Hyvä aktiivinen antenni ulkokäyttöön

Jamesriri2

Suosituksia kaivattaisiin hyvästä aktiivisesta ulkoantennista.

TV-kanavat pitäisi jakaa omakotitalossa tätä kautta 3 televisioon. Harava-antennin viritteleminen katolle ei jaksa innostaa mutta ilmeisesti noissa aktiiviantenneissa on kehitys mennyt huimasti eteen päin joten näilläkin mahdollista. Matka lähettimelle noin 15-20 km.

13

4274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdpjakom.,

      Laita vaan kunnon antenni, ei mitään pelle-antenneja. Lisäksi hyvä mastovahvistin ja sitten kunnollinen jako kolmeen rasia. Ei sitä harava-antenniakaan katolle tarvi laittaa, seinä käy tai maahan lyöty keppi. Mitä tarkoitat aktiiviantennilla?

    • Jamesriri2

      Noita uuden tyyppisiä aktiivisa antenneja ylkokäyttöön on tullut markkinoille. Missään ei ole vain testiä miten hyvä ovat. Paneelityyppisiä antenneja on myös tullut markkinnoille eli seinään kiinnitetteviä huomaamattomia antenneja.

    • dfgtq2

      Jos matka 20km, eikä esteitä välissä, sitten voi toimia nuo pikku-antennit. Meillä matkaa lähettimeen 27km, ja pakko olla 1,7 metriä pitkä harava, 70€, ei vahvistimia, 2 telkkaria.

    • fsdgsdfafasdfaf

      on kovin maastosta riippuvaista, tarvitseeko kunnon antennia vai pärjääkö humpuukiantennilla. itsellä digitan nippuihin riittäisi humpuukiantenni, vaikka matkaa lähettimelle 50km. dna taas tulee eri paikasta "mäen takaa" niin jouduin katolle sitä varten VHF-antennin laittamaan. ja siinä samallahan sinne tyrkkäsi sitten kunnon UHF-antenninkin.

      >> mutta ilmeisesti noissa aktiiviantenneissa on kehitys mennyt huimasti eteen päin joten näilläkin mahdollista.>>
      niin no fysiikan peruslait ei ole muuttunut yhtään mihinkään. samalla tavalla ne radioaallot etenee kuin aina ennenkin.
      mutta kokeile toki, luulen että hyvät mahdollisuudet onnistua. osta antenni jostain sellaisesta paikasta, joka antaa palautusoikeuden niin et menetä kuin kokeilun vaivan!

    • cvf461

      Joo, minulla oli kokeiltavana 3kpl "humpuukiantennia", yksi kerrallaan, ajoin firmaan ja vaihdettiin seuraavaan. Lopputulos oli että laitettiin normi harava, ja sitten rupes kunnolla näkymään. Yksi antenni toimi muuten, mutta ei E-nippua näyttäny.

      • Ei humpuukia

        Mulla on tuolta hankittu antenni, eikä ole mikään humpuukipeli vaan toimii erittäin hyvin, vaikka ei maksa paljoakaan.
        www.simontuonti.com/aktant.htm


      • -
        Ei humpuukia kirjoitti:

        Mulla on tuolta hankittu antenni, eikä ole mikään humpuukipeli vaan toimii erittäin hyvin, vaikka ei maksa paljoakaan.
        www.simontuonti.com/aktant.htm

        ei helevetti, tolla täytyy asua kilsan päässä mastosta että saa jotain näkyviin


      • Ei humpuukia
        - kirjoitti:

        ei helevetti, tolla täytyy asua kilsan päässä mastosta että saa jotain näkyviin

        No mulla on matkaa asemalle ainakin 50 km.


      • Kokeillaan
        Ei humpuukia kirjoitti:

        Mulla on tuolta hankittu antenni, eikä ole mikään humpuukipeli vaan toimii erittäin hyvin, vaikka ei maksa paljoakaan.
        www.simontuonti.com/aktant.htm

        Tilasin juuri tuollaisen tämän vinkin perusteella. Piti maksaa ennakkoon mutta toimitus olikin nopea ja tuli päivässä perille. Vien antennin tänään mökille ja sittenhän sen näkee että toimiiko se. Mökillä on entinen sellainen halpa ohutpiikkinen kovasti kapeneva antenni, ilmeisesti log antenni. Sillä ei juuri pätkimätöntä katselua ole saanut aikaiseksi kuin joskus talvella.


      • Kokeillaan
        Kokeillaan kirjoitti:

        Tilasin juuri tuollaisen tämän vinkin perusteella. Piti maksaa ennakkoon mutta toimitus olikin nopea ja tuli päivässä perille. Vien antennin tänään mökille ja sittenhän sen näkee että toimiiko se. Mökillä on entinen sellainen halpa ohutpiikkinen kovasti kapeneva antenni, ilmeisesti log antenni. Sillä ei juuri pätkimätöntä katselua ole saanut aikaiseksi kuin joskus talvella.

        Nyt on laitettu ja hienosti pelaa, toisin kuin äsken sillä katsomallamme Suomen pelillä, joka toimi, kuten aiemmalla antennilla eli pätki niin pirusti.
        Antenni siis toimi aivan samantien, kun se sinne saman johdon paahän laitettiin, ei
        tarvinnut käännellä eikä väännellä. Tuosta on humpuuki kaukana.


      • Mulla kans
        Kokeillaan kirjoitti:

        Nyt on laitettu ja hienosti pelaa, toisin kuin äsken sillä katsomallamme Suomen pelillä, joka toimi, kuten aiemmalla antennilla eli pätki niin pirusti.
        Antenni siis toimi aivan samantien, kun se sinne saman johdon paahän laitettiin, ei
        tarvinnut käännellä eikä väännellä. Tuosta on humpuuki kaukana.

        Mulla on tuo nyt kans. Toimii. Kiitos vinkistä.


    • Jamesriri2
    • UHF

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe