Lihominen&muut fyysiset muutokset vaihdossa

oz2005-2006

Itse lihosin aikoinaan Ausseissa ollesssani kymmenisen kiloa.
Kilot lähtivät reilu kuukaudessa Suomeen palattua.
Hiukseni kasvoivat todella pitkiksi, mutta pituuskasvu loppui Suomeen palatessa.
Iho parani huomattavasti.
Mitä fyysisii muutoksia muilla vaihdossa olleilla on ollut?

11

1584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VAIHTAREIDEN LÄHEINE

      En ole ollut ite vaihto-oppilaana, mutta serkkupoika lihosi 20kg ollessaan Meksikossa! Paikalliset käyttivät runsaasti öljyä, paljon hiilaripitoista pastaa,leipää,riisiä, tortillat, runsaasti mausteita.
      Suomeen palatessa ei osannut jättää tuota määrää , mutta laihtui kuiteski samaa painoon, mitä lähtiessä.

      Paras kaveri oli vaihdossa Australiassa v.2007-2008. Lihosi 12 kiloa. Anorektisen laihasta tytöstä vähä normaalipainon ylärajalle. Hiukset oli upeat! Täytyy sanoo et ihoki parani sillä & näytti paremmalta. Laihtu paris kuukaudes 15 kiloa ja nyt on hirveellä lhotuskuurilla, eikä lihoa millään . Iho räjähti. Hirveenä finnejä kuulemma selässä & rinaasa

    • .

      Olen kuullut lihomisen lisäksi myös huimia painonpudotuksia varsinkin Aasiassa olleilta vaihtareilta. Ei siinä muutenkin keksivertoa aasialaista isompana länsimaalaisena sitten kait halua olla vielä länsimaisessakin mittapuussa isohko.
      Myös noita 20 kg vaihtovuoden aikana lihonneita löytyy tuttavapiiristä. Kaikki ovat USA:ssa olleet.. Mutta kyllähän sitä toisaalta kannattaa sen vuoden aikana imeä itseensä mahollisimman paljon uusia kokemuksia, myös makujen saralla :D

    • Hoii

      Se on totta, mutta kotiinpaluun jälkeen varsinkin lihonneilla rupee tippumaan. Itte olin USA:ssa ja olin yksi niitä 20kg lihoneita vaihtarityttösiä.
      Vuoden alussa painoin 45kg ja Suomeen palatessa 65kg. Oli siinä lähipiirillä ihmettelemistä. Kun olinkin sirosta & nälkiintynen näkösestä pikkutytöstä muuttunut tukevaksi ja hyvinruokitun näköiseksi.

      USA:ssa en niinkään herkutellut. Oli kamala lihomisenpelko, mutta ruoka vaan oli niin öljyistä ja runsaasti hiilihydraatteja. Ei tietoakaan ruisleivästä. Kävin juoksemassa & lenkkeilemässä pari kertaa viikossa salilla. Voi olla, että lihastakin sain tohon 20 kiloon. ! Ja pakostakin sain.
      Suomeen menin, vedin Fazeria naamaan ja jo kuukaudessa putosi 12 kiloa.. Luultavasti aterioista johtu ja geeneistä ja syömisajoista!!
      Iho kärsi Jenkeissä. Finninaama olin, mutta nyt perfect!

      Mutta älkää stressatko! Se paino putoo. Tälle ketjulle nauroin :)))

    • -----z

      Outoa... Olen 16v. poika Yhdysvalloissa. Viimeisen 8 vaihtarikuukauden aikana painoni on itseasiassa pudonnut muutamalla kilolla. Putoaakohan se vieläkin enemmän koto-Suomessa?

    • asdf.

      Sama kun edellisellä vastaajalla, USAssa olen ollut vimeset 9 kuukautta ja painoa lähtenyt kymmenisen kiloa. Ihme sinänsä kun liikun täälä vähemmän kuin Suomessa. Iho on kyllä mennyt huonompaan suuntaan.

      • kjähä

        lihas muuttunu läskiks XD


    • Doooo

      Ittellä paino notkahti sen verran= 2kg!!
      Ihmettelin, ku ei noussu vaikka söin ku porsas. Nooo
      kyllä sen sitte huomas, että lihaksen sijaa olikin läskiä.
      Suomessa kävin usein salilla, mutta tänne USA:n tullessa kyl se sali jäi
      ja tilalle tuli syöminen ja autokyydit.
      Olen ollut jo vuoden melkee Suomessa & ihan sama kroppa on ku lähtiessä, ku
      salille kipasin takas !
      Lihakset siinä lähtee, ellei ahkeroi salilla/sama la liikuntaa ku Suomessa.
      Iho pysy normina, mitä nyt pari lisäfinniä lukuunottamatta.
      Kaikkein hassuinta on, että Suomessa mä syön paljon enemmän karkkia & oon paremmas kunnossa!!

    • noora

      Olin Intiassa vaihdossa vuoden verran ja lihoin n.10kg. Äkkiä se paino lähti tippumaan suomessa eikä tarvinnut juurikaan mitään tehdä muutoksen eteen. Hiukset kasvoivat pituutta ja paksuutta melko paljon mutta suomeen kun pääsin niin alkoi tukkaa tippua pois ihan hirveetä vauhtia. Kamalaa kun kävi suihkussa ja jäi vain tuppoja käteen.

    • NAPPISILMÄ990

      Lihosin 20kg Meksikossa. Paino alko putoo ekan suomi-kuukauden kuluttua. Kuukaudessa lähti ekat 10kg... Nyt oon taas sama, ku ennen lähtöä.. Iho veny, hirveet arvet.
      Hiukset oli hurjan pitkät ja paksut, mutta putos Suomee palatessa. Iho oli ihan yhtä aknea ollessani Meksikossa. Ilmaston takia luultavasti.

    • Italia

      Mä itseasiassa laihduin Italiassa ollessani varmaan 5kg. Hostäiti oli ihan sekasin eikä ikinä tehny muuta ruokaa kun pastaa tomaattikastikkeella niin ei siinä hirveästi päässyt lihomaan. Koulussakaan ei ollut ruokaa ja minut pakotettiin käymään ylimääräisillä tunneilla mitkä meni päällekkäin "ruokkiksen" kanssa joten en ehtinyt syömäänkään.

    • vaihtopupu

      Ennen vaihtoa laiha !
      10kk> 12kg.
      Kaks kuukautta Suomessa meni samassa painossa oli läski olo, paino jumitti.
      Sitten yhtäkkiä paino rupesikin putoamaan rytinällä. Yhtäkkiä olinkin laihtunut kuukaudessa 8 kiloa! En muuta tehnyt siis ku söin terveellisesti.
      Loput 4 kiloa lähti sitten seuraavassa kuukaudessa. Neljä kuukautta Suomessa ja paino normalisoitui. Tosin rupesin syömään terveellisesti.
      Ei se paino putoa kaikilla välttämättä takas helposti vaan pitää rupea keskittymään elämäntapamuutoksiin. Mulla ainakin niin ja paino putos nopeesti.

      Mulla ei ollut menkkoja 4 kuukauteen, mutta palas sit ku keho tottu ulkomailla oleskeluun.. Nyt menkat normaalit.
      Hiukset kasvo vaihdossa ja oli kauniit ja paksut. Oli siihen asti, kunnes paino lähti putoo Suomessa. Iho oli kamalassa kunnossa. Finnejä naama täynnä.
      Suomeen palatessa *bing* iho normalisoitui.
      Sairastelin vaihdossa. Maha oli kuin ilmapallo ja aineenvaihdunta ei toiminut.
      Suomessa kärsin samasta ongelmasta ku söin mitä sattuu. Vasta taas ku muutin elämäntapoja parani henkinenkin olo.

      Ollessani vaihdossa söin paljon ruokaa. Kulttuurishokin vuoksi tuli vedettyä suklaataki naamaa ja paikalliset herkut vei kielen mennessä.
      Suomessa en edes kaipaa moista määrää herkkuja.
      Liikun Suomessa melko vähää. Vähemmän kuin vaihdossa.
      Vaihdossa 10km lenkit, lihaskunnot, kävin 2x/vko tanssimassa.
      Suomessa käyn vain lenkillä.
      Se kulttuuri todellaki vaikuttaa fyysisesti paljon! Ainakin mulla.
      Jollain vähemmän, jollain enemmän!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      583
      4252
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3479
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      144
      3126
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2407
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2260
    6. 235
      1748
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1437
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1320
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1120
    Aihe