hoi kyseisen alan työntekijät

opiskelijaaa

Eli olen opiskelemassa merkonomiksi taloushallinon linjalla, mutta nyt olen alkanut miettimään mitä se työ oikeasti on. Olen ollut parissa harjoittelussa ja se on antanut varsinaisesta työstä aika negatiivisen kuvan.
Siis että töitä on hirveästi, on kiire jne. Kuitenkin pitää olla huolellinen ja tarkka, eikä virhietä saisi juuri tulla. Ylitöitä pukkaa harvase päivä ja palkka kuitenkin huono verrattuna työn määrään. Onko asia lähes kaikilla työpaikoilla näin?

Itse olen aika herkkä ja stressaantuva ihminen. Työharjoittelutkin ovat olleet jo vähän niin ja näin... niissäkin olen stressannu niin että olen yöuneni menettänyt vaikken vielä varsinaisesti vastuussa ole ollutkaan... entä sitten kun pitäs mennä töihin??
Eli pitäskö vaihtaa alaa vaan kun nyt jo tälläiset fiilikset työstä??

2

230

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän sama fiilikset

Mä olen myös miettinyt olenkohan ihan oikealla allalla.

Mulla paineen/stressin sietokyky ihan olematon. Ja mitä olen lukenut niin tällä alalla pitäs olla molempia...
      Ja työskentely kiireessä ei sovi minulle sillä silloin alan tekemään ihan älyttömästi virheitä...
      Myös kun pitäis olla numerotarkkuutta niin en tiedä onko mulla, okei olen hyvä laskemaan ja kirjanpito on helppoa, mutta ongelma on siinä että luen ja kirjoitan numeroita väärin... tää ei taida myöskään olla kovin hyvä juttu alan kannalta

Mietin myös mitä allalla työskentelevät sanovat että onko tässä järkeä jatkaa... vai keksiä jotain muuta mitä tulevaisuudessa tekisi

• Stressinhallintaa

Taloushallintotyön kausiluonteisuus ja tiukat dead linet aiheuttavat paineita, eikä aloittelevan palkkakaan ole kaksinen. Siinä vaiheessa kun olette kasvaneet taloushallinnon ammattilaisiksi tai jopa asiantuntijoiksi, pääsette hyville palkoille ja alussa stressanneet asiat hoituu jo rutiinilla, ilma stressiä.

Neuvoni on, että opetelkaa stressinhallintaa! Siitä on hyötyä, työskentelettepä millä alalla tahansa.

Taloushallintoa ei kannata hylätä ihan vähillä perusteilla, sillä esim tilinpäätöstaitoisista kirjanpitäjistä on pula. Koska ala ei ole mediaseksikäs eikä siksi houkutteleva, ei pula ainakaan helpota lähivuosina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      51
      873
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      643
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      630
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      562
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      29
      517
    6. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      502
    7. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      498
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      71
      438
    9. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33
      425
    10. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37