Oppisopimuksella lähihoitajaksi

Lähihoitajaksiehkä

Heips!

En tiedä olisinko löytänyt pidemmän matkan päässä tästä aiheesta mutta ajattelin myös että ihan hyvä tämmöistä ajankohtaista vuoden 2012 tietoa saada...:) Olen siis 22 vee helsinkiläinen ja erittäin kiinnostunut lähihoitajan duunista.

Miten lähihoitajaksi otetaan porukkaa oppisopimuksella? Jos haluan mielenterveys ja päihde puolelle erikoistua niin mihin paikkoihin voisin hakea? Onko kenelläkään täällä kokemuksia tästä suunnasta/oppisopimushommista? Mitä tarkalleen päihde ja mielenterveys hommiin kuuluu?

Kiitos kaikille jotka vastaa :)

5

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rollis

      Täällä treellä alaavaihtava nuori nainen olis kanssa kiinnostunut aiheesta!

      Mhin ihmiset on hakeneet/päässeet? onko ollut raskasta? palkkaus?

    • kokemuksss

      Kaupungille kannattaa hakea, palkka ekana vuonna -10% valmistuneen lähärin palkasta, tokana opiskelu vuonna -5%. KAndee katsella esim Hgin rekrysivuja ja vaikka tampereenkin. Mutta jos itse alatte paikkaa hommaamaan, niin etsikää ensin se duunipaikka ja sitten oppisopimuskoulutusmahdollisuus ( kouluun on helpompi päästä,kuin löytää opparipaikka).

    • Tuuli/-

      Mäkin halusiin lähihoitajaksi oppisopinmuksella, minä taas sille sairaanhoito puolelle.

    • mäsittenhuomenna

      Kaikkihan me haluamme, mutta kaikki on itsestä kiinni. Oppari-paikka pitää etsiä ihan itse. Sitä ei voi täällä kukaan kenellekkään hommata, karua mutta totta. Itse opiskelen opsona pirkossa lähäriksi ja ihan itse olen sinne tieni raivannut. Ei paljon työkkärin tätejä voi kiitellä, päin vastoin kapuloita lyötiin rattaisiin. Ensiksi hommaat itsellesi opso-paikan , ja sitten koulupaikan. Nämä kun on kaksi eri asiaa. Ja voin sanoa että ei se opsona opiskeleminen ole mitenkään helppoa. Kyllä tässä on voimasanoja viljelty. Vuorotyö , opiskelu ja perhe. Mutta tyytyväinen olen valintaani, tunnen olevani vihdoin oikealla alalla.

    • tietämätön

      Tietääkö kukaan voiko lähihoitajaksi opiskella (opsona) henkilökohtaisena avustajana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe