapsettomuus ja lemmikittömyyskö tuon katkeruuden on aiheuttanut...Koita jaksaa ittes kanssa!
- asdffssfd
kyllä meillä vakuutusyhtiö korvas ku koira nakers sohvan rikki..
- minä yks vaa
ei korvaa oisit kuvannu ne! turha itkeä ny
- Mummo ja koiruli
No enpä ole itkenyt , ja ei koiranpentu ehjää muovimattoa saa purtua rikki , ja koirani ei ole muita tuhoja tehnyt asuntooni , ei edes huonekaluja rikkonut, ja jos nyt asiallisesti kysäisin asiaa ei pitäis hermostua niin vähästä , mutta mukavaa elämän jatkoa sullekkin. :))
- Mummo ja koiruli
Itkettää niin pirusti, et varmaan tulee vielä vesivahinkokin asuntoon ...
n kokemusta samasta asiasta, jos on kotivakuutus ja siihen sisältyy pelkkä irtaimisto eikä ole laajavakuutus ei korvaa.
Vuokraasunnon lattia ei ole irtainomaisuus vaan kiinteä.
Minä tein niin että ostin K-raudasta uutta muovia, ei löytynyt ihan vastaavaa mutta melkein ja eikun uusi matto tilalle silloinen miesystävä sen siihen liimasi.
Kyllä se on nyt niin että ilmoitus isännöitsijälle ja kerrot tapahtuneen kyllä se järjestyy. Ehdotat että laitatko itse vai miten tässä tulee nyt toimia? tulee vain lisälaskua jos ne huoltomiehet sen sulle laittaa, kannattaa pyytää sukulaiselta apua jos ei itse osaa.
Mutta söikö koira sitä lattiaakin? se pitää silloin kitata.Se koira pitää ottaa erikseen vakuutukseen sitten ja mahdollisimman pian.
Itsellä oli 700 litran akvaario ja mä vakuutin sen jos sattuu että alkaa valuu ja tulee vesivahinko, olisi tullut iso lasku.
- mur
Olet ilmoittanut vuokranantajalle asunnon virheistä, hänen olisi kuulunut tulla tarkistamaan ja kirjaamaan virheet ilmoituksesi perusteella. Voi harmi, jos laskotteli. Reikä oli kun muutit ja asia ei ole muuttunut tällä välin.
...ethän kirjeessäsi ilmoittanut minkä kokoisia reiät oli... :)- muri
laiskoitteli
simmut ristissä jo :) - tiihei
Mitä te oikein parutte täällä. Jos on kerran koiran hankkinut ja se pureskelee tavaroita tai lattian paskaksi niin sitten vaan hommataan uudet. Sehän on eläimen luontaista toimintaa. Ei semmonen uusi muovimatto lattiaan niin paljon maksa että sitä kannattaisi täällä itkeskellä.
- sfhsfh
Ei mee noin.
Voihan parketissakin olla naarmu kun muutat.
Mutta on eri asia jos parkettia puuttuu.
- opittu on
Ei korvaa kotivakuutus ainakaan. Ottaen huomioon , että pentu edelleenkin teroittelee hampaitaan milloin mihinkin, kannattaa varmaankin asua pentuajan sen reiällisen lattian kanssa. Uusi muovimatto ei paljon maksa ja se on helppo laittaa ja onhan niitä ns. vuokramiehiä, jotka ovat suht halpoja. Kandee ottaa huomioon myös vakuutusten omavastuuosuus. Iloisia hetkiä pennun kanssa!
On tässä ostettu parit uudet rillit, muutamat kengät, mattoja menee harva se päivä. Onneksi räsymatot on halpoja. Huolehdi ettei kotona ole myrkyllisiä kasveja, eikä vaarallisia sähköjohtoja.- 5+5
onhan se helppo laittaa jos saa kaikki huonekalut ja tavarat mahtumaan jonnekkin asennuksen ajaksi.
- EI korvaa...
Kotivakuutus ei korvaa mitään koiran tekemiä tuhoja. Koiran vastuuvakuutuskaan ei korvaa sellaista, eikä kyllä paljon muutakaan!!!
Esim. jos sinun koirasi on naapurillasi hoidossa ja pureskelee naapurin silmälasit ei vastuuvakuutus korvaa. Mutta jos olet koirasi kanssa naapurissa kylässä ja koira tuhoaa naapurin silmälasit niin silloin vastuuvakuutus korvaa.
