lyhyt matikka, kompensaatio, STREssiiiiiiii!!

eijee

Lyhyen matikan koe meni penkin alle. Sain siitä alustavasti vain 7 pistettä. Kirjoitin sen pakollisena aineena, eli lakin saaminen on siitä kiinni. Olen nyt jo monta viikkoa stressaillut ja panikoinut asiaa. Kaiken lisäksi olin matikan yo kokeessa flunssassa/kuumeessa, toimitin siitä lääkärintodistuksen. Minulla on myös keski-vaikea lukihäiriö ja siitäkin on lausunto toimitettu.

Muiden kirjoittamieni aineiden arvosanat ovat: A B C M

Onko toivoa, että muut aineet kompensoivat matikan ja/tai sairauteni/lukihäiriöni otetaan huomioon niin, että saisin lakin nyt keväällä..Tiedän, ettei kukaan osaa vastata varmasti, vaan tulokset selviävät sitten kun YTL on ne päättänyt, mutta haluaisin kuulla muiden mielipiteitä/kokemuksia, jos on vaikka ollut samanlainen tai samantapainen tilanne kuin mulla.

3

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oukjgf

Mitä tuo tarkoittaa että muut aineet kompensoisivat? Minulla kävi niin että alustavat pisteet matikassa jäi yhtä pistettä vaille läpi!

• joku..

Eikö teillä muka ole puhuttu lukiossa kompensaatiosta? ;) Se on sitä että jos olisit juuri ja juuri jäämässä alle A-suorituksen jossain yksittäisessä pakollisessa yo-kirjoituksessa (esim. matikka), niin jos kirjoitat muista ainesta L:ä (tai väh. E:tä), niin se ns. kompensoi suorituksen ja pääset ylioppilaaksi - vaikka saisit siitä yhdestä pakollisesta yo-aineesta hylsyn... Jos kirjoittaa ns. vapaaehtoisessa aineessa (pakollisia 4 - sen kai tiesit ;) ) hylsyn, niin se ei vaikuta ylioppilaaksi tuloon..., eikä siinä ole sitten ns. kompensaatiota...

• joku..

Yleensä kompensaatioon tarvitaan L:ä, vähintään E:tä...., mutta tapauksessasi on myös muutakin, eli lääkärintodistus sairaudesta sekä lukihäiriölausunto. Varsinaisesti ne ei välttämättä takaa läpipääsyä (= yo:ksi pääsyä), mutta jos ne "läpipääsemättömän" aineen pisteet ovat vain pistettä tai paria alle A-rajan, niin niillä lausunnoilla voi päästä läpi ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe