Oppisopimuksella lähihoitajaksi

Lähihoitajaksiehkä

Heips!

En tiedä olisinko löytänyt pidemmän matkan päässä tästä aiheesta mutta ajattelin myös että ihan hyvä tämmöistä ajankohtaista vuoden 2012 tietoa saada...:) Olen siis 22 vee helsinkiläinen ja erittäin kiinnostunut lähihoitajan duunista.

Miten lähihoitajaksi otetaan porukkaa oppisopimuksella? Jos haluan mielenterveys ja päihde puolelle erikoistua niin mihin paikkoihin voisin hakea? Onko kenelläkään täällä kokemuksia tästä suunnasta/oppisopimushommista? Mitä tarkalleen päihde ja mielenterveys hommiin kuuluu?

Kiitos kaikille jotka vastaa :)

5

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rollis

Täällä treellä alaavaihtava nuori nainen olis kanssa kiinnostunut aiheesta!

Mhin ihmiset on hakeneet/päässeet? onko ollut raskasta? palkkaus?

• kokemuksss

Kaupungille kannattaa hakea, palkka ekana vuonna -10% valmistuneen lähärin palkasta, tokana opiskelu vuonna -5%. KAndee katsella esim Hgin rekrysivuja ja vaikka tampereenkin. Mutta jos itse alatte paikkaa hommaamaan, niin etsikää ensin se duunipaikka ja sitten oppisopimuskoulutusmahdollisuus ( kouluun on helpompi päästä,kuin löytää opparipaikka).

• Tuuli/-

Mäkin halusiin lähihoitajaksi oppisopinmuksella, minä taas sille sairaanhoito puolelle.

• mäsittenhuomenna

Kaikkihan me haluamme, mutta kaikki on itsestä kiinni. Oppari-paikka pitää etsiä ihan itse. Sitä ei voi täällä kukaan kenellekkään hommata, karua mutta totta. Itse opiskelen opsona pirkossa lähäriksi ja ihan itse olen sinne tieni raivannut. Ei paljon työkkärin tätejä voi kiitellä, päin vastoin kapuloita lyötiin rattaisiin. Ensiksi hommaat itsellesi opso-paikan , ja sitten koulupaikan. Nämä kun on kaksi eri asiaa. Ja voin sanoa että ei se opsona opiskeleminen ole mitenkään helppoa. Kyllä tässä on voimasanoja viljelty. Vuorotyö , opiskelu ja perhe. Mutta tyytyväinen olen valintaani, tunnen olevani vihdoin oikealla alalla.

• tietämätön

Tietääkö kukaan voiko lähihoitajaksi opiskella (opsona) henkilökohtaisena avustajana?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      20
      2988
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2577
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1443
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1340
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1231
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      979
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      883
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      611
    Aihe