Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Opel Astra 1.8 16V Sport 5d vm.2000

kannattaako ostaa?

Minkälaisia kokemuksia? Kannattaako ostaa?

6

1305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runolla " mittaa "

      Perusauto, hyvä ajaa, pientä remppaa tuon ikäisissä on aina, käy luetuttamassa vikakoodit, ettei tule yllätyksiä, tai vie ns. autotohtorille tutkittavaksi, ei maksa kuin jotain 100€, kori galvanoitu kokonaan, 2001 ja uudemmat ikkunalinjasta alaspäin, jos on jotenkin pidetty, niin ruoste ei pitäisi olla ongelma, ennemminkin moottorinohjauksen antureissa ja EGR venttilissä saattaa tuolla iällä tulla muutaman vuoden sisään vikoja, jos tyhjäkäynti seilaa on yleisin syy kaasuläppäkotelon likaisuus ja öljyä jos kuluttaa (helppo todeta= kylmänä käyntiin ja kaasuttelua, jos sinistä savua pukkaa), niin venttiilinvarsien kumit sökönä, jakohihna vesipumppu ohjainrullien vaihto 60tkm välein, toi vikakoodin luku kannattaa tehdä, kun ville virittäjät on saattaneet liittää sen vikavalon toiminnan öljynpaineen merkkivaloon, tälläisia kauhutarinoitakin on kuulunut. No huoltokirja kertoo miten on pidetty, jos myyjä ei suostu tohtorin/vikakoodien tarkastukseen, niin unohda ja siirry seuraavaan oli kyseessä minkä merkkinen auto tahansa. katsastukssa ei ton ikäiselle tehdä OBD testiä, eli vikakoodit ei vaikuta jos päästöt on ok, 2001 ja uudemmille se tehdään. Tässäpä tarinaa jota voit sulatella ostit sitten minkä tahansa ja kohta "asiantuntijat" kertoo että tuon ikäinen/hintainen on se mikä on, utta siitä ei saa, mutta noilla tarkastuksilla saat itsellesi mielenrauhan jos mitään ihmeellistä ei ilmene.
      Opelista voit lukea/kysellä tuolla: http://www.opelclubfinland.fi/forum/

      • Runolla "mittaa "

        Lisäys vielä, itsella vm. 1998 2.0 16v ajettu 230tkm, eli kokemusta on, mitään suurta vikaa ei ole minulla ollut, mutta noita anturi vikoja viimeaikoin esiintynyt muutamia, ainiin, alustaan olen vaihtanut koko pakoputken katalysaattorista (siis kattia ei vaihdettu) taaksepäin kerran kerran takavaimentimen erikseen, vas.puolen etupään uloimman raidetangon pään ja etujouset (toinen meni alapäästä poikki), jarrupalat 2 kertaa ja jarrulevyt kerra kaikkiin kulmiin, venttiilinohjurin kumit kerran, nokka-akselin asentotunnistin, ilmamassa mittari kerran ja lambda anturin (turhaan, vika oli ilmamassamittarissa), termarin kerran, siinä minun Astra historia.


    • Pikku-Veikka

      Kyllä kannattaa, itsellä ollut ko auto jonka mittarissa oli 156.000km kun vaihdoin sen uudenpaan.Moottori on kertakaikkisen hieno,vääntävä ja pieni kulutuksinen-ainoa miinus on tuo jakohihnan vaihto 60tkm välein,ei ole nykypäivää tuo tiheään vaihto.

    • astronautti

      Itselläni oli DTI elegance aikoinaan. Olin loukannut selkäni pahasti, enkä pystynyt enää citroenilla ajamaan muutamaa kymmentä kilometriä enempää. Niinpä tilasin auton, jossa oli parhaat istuimet budjettini rajoissa. Astran pituussäädettävät sport-istuimet tuli sitten erikoisvarusteena tilattua, sportissa vakiona. Autolle tuli aika paljon hintaa, mutta sillä ajoi vaikka koko päivän ilman selkäoireita. Reilu 100t tuli sillä ajettua ilman ongelmia. Onko muuten kukaan nähnyt G-astrassa ruostetta?

    • astraali-ukko.

      vm. 2000 G-Astra 1.6 16v 3d täällä. Uudesta asti minulla. Yhtään ruostepilkkua en ole autosta löytänyt. Konepellin reunassa 1 kpl kiveniskemä, mikä ollut jo jotain vuodesta 2004 lähtien. Ei ole lähtenyt ruostumaan. Auton värinä "star silver". Näyttäisi että aika paksu , on tuo maalikerros, kun värinä metallihohtoväri lakka.

      Joitain Astroja olen nähnyt joissa ( kaikissa samassa paikassa , kuskinpuolen ) takapyörän kaaressa ruostetta ( siinä kaaren etupuolella ). Autot olleet muita kuin metallihohtovärisiä.( Itse olen huuhdellut vesiletkulla autostani alustan , aina pesun yhteessä. Alusta edelleen "kuin uusi". Auton mittarissa nyt n. 178tkm. Pitää todeta että hyvä kulkine on ollut. Ja yhteinen matkamme jatkunee vielä ties miten pitkään. :-D
      Ps. Astrassa myös nuo "sportti"-penkit. Hyvät ovat olleet. Ilmastointi oli myös hyvä valinta. Tuohon aikaan, kun auto oli uusi, ei ilmastointi vielä ollut kaikissa uusissa autoissa, niinkuin se on tänäpäivänä.

    • Runolla " mittaa"

      Ostin Opel Astra 1.8 16V 2000 Editionin vm.2001 nelisen vuotta sitten ja nyt on mittarissa 290700 km.

      Siinä on ympärigalvanoitu korimalli enkä oo kyllä nähny ruostetta vielä missään vaikka on 11v. vanha auto.

      92Kw tehoa on moottorissa joten reipaskulkuinen kumijalkahan se on.

      Eipä siinä suurempia remppoja oo ollu.

      Renkaat kuluu ja niitä on pitäny ostaa jo 2 sarjaa.

      (miksei tehdä lujempia renkaita jostakin kovemmasta aineesta, vaikka tammesta tai raudasta :=)

      No Huumoria juu.
      Jarrupalat oon vaihtanu kaikkiin nurkkiin.

      Polttimot on aika heikkoja niitä on pitäny uusia. Tuo nokka-akselin anturin johto oli perstunu joten sekin vaihdettiin. Akun olen uusinut.

      Pahoin pelkään että etujarrulevyt pitää vaihtaa ens katastukseen, ei varmaa.

      Toi 95E10 bensa käy siihen vallan hyvin ja oon aatellu kokeilla rajusti E85 jossa on 85% pirtua mukana. Kuinkahan sitten käydäänkään ?

      Se jää nähtäväksi ..

      Kiva ja hyvä auto se on ajaa ja halpa itse korjata sekä vähäkulutuksinenkin.
      Jotain 6,5 L / 100 km maantiellä ja 7-8 L / 100 km kaupungissa.

      Oon mä sitä synteettisen 0W-50 moottoriöljyn litkua joutunu lisätä joskus kun se ööli on ohkasta ku vesi ja vuotelee kai öljypropusta pois kun en oo viittiny ostaa uutta tiivistettä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe