Jeesuksen synnittömyys.

Kuinka siis ihminen voisi olla oikeassa, jos hän asettuu Jumalaa vastaan? Kuinka naisesta syntynyt voisi olla puhdas? [

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Job 25:1&rnd=1336294775872

Mikäli tuo pitää paikkansa, niin Jeesus ei voinut olla synnitön tai puhdas. Mikäli luterilainen kaste piti paikkansa, niin Jeesus oli syntinen aikuisiän kasteeseen asti. Tämä kumoaa kuitenkin Jeesuksen synnittömyyden. Uutta testamentti saattoi väärentää, kun se oli kristittyjen halussa, mutta vanhaa testamenttiä ei..Se kun oli juutalaisten hallussa.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Synnitön Jeesus

Kuten varmasti muistat Jeesuksen hedelmöitys ei mennyt normaalin kaavan mukaan.Joosef Marian mies ei ollut siittänyt Jeesusta vaan Maria tuli raskaaksi pyhästä hengestä kuten tässä Luukas 1 : 34,35 kertoo,jakeen 35 lopussa myös sanotaan että lapsi joka syntyy on pyhä.Tämä että neitsyt tulee raskaaksi ei ollut kenenkään helppo ymmärtää ja Joosefkin meinasi hyljätä Marian mistä voi lukea Matteus 1:18-20.Mutta pyhä henki sai tämän ihmeen aikaiseksi ja myös mahdollisti sen että Jeesus syntyi synnittömänä.

• qsetus jatq

Voimmeko päätellä tästä, että synti siirtyy siemennesteen mukana? Äidin mukana ei näyttänyt poikaan syntiä sitten tarttuneen.

• Kristinusko

Jeesuksen Kristuksen isä oli / on Raamatun Jumala. Jeesus siintyi Pyhästä Hengestä. Millainen on Pyhä Henki? Pyhä Henki on rakkauden Henki. Millainen on rakkaus?

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta
      minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai
      kilisevä kulkunen.
      2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin
      kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi
      kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei
      olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
      3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi,
      ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei
      olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
      4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi,
      ei kerskaa, ei pöyhkeile,
      5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei
      muistele kärsimäänsä pahaa,
      6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
      7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se
      kärsii.
      8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja
      kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
      9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
      10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on
      vajavaista.
      11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli
      lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi,
      hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
      12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta
      silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta
      silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut
      itsenikin täydellisesti tunnetaan.
      13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin
      niistä on rakkaus.

Ystävän rakkaus ei koskaan petä, veli auttaa veljeä hädän hetkellä. Sananl. 17:17

Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten, pane sinetiksi ranteesi nauhaan. Rakkaus on väkevä kuin kuolema, kiivas ja kyltymätön kuin tuonela. Sen hehku on tulen hehkua, sen liekki on Herran liekki. Laul. l. 8:6

Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. 1. Tim. 1:5

Ennen kaikkea pysykää kestävinä keskinäisessä rakkaudessanne, sillä "rakkaus peittää paljotkin synnit". 1. Piet. 4:8

Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi 1. Joh. 4:7-10

Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa. 1. Joh. 4:17-18

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Pyhä_Henki

• Kristinusko

Jeesus Kristus oli olemassa, ennen syntymäänsä Jumalana, herrana.

Koska Jeesus Kristus siintyi Pyhästä Hengestä, hän siintyi Jumalan hengestä, eli oli Jumala suoraan. Jumala, jolla on ihmisen hahmo ulkonaisena muotona. Ihmisen sisällä Jumalan henki, Pyhä Henki, Jumala. Tämän takia hän pystyi herättämään kuolleita hengiin, esimerkiksi Raamatun kertomus kuolleesta Lasaruksesta, jonka Jeesus Kristus herätti henkiin. Tekemään muita ihmeitä ja puhumaan viisaasti vertauskuvilla kansanjoukoille yms.

Järkyttyneenä Jeesus tuli haudalle. Se oli luola, jonka suulla oli kivi. 39 "Ottakaa kivi pois", käski Jeesus, mutta Martta, vainajan sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo. Hän on siellä nyt neljättä päivää." 40 Jeesus vastasi: "Enkö sanonut sinulle, että jos uskot, saat nähdä Jumalan kirkkauden?"

41 Kivi otettiin pois. Jeesus kohotti katseensa ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua siitä, että olet kuullut minua. 42 Minä kyllä tiedän, että sinä kuulet minua aina, mutta minä sanon tämän näiden ympärilläni seisovien ihmisten tähden, jotta he uskoisivat sinun lähettäneen minut."

43 Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!" 44 Silloin kuollut tuli haudasta, jalat ja kädet siteissä ja kasvot hikiliinan peittäminä. Jeesus sanoi: "Päästäkää hänet siteistä ja antakaa hänen mennä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1672
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      898
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      862
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      862
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      779
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      735
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      720
    Aihe