Hyvä aktiivinen antenni ulkokäyttöön

Jamesriri2

Suosituksia kaivattaisiin hyvästä aktiivisesta ulkoantennista.

TV-kanavat pitäisi jakaa omakotitalossa tätä kautta 3 televisioon. Harava-antennin viritteleminen katolle ei jaksa innostaa mutta ilmeisesti noissa aktiiviantenneissa on kehitys mennyt huimasti eteen päin joten näilläkin mahdollista. Matka lähettimelle noin 15-20 km.

13

4629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdpjakom.,

Laita vaan kunnon antenni, ei mitään pelle-antenneja. Lisäksi hyvä mastovahvistin ja sitten kunnollinen jako kolmeen rasia. Ei sitä harava-antenniakaan katolle tarvi laittaa, seinä käy tai maahan lyöty keppi. Mitä tarkoitat aktiiviantennilla?

• Jamesriri2

Noita uuden tyyppisiä aktiivisa antenneja ylkokäyttöön on tullut markkinoille. Missään ei ole vain testiä miten hyvä ovat. Paneelityyppisiä antenneja on myös tullut markkinnoille eli seinään kiinnitetteviä huomaamattomia antenneja.

• dfgtq2

Jos matka 20km, eikä esteitä välissä, sitten voi toimia nuo pikku-antennit. Meillä matkaa lähettimeen 27km, ja pakko olla 1,7 metriä pitkä harava, 70€, ei vahvistimia, 2 telkkaria.

• fsdgsdfafasdfaf

on kovin maastosta riippuvaista, tarvitseeko kunnon antennia vai pärjääkö humpuukiantennilla. itsellä digitan nippuihin riittäisi humpuukiantenni, vaikka matkaa lähettimelle 50km. dna taas tulee eri paikasta "mäen takaa" niin jouduin katolle sitä varten VHF-antennin laittamaan. ja siinä samallahan sinne tyrkkäsi sitten kunnon UHF-antenninkin.

>> mutta ilmeisesti noissa aktiiviantenneissa on kehitys mennyt huimasti eteen päin joten näilläkin mahdollista.>>
      niin no fysiikan peruslait ei ole muuttunut yhtään mihinkään. samalla tavalla ne radioaallot etenee kuin aina ennenkin.
      mutta kokeile toki, luulen että hyvät mahdollisuudet onnistua. osta antenni jostain sellaisesta paikasta, joka antaa palautusoikeuden niin et menetä kuin kokeilun vaivan!

• cvf461

Joo, minulla oli kokeiltavana 3kpl "humpuukiantennia", yksi kerrallaan, ajoin firmaan ja vaihdettiin seuraavaan. Lopputulos oli että laitettiin normi harava, ja sitten rupes kunnolla näkymään. Yksi antenni toimi muuten, mutta ei E-nippua näyttäny.

• Ei humpuukia

Mulla on tuolta hankittu antenni, eikä ole mikään humpuukipeli vaan toimii erittäin hyvin, vaikka ei maksa paljoakaan.
        www.simontuonti.com/aktant.htm

• -
        Ei humpuukia kirjoitti:

Mulla on tuolta hankittu antenni, eikä ole mikään humpuukipeli vaan toimii erittäin hyvin, vaikka ei maksa paljoakaan.

ei helevetti, tolla täytyy asua kilsan päässä mastosta että saa jotain näkyviin

• Ei humpuukia
        - kirjoitti:

ei helevetti, tolla täytyy asua kilsan päässä mastosta että saa jotain näkyviin

No mulla on matkaa asemalle ainakin 50 km.

• Kokeillaan
        Ei humpuukia kirjoitti:

Tilasin juuri tuollaisen tämän vinkin perusteella. Piti maksaa ennakkoon mutta toimitus olikin nopea ja tuli päivässä perille. Vien antennin tänään mökille ja sittenhän sen näkee että toimiiko se. Mökillä on entinen sellainen halpa ohutpiikkinen kovasti kapeneva antenni, ilmeisesti log antenni. Sillä ei juuri pätkimätöntä katselua ole saanut aikaiseksi kuin joskus talvella.

• Kokeillaan
        Kokeillaan kirjoitti:

Tilasin juuri tuollaisen tämän vinkin perusteella. Piti maksaa ennakkoon mutta toimitus olikin nopea ja tuli päivässä perille. Vien antennin tänään mökille ja sittenhän sen näkee että toimiiko se. Mökillä on entinen sellainen halpa ohutpiikkinen kovasti kapeneva antenni, ilmeisesti log antenni. Sillä ei juuri pätkimätöntä katselua ole saanut aikaiseksi kuin joskus talvella.

Nyt on laitettu ja hienosti pelaa, toisin kuin äsken sillä katsomallamme Suomen pelillä, joka toimi, kuten aiemmalla antennilla eli pätki niin pirusti.
        Antenni siis toimi aivan samantien, kun se sinne saman johdon paahän laitettiin, ei
        tarvinnut käännellä eikä väännellä. Tuosta on humpuuki kaukana.

• Mulla kans
        Kokeillaan kirjoitti:

Nyt on laitettu ja hienosti pelaa, toisin kuin äsken sillä katsomallamme Suomen pelillä, joka toimi, kuten aiemmalla antennilla eli pätki niin pirusti.
        Antenni siis toimi aivan samantien, kun se sinne saman johdon paahän laitettiin, ei
        tarvinnut käännellä eikä väännellä. Tuosta on humpuuki kaukana.

Mulla on tuo nyt kans. Toimii. Kiitos vinkistä.

• Jamesriri2
    • UHF

Pari hyvää UHF -antennia esivahvistimella.
      https://www.antennikauppa.fi/televes-lte700-ready-tforce-uhf-antenni.html
      https://www.antennikauppa.fi/dat-boss-lte700-lr-19-44-dbi.html

Esivahvistin tarvitsee toimiakseen antennikaapeliin liitettävän virtalähteen.
      https://www.antennikauppa.fi/virtalahteet.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5673
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      12
      3688
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      193
      2311
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1723
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      77
      1627
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1457
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1365
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1335
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1194
    Aihe