Saako viedä tavaran jos pari toivoo rahaa?

Häälahjaksi?

Jos hääpari toivoo lahjaksi rahaa (tai siis "ei tartte mitään mutta JOS haluatte muistaa, niin..."), niin saako viedä tavaraa?

Talous on tiukilla, häihin pitää (saa!) reissata toiselle puolelle Suomea, maksaa hotelliyöpyminen ja ostaa lapselle todennäköisesti kertakäyttöiset juhlavaatteet. Minusta on ihana mennä ja olen tosi iloinen kaverini puolesta, mutta... joku 20e rahana on SURKEA lahja, jota nolottaa viedä, mutta sitten jos olisi vähän nähnyt vaivaa lahjan eteen (eli miettinyt/tehnyt tms.) niin silloin pieni rahallinen arvo ei olisi noloa.

Olis kivaa, jos olis mahdollisuus muistaa kaikkia hienoilla lahjoilla, mut kun vuoteen mahtuu tusinat "kaverin muksun synttärit", parit ristiäiset, jotkut valmistujaiset, muutamat häät - polttareineen tietysti, tuparit... kenen talous tätä kestää? :( Vaikka kaikki olis kuinka tärkeitä, kivoja ja rakkaita ja olis kiva huomioida.

6

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirsi

      Mietin samaa! Tänään kolahti postiluukusta hääkutsu, ja kutsussa luki että keräävät matkakassaa eikä muita toiveita mainittu..

      Itse olen juuri koulusta valmistunut nuori tyttö ja mitään vakituisia tuloja ei ole, ja muutenkin asun kotona yms. Joten jos antaisin rahalahjan hinta olisi maksimissaan joku 20-30 euroa ja se tuntuu niin älyttömän typerältä antaa matkakassaan joku parikymppiä... :D mieluummin ostaisin vaikka jonkin kivan asian sillä 20 eurolla josta olisi jotain hyötyä esim matkalla yms.. mutta katsooko ihmiset kieroon jos kiikutan paketin kun muut maksaa.. kutsussa oli oikein tilinumero..

      • jos oot käsistäs kätevä, ni mikset veis jotain itse tehtyä ja sitten sen verran rahaa kun pystyt antamaan? varmasti osaavat arvostaa vaikka vain sitä 20eur, jos sen verran pystyt antamaan lahjaksi :)


    • Anen

      Mielestäni lahjalistoissa, sisältävät sitten tavaraa tai rahaa, kyseessä on hääparin lahjaTOIVE, ei suinkaan määräys tuotavasta lahjuksesta. Jokaisen oma valinta on, toimiiko hankinnoissaan tämän toiveen mukaan vai ei. Itse en kiskaisisi palkokasvia nenätiehyeeseeni, vaikka vieraat valitsisivat muistamisen lahjalistan ulkopuolelta tai jättäisivät lahjan tuomatta. Tämä tosin on vain oma mielipiteeni, joku toinen saattaa olla (varmaan onkin) asiasta täysin eri mieltä.

    • ................

      Saa tuoda. Menen kesällä naimisiin ja toivoimme rahaa lahjaksi.
      Kyse on siitä ettemme halua rihkamaa kasakaupalla. Juuri parilta vähävaraisemmalta perheeltä odotammekin jotain astialahjaa tai lakanapussia.

    • jos oot käsistäs kätevä, ni mikset veis jotain itse tehtyä ja sitten sen verran rahaa kun teidän perheeltä liikenee? varmasti osaavat arvostaa vaikka vain sitä 20eur, jos sen verran te pystytte antamaan lahjaksi :)

    • n

      Itse olen menossa kesällä naimisiin ja meillä oli toivomus että vieraat muistaisivat meitä rahalahjalla häämatkaa varten. Olen päättänyt jo vuosia sitten etten halua asuntoomme yhtään mitään sellaista josta minä ja miehemme emme pidä. Jo useamma vuoden ovat kaikenlaiset lahjat päätyneet suoraan paketeissa kirpputorille tai muille tuttaville lahjaksi. Jos joku erehtyy vieläkin tuomaan vaikka pussilakanoita tai astioita, niin ainakin minulla on ensi jouluksi jo lahjat valmiina. Minusta vaikka 5 € on parempi lahja ihmiselle jolla kaikkea jo on, kuin että taas mietitään mitä niillä kipoillla, kupeilla, sauvasekottimilla jne. tehdään.

      Mikäli joku haluaisi tuoda lahjaksi jotain muuta kuin rahaa, niin mielestäni kaikki syötävä on tervetullut. Kaikenlaisia pienten tilojen tuotteita kuten mehuja, hilloja, säilykkeitä, siirappeja jne. saa helposti isoista marketeistaki ja niistä ei jälkeenpäin jää mitään nurkkiin pyörimään. Itsetehty mehukin lämmittää mukavasti talvella sohjavalla istuessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe