Ari Kurkon tapaus

Muistelija

Muistaako kukaan kotkalaisista tai muista suomalaisista kotkalaisen huippupainonnostaka Ari Kurkon tapausta. Ari Kurkohan voitti nuorten MM:n painonnostossa. Hänen ammuttiin kuoliaaksi. Lupaava urheilijanuorukainen kuoli ennen kuin ura edes alkoikaan. Tapaus on muistunut mieleeni aina silloin tällöin.

11

3030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korkatin kana

      Joten kuten muistan Etelä-Suomen jutun, mutta en ole varma. Kiinni sekin murhaaja joutaisi.

      • Muistelija

        Ilmeisesti et muista ko. tapausta kovin hyvin.


    • Redneck

      Tapaus sattui muistaakseni vuonna 1970. Eräs amerikkalainen lehti kirjoitti, että Ari Kurko kuoli "in a bar-room brawl". Jotenkin tuo jäi silloin lukiolaisen mieleen.

    • ex Kotkalainen

      Jostain tuli mieleeni Ari, googlesta etsin oliko hänestä mitään ja löytyi. Muistan tapauksen hyvin, olin Arin hyvä ystävä. Hautajaisissa oli Kotkankirkko ääriäänmyöten täynä, tunnelma hyvin surullinen.

      • ex-kurko

        Kiva havaita, että minun setääni vielä muistellaan. Arille kävi huonosti jo ennen minun syntymääni. Googlesta minäkin olen tietoni joutunut etsimään.


      • Teiskolainen

        Onko tietoa siitä, mitä ampuja sai tuomioksi?


      • Anonyymi
        Teiskolainen kirjoitti:

        Onko tietoa siitä, mitä ampuja sai tuomioksi?

        Sai 3v joka hovissa putos 2v.


      • Anonyymi
        ex-kurko kirjoitti:

        Kiva havaita, että minun setääni vielä muistellaan. Arille kävi huonosti jo ennen minun syntymääni. Googlesta minäkin olen tietoni joutunut etsimään.

        Erikoista ettei sukulaiset osaa tai halua kertoa mitään.


    • sitä se tekee

      Hormonit sekoittaa pään niin kuvitellaan pärjäävän aseellekin. Onneksi oli oma syynsä.

    • Anonyymi

      Kyllä muistan mukavan Arin,vähän pientä seurustelua oli ..tosi surullinen juttu ❤️

    • Anonyymi

      "Syytekirjelmän mukaan vartija oli ”ilmeisesti” luullut, että hänet Vuorikatu 11:n kohdalla tavoittanut mies oli opiskelija, joka oli hetkeä aikaisemmin pahoinpidellyt häntä.

      Raastuvanoikeus tuomitsi vartijan ampuma-aseen hallussapidosta huvitilaisuudessa sekä yksinteoin tehdystä, hätävarjelun liioitteluna tapahtuneesta törkeästä pahoinpitelystä ja törkeän laatuisesta kuolemantuottamuksesta kolmeksi vuodeksi kuritushuoneeseen.

      Oikeus velvoitti tuomitun myös korvaamaan Sylvi Kurkolle hautajaiskulut 1 723 markkaa. Opiskelijalle langetettiin lievästä pahoinpitelystä 150 markan sakot.

      Vartija kuoli jo 1973. Jutun toinen tuomittu menehtyi vuonna 2005."
      https://www.is.fi/urheilulehti/parhaat/art-2000007679265.html

      Tuolla pitkä juttu. Ihmetyttää miksi Kurko lähti juoksemaan vartijan perään jos ei aikonut pahoinoidellä, miksi ei ennemin pidellyt opeiskelijaa kiinni?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2105
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      175
      1534
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1475
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1209
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1169
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      904
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      785
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      280
      745
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      705
    Aihe