Oon lähdössä viikon päästä käymään Ruotsissa. Mulla on OP visa yhdistelmä. Siinä siis luotto ja pankki. Kannattaako siellä käyttää kumpaa puolta kortista? Tuleeko niistä jotain ylimääräisiä kuluja? Ja onnistuuko kortilla maksaminen joka paikassa vai pitääkö jostain hankkia käteistä. Saako sitä esim laivalta, jos maksaa euroila ja ottaa vaihtorahan kruunuina? Käteistä en viiti pankissa vaihtaa, kun ne ainakin vetää välistä.
Voiko Ruotsissa maksaa debit/credit kortilla?
8
13304
Vastaukset
- laivamatkaaja
Visan debit/credit kortilla voit maksaa Ruotsissa molemmilla puolilla samaan tapaan kuin Suomessakin. Kummastakaan ei tule ylimääräisiä kuluja sinulle. Käteistä jos nostat automaatilla Ruotsissa, niin tulee hieman kuluja.
Oman kokemuksen mukaan kortti on käynyt kaikkialla missä nyt on tarvinnut, niin kaupoissa kuin ruokapaikoissakin. Maksupäätteet hieman erilaisia kuin Suomessa, osa maksupäätteistä saattaa ensin kysyä halutun kielen, eli voit vaihtaa ruotsin tilalle englannin ja sitten laitetaan PIN-koodi, jonka jälkeen maksupääte vielä ilmoittaa ostoksen summan ja pyytä vielä vahvistamaan sen olevan ok.
Laivan infossa voit halutessasi vaihtaa euroja kruunuiksi, mutta itse en näkisi sitä kyllä tarpeelliseksi, kortti on kätevämpi. - Kyllä ja ei
Tuo on ihan kiinni paikasta. Joissain kortti kelpaa, joissain ei kelpaa mikään kortti.
Kannattaa kysyä kortin myöntäjältä.- jäin miettimään!
"Kannattaa kysyä kortin myöntäjältä."
Mitenkähän se myöntäjä tietää, mitä maksutapoja mikäkin paikka käyttää!
HEI Haloo? - v
jäin miettimään! kirjoitti:
"Kannattaa kysyä kortin myöntäjältä."
Mitenkähän se myöntäjä tietää, mitä maksutapoja mikäkin paikka käyttää!
HEI Haloo?Why so negative?!
- jäin miettimään !
v kirjoitti:
Why so negative?!
realisti, not negative
- Pesee ja linkoaa
Jos puodissa on sirupääte, niin pelaa debit ja credit.
Visa ottaa katteen valuuttakurssilla, eli se on hieman huonompi kuin virallinen kurssi. - Ei-voi
Ei voi. Ruotsiss ei muovikortti käy maksuvälineenä. Seteleitä ja kolikoita pitää olla.
- jotenkin-näin
Kansainväliset luottokortit kuten yleisimmät Visa ja Mastercard kortit käyvät kaikkialla maailmassa jossa voi maksaa kortilla.
American Express ja Diners Club luottokortit käyvät sitten vähän harvemmissa paikoissa. Yleensä kassalla tai kaupan ovessa on tarrat joista näkee mitkä kortit kyseisessä kaupassa kelpaavat.
Debit kortilla maksaminen saattaa joissakin tapauksissa ulkomailla viedä aikaa tai tökkiä kassakoneella. Kortti ilmeisesti tarvitsee pankkiyhteyden kassakoneen kautta tilipankkiisi jotta se varmistaa tililläsi olevan riittävästi rahaa maksutapahtumaan. Credit sen sijaan toimii aina koska kortilla on luottorajaan asti määriteltyä maksukykyä ilman pankin varmistusta.
Itselläni on Visa Credit/Debit OP:n kautta ja Mastercard K-Plussa kortissa ja molemmat ovat toimineet ulkomaillakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225091
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24433- 1021314
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17913viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61793- 37779