Eli koiran omistajan täytyy olla läsnä korvattava asia/esine ei voi olla oma.
Typerää. Näin ainakin Tapiola ja If, muista ei ole kokemusta... - Hohhoh ja joopajoo
Lattiamattojen nakertelu ei kyllä ole eläimen luontaista toimintaa nähnytkään, kun kyseessä on koira. Ei pitäisi ottaa minkään näköistä eläintä, jos ympäristö ei ole sille lajille soveltuva/ turvallinen. Miksi et vaatinut lattiamattoa korjattavaksi/ vaihdettavaksi ennen kun hankit koiran?
Sitten toisaakseen, jos omistaja on näin hölmö, ettei vakuuta omaisuuttaan (koiraansa) riittävän kattavilla vakuutuksilla; on turha parkua kun lämpimät on housussa. Ainoa oikea konsti on ottaa vuokraavaan osapuoleen yhteyttä ja sopia, miten toimitaan.- Juupajuujoo
Noh kerropas mistä sellaisen vakuutuksen saa, joka korvaa koiran tekemät tuhot??
- kaverin koira
Juupajuujoo kirjoitti:
Noh kerropas mistä sellaisen vakuutuksen saa, joka korvaa koiran tekemät tuhot??
muutama vuosi sitten jyrsi koulupäivän aikana pilalle uuden sohvan. Ja ihan normi vakuutus silloin korvas sen, koska kyseinen koira ei ollut aiemmin hajottanu mitään. Mut vastaisuudessa vakuutus ei korvaa kyseisen koiran tekemiä tuhoja. Eikä toi voinu mikään kovin kallis kotivakuutus olla kun siihen opiskelijallaki oli varaa
- vakuuttamaton elämä
Eipä korvaa ellei aivan mieletön vuosimaksu vakuutuksessa!!!
"Itse aiheutetut vahingot" on vakuutuksissa yleensä määritelty jos ollenkaaan?...
Ei tarvitse maksaa uusia lattioita asuntoon kuin haitan osalta vanhan lattian kohdalla! Kyseinen asiahan tulee julki vasta kun on muuttamassa ja on kohtuullista että ,asuntoa kunnostaa omistaja vuosittain mikäli asunnosta pyytää korvaustakin...
Itse en maksa minkään tason kotivakuutusta millään perusteella eli en tee tuhoja asuntooni edes vahingossakaan! Hyvin systeemi toiminut siitä kun vanhempien suojista erkanin n.30v. sitten...
Taloyhtiöllä on pakolliset vakuutukset mikäli asunto tuhoutuu jostain syystä mikä ei ole oma syy!!! Huolellinen ihminen ei tarvitse kotivaluuutuksia! - Kissaihminen81
Hei! Mulla oli kerran kissa, joka kaatoi aina roskakorin ja levitti roskat pitkin lattiaa. Sitten ajattelin vähän asiaa ja päätin suihkuttaa miesten dödöä roskakoriin, niin johan alkoi kissa kiertämään korin kaukaa. En tiedä koirista ja koirasi luonteesta sen enempää, mutta voisit kokeilla jotain vastaavaa. Sinä olet ihminen ja siksi sinulla on isommat aivot. Koiran ei pitäisi olla mikään haaste ihmiselle. En sano, että dödö on ratkaisusi, vaan se voi olla jotain ihan muuta. Sinun pitää se löytää.
Ja mitä tulee korvausasiaan, niin sinulla pitäisi olla jotain näyttöä siitä, että vuokranantajasi on ollut asiasta tietoinen. Jos olet lähettänyt kirjallisen valituksen, se ei riitä, koska sen voi nakata roskiin ja vuokranantaja voi väittää sinua valehtelijaksi, että yrität kiertää vastuusi. Hänellä on näyttää se jyrsitty matto. Paha mennä sanomaan mikä tulkinta vakuutusyhtiöllä sitten on. Sinulla pitää kuitenkin olla näyttöä, eli esim. jos olet lähettänyt kirjallisen ilmoituksen sähköpostilla, sinulla tulisi olla näyttää vastausviesti vuokranantajaltasi. Saatat menettää takuuvuokrasi tälle roistolle joka tapauksessa. Hänen olisi pitänyt pidättää edellisen asukkaan takuuvuokra ja korjata se matto. - makketheman1981
Paljon jo hyviä neuvoja mutta onneksi laminaatti ei ole kallista ja varmasti tuttavapiirissä on näppäriä ihmisiä jotka asentavat laminaatin päälle.
Kotivakuutuksessa on yleensä vastuuvakuutus joka korvaa ÄKILLLISEN toisen omaisuudelle aiheutuneen vahingon.
Joten vahinkoilmoitusta tehdessä yritä saada äkillisyys esille.- 12
avunanto petokseen?
Tietääkseni mikään vakuutusyhtiö ei korvaa enää oman eläimen tekemia tuhoja.
Ei siis mistään vakuutusosuudestaan.Toisin kun joskus aikoinaan vielä korvasivat.
Ainoastaan toiselle tehdyt tuhot korvataan,riippuen vakuutuksesta(erityisehdot huomioiden,jos niitä on).
Vuokralaisen kannattaisi ottaa aina valokuva(jotkut vuokranantajat tätä käyttää vakikäytäntönä,varsinkin yksityisellä puolella),kun asukas vaihtuu.
Toivottavasti kummaltakin löytyy oma puoli annetusta kirjallisesta tiedotteesta,nimikirjoituksin varustettuna.
Jos jotain sanomista tulee,niin on sitten varmuus.- Hmmh
Näin pohjolan sivuilla:kotivakuutus ei korvaa vahinkoa, joka on aiheutunut - seuraeläinten pureskelemalla ja raapimalla aiheuttamia vahinkoja.
Näin taas tapiola: kotivakuutus korvaa, jos vakuutuksenottaja tai joku perheenjäsenensä – lemmikki mukaan lukien – aiheuttaa vahinkoa toiselle henkilölle tai hänen omaisuudelleen.
Kerrostalossa asuva vakuuttaa irtaimistonsa, johon sisältyy myös asunnon kiinteitä sisusteita, kuten parketti ja tapetointi. - dam dam
meillä koira hajotti telkkarin ja kysyin vakuutus yhtiöltä korvaako se sen, mutta vakuutus ei korvaa koiran aiheuttamia vahinkoja. eikä minun mielestäni koiran vakuutus kata myöskään koiran aiheuttamia kustannuksia muulloin kun koira tekee tuhoja jonkun muun omaisuudelle.
- 454545544554
normi vakuutus tuskin korvaa lemmikkien aiheuttamaa vahinkoa
- Gun
ei korvaa, Tuttu tilanne, itsellä koira teki saman, mutta kotivakuutus ei ainakaan alkanut millekkään. tuli kovat maksut itselle.
- eläin rakas
Mulla on mutta sun koira on vielä kiltti siihen verrattuna että mun koira oli 6kk kun se repi vuokrakämpästä kokolattiamaton kokonaan irti ja söi kolme ovea puolessa tunnissa kun kävin kaupassa... jouduin maksamaan kaiken itse kotivakuutus ei korvaa lemmikkien tekemiä tuhoja... aikas kallis paukku tuli koira oli piha koira mutta kun sillä oli tapana karkailla laitoin sen sisälle kauppa reissun ajaksi... oli mukava yllätys kotiin tulleessa kyllä lemmikit on sitten ihania.... tapauksesta on 4 vuotta aikaa...
- Onko kirje tallella?
Älä sure. Muovimatto ei paljon maksa neliö, jos sen joudut joskus vaihtamaan tai vuokranantajallesi korvaamaan. Toivottavasti sinulla on kopio siitä kirjeestä, jolla ilmoitit vuokranantajalle, että matto oli rikki muuttaessasi asuntoon. Tällaiset dokumentit on hyvä aina säilyttää ja vaikka valokuvata asunto ennen kuin muttaa sinne. Ei sitten tule erimielisyyttä selvisstä asioista.
Mukavia vuosia koiruuden kanssa. - pienireikäisonee
Kyllä koiranomistaja on pääsääntöisesti vastuussa AINA lemmikistään..
Ei pidä laittaa lemmikkejä, jos vastuu sysätään aina jonkun muun maksettavaksi..
Muovimatto ei paljon maksa vaikka joutuisitkin siitä osan kustantamaan.
Kaikki pitää olla paperilla mistä ilmoituksia tehdään ,silloin kun asutaan toisen omistamassa huoneistossa.
Virheistä oppii.. :)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804073Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303139- 1502524
- 141825
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281472Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39953Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852