Jarruttavaa

Vammaisaktivisti

Rokuan kuntokeskus käyttää seksuaalisuutta lamaannuttavia "lääkkeitä" juomissaan
TÄYSIVALTAISIIN vammaisiin ihmisiin. Kuntoutuksen taso huvittavan ja naurettavan väliltä.
Tämä tiedoksi heille jota pitävät ihmisarvoaan tärkeänä....

55

2608

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crippled

      Käytkö siellä itse, jo käyt, lopeta ihmeessä käyminen jos noin ahistaa.

    • Prominent

      Kysymys on siitä että teko on yksi yhteen rinnastettavissa raiskaukseen.
      Vammaisella on oikeus elää ihmisenä kaikkialla missä hän kulkee, myös Rokualla.
      Rokua ei nykyisellään ole kuntoutuslaitos vaan kylpylä, jossa vammaisia kohdellaan todella törkeästi mm. kuntoutuspalvelut ovat minimaalisia.
      Itse olen käynyt ko. kuntokeskuksessa yli kymmenen vuotta sitten jolloin Rokua oli kiistatta yksi maan parhaista.
      Järjestöaktiivina tiedän tilanteen romahtaneen täysin.
      Nähdäkseni paras ratkaisu olisi että KELA ottaisi kuntoutusoikeudet pois.

      • kateutta....

        Ompas järjestöaktiivilla jyrkkä mielipide - ettei kuitenkin olisi kilpailevan firm an tyóntekijä, siis firm an, jolle Kela ei old antanut kuntoutusta....


      • Kateellisten panettelua
        kateutta.... kirjoitti:

        Ompas järjestöaktiivilla jyrkkä mielipide - ettei kuitenkin olisi kilpailevan firm an tyóntekijä, siis firm an, jolle Kela ei old antanut kuntoutusta....

        Todellakin. Kuinka kehtaat täällä kirjoitella nimimerkin suojassa. Jos kerta vielä olet järjestöaktiivi - häpeä kirjoitteluasi.


    • Kysyvä katse

      Onko kyseisestä toiminnasta olemassa minkäänlaisia todisteita? Siis aika ajoinhan täällä asiasta kirjoitetaan, mutta pakosti herää ajatus, että jos näin on tapahtunut niin miksi kukaan ei vie asiaa eteenpäin? Televisiossa ainakin 45 minuuttia ja MOT voisivat olla kiinnostuneita.

      Miksi kukaan niinsanotuista uhreista ei koskaan kerro esimerkiksi täällä kokemuksistaan, vaikka se olisi mahdollista tehdä nimimerkin suojissa?

      • Uhrin kertomus

        Tuolla kehitysvammaiset-osiolla on ollut puhetta asiasta. Asia tunnetaan vammaispiireissä varsin hyvin.
        Rokualla homma toimii seuraavastí: Tavallisten hotelliasiakkaiden juomiset ovat normaalissa linjastossa, mutta vammaisille toimitetaan vastaavat tuotteet erillään olevasta juoma-automaateista.
        Seurauksena halujen menetyksen ohella voimakas päänsärkyinen tokkura jopa näköhäiriöineen.
        Me jotka olemme kokeneet Invalidien ammattikoulut joissa ruokailut valvottiin ja käyttö oli täysin julkista tunnemme 100% varmuudella asian.
        Luonnollisesti myös terveydenhuollon henkilökuta tuntee asian. Vakio on: Käyttö kielletään, mutta käyttöä jatketaan.
        Rokualla käytetään sata varmasti!


      • Uhrin kertomus
        Uhrin kertomus kirjoitti:

        Tuolla kehitysvammaiset-osiolla on ollut puhetta asiasta. Asia tunnetaan vammaispiireissä varsin hyvin.
        Rokualla homma toimii seuraavastí: Tavallisten hotelliasiakkaiden juomiset ovat normaalissa linjastossa, mutta vammaisille toimitetaan vastaavat tuotteet erillään olevasta juoma-automaateista.
        Seurauksena halujen menetyksen ohella voimakas päänsärkyinen tokkura jopa näköhäiriöineen.
        Me jotka olemme kokeneet Invalidien ammattikoulut joissa ruokailut valvottiin ja käyttö oli täysin julkista tunnemme 100% varmuudella asian.
        Luonnollisesti myös terveydenhuollon henkilökuta tuntee asian. Vakio on: Käyttö kielletään, mutta käyttöä jatketaan.
        Rokualla käytetään sata varmasti!

        Oireisiin kuuluu myös huimaus.
        Näihin asioihin voi vaikuttaa vain jaloilla äänestämällä...


      • Vammaisaktivisti

        Syy mömmöjen käytöstä vaikenemiseen on sama kuin fyysisessä raiskauksessakin, uhrin syyllistäminen. Tätä häpeää rikoksen uhriksi joutumisesta mömmöttöjät tukevat kaikin mahdollisin keinoin.


      • tajuatko mistä syytä
        Uhrin kertomus kirjoitti:

        Tuolla kehitysvammaiset-osiolla on ollut puhetta asiasta. Asia tunnetaan vammaispiireissä varsin hyvin.
        Rokualla homma toimii seuraavastí: Tavallisten hotelliasiakkaiden juomiset ovat normaalissa linjastossa, mutta vammaisille toimitetaan vastaavat tuotteet erillään olevasta juoma-automaateista.
        Seurauksena halujen menetyksen ohella voimakas päänsärkyinen tokkura jopa näköhäiriöineen.
        Me jotka olemme kokeneet Invalidien ammattikoulut joissa ruokailut valvottiin ja käyttö oli täysin julkista tunnemme 100% varmuudella asian.
        Luonnollisesti myös terveydenhuollon henkilökuta tuntee asian. Vakio on: Käyttö kielletään, mutta käyttöä jatketaan.
        Rokualla käytetään sata varmasti!

        Ihan käsittämätón syyte - toivottavasti Rokua laittaa poliisit asialle ja tällaiset julkiset herjaukset saadaan kuriin.


      • totta vai tarua

        Niimpä - taitaa olla sarjassa urbaaneja legendoja


      • Ihan älyttömiä juttuja
        Uhrin kertomus kirjoitti:

        Tuolla kehitysvammaiset-osiolla on ollut puhetta asiasta. Asia tunnetaan vammaispiireissä varsin hyvin.
        Rokualla homma toimii seuraavastí: Tavallisten hotelliasiakkaiden juomiset ovat normaalissa linjastossa, mutta vammaisille toimitetaan vastaavat tuotteet erillään olevasta juoma-automaateista.
        Seurauksena halujen menetyksen ohella voimakas päänsärkyinen tokkura jopa näköhäiriöineen.
        Me jotka olemme kokeneet Invalidien ammattikoulut joissa ruokailut valvottiin ja käyttö oli täysin julkista tunnemme 100% varmuudella asian.
        Luonnollisesti myös terveydenhuollon henkilökuta tuntee asian. Vakio on: Käyttö kielletään, mutta käyttöä jatketaan.
        Rokualla käytetään sata varmasti!

        Minä oon ollut Rokualla mainitsemanasi "tavallisena hotelliasiakkaana". Join ihan samasta juoma-automaatista eikä siinä mitään erityistä ollut. Mistä tällaiset tarinat saa alkunsakaan.... Miksi haluatte levittää tuollaista? Saa sitä ihmetellä. Nuo " kermaperse"- kommentitkin.... Tässähän saa hävetä olevansa suomalainen.


    • tyhmäkötyhmä

      Ei herran jestas! Ihme vainoharhaisuutta, ja ihan vaan pikku kysymys. Miksi ne muka sellaista tekisivät? Vai oletteko te aina jokaisen nais ihmisen kimpussa nylkyttämässä ja ettekö osaa puhua ja ajatella mitään muuta kuin seksiä?
      Jos te olette täysjärkisiä vammaisia niin tehkää tälle asialle sitten jotin. Ottakaa näytteitä, ottakaa yhteyttä vammaisasiamieheen. Tai vaikka johonkin kansanedustajaan. Vai luuletteko te harhaisuudessanne että ne kaikki ovat samaa klaania ja lääkitsemässä salaa teitä.
      Eläkää nykymaailmassa, tä ei ole mikään diktatuurivaltakunta!!!!!!!!!!!!!!

      • Vammaisaktivisti

        Totuus on että näitä mömmöjä käytetään vammaisiin ihmisiin.
        Nykymaailma on ikävä kyllä tällainen.
        Kysymys ei sitäpaitsi ole seksistä vaan ihmisarvosta ja -oikeuksista.
        Asioista joista puhutaan, halusittepa te sitä tai ette!
        Raiskaus on rikos olipa se sitten fyysinen tai kemiallinen, vai mitä?


      • Tarinaa tarinan perään
        Vammaisaktivisti kirjoitti:

        Totuus on että näitä mömmöjä käytetään vammaisiin ihmisiin.
        Nykymaailma on ikävä kyllä tällainen.
        Kysymys ei sitäpaitsi ole seksistä vaan ihmisarvosta ja -oikeuksista.
        Asioista joista puhutaan, halusittepa te sitä tai ette!
        Raiskaus on rikos olipa se sitten fyysinen tai kemiallinen, vai mitä?

        Kuulehan sinä vammaisaktivisti. Olen Rokuan vakioasiakas ja tiedän, että kaikki Rokualla tietävät nuo tarinasi. Lopettaisit jo.


    • Kysyvä katse

      No onhan niitä vammaisia naisissakin, joten tuskin kaikki on nylkyttämässä nais-ihmisiä jos ei satu kuulumaan vielä johonkin muuhun vähemmistöryhmään.

      No jos tuolla lääkityksellä haetaan sitä, että esimerkiksi fysioterapian yhteydesssä ei satu ylimääräisiä kiihottumisia niin onhan se hätävarjelun liioittelua. Vammainen ihminen joutuu pienestä pitäen tottumaan siihen, että vieraat ihmiset molemmista sukupuolista tutkivat, koskevat ja ronkkivat, joten voisimpa luulla, että se normi perheenisä on pakarahieronnassa kovemmassa pinteessä kuin vammainen henkilö.

      Ja jos siellä fysioterapian yhteydessä vahingossa nyt jotakin joskus pöksyissä tapahtusi niin mitä sitten? Normaali ruumiintoiminto joskin nolo sellainen. Jos sitten siihen liittyy vaikkapa fysioterapeuttia tai lääkäriä kohtaan sopimatonta käytöstä tai koskettelua niin silloin mennään väärille urille ja tällöinkin luunappi voisi olla oikea keino jarrunapin sijaan.

      Mutta edelleenkin jos sitä pakkolääkitystä tapahtuu tulisi siitä nostaa kunnon meteli ja siihen ei tämä palsta riitä.

      • Palaverissa kuultua

        Syyksi on useimmiten mainittu halu estää vammaisten väliset seksikontaktit kuntoutusjakson aikana.
        Ihmisten välisiin kontakteihin ei puututa, mutta vammainen on vammainen eikä ihminen...


      • Vammaisaktivisti

        On muistettava että tässä ketjussa on kysymys täysipäisistä ihmisistä ei kehareista.
        Tuossa "tyhmäkötyhmä" nimimerkin vuodatuksessa paljastuvat todelliset asenteet vammaisten oikeuksia kohtaan: Seksin ajatteleminenkin on tuomittavaa puhumattakaan NYLKYTTÄMISESTÄ!
        Asialle on useinkin yritetty tehdä jotain,, mutta sen kertominen tässä on liian pitkä juttu. Varmin tapa välttyä kemialliselta raiskaukselta on jaloilla äänestäminen.


    • "tyhmäkötyhmä"

      No minä, "tyhmäkötyhmä" satun olemaan itsekkin vaikeavammainen, opiskellut kaksi ammattia suhteellisen korkean koulutuksen aloilta. Ikinä ei ole tullut vastaan sellaista asennetta että seksuaalisuuteni tarvetta kyseenalaistettaisiin, ja sen takia silläkään puolella elämässäni ei ole ollut mitään ongelmia. Olettaisin että syynä on varmaan se että osaan keskustella muustakin kuin siitä että kokisin olevani jotenkin alempiarvoinen kuin terveet ihmiset, ja haluan puhua muustakin kuin itsestäni ja vammani aiheuttamista ongelmista, ja niitä on todella paljon.

      • 5x5x2+5

        Laitoin eräälle taholle pyynnön että tutkisivat ketjun aloittajan väitteitä, että pitääkö ne paikkansa! Toivottavasti asia selvitetään perusteellisesti, jos ei kyseistä syrjintää kokevat ihmiset osaa muuta kuin levittää täällä omia luulojaan, ilman faktaa.


      • Että silleen
        5x5x2+5 kirjoitti:

        Laitoin eräälle taholle pyynnön että tutkisivat ketjun aloittajan väitteitä, että pitääkö ne paikkansa! Toivottavasti asia selvitetään perusteellisesti, jos ei kyseistä syrjintää kokevat ihmiset osaa muuta kuin levittää täällä omia luulojaan, ilman faktaa.

        Olisipa mielenkiintoista kuulla tutkimuksen tulos.
        Rokuan tapaus on satavarma.
        Selvttämistä siinä ei juurikaan ole.
        Vain täysi ääliö väittää että raaka kemiallinen raiskaus eri vaikutuksineen jää uhrilta huomaamatta.
        Rokualta on lähtenyt paljon vammaisasiakkaita pois nykykäytäntöjen vuoksi...
        Kajaanin Kuntokeskus suljettiin...


      • joku raja sentään...
        5x5x2+5 kirjoitti:

        Laitoin eräälle taholle pyynnön että tutkisivat ketjun aloittajan väitteitä, että pitääkö ne paikkansa! Toivottavasti asia selvitetään perusteellisesti, jos ei kyseistä syrjintää kokevat ihmiset osaa muuta kuin levittää täällä omia luulojaan, ilman faktaa.

        Olen täysin samaa mieltä, että syytteet on send verran kovia, että new on syytä tutkia. Miksi ihmeessä tyóntekijät tekisivät tuota mistä heitä syytetään? Miettikää nyt hyvät ihmiset mitä täällä kirjoittelette,


      • faktat esiin
        5x5x2+5 kirjoitti:

        Laitoin eräälle taholle pyynnön että tutkisivat ketjun aloittajan väitteitä, että pitääkö ne paikkansa! Toivottavasti asia selvitetään perusteellisesti, jos ei kyseistä syrjintää kokevat ihmiset osaa muuta kuin levittää täällä omia luulojaan, ilman faktaa.

        Hyvä juttu - oikeusturva se on työntekijóilläkin


      • huhuu6
        Että silleen kirjoitti:

        Olisipa mielenkiintoista kuulla tutkimuksen tulos.
        Rokuan tapaus on satavarma.
        Selvttämistä siinä ei juurikaan ole.
        Vain täysi ääliö väittää että raaka kemiallinen raiskaus eri vaikutuksineen jää uhrilta huomaamatta.
        Rokualta on lähtenyt paljon vammaisasiakkaita pois nykykäytäntöjen vuoksi...
        Kajaanin Kuntokeskus suljettiin...

        Ompas ompas - ettet vaan olis kajaanista irtisanottuja ....


    • ATDT'2

      Jos tuosta Rokuan kemiallisesta "halujen viennistä" on jotain näyttöä, kannattaa se tuoda julki. Tällainen epämääräisten huhujen levittäminen tai "asia on yleisesti tiedossa" -tason väitteiden levittäminen ei auta parantamaan asiaa.

      Tiedotusvälineitä kyllä kiinnostaa asia, jos sille voi osoittaa jotain todellisuuspohjaa. Ja tietonsa voi kertoa myös nimettömästi.

      Sen sijaan tällainen nimetön huhujen levittäminen on luultavasti vain jonkun katkeran ex-työntekijän tai toisen kuntoutuspaikan työntekijän ilkeää juoruilua. Tai siltä se ainakin näyttää.

      Mitä tulee vammaisten seksuaalisuuteen, olen itse liikuntavammaisena ollut mm. sairaalassa keuhkokuumeen takia ja naishoitajat kysyivät suoraan, että jos haluan yksityisyyttä masturbointia varten, heillä on huone tätä varten.

      • Ex rokualainen

        Mömmöjä käytetään, omakohtaista kokemusta on.
        Henkilökunnan käytös ylimielistä ja halveksivaa.
        Paikka on nykyisellään lähinnä kammottava.
        Tämä mömmötys on ns. vaitiolo- ja valehteluvelvollisuuden alainen asia, jonka lähes kaikki vammaisaktivistit tuntevat...
        En suosittele Rokuaa yhdellekään vammaiselle ihmiselle.


      • Rokua is the best
        Ex rokualainen kirjoitti:

        Mömmöjä käytetään, omakohtaista kokemusta on.
        Henkilökunnan käytös ylimielistä ja halveksivaa.
        Paikka on nykyisellään lähinnä kammottava.
        Tämä mömmötys on ns. vaitiolo- ja valehteluvelvollisuuden alainen asia, jonka lähes kaikki vammaisaktivistit tuntevat...
        En suosittele Rokuaa yhdellekään vammaiselle ihmiselle.

        Olen ollut rokualla kuntoutuksessa lukuisia kertoja enkä ymmärrä miksi ihmeessä täällä kirjoitellaan katkeria tilityksiä. Olen erittäin tyytyväinen kuntoutukseeni ja suosittelen lämpimästi myös muille.


    • ATDT'2

      Nimimerkille "Ex rokualainen".

      Ei vaitio-olovelvollisuus sido sinua mitenkään entisenä tai nykyisenä potilaana.

      Jos tuosta pakkolääkitsemisestä seksuaalisen viemiseksi on todisteita, kerro siitä vaikka HS:lle, Ylelle tai MTV3:lle, niin nämä varmasti kiinnostuvat. Se olisi tosi kova uutispommi.

      Todisteita peliin, jos niitä on.

      • Kyllä riitti

        Uhriksi joutuminen riittää pois lähtemiseen. Asia on yleisesti tiedossa mutta se ei todellakaan kiinnosta tiedotuvälineitä, sillä ovathan uhrit "niitä".
        Ainoa toimiva ratkaisu on jaloilla äänestäminen, moni sen on Rokuan suhteen tehnytkin.
        Menkäähän tutustumaan kuinka "laitostyyppinen kuntoutus" kontraa kermaperseiden kylpylän kanssa, kokemus on mieleenpainuva...


      • Puoliuskis
        Kyllä riitti kirjoitti:

        Uhriksi joutuminen riittää pois lähtemiseen. Asia on yleisesti tiedossa mutta se ei todellakaan kiinnosta tiedotuvälineitä, sillä ovathan uhrit "niitä".
        Ainoa toimiva ratkaisu on jaloilla äänestäminen, moni sen on Rokuan suhteen tehnytkin.
        Menkäähän tutustumaan kuinka "laitostyyppinen kuntoutus" kontraa kermaperseiden kylpylän kanssa, kokemus on mieleenpainuva...

        Henkilökunnan avoimesti halveksiva asenne ja täydellisesti puuttuva ihmisarvon kunnioitus voi tuoda eteen myös Rokualla samanlaiset tapahtumat kuin Lehtimäen opistolla.
        Minä en ainakaan mene insuliinipiikityksen uhkaamaksi.


      • Puokiuskis
        Puoliuskis kirjoitti:

        Henkilökunnan avoimesti halveksiva asenne ja täydellisesti puuttuva ihmisarvon kunnioitus voi tuoda eteen myös Rokualla samanlaiset tapahtumat kuin Lehtimäen opistolla.
        Minä en ainakaan mene insuliinipiikityksen uhkaamaksi.

        Kun kemiallinen kastraatio tulee lailliseksi voi esim. Rokuan kuntokeskus velvoittaa vammaisen alistumaan kemialliseen kastraatioon kuntoutuksen ehtona.
        Voisi vaivasetkin venytellä verhoilla eristettyinä kuminauhoilla kelarahaa kermaperseitten kylpylälle ketään häiritsemättä.


      • onko vai ei

        Lyóppä tosiaan todisteet peliin ja omalla nimelläsi - jos niitä on


      • Rokua on mun juttu
        Kyllä riitti kirjoitti:

        Uhriksi joutuminen riittää pois lähtemiseen. Asia on yleisesti tiedossa mutta se ei todellakaan kiinnosta tiedotuvälineitä, sillä ovathan uhrit "niitä".
        Ainoa toimiva ratkaisu on jaloilla äänestäminen, moni sen on Rokuan suhteen tehnytkin.
        Menkäähän tutustumaan kuinka "laitostyyppinen kuntoutus" kontraa kermaperseiden kylpylän kanssa, kokemus on mieleenpainuva...

        Minä tykkään käydä kuntoutuksessa paikassa, jossa riittää ihmisiä joka lähtöön. Tuo "kermaperse" ilmaisusi on varsin loukkaava.


      • huh huh
        Puoliuskis kirjoitti:

        Henkilökunnan avoimesti halveksiva asenne ja täydellisesti puuttuva ihmisarvon kunnioitus voi tuoda eteen myös Rokualla samanlaiset tapahtumat kuin Lehtimäen opistolla.
        Minä en ainakaan mene insuliinipiikityksen uhkaamaksi.

        Järkyttäviä syytõksiä, miettisit edes


      • järki hoi
        Puoliuskis kirjoitti:

        Henkilökunnan avoimesti halveksiva asenne ja täydellisesti puuttuva ihmisarvon kunnioitus voi tuoda eteen myös Rokualla samanlaiset tapahtumat kuin Lehtimäen opistolla.
        Minä en ainakaan mene insuliinipiikityksen uhkaamaksi.

        Uskotko itsekään kirjoitteluusi - joku raja syytteisiin mitä esität


      • huh huh huh
        Puoliuskis kirjoitti:

        Henkilökunnan avoimesti halveksiva asenne ja täydellisesti puuttuva ihmisarvon kunnioitus voi tuoda eteen myös Rokualla samanlaiset tapahtumat kuin Lehtimäen opistolla.
        Minä en ainakaan mene insuliinipiikityksen uhkaamaksi.

        Järkyttäviä syytöksiä, toivottavasti rokualaiset tekevät näistä syytöksistä ilmoituksen poliisille


    • ATDT'2

      "Asia on yleisesti tiedossa mutta se ei todellakaan kiinnosta tiedotuvälineitä, sillä ovathan uhrit "niitä"

      "Yleisesti tiedossa on" tarkoittaa kansan kielellä "ei todisteita, kansa mutisee kuppilassa".

      Ja totta kai asia kiinnostaa tiedotusvälineitä, koska ne ovat aiemminkin käsitelleet vammaisten kohtelua ja oikeuksia.

      Vieläkään ei ole annettu konkreettisia todisteita. Täällä vain jatkuu tuo salaliittoteorioiden ja "yleisesti tiedossa on" -heittojen viljely. Ei kovin vakuuttavaa.

      • Nähty on!

        Juuri ylläkerrottujen lieveilmiöiden vuoksi lopetin kokonaan laitoskuntoutusjaksot.
        Mm. Rokua on tasoltaan ja asenteiltaan täysin ala-arvoinen vaikeavammaisten kuntoutukseen.
        Menkää sinne jos haluatte, minä en mene!


      • Tyytyväinen
        Nähty on! kirjoitti:

        Juuri ylläkerrottujen lieveilmiöiden vuoksi lopetin kokonaan laitoskuntoutusjaksot.
        Mm. Rokua on tasoltaan ja asenteiltaan täysin ala-arvoinen vaikeavammaisten kuntoutukseen.
        Menkää sinne jos haluatte, minä en mene!

        Kylläpä riittää paljon kateellisia kilpailijoita Rokualla. Alkaa men a nämä jutut jo huvittavuuden puolelle, joten siirryn tältä palstalta poison. Minä olen käynyt Rokualla kohta 20 vuotta kuntoutuksessa ja olen äärettömän tyytyväinen, homma vaan kehittyy vuosi vuodelta. Tsemppiä henkilókunnalle. Mitenkäs sitä sanotaankaan: karavaani kulkee....


      • haloo6
        Nähty on! kirjoitti:

        Juuri ylläkerrottujen lieveilmiöiden vuoksi lopetin kokonaan laitoskuntoutusjaksot.
        Mm. Rokua on tasoltaan ja asenteiltaan täysin ala-arvoinen vaikeavammaisten kuntoutukseen.
        Menkää sinne jos haluatte, minä en mene!

        Mina olen täällä ja tulen vast akin - kateellisten panettelua esitetyt syytókset


    • Ompas olosuhteet

      Viimeisimpien kuulumisien mukaan kahvinkeittomahdollisuutta ei ole lukuisista vaatimuksista huolimatta järjestetty. Henkilökunta on ratkaissut ongelman takavarikoimalla rampojen omat kahvinkeittimet tekosyiden varjolla.
      Tidellinen syy: Talon huippukalliin kahvilan tukeminen!
      Niin, ja santsikupit ovat ovat vaivasilta lielletyt, kermaperseasiakkailta ei.
      Eiköhän Rammoille ala Rokua pikkuhiljaa riittää!

    • mieti sanojasi

      Oletko valmis todistamaan sanasi - tässähän on julkisen herjauksen ainekset

    • huh huh

      Lyøhän todisteet kehiin äläkä täällä panettele

    • herjausta

      Jopas jopas...oletko valmis todistamaan sanasi omalla nimelläsi, miettisit edes

    • tyytyväinen

      Oletpa katkera - minä Olen ollut Rokualla kuntoutuksessa ja Olen erittäin tyytyväinen.

    • Saat kun annat

      Tämä ketju todistaa monta asiaa. Kun törmäämme asenteisiin, mitkä ovat edes kerran satuttaneet julmuudellaan, jää vamma joka ei katoa - ehkä koskaan. Sen aiheuttaja ei ehkä tiedä tuhonneensa jonkun elämästä hyvin tärkeän osan persoonallisuutta.
      Vammaisuus on jonkun osa - siitä ei pääse katkeruudella - se ei katoa koskaan - sen sietäminen on todella vaikeaa, jos siihen jää eikä huomaa sitä mitä kuitenkin elämässä on. Me elämme yhteiskunnassa jossa on mahdollista harrastaa, opiