Löytyi todella ihana puutalo, joka rakennettu 1973. Kattomateriaalina alkuperäinen kuitusementtikate. Mikäköhän tämä lie? Onko mahdollisesti asbestia sisältävä? Noihin aikoihin tehdyistä katoista monet kattomateriaalit sisältävät asbestia.
Katto on kuitenkin vaihdettava piakkoin ja haluisin tietää, paljonko saatan joutua maksamaan, jos katossa onkin asbestia, eli pitää suorittaa asbestipurku. En siis ole vielä ostanut taloa, enkä osta, jos hinta on pilvissä.
Asbestikattoko?
3
441
Vastaukset
- Mr asbestos
Asbestia löytyy takuuvarmasti tuosta Varttikatteesta. Levyt voi irroitella katolta kuka vaan mutta ne on toimitettava ongelmajätteenä jätteenkeräyspisteeseen. Kysy hinta paikkakuntasi "kaatopaikalta". Ei se kuitenkaan mahdottomia maksa joten talokauppaa ei sen takia kannata hylätä.
- KattoKassinen.1
asbestia sisältävän Varttilevyn ongelmajätemaksu on noin 200€ / 1000kg kuljetukset. Lavalla oltava pakattuna erittäin huolella kaksinkertaiseen muoviin pussitettuna ja asbestiteipeillä merkattuna. Mikäli levyt ovat ehjiä voi ne myös maalata varttikattoihin tarkoitetulla erikoismaalilla. Varttilevystä ei irtoa asbestia se on levyn sidosaine.
- Nyt_on_hieno_katto
Juuri teimme kattoremontin, jossa vanha mineriittikatto (vuosimallia 1980, eli sisältää asbestia) purettiin ja korvattiin toisella materiaalilla. Lava oli tilattuna pihaan, jonne varttilevyt laitettiin. Ei niitä urakoitsija mitenkään kovin nätisti kyllä käsitellyt. Lopuksi kuitenkin päälle laitettiin kaksinkertainen pressu ja lappu asbestivaarasta. Lasku oli noin tuhat euroa jätekuormasta. Tonni asbestia maksoi tosiaan 190 euroa. Kannattaa kuitenkin huomata, että jos sulla olis siellä joku muunlainen katto, niin samalla tavalla sekin on vietävä pois, joten koko tonnia ei olisi säästänyt, vaikka katolla olisikin ollut jotain muuta materiaalia.
Ei kannata pelätä tuota siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275