Ikärajat Italiassa

roseee578

Minkäikäinen saa ostaa Italiassa tupakkaa ja alkoholia? Olen kuullut että kmpaankin se olisi 16 vuotta, mitta onko tämä tieto vanha ai pitääkö edelleen paikkansa?

5

5525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rmtob

En tiedä "virallista" ikärajaa kumpaankaan, mutta Italia on sivistysvaltio (ei holhous), joten suomalaistyylistä papereiden kyttäystä ei harjoiteta.

• Italialle pisteet

Nuorten alkoholinkäyttö on kyllä Italiassa ihan erilaista kuin Suomessa. Siellä eivät 15-16 vuotiaan yleensä sekoile humalassa kadulla niinkuin Suomessa. Sääliksi käy suomalaisia nuoria :((

• t34t34t34tt656u77u

Näkee taas suomalaisen sivistyksen... maailman kenties parhaan ruokakulttuurin maa, jossa on uskomaton kirjo hyviä paikallisia raaka-aineita, ja täällä pöljät kyselee saavatko ostaa lonkeroa ja röökiä...

• Toinen nonno

Jos päätät lähteä käymään Italiassa ja jos päätät kokeilla alkoholin autuutta, muista vain maistaa. Kielletty hedelmä tietenkin houkuttelee, mutta kokemattomalle käy helpolla huonosti.

Jos hankit Italiassa itsellesi kunnon kännin, saat takuulla huomiota eikä se suinkaan ole positiivista. Sikäläinen nuoriso ei kerta kaikkiaan välitä hölmöillä juovuksissa eikä juopuneita nuoria näe missään. Rappioalkoholistit eli puliukot (ja -akat) ovat sitten toinen juttu. Jos heilut kännissä, luokitellaan sinut samaan kategoriaan.

• la ragazza italiana

Italiassa ikäraja alkoholin käyttöön ja tupakoimiseen on 16 vuotta.
      On kyllä todella harvinaista jos papereita kysytään, joissain harvoissa paikoissa voidaan kysyä, että oletko 16 vuotias, mutta se siitä.
      Italiassa tupakkaa voi myös ostaa automaatista, joten kontrollointia ei ole nimeksikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe