verestävä ruoho-oksennus!

25

laidunnus on alkanut heti kun alkoi sopivat ruohot kasvaa. ruohon avulla aiheutettu tyhjän mahan oksennus on raakaruokinnan aloittamisen jälkeen ollut punertavaa, ei suoranaisesti veristä. koira oksentaa ilman ruohoa ääreisharvoin, mutta jos on oksentanut ruokaa, ei siinä ole verta. samoin jos tulee tyhjän mahan oksennus ilman ruohoa, ei siinäkään ole ollut verta. ainoastaan ruohoa oksennettaessa sen väri on punertavaa. ulosteessa ei ole ikinä ollut verta.
eläinlääkäri heitti hanskat tiskiin heti kun kerroin ruokavaliomme. epäili kuitenkin, ja samaan johtopäätökseen päädyin itsekin, että terävät ruohon reunat voivat vahingoittaa ruokatorvea. pitäisikö kieltää laiduntaminen täysin? toisaalta kun sanotaan sen tekevän elimistölle silloin tällöin hyvää. ruokavaliollakin saattaa olla jonkinlaista vaikutusta asiaan, koska ei tällaista ollut nappula-aikana. nappuloihin en kyllä palaa =)

2

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outo lekuri?

Mikä sinun mielestä nappuloissa on niin huonoa, ettet niihin palaa?
      Itse en ole koskaan käyttänyt raakaruokintaa. Mulla nappuloita, koiran laadukkaita makkaroita, piimää, kasviksia ja öljyä.
      Terve ja hyväkuntoinen vielä vanhanakin.
      Uutta heinää syö, mutta oei oksenna. Joskus kun syö enemmän ja vanhempaa heinää tulee sulamattomana ulosteen mukana pois.
      Minkä vuoksi tulkitsit lääkärin heittävän hanskat tiskiin?

• 25

nappuloita syödessä (eläinkaupan laadukkaita nappuloita) koiralla oli ties mitä vaivoja, korvatulehduksia, kutinaa. ne meni ohi kun löysin kuivaruuan, missä ei ole vehnää, hiivaa, tärkkelystä jne. vaikka koira oli fyysisesti ihan kunnossa, oli sen mieli toisinaan apea, haluton jne. näytti välillä siltä kuin koko maailma kaatuisi niskaan.
      löysin raakaruokinnan sattumalta kun vertailin netissä kuivaruokien ravintoainesisältöjä liki jokaisesta merkistä. kokeilin -> meni n 2kk:tta kun turkki ja silmät alkoi kiiltää, koirasta tuli taas pentumainen ja innokas. yksi korvatulehdus on ollut sen jälkeen (nappula-aikana oli n 3-4 per vuosi) kun löysi maasta jonkun sokerisen pullan ja söi sen.

"koiran laadukkaita makkaroita"? mikä koiranmakkara on laadukasta? nehän on suurimmaksi osaksi vettä ja ravinto-arvoltaan pelkkää hyvää tuoksua ;)

melkeinpä joka asiassa eläinlääkäri ei osaa(tai ei halua) sanoa mitään kun puhutaan raakaruokinnasta. sitähän suurin osa eläinlääkäreistä vastustaa, koska onhan se heiltäkin pois ettei osteta eläinlääkärissä myytäviä erikoisnappuloita, josta he saa osansa. ja sitten he puhuvat raakaruuan vaaroista kun yks joulu asemalla leikataan 10 joulukinkun syönyttä koiraa...

nyt kun mulla on kokemusta sekä nappulasta että raakaruuasta, olen todella sitä mieltä että raakaruoka on koirille parempaa. en tosin tuomitse ketään joka koiraansa "peruskoiranruualla" syöttää, mutta itse olen tyytyväinen sekä itseni että koirieni puolesta, että tämän ruokintatavan aikoinaan löysin =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      309
      9650
    2. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      9
      2878
    3. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      267
      2181
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      114
      2030
    5. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      89
      1579
    6. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      144
      1487
    7. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      133
      1458
    8. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      32
      1224
    9. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      45
      1184
    10. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      93
      1036
    Aihe