Kysymys takseista Yhdysvalloissa

kertokaahä

Olen usein ihmetellyt, että miksi yleensä elokuvissa, tv-sarjoissa jne. matkustajat istuvat taksin takaosassa.

Ainakin New Yorkin keltaisissa takseissa on ilmeisesti kuskin ja takapenkkien välissä väliseinä.

Käytetäänkö etupenkkiä sitten vain tarvittaessa vai voiko siihen istua, vaikka olisikin ainoa matkustaja?

Tuo väliseinä lienee turvallisuuskysymys.

8

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalluviski

      Edessäkin voi istua, mutta yleensä kuski ohjaa asiakkaan istumaan taakse. Se on ylellisempää, onhan kyseessä maksullinen palvelu. Nyt en jaksa muistaa miten NYC:ssä on, mutta muualla USA:ssa takseissa ei ole väliseinää kuskin ja matkustajien välissä.

      • 12

        On muuallakin valiseina. En ole koskaan nahnyt kenenkaan istuvan taksin etuistuimella.Turvallisuuskysymys, se eteen tunkijahan voisi vaikka tyontaa veitsen kurkkuun.
        Enpa usko etta kukaan kuski paastaa eteen istumaan.


      • NJ ja DC
        12 kirjoitti:

        On muuallakin valiseina. En ole koskaan nahnyt kenenkaan istuvan taksin etuistuimella.Turvallisuuskysymys, se eteen tunkijahan voisi vaikka tyontaa veitsen kurkkuun.
        Enpa usko etta kukaan kuski paastaa eteen istumaan.

        Ei ollu väliseinää Atlantic Cityn ja Washington DC taksissa.


      • yvdrinkit
        NJ ja DC kirjoitti:

        Ei ollu väliseinää Atlantic Cityn ja Washington DC taksissa.

        Väliseinää ei ollut myöskään Connecticutissa eikä Kaliforniassa.


    • Mystikal86

      Väliseinä löytyy kaikista Nycin takseista. Myös etupenkillä kuskin ja pelkääjän välissä on pleksi. Etupenkille voi mennä istumaan, jos isompi porukka kyydissä ja kaikki kolme takaistuinta on käytössä. Muuten on varmaankin kirjoittamaton sääntö että etupenkille ei mennä. Ja ihan turvallisuussyistä pleksit on laitettu.

      • taksi vai ei

        Enpä tiedä mikä "taksi" se oli missä matkustimme viimeksi NY:ssä lentokentältä Brooklyniin (epäilin silloin ja epäilen vieläkin, että ei ollut kyse oikeasta taksista?), mutta ei siinä ainakaan mitään väliseiniä ollut.


    • novis1414

      Kuinka kallis taksi new yorkiss?
      esim. lentokentältä keskustaan?
      kiitos.

      • Nykkis123

        Lentokentältä keskustaan (eli Manhattanille, lopullisesta päämäärästä riippumatta) on kiinteä hinta, olikohan se nyt n. 50 $ tippi, riippumatta matkustajien määrästä.

        Itse Manhattanilla liikkuessa hinta on noin 7-10 dollaria, eli 5-7 erkkiä, edelleenkin riippumatta matkustajien määrästä. Tippiä pistin itse 2-4 dollaria, riippuen tietenkin lopullisesta hinnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5799
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      1976
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1961
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      108
      1767
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1578
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1577
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1194
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe