Mitä huoltofirma saa tehdä tai ei saa tehdä?

putkiremppa

Olen noin kuukaisi sitten muuttanut omaan kerrostalo asuntooni. Tällä hetkellä kaikissa asunnoissa ollaan laittamassa uusia ulostulo putkia. Kun olin hallituksen kokouksessa, siellä sanottiin, ettei asunnossa tarvitse purkaa mitään. Mutta näin kävi tänään...

Olin lähtenyt aamulla jo aikaisin töihin. Koko yön olin kärsinyt kauheasta migreenistä, joten ei varmasti ole omistuista, että yövaatteitani ja muuta kamaa oli pitkin vessan lattioitani. Avokkini heräsi noin klo 8.30 siihen kun joku soitti ovikelloa. Hän ei ehtinyt edes ovelle, kun kaksi huoltomiestä lampsi ovelle. Kertoivat tulevansa katsomaan suhkuhuonetta va vessaa.

Tiesimme kyllä, että remontti on meneillään, mutta mitään ilmoitusta emme olleet saaneet käynnistä. Edellisen kerran kun täällä käytiin tekemässä remonttia, saimme siitä kirjeen.

Eli voiko näin vain "remontin varjolla lampsia toiosen asuntoon." Minulla ei ole ollut pienintäkään aavistusta, tästä että nämä työmiehet voisivat yht äkkiä tänne omilla avaimillaan tulla. Minulle itselleni olisi riittänyt sekin, että olisin saanut ilmoituksen siitä, että tämän remontin aikana voidaan asuntoomme tulla, eikä siitä aina ilmoiteta etukäteen. Lisättäköön myös, että käyn vuorotyössä, joten ei ole kiva herätä siihen, että joku hiippailee asunnossani.

Kun nämä korjaus miehet olivat asunnossani, oli myös avokkini kuullut puhuttavan laattojen rikkomisesta kylpyhuoneessa. Meillä kun on tehty kylpuhuoneessa remontti 2009, jonka seurauksena edelliset asukkaan ovat koteloineet kylpyhuoneen putket. Muissa huoneistoissa ei näin siis ole. Miehillä oli myös näyttänyt olevan pinna kireällä, koska toinen kysyi toiselta, että kuka tämän nyt sitten purkaa? Eli jos kylpyhuoneessa nyt sitten aletaan jotain purkaa, mitä toisissa huoneistoissa ei tarvitse tehdä, niin kenen kuuluu korvata nämä kylpyhuoneen vauriot? ja kenen vastuulle jää kylpyhuoneen korjaus?

Itseäni myös hirvittää tämä asia, myös senkin vuoksi, että olemme avokin kanssa lähdössä viikon kulutta kuukaudeksi Thaimaahan. En haluaisi palata takaisin ja nähdä suihkuhuoneeni tuhottuna :(

82

5305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ln ln n ,n mn,

      Mnaah.

      No huoltomiehet ei periaatteessa saa lompsia sisään noin vain. Mutta kun remontti tulossa, se on tiedossa ja ilmoitettu. Kohteliasta ei ole olla ilmoittamatta asukkaalle, mutta ei siitä mitään rikosta saa.

      Purku jne ylimääräiset työt maksat sinä, koska asunto ei ole normivarusteinen. Kaikki ylimääräinen työ on työtä, josta on maksettava, iteppähän olet ostanut erikoisvarustellun kämpän. Jos koteloita pitää purkaa ja rakentaa uudelleen, se on sun asias, ei taloyhtiön. Periaatteessa purkaminen kuuluu työhön, jos joutuu tekemään ylimääräistä, se laskutetaan. Se on niinkuin sun asias sitten, jos kotelot ja kaakelit pitää vielä sen päälle korjata. Siis, perusremppa on taloyhtiön asia, muu kuuluu sun vastuulle.

      Sun ulkomaan matkasi tai mikreenisi ei kiinnosta ketään, vain taloyhtiön remontti.

      • mk

        Jos taloyhtiö tekee jotain hommaa ja joutuu purkamaan jotain niin taloyhtiö laittaa kaiken samaan kuntoon kuin se oli ja yhtiö maksaa.


      • Alkuasukas
        mk kirjoitti:

        Jos taloyhtiö tekee jotain hommaa ja joutuu purkamaan jotain niin taloyhtiö laittaa kaiken samaan kuntoon kuin se oli ja yhtiö maksaa.

        Tarkennuksena: Taloyhtiö laittaa kaiken samaan kuntoon kuin se on alunperin ollut.


    • henkkajomppa

      Et sitten tuonut esiin, että kylppärisi varustelu on normaalista poikkeava. Tuo on juuri kerrostaloyhtiön paha puoli, kaikkia asukkaita kohdellaan tasavertaisesti, eli kaikkien kylppärit korjataan samalla tavalla, ellei pysty sopimaan jotain etukäteen.

      Mitähän ne muuten on ne ulostuloputket? Kun putkiremonttia tehdään, pakkohan silloin on yleensä jotain rikkoa.

      Sinulta on varman jotain tiedotteita jäänyt huomaamatta, sillä uskoisin, että asuntoihin tulosta on ilmoitettu etukäteen.

    • Ässä Mix

      Yhtiö on myös huonosti valmistellut ja suunnitellut remontin, jos jokaisessa kylpyhuoneessa ei olla käyty tarkastamassa millaiset systeemit siellä on. Jos putkistoihin yms. aiotaan tehdä tuollaista remonttia, niin juuri tällaisten tilanteiden välttämiseksi jokainen kylpyhuone olisi syytä tarkastaa etukäteen ja suunnitella toimenpiteet sen mukaan.
      Jos kyseessä on remonttiyhtiön vika etteivät ole tarkastaneet ja yhtiö on tehnyt sopimuksen könttäsummasta, jolla remontti hoidetaan, niin sitten tuo firma maksaa kaiken. Yleensä vain mikään remonttifirma ei tee tuollaista sopimusta.

    • 30

      """Olen noin kuukaisi sitten muuttanut omaan kerrostalo asuntooni. Tällä hetkellä kaikissa asunnoissa ollaan laittamassa uusia ulostulo putkia. Kun olin hallituksen kokouksessa, siellä sanottiin, ettei asunnossa tarvitse purkaa mitään. Mutta näin kävi tänään..."""

      ALOITTAJA SIIS KUULUU HALLITUKSEEN.

      ALOITTAJA ON SIIS SAANUT NE URKOITSIJAN PAPERIT HALTUUNSA JOSSA TODETAAN, ETTÄ MITÄÄN EI PURETA.

      ALOITTAJALLA ON MYÖSKIN KÄYTÖSSÄÄN URAKKASOPIMUS.

      (minuakin kiinnostaa, että mitä ovat nämä "ulostuloputket")

      • eypi6py

        Kyllä, ihmetyttää miten hallituksen jäsen voi olla näin pihalla asioista. Enkä minäkään tässä yhteydessä keksi mitä tarkoittavat ne "ulostuloputket"
        ps. älä silti huuda


      • .
        eypi6py kirjoitti:

        Kyllä, ihmetyttää miten hallituksen jäsen voi olla näin pihalla asioista. Enkä minäkään tässä yhteydessä keksi mitä tarkoittavat ne "ulostuloputket"
        ps. älä silti huuda

        MISTÄ TIEDÄT 30:N HUUTAVAN KUN ÄÄNTÄ EI KUULU??


      • Voi roomalaiskalvat

        =Tietenkin torvia!Hmm.Kuningashan palaa!Hmm.Kotiinsa.


      • hhhmmmmmmm
        . kirjoitti:

        MISTÄ TIEDÄT 30:N HUUTAVAN KUN ÄÄNTÄ EI KUULU??

        Isot kirjaimet kertoo huutamisesta..... se pitäisi olla kyllä kaikkien näitä palstoja käyttävien tiedossa :-0


      • .
        hhhmmmmmmm kirjoitti:

        Isot kirjaimet kertoo huutamisesta..... se pitäisi olla kyllä kaikkien näitä palstoja käyttävien tiedossa :-0

        Voihan noita "sääntöjä" olla muttet edelleenkään tiedä huutaako isoilla kirjaimilla kirjoittava, koska et kuule ääntänsä.


      • Joo o
        . kirjoitti:

        Voihan noita "sääntöjä" olla muttet edelleenkään tiedä huutaako isoilla kirjaimilla kirjoittava, koska et kuule ääntänsä.

        Kyllä on ihan yleisesti myös tekstiviesteissä ja sähköposteissa että isot kirjaimet ovat HUUTAMISTA.


    • Remontit

      Taloyhtiössä kaikki LVIS remontit tehdään kaikille samalla tavalla, samaan tasoon. Urakkatarjouksessa on yleensä vaihtoehtoja kaakelit, sähkökalusteet samassa hintaluokassa kun tarjous on. Jos haluaa jotain extraa niin sen kyllä saa itse maksaa.
      Lähtökohtaisesti korjaukset tehdään kiinteistön alkuperäisen tason mukaan. Yleensä kuitenkin pyritään teknisesti ja materiaalit korjaamaan nykytason mukaan. Esim sähköremonteissa lisätään pistorasioita, tietoliikenne verkko. Mutta ne tehdään kaikille samalla tavalla.
      Jos joku on rakennellut jotain omiaan niin niiden purku ja poiskuljetuksen saa kyllä maksaa itse. Puhumattakaan että "putket koteloitaisiin" jollekin yksilökohtaisesti.

    • NUKKUVA JÄSEN

      Päiväunillako sinä sielä hallituksen kokouksissa käyt?
      Kerrostalon putkiremontti on aina sen kokoinen projekti, ettei sen läpivieminen mene kuvailemallanne tavalla,,,yht´äkkiä on remppamiehet huussin seiniä särkemässä. Kyllä sitä valmistellaan pitkä tovi ja tiedotetaan asukkaita työn toteutustavasta ja aikataulusta. Eri asia on jos asia ei "potilasta" kiinnosta. Luulisi siinä vaiheessa viimeistään kun naapurihuoneistojen wc-kalusteita raijataan ulos heräävän itsellä ajatus siitä, että oma asunto on kohta työn alla.
      Urakkahinnoittelu perustuu, ehkä joitain poikkeuksia lukuun ottamatta, siihen ajatukseen, että kerostalossa on mallin a, b ja c tiloja X kappaletta ja näistä muodostuu kokonaishinta. Harvalla putkiliikkeellä on aikaa tarjousvaiheessa kolkutella joka ovelle ja arpoa millä tavalla kussakin asunnossa on putket koteloitu, vallankaan kun tarjous ei ole synonyymi työn tilaamiselle. Kyllä nuo työn hinnat pohjaavat siihen perusmalliin ja siitä ylöspäin kaikki "hifi" menee asukkaan piikkiin, ellei ole ennen remonttia muuta sovittu.
      Suomalaisen työ maksaa. Jos sen avokkisi ylösnousemus punkasta kestää viisi minuuttia, niin saat olla sata-varma, ettei se hintakilpailun viimeinen lenkki, virolainen putkari ovesi takana enää odottele vaan rynnii sisään. Remontin alkaessa teillekkin on kuitenkin remonttimiesten tavasta toimia ilmoitettu, joten ihan mahdoton yllätys tuo putkimiehen sisääntulo ei ilmeisesti ollut.
      Kyllä se on aloittajan parempi jättää Thaimaa väliin ja jakaa avokkinsa kanssa vartiovuorot ympärivuorokautiseen väijyyn. Saattaa muutoin joku alipalkattu putkijehu anastaa koko suihkuhuoneen, karseeta!
      Huono provo.

    • säikähdys

      Tarkastin taloyhtiön isännöitsijältä, PITÄÄ ilmoittaa etukäteen. Siellähän saattaa olla vaikka juhlat menossa.
      Mulle kävi niin että putkimies tuli illalla 21.20, yleisavaimilla, ilmoittamatta, soittamatta ovikelloa, otsalamppu päässä ilmaamaan pattereita.
      Olin niin äimistynyt etten osannut oikein sanoa mitään.
      Kaiken lisäksi olin justiin tullut suihkusta, onneks en ollut sillon ja
      istuin paplarit päässä sohvalla aikeissa mennä nukkumaan. Oli onni että ylipäätään olin kotona, mun koira ei nimittäin taatusti ois päästänyt sitä eteistä pidemmälle, ja sekin vaara että koira joka on isokokoinen oisi karannut tai hyökännyt.
      Aamulla ekana soitto asiasta isännöitsijälle, hän kyllä pahoitteli asiaa, mut tarkensin että AINA kun täällä käy joku remppamies, mulle PITÄÄ ilmottaa.
      Tottakai ymmärrän heidän kiireen ja työtahdin, mutta ilman ilmoitusta heidän tulee ymmärtää kotia puolustava koira.
      Ja: mikä aika tulla asuntoon...21.20....tämä tyyppi oli joku yksityinen, otettu alihankinnalla tekemään putkitöitä.

      • KIINT.HUOLTOTEKNIKKO

        ÄLKÄÄ PUHUKO PASKAA: TAAS NÄHDÄÄN KUINKA ASIOITA VÄÄRISTELLÄÄN OMAN EDUN MUKAISESTI. KYLLÄ HYVINKIN TARKAAN KAIKISTA ILMOITETAAN KAIKILLA EI VAAN TUNNU OLEVAN OIKOLUKUTAITOA, EIKÄ VISSIIN HALUAKAAN YMMÄRTÄÄ SELVÄÄ SUOMEA.


      • kkkjeg

        21.20 ei ole enää mikään aika tulla asuntoihin....


      • wrerwrwr

        ilmoita poliisille kotirauhan häirinnästä, ehkä muistavat seuraavalla kerralla ilmoittaa etukäteen.
        muista ottaa valokuva tunkeilijasta, kun hän on asuntosi sisällä.


    • kalpea hikka

      80-luvulla heräsin vuokrakämpässäni viluun ja meteliin. Remonttireiska oli käärinyt matot lattialta ja avannut ikkunat, joita aloitteli maalaamaan. Ihmettelin hiukan, ettei edes ovikelloa soittanut, mutta jätin hepun puuhastelemaan ja läksin duuniin.

    • HoiTsu-91

      Ei liity putkiremppaan,eikä muuhunkaan remppaan,vaan siihen saako kaupungin vuokra asuntoihin mennä,ilman lupaa,ns uuden asukkaan,silloin kun vuokralainen ei paikalla,eikä asiasta tietoinen??
      Yrittivät soittaa kerran,mutta työssäni ei puhelinta saa pitää mukanaEli, ei tavoitettu minua ollenkaan,vaan asuntoon mentiin omavaltaisesti.Kuulin,että tässä tapauksessa olisi kyseessä kotirauhan rikkominen,koska asunnon näyttö kuuluu tehdä siten,että se tyydyttää molempia osapuolia,ilman lupaa ei saa mennä.Lisäksi lopputyötä varten oli levällään salassapitopapereita(sairaalan)sillä ei tule kotona mieleen "piilottaa"tavaroita ennen töihin menoa.Ajan asiaa eteenpäin,mutta asiallisia kommentteja kuulisin mielelläni,taikka vastaavanlaista jos jollekkin tapahtunut.

      • Voi että sentäs

        Jokaisessa kerrostaloyhtiössä löytyy "hoitsuja", jotka eivät jostain kumman syystä saa taloyhtiöstä informaatiota vaikka niitä jaetaan postiluukuista, teipataan lappuja ilmoitustaululle ja koetetaan saada asukki langan päähän. Se, että sinä olet hoitsun hommissa ei ole taloyhtiön, semmin kuin sen jolle asuntoasi on esitelty, syystä tai toisesta, syy. Jos esimerkiksi remonttiaikataulu edellyttää toimintaa, ei se välttämättä odota sinulle sopivaa ensi vuoden toisen viikon tiistai-iltapäivää. Kyseessä lienee ollut asunnon myyntiin liittyvä käynti?

        Häiriintyivätkö ne levällään olleet salassapitovelvollisuuden alaiset paperit siitä, että asunnossasi on vierailtu?


      • Voeh
        Voi että sentäs kirjoitti:

        Jokaisessa kerrostaloyhtiössä löytyy "hoitsuja", jotka eivät jostain kumman syystä saa taloyhtiöstä informaatiota vaikka niitä jaetaan postiluukuista, teipataan lappuja ilmoitustaululle ja koetetaan saada asukki langan päähän. Se, että sinä olet hoitsun hommissa ei ole taloyhtiön, semmin kuin sen jolle asuntoasi on esitelty, syystä tai toisesta, syy. Jos esimerkiksi remonttiaikataulu edellyttää toimintaa, ei se välttämättä odota sinulle sopivaa ensi vuoden toisen viikon tiistai-iltapäivää. Kyseessä lienee ollut asunnon myyntiin liittyvä käynti?

        Häiriintyivätkö ne levällään olleet salassapitovelvollisuuden alaiset paperit siitä, että asunnossasi on vierailtu?

        Häiriintyivätkö ne levällään olleet salassapitovelvollisuuden alaiset paperit siitä, että asunnossasi on vierailtu? "

        Älä ole moukka, salaiset paperit ovat salaisia, olet selvästi joku vi-tun pas-kahaalari reiska.


      • Miten noin
        Voeh kirjoitti:

        Häiriintyivätkö ne levällään olleet salassapitovelvollisuuden alaiset paperit siitä, että asunnossasi on vierailtu? "

        Älä ole moukka, salaiset paperit ovat salaisia, olet selvästi joku vi-tun pas-kahaalari reiska.

        "fiksu" voi edes ajatella silleen, et joku "vi-tun paskahaalarireiska reiska" tajuais jotain sellasten papereiden päälle? Olet selvästi moukka:), tai ainakin hieman muita ylempiarvoinen.
        Samalla vaivallahan toi hoitsu jättää vesihanat auki kun ne salaiset paperinsakin siihen pöydälle. Luuleeko arvon voeh, että isännöitsijä odottaa koska tuon työvuoro loppuu jos alakerrran asunto on uimaaltaana? Kyllä sinne sisään mennään, oli salaiset paperit levällään tai ei.


      • Pska-Reiska!!
        Voeh kirjoitti:

        Häiriintyivätkö ne levällään olleet salassapitovelvollisuuden alaiset paperit siitä, että asunnossasi on vierailtu? "

        Älä ole moukka, salaiset paperit ovat salaisia, olet selvästi joku vi-tun pas-kahaalari reiska.

        Kuule, minä olen asunnossasi töissä urakkapalkalla eikä vois vähempää kiinnostaa muu kuin saada homma nopeasti ja asiallisesti loppuun. Hommat on kilpailutettu sellaiseen hintaan ettei löysiä juuri jää.


      • Se p-haalari
        Voeh kirjoitti:

        Häiriintyivätkö ne levällään olleet salassapitovelvollisuuden alaiset paperit siitä, että asunnossasi on vierailtu? "

        Älä ole moukka, salaiset paperit ovat salaisia, olet selvästi joku vi-tun pas-kahaalari reiska.

        auttaa sinuakin ulostamisessasi, moukka:).
        Ei taida putkarin katteet olla sitä tasoa että siinä joutes sun salaisia pahvejas tutkis työn lomassa.


      • .......
        Voi että sentäs kirjoitti:

        Jokaisessa kerrostaloyhtiössä löytyy "hoitsuja", jotka eivät jostain kumman syystä saa taloyhtiöstä informaatiota vaikka niitä jaetaan postiluukuista, teipataan lappuja ilmoitustaululle ja koetetaan saada asukki langan päähän. Se, että sinä olet hoitsun hommissa ei ole taloyhtiön, semmin kuin sen jolle asuntoasi on esitelty, syystä tai toisesta, syy. Jos esimerkiksi remonttiaikataulu edellyttää toimintaa, ei se välttämättä odota sinulle sopivaa ensi vuoden toisen viikon tiistai-iltapäivää. Kyseessä lienee ollut asunnon myyntiin liittyvä käynti?

        Häiriintyivätkö ne levällään olleet salassapitovelvollisuuden alaiset paperit siitä, että asunnossasi on vierailtu?

        Siis nyt ei ole kyseessä KERROSTALO,ja asian pointti se,ettei asuntoa saa näyttää udelle asukkaalle luvatta...ei kyse rempasta,mutta ei sen enempiä.Lakimies vastasi jo,ja oikeassa oltiin...Vuokra asunto kyseessä.Ei ole Rivitalossa ilmoitustaulua,kuka on muuttamassa tai suunnittelevansa muuttaa :D
        Paperit eivät häiriinny,niillä ei ole tuntoaistia,muttei ne ole muiden nähtäville tarkoitettu.


      • ..........
        Voeh kirjoitti:

        Häiriintyivätkö ne levällään olleet salassapitovelvollisuuden alaiset paperit siitä, että asunnossasi on vierailtu? "

        Älä ole moukka, salaiset paperit ovat salaisia, olet selvästi joku vi-tun pas-kahaalari reiska.

        Kamala.Onko Sinulla kaikki hermostossasi kunnossa.Tiesin,ettei suurin osa ole asiallisia vastauksia.No ei minua kommenttisi heilauta suuntaan ei toiseen,ei ihme kyllä edes ärsytä,olisi järkkyä olla noin negatiivisissa fiiliksissä:)

        Sinulla varmaan ole mitään työhön liittyvää materiaalia yhtään missään :D


    • Hallituksessa?

      Kerrot olleesi hallituksen kokouksessa. Olet siis hallituksen jäsen! Kyllä pitää olla aika ääliö, jos ei silloin tiedä miten remontti etenee. Kyllä täytyy tässä talossa olla hunosti asiat.

      • ...huoh..

        Hallituksen kokouksessa voivat olla myös osakkaat läsnä. Ihan ilman hallituksen jäsenyyttä.


      • voivoivoivoivoivoivo
        ...huoh.. kirjoitti:

        Hallituksen kokouksessa voivat olla myös osakkaat läsnä. Ihan ilman hallituksen jäsenyyttä.

        Aloittaja tuskin on ollut hallituksen kokouksessa huvikseen (kuka muka koskaan on?), sen verran tietämätön hän kuulostaa olevan asioista. Ennemminkin epäilen ettei aloittaja tiedä missä kokouksessa on ollut.... varmaankin taloyhtiön kokouksessa :-00


    • saa tulla

      Suomessa on sen verran pas.ka laki et huoltomiehet saavat tulla kotiisi vaikka keskellä yötä. Samoin talkkari saa tulla. Kukaan ei oikeesti välitä ihmisten oikeuksista. Mun kotiini tuli sähkömies tekee jotain hyuoltoja. sähkömies oli ottanut pääkytkimestä virrat kokonaan pois ja sitten kun oli lähtenyt niin ei ollut laittanut pääkytkintä päälle. Seurauksena mun pakastin oli sulanut kokonaan ja lattialle oli tullut vesivahinko ja kaikki ruuta oli pilaantuneet. taloyhtiö kielsi ensin kaikki et ei ollut mitään sähkömiestä käynyt edes mutta muilta asukkailta sain tiedot et oli käynyt. Sitten jouduttiin purkamaan lattiaa ja kaappeja että sai vedet kuivattua ja tietenkään taloyhtiö ei halunnut korvata mitään joten oikeuteen oli mentävä. Oikeudessa sain sit mitä hainkin, mut enemmän vituttaa se et valehdellaan ihan selvässä tapauksessa et mitään ei ole muka sattunut.

    • ÄLLITÄLLI

      Onkohan tuossa nyt joku fiba, olette siis kuukausi sitten muuttanut? Varmasti asiasta on ilmoitettu, mutta te ette ole vielä olleet ko asunnossa. Olisikohan ollut isännöitsijän tehtävä kertoa teille uusille? No, jokatapauksessa on satavarma se, kun tiesitte että remppa on tulossa, niin ne jätkät (remppamiehet) ei tee muuta kuin soittaavat ovikelloa ja lampsivat sisään, täytyyhän teidänkin se tietää että he tekevät työtänsä ja jos kaikki käyttäytyisivät suurin piirtein niin, että "sori, ei saa tulla kun puen/meikkaan/juon aamukahvit ja luen hesarin/on migreeni " tms, ei siitä rempasta tulisi yhtikäs mitään. Nyt kyllä näen asian näin, että te tai edellinen asukas ei ole infonut asiasta isännöitsijää tarpeeksi tai se, että varmasti olette asuntoa ostaessanne tieneet remontista ja edellisen asukkaan tekemästä rempasta, niin miksi ette ole silloin kysynyt/selvittänyt asiaa? Teette niitä aloittelijoiden virheitä, jotka jokainen tekee/on tehnyt (myös minä). On niin miljoona asiaa, jotka jää ostajan niskaan ja selvitettäväksi. Näin se vaan menee,

    • n25

      Meidän taloyhtiössä oli remontti. Olin iltavuorossa, joten olin aamupukeissa kun yhtäkkiä ovi aukesi. Remonttimies ei edes soittanut ovikelloa vaan tuli omilla avaimillaan sisään. Olin todella suuttunut, kun remonttimies vain naureskeli....

      Että kannattaa varoa.

      • PISTE

        OLISIT HEITTÄNYT ULOS REMPPAMIEHEN....

        KOTIRAUHAN RIKKOMINEN


    • Hallituksen jäsen.

      Tässä on monennäköistä neuvoa ja aika moni tietää sen, että kenekään kotiin ei saa mennä ilmoittamatta siitä ensin. Myös nykypäivänä kun tehdään remppaa, niin kylpyhuoneen osalta korvataan niille, joilla tämä kh on rempattu uusiksi. Kun alkup. kirjoittaja tuntuu istuvan hallituksessa, niin hänen pitäisi lukea mitä lakikirjassa sanotaan se on hänen velvollisuutensa. voi mennä hyvin lomalle, sillä rempalla pitää olla valvoja ja se taas että toimitaan lain ja hyvän tavan mukaisesrti on hänen vastuullaan.

      Hyvä lomaa ja ole aivan rauhassa.

      • Lupa pitää olla

        Kyllä pitää ainakin todistaa jotenkin kuka on ja millä asialla.Jos ei mitään lupaa tai papereita löydy,niin ovi vain kiinni.
        Tällä periaattellahan vaikka kuka voi mennä toisen asuntoon sanoa olevansa joku
        huoltomies tai isännöitsijä ja vaikkapa tyhjentää kämpän.
        Kysyppä joltain viranomaiselta asiasta tai hae netistä tietoa.
        Minä en ainakaan päästä ihan vierasta sisään tietämättä kuka hän on.


    • Palkkaa sinne

      kämppääs vartiointiliike loman ajaksi.
      Kannattaa jännittää ennakkoon tulevia remontteja? Jos vaikka loppuu happi sielä Thaimaassa? Elämä on.

    • ihan kännissä

      Meidän asuntoon tuli omilla avaimilla taloyhtiön pj 3aikaan aamuyöstä ihan kännissä ja sammu keskelle olohuoneen lattiaa. Aamusti ennen heräämistäni, oli käynyt suihkussa ja tehnyt itselleen aamupalaa.
      No kyseessä olikin oma puoliso..

    • hgdhdfhdh

      Edellisessä asunnossa oli käyty "tarkistamassa patterit", myöhemmin selvisi että olivat käyneet oikeassa asunnossa, mutta talo oli väärä. Oli jätetty lappu pöydälle josta selvisi väärä osoite.

      Sama toistui kun olin itse kotona, joku soitti ovikelloa, olin aamulla ihan unessa enkä edes aikonut mennä avaamaan ovea, kunnes huoltoäijät tulivat tarkistamaan pattereita, ja talo oli taas väärä. Käskin painua helvettiin ja opetella lukemaan...

      Kolmannen kerran eri asunnossa putkimies tuli T asuntoon, vaikka sen piti mennä D asuntoon. dee, tee.

      Missään näissä ei oltu ilmoitettu etukäteen.

    • lklklklkjkjkjklklklk

      ei voi tulla...

    • Aukusde

      Tee kantelu ylemmälle taholle.
      Vain rikolliset voivat kulkea talosta taloon kutsumatta.

      Tiedän monta vastaavaa tapausta, mutta kukaan ei liikuta eväänsäkään vaan valittaa täällä keskenään

      TOIMIKAA hyvät ihmiset ja TEHKÄÄ asioille jotain. Muuten ei tule MUUTOSta...

    • remonttireiska

      Kauhean omistushaluinen taidat olla: kerrostaloNI, asuntoNI, avokkiNI, kylpyhuoneeNI, yövaatteitaNI, lattiaNI. Huoltomiehet eivät pura kylpyhuoneita, vaan remonttimiehet. Heillä on jokamiehen oikeus vaikka panna avokkiasi hanuriin ja pyyhkiä kullinsa verhoihisi, joten ei passaa valittaa turhasta. Nimittäin saat kunnostetun kylppärin ja avokkisi hymyilee kuin Hangon keksi.

      • Kop kop

        Kauhean omistushaluinen taidat olla: kerrostaloNI, asuntoNI, avokkiNI, kylpyhuoneeNI, yövaatteitaNI, lattiaNI. Huoltomiehet eivät pura kylpyhuoneita, vaan remonttimiehet. Heillä on jokamiehen oikeus vaikka panna avokkiasi hanuriin ja pyyhkiä kullinsa verhoihisi, joten ei passaa valittaa turhasta. Nimittäin saat kunnostetun kylppärin ja avokkisi hymyilee kuin Hangon keksi. "


        Apinat ovat taas päässeet nettiin.Mitäpä muuta moisilta reiskoilta voi odottaa kuin ääliön kätöstä jopa netissä.


      • ????
        Kop kop kirjoitti:

        Kauhean omistushaluinen taidat olla: kerrostaloNI, asuntoNI, avokkiNI, kylpyhuoneeNI, yövaatteitaNI, lattiaNI. Huoltomiehet eivät pura kylpyhuoneita, vaan remonttimiehet. Heillä on jokamiehen oikeus vaikka panna avokkiasi hanuriin ja pyyhkiä kullinsa verhoihisi, joten ei passaa valittaa turhasta. Nimittäin saat kunnostetun kylppärin ja avokkisi hymyilee kuin Hangon keksi. "


        Apinat ovat taas päässeet nettiin.Mitäpä muuta moisilta reiskoilta voi odottaa kuin ääliön kätöstä jopa netissä.

        TAISI OLLA EDELLISESSÄ NETTIPERVO TAAS ASIALLA ?


    • pekkopekko

      Sitä turvaketjuahan voisi tietty käyttää vaikka öisin, sen jälkeen kun koko perhe käypi levolle? Kun joku tulee yleisavaimella sisään aamulla, niin ei ainakaan voimaa käyttämättä pitemmälle pääse...?

      Ehkäpä aloittaja oli yhtiökokouksessa eikä hallituksen kokouksessa?

      Aloittaja: ota yhteys isännöitsijään. Jos sinulla onkin mennyt remppapaperit sivu suun, niin sieltä pitäisi saada tietoa uudestaankin..

      • Pah!

        >Ehkäpä aloittaja oli yhtiökokouksessa eikä hallituksen kokouksessa?

        Ei "ehkäpä", vaan asia on ilmiselvä. Aloittaja on muuttanut kämppäänsä vasta kuukausi sitten – ei häntä tietenkään ole ehditty mihinkään hallitukseen valita!

        Ei kaikille ole suinkaan selvää, mikä on yhtiökokous ja mikä hallituksen kokous ja mistä asioista mikin elin päättää.


      • kiitän.

        Turvaketjua ei saa ikinä laittaa yöksi. Kuvittele tilanne, jossa asunnossa syttyy vaikka pesukone yöllä palamaan (ja aamuksi ajastettu voi tosiaan syttyä sähkövian vuoksi) ja kaikki unisessa paniikissa rynnivät ovelle. Siinä ei paljoa sorminäppäryys auta, jos muksut ovat alamittaisia osumaan turvaketjulle tai neljä ihmistä yrittää ulos yhtä aikaa. Toki hartiavoimalla pääsee ulos, mutta kevyempi naisihminen ei saa ketjun kiinnikkeitä pettämään.

        Älä ikinä neuvo ketään laittamaan turvaketjua yöksi, kiitos.


      • hoitotäti.

        Aika tyhmää hankkia turvaketju huoltomiehen takia. Onko se tosiaan niin paljon vaadittu että ilmottaa ees suurinpiirteisen ajan vai eikö äö riitä siihen ?
        Voin vaan kuvitella mitkä riemut repisin, kun hartaudella nukutetut hoito- lapset saataisiin herätettyä päiväunilta by huoltomies.
        Ei ne oo mitään kuninkaita jotka saa lompsia toisen huusholliin tuosta noin vaan.

        Täällä seudulla ei muuten pidetä asuntoesittelyitäkään, ellei vähintään 2 kiinteistöfirman tyyppiä ole paikalla.
        Siinä saattaa tavara vaihtaa yllättäen omistajaa ja milläs se todistat
        että oli mulla eilen illalla vielä pöytähopeat tuolla kirjahyllyssä.

        Ja kuinka monesti huolto ukko siivoo jälkensä ? Mitä meillä on käyneet ei tasan ole riisuttu kenkiä, roskat ja ruuvit lattialla, talouspaeria käytetty ihan surutta, valot jääneet palamaan.
        Ikkunarempan jälkeen kämppä oli kun pommin jäliltä, kiitos siitä.
        Mukava keräillä lattialta kaikkea mitä lapset voi syödä.


      • 17
        Pah! kirjoitti:

        >Ehkäpä aloittaja oli yhtiökokouksessa eikä hallituksen kokouksessa?

        Ei "ehkäpä", vaan asia on ilmiselvä. Aloittaja on muuttanut kämppäänsä vasta kuukausi sitten – ei häntä tietenkään ole ehditty mihinkään hallitukseen valita!

        Ei kaikille ole suinkaan selvää, mikä on yhtiökokous ja mikä hallituksen kokous ja mistä asioista mikin elin päättää.

        """Ei "ehkäpä", vaan asia on ilmiselvä. Aloittaja on muuttanut kämppäänsä vasta kuukausi sitten – ei häntä tietenkään ole ehditty mihinkään hallitukseen valita!

        Ei kaikille ole suinkaan selvää, mikä on yhtiökokous ja mikä hallituksen kokous ja mistä asioista mikin elin päättää."""


        Mistä sinä tiedät miten pitkään aloittaja on ollut hallituksessa, ei hallituksen jäsenen tarvitse asua kyseisessä talossa.

        Kyllä se on selvää mikä kokous on kyseessä, siitä mainitaan kokouskutsussa.


    • voi jee näitä

      Eiköhän sieltä ole tullut ilmoitus että kulkevat sinä ja sinä aikana, siihen ja siihen aikaan. Eli eivät välttämättä minuuttiaikataulua ole olemassakaan, mutta asukkailla on tiedossa, että voivat tulla vaikka aamulla. Eli remontin varjolla voi huoltomiehet lompsia teidänkin asuntoon heti aamu klo 7 jälkeen, jos ei ovea avata. Myöskin putkiremontissa on oikeus purkaa mitä tarvitsee, voi ne putket vuotaa vaikka kylppäri on remontoitu, se kotelointi ei sitä estä.

      • jhggjgf

        Riittää että naapuritalon dementia-mummo ilmoittaa osoitteen väärin. Kun pitää tarkistaa patterit. Ei siitä mitää etukäteen ilmoitella.


      • Tämä on tyypillistä muissakin "kommarimaissa". Ihmisen yksityisomaisuutta,
        tai yksityisyyttä ei tarvitse millään tavalla kunnioittaa. Yleisen oikeuskäsityksen mukaan asuntosi, oli se sitten vuokra- tai omistusasunto, on sinun
        yksityisaluettasi, eikä sinnä lampsita noin vain. Mielestäni kyseessä on
        pahemmanlaatuinen kotirauhan rikkomus. Mitä taas putkien kotelointien
        purkamiseen tulee, on sitten asia erikseen.


      • EI OMAKOTITALO
        lungwein kirjoitti:

        Tämä on tyypillistä muissakin "kommarimaissa". Ihmisen yksityisomaisuutta,
        tai yksityisyyttä ei tarvitse millään tavalla kunnioittaa. Yleisen oikeuskäsityksen mukaan asuntosi, oli se sitten vuokra- tai omistusasunto, on sinun
        yksityisaluettasi, eikä sinnä lampsita noin vain. Mielestäni kyseessä on
        pahemmanlaatuinen kotirauhan rikkomus. Mitä taas putkien kotelointien
        purkamiseen tulee, on sitten asia erikseen.

        JOSKUS UINOHTUU SE ETTÄ ASUKAS OMISTAA VAIN OSAKEKIRJAT MUTTA KIINTEISTÖN OMISTAA YHTIÖ.....ELI OSAKEKIRJALLASI SAAT OIKEUDEN HALLITA JA ASUA HUONEISTOA MUTTA SEINÄT JA PUTKET KUULUVAT EDELLEEN ASUNTOYHTIÖLLE


      • EI OMAKOTITALO kirjoitti:

        JOSKUS UINOHTUU SE ETTÄ ASUKAS OMISTAA VAIN OSAKEKIRJAT MUTTA KIINTEISTÖN OMISTAA YHTIÖ.....ELI OSAKEKIRJALLASI SAAT OIKEUDEN HALLITA JA ASUA HUONEISTOA MUTTA SEINÄT JA PUTKET KUULUVAT EDELLEEN ASUNTOYHTIÖLLE

        Tietenkin olet oikeassa, mitä noihin rakenteisiin tulee. Ne ovat taloyhtiön omaisuutta ja jos niitä muutellaan, niin työn teettäjä maksaa viulut. Myöskin
        ns.purkutyöt.
        Kysymyshän oli tästä hervottomasta sisään tunkeutumisesta.
        Eiköhän siellä perustuslaissa jo taata kodin yksityisyys. Eikä sitä pykälää
        noin vain jonkun taloyhtiön säännöillä voi kumota. Poikkeuksena tietenkin
        hätätilanne tai vakava rikos. No, tässä ei liene kyse kummastakaan.
        Voin oman kokemukseni perusteella väittää, että koko homman
        olisi voinnut hoitaa ilman komplikaatioita vähän järkeä ja pientä
        diplomatiaa käyttäen.


    • Taratar

      Ei ole huoltomiesten tehtävä tulla työmaalle. Sitä minäkin, että ota yhteyttä Isännöitsijään.

      • hohohohohohohohooooo

        Ei nyt kuulosta uskottavalta että ihminen joka on muuttanut taloon kuukausi sitten olisi jo jäsenenä taloyhtiönsä hallituksessa. Höh, pelkkä provo.


    • Ei todellakaan

      Ei saa tulla avaimilla ilman ennakkoilmoitusta eikä soittamatta ovikelloa muuta kuin poikkeustapauksissa (vesivahinko tms.). Meillä tämä on ainakin kirjattu talonyhtiön sääntöihin, ja sitä on onneksi noudatettukin ainakin tähän asti. Kehotan hankkimaan ketjun oveen tai ilmeisesti on olemassa myös oveen laitettavia laitteita, jotka alkavat hälyttää jos ovi avataan. Eivät ilmeisesti ole kovin kalliitakaan, mun on pitänyt ottaa tästä selvää kun oveen on vähän hankala laittaa ketjua.

      (Voi tietysti olla, teiltä vastamuuttaneina on jokin ilmoitus jäänyt huomaamatta/saamatta.)

    • Eikös se mennyt laissa niin, että ostopäivästä 5 vuotta edellinen omistaja tai tämän tilaama tekijä on vastuussa määräystenvastaisesta rakentamisesta! Pintatyönä ne tulee olla ja läpiviennit asianmukaisesti ns. "sukassa" l. putkessa. Ei ole oikeutta tulla ilmoittamatta etukäteen ja sittenkin kiinteistön omistajalla on oikeus evätä pääsy asuntoon. Jos on hätätilanne voipi tulla vaikka asunnon omistaja/haltija ei olisikaan kotosalla. Kun soitetaan ovikelloa pitää odottaa, odottaa ja jos ei avata poistua. Soittaa tai kirjeitse ilmoittaa asunnon omistajalle/haltijalle ja pyytää lupa. Luvankin saatua tulee varmistua siitä, että lupa on todellakin annettu. Voihan joku sanoa, että ei ole lupaa antanut ja väittä esim. varkaudesta. Laki suojaa tarkoin miten asuntoihin saa tulla. Se, että on saanut yleisavaimen käyttöönsä ei tarkoita oikeutta.

    • piste!

      Silloin, kun on kyseessä joku tärkeä toimenpide, joka vaatii nopeaa toimintaa, huoltomies saa tulla asuntoon etukäteen ilmoittamatta, mutta hänen pitää laittaa käynnistään viestilappu tiedoksi asukkaalle.

    • meilläNäin

      Täällä käy ainakin vuosittain sama. Mitään ei ilmoiteta, kun tullaan pattereita ilmaamaan. Itselläni myös koira ja pariin kertaan havainnut vain lapun pöydällä, että ovat käyneet. Makuuhuoneiden ovet jätetty auki, mutta muutoin ihan siistiä.
      Tosin väliin täällä tulee turhiakin ilmoituksia. Esim. kerran tuli ilmoitus, että tullaan kippaamaan "putkimiestä" viemäreiden huuhtelua varten parin päivän päästä, ketään ei tullutkaan ja seuraavalla viikolla tuli uusi tiedotus, että tulevatkin vasta parin viikon kuluttua.

      • Ilmottavat

        kuitenkin. Jos tuo patteriverkon ilmaus tapahtuu joka vuosi säännöllisesti niin mikä siinä siinä vaiheessa on yllätys? Entä jos se putkimiehen kaataja olikin kaatunut eikä hänelle oltu samalla sekunnilla tuuraajaa? Meneekö Teillä kaikki elämässä laaditun aikataulun mukaan? Jos menee, niin onnea.


    • sssssssssjä

      Putkethan ei nykysäädöksien mukaan saa olla koteloituja vaan kaikkien tulee kulkea pintavetoina.

      • ssssssssssssssssssss

        Putket saa olla koteloituja... vuodon havaittavuus täytyy toteutua..


    • JUURI NÄIN

      TURHA TÄÄLLÄ IHMETELLÄ...OTTKAA YHTEYS TALOYHTIÖNNE ISÄNNÖITSIJÄÄN...

    • Grow up

      Kyllä taitaa olla ihan yleistä näiden huoltomiesten ramppaaminen ilmoittamatta asunnoissa. Meillä paukkasi putkimiehiä ja tarkastajia remontin aikana (tosin työajan ulkopuolella) täysin ilmoittamatta ja yleisavaimilla. Eräänkin kerran olin suihkussa, kun tarkastajat paukkasivat sisälle omilla avaimillaan eivätkä edes pahoitelleet. Sähköt on pätkästy poikki tuntikausiksi ilman ilmoitusta ja hyvin epäkohteliaiden kommenttien saattelemana, kun asiasta huomautin.

      Ja ennenkuin joku keskenkasvuinen aikuista leikkivä mölyapina tulee tänne taas avautumaan siitä, ettei ilmoituksia osata lukea, voin vakuuttaa olevani sen verran tarkka ettei mikään ilmoittelu jäänyt huomaamatta.

      Kaiken kukkuraksi työmiehillä tuntui olevan tapana jättää asuntomme ovi auki heidän poistuessaan sieltä työpäivänsä päätteeksi. Tämä tosin loppui, kun jätin heille kirjallisen huomautuksen siitä, että asunnosta hävinneiden tavaroiden korvaus on heidän ja firmansa vastuulla.

      Eli teille, jotka elätte mielikuvitusmaailmassanne, jossa remonttimiehet ovat aina rehellisiä, kunnollisia ja pitävät sovituista asioista kiinni sekä ilmoittavat kaikesta: olette hyvin väärässä. Tai sitten olette juurikin niitä työmiehiä, jotka koettavat täällä päätään aukomalla ja pätemällä saada omaa ammatillista kuvaansa siloteltua.

      • ....................

        Ei vaan kannata luottaa, vaan hankkia se turvalukko ja pitää kaikki avaimet itse. Ja miksei muka turvaketjua voi käyttää mihin aikaan vain, ei sellainen varmaankaan pidättele palomiehiä, joilla on kirveetkin mukana. Jos on pakko olla poissa rempan aikana, niin kannattaa pyytää joku luotettu läheinen (joka mielellään päivät kotona) siksi aikaa kämppään asumaan ja vahtimaan, mitä tapahtuu sekä ilmoittamaan myös sinulle.


    • Huippujuristi55

      Kuulut hallitukseen ja olet muuttanut tänä keväänä kyseiseen taloon..


      Kuukaudessa on tapahtunut paljon, sen lisäksi että taloyhtiösi hallitus sai uuden jäsenen on myös ehtinyt kokoustaa ...ei mahdotonta, mutta sanottaisko lähes yhtä todennäköistä kuin Ulvilan surmatalossa olisi ollut ulkopuolinen tekijä, joka sitten runnoi itsensä ulos pienestä koiran mentävästä ikkunasta kun parvekeovi oli vieressä :-D

      Kysymykseen varmasti tiedät itsekin, että remontteihin on oltava taloyhtiön lupa, (siis niihin aikaisempiinkin) sen vuoksi tässäkään tapauksessa ei ole mitään epäselvää maksajasta, totta kai taloyhtiö. Ihan yleisesti vielä, ei osakas todellakaan omista mitään rakenteita, vaan ainoastaan osakekirjan joka oikeuttaa taloyhtiön huoneiston hallintaan

    • Yualle

      "Olen noin kuukaisi sitten muuttanut omaan kerrostalo asuntooni."

      Syy lienee tämä, että et ole saanut tiedotteita. Eli niistä on tiedotettu jo hyvissä ajoin eli yli kuukausi sitten.

    • äkh

      Olin työharjoittelussa eräässä kiinteistönhoitofirmassa ja jos meille tuli käynti asukkaan kotona, oli lupa kysytty aina että saako mennä yleisavaimella jos ei ole ketään kotona. Ja käynnin jälkeen jätimme aina lapun jossa kerrotaan että huoltomies on käynyt. Kaikki ei vissiin tee niin?

    • Yks Elli vaa

      Muuttakaa omakotitaloon. Ei tule remppareiskat etukäteen ilmoittamatta ja kaiken maksatte takuulla itse.

      • All hail the wheel

        Muutenkin kaikki on omissa käsissä. Vielä jos luonto antaa periksi muuttaa oikein taajaman ulkopuolelle, niin saa ihan oikeasti alkaa päättää osasta elämästään itse. Ja kustannukset murto-osan kerrostalohelveteistä.

        Ja on muuten pikkuisen erilailla virikkeitä elämässä!

        Esim. itsellä vanha vankka ja terve 90 neliö ok talo, 20 minsaa kaupungista. Asumiskustannukset n.180€/kk sisältäen sähkö(=lämmitysmuoto), vesi, jäte, verot. Vakuutus tosin tulee extrana kerrostaloon verrattuna. Lisäksi omia puita menee kyllä noin 5 mottia vuoteen.
        (Lisäksi joku varmaan laskee miinukseksi, kun sauna on piharakennuksessa, mutta minä en.)

        Sehän tässä kyllä on, että ei tunnu niin pientä hommaa olevan, että alle satasella saisi ammattimiestä käymään. Esimerkkinä: sattui olemaan todella veemäisesti kytketty vesihana joka piti vaihtaa. Olisin mieluummin ottanut ammamiehen amma vehkeillä. Mutta 4 putkarista kukaan ei ollut kiinnostunut niin pienestä hommasta kuin vessan hanan vaihto. Sitten piti ite ährätä ja tuskailla monta tuntia surkeilla vehkeillä ja olemattomilla taidoilla.


    • Hullun juttuja

      Jos yhtiökokouksessa on päätetty remontti kuukausi xx-xx. Siintä ei tarvitse erikseen ilmoittaa. Jos on vuorotyössä niin se on ihan ammativalinta kysymys, ei kuulu muille.
      Taloyhtiön remontit/perusparannustyöt tehdään yhtiökokouksen päätöksen mukaan. Tarvittaessa ovi voidaan vaikka murtaa jos on turvalukko tai muu lukitus mihin yhtiöllä ei ole avaimia. Ja sen lystin maksaa asukas.
      Kuten joku aiemmin kirjoitti. Osakkeenomistaja ei omista kun sen asunnon hallintaan oikeuttavat osakekirjat. Ei sitä huoneistoa rakenteellisesti.
      Yleensäkin kannattaa olla "väleissä" tekijän kanssa!! Melläkin putkiremontissa oli sovittu määrätyt kaakeloinnit. Parit kahvit voileipineen kun tarjosin niin kaikki kaakeloinnit ja ikkunalautojen maalaukset meni ihan uusiin puihin. Olisivat vaikka maalanneet ja tapetoineet koko kämpän samalla työllä.
      Muutenkin jos olen apuja tarvinnut niin "nykäsy huoltomiehen hihasta". Kymmellä eurolla saa ihmeitä aikaan.

    • AkateeminenRemppa

      Voit olla lähes onnelinen jos noi miehet puhui sujuvaa Suomea?
      Yleensä "rehellisen" Suomalaisurakaoitsijan palveluksessa
      olevat "putkiremppamiehet" juttelee vaan tallinnaksi taikka
      puolaksi jolloin helposti syntyy väärinkäsityksiä työmaalla.
      Eräis putkiremppatalois ainoo mikä osaa ja saa jutella
      asukkaitten kanssa on "Suomalainen mestari"(joka vaihtuu yhtä usein kun onni kaikki
      muut on halpatyövoimaa ulkomailta.
      Katos ku joku muu vetää fyrkat ittelleen siitä välistä ja kaikki ovat tyytyväisiä
      vaikkei oo takeita tulevasta.

    • remppa__

      Sen oon huomannut vuosien varrella että joka taloyhtiössä on vähintään 1 valittaja! Ei oo muka ilmoitettu että tullaan esim 14-18päivä tekemään sitä ja jos menee sit 16päivä niin kauhee valitus ettettä tullu 14 päivä niinkuin lapussa luki. Yleensä ne on yksinäisiä mummoja joilla ei taida olla pahemmin juttu seuraa

    • ie

      Silloin kun on pinna kireällä, niin sitä saattaa kuulla ja kuvitella kaikkea mahollista ja mahotonta.

    • Nakkiherra

      Sattumoisin samasta huoneesta jossa nukun löytyy asekaappi. Eli kannattaa todellakin ilmoittaa siitä tulosta etukäteen :/

    • Ei vittu ikinä!

      Eikö niihin oviin voi vaikka vaihtaa lukkoja joihin ei ole avaimia kaiken maailman "huoltomiehillä tai -yhtiöillä"? Ihan oikeesti on ihan vltun järkyttävää että jonkun kotiin on avaimet jollain talkkarilla tai jollain helvetin huoltoyhtiöllä. Jos minä asuisin kerrostalossa, niin ovessa olisi olisi lukot kunnossa eikä kaiken maailman hippulit hyppelisi pitkin kämppää luvatta!

      Ja jos joku saatajan rööriroope puskisi minun asuntoon ilman että minä avaan hänelle oven, niin paukoisin turpaan.

      • Tosi tapaus

        Toki tuokin on mahdollista mutta muista että jos avaimesi vaikka unohtuvat kotiin niin huoltoyhtiö/talkkari eivät tule apuun..ja mikäli asunnossa sattuu vesivahinko tai vastaava niin maksajaksi joutuisit kun et ole luovuttanut avaimia. Yhdessä tapauksessa putkari ja huoltomies epäilivät vuodon olevan asunnossa jossa oli villisarja. Soitto asukkaalle jota ei saatu kiinni, soitto isännöintiin jolla ei ollut avaimia mutta lupa tuli mennä oven läpi. Loppujen lopuksi asukas joutui korvaamaan oven koska ei ollut luovuttanut avaimie huoltoon tai isännöintiin...ja vuoto ei ollut asunnossa....


      • Epä tosi
        Tosi tapaus kirjoitti:

        Toki tuokin on mahdollista mutta muista että jos avaimesi vaikka unohtuvat kotiin niin huoltoyhtiö/talkkari eivät tule apuun..ja mikäli asunnossa sattuu vesivahinko tai vastaava niin maksajaksi joutuisit kun et ole luovuttanut avaimia. Yhdessä tapauksessa putkari ja huoltomies epäilivät vuodon olevan asunnossa jossa oli villisarja. Soitto asukkaalle jota ei saatu kiinni, soitto isännöintiin jolla ei ollut avaimia mutta lupa tuli mennä oven läpi. Loppujen lopuksi asukas joutui korvaamaan oven koska ei ollut luovuttanut avaimie huoltoon tai isännöintiin...ja vuoto ei ollut asunnossa....

        Avaimia ei tarvitse antaa kenellekkään. Jos esim vesivahinko niin kotivakuutus korvaa oven murtamisen jos se on tarpeen suurempien vahinkojen välttämiseksi.
        Kuka hukkaa/unohtaa avaimensa? Sitten itketään huoltomiehen hintaa keskellä yötä. Totta hitossa se maksaa.
        Kuka idiootti lähtee kodistaan eikä ota avaimia mukaan? Nämä on lähinnä city tarinoita.


    • vessankynnys

      Meillä oli oma rappu 15 viikkoa LVIS-rempassa. Olin ainoa taloon remontin keskelle asumaan jäänyt (eli omistin itse asuntoni, eikä minulla ollut perinkuntaa maksamassa 15 viikon asumista muualla).

      Meillä oli tosi kivat rempamiehet. Adoptoin heidät meille, pakkokin tulla toimeen. Harvemmin kukaan tulee 15 viikkoa putkeen ovellesi klo 7.00 riippumatta oletko jo kenties saanut silmät auki ja vaatteet päälle. Kun urakan loppuvaiheessa alkoi tulla kiire, he alkoivat tulla jo 6.30 tosin siinä vaiheessa he eivät onneksi käyneet, kuin avaamassa ovet ja moikkaamassa. Lapsen hoitopaikka aukesi vasta klo 7.00, joten emme voineet aikaistaa omaa lähtöämme kovin paljon ja perheelliset remppamiehet tämän hienosti ymmärsivät.

      Asennehan sen ratkaisee. Ei kannata olla turhan tiukkapipo päässä. Samalla sain varmasti talonyhtiön parhaiten tehdyn kylppärin.

      Siitä olen samaa mieltä, että urakassa on yleensä monta aliurakoijaa ja heidän yhteistyö ei aina suju ja asukashan siinä kärsii. Tämä on yleisin syy myös urakoiden pitkittymiselle. Sähkärit eivät tasan tiedä, missä putkimiehet menee ja tarvitsevatko kenties sähkökä juuri tänään, kun ne katkaistaan 4-5 tunniksi.

    • ilmainen
    • Anonyymi

      Asunto-osakeyhtiössä ei kannata asua. Vuokraa tai omista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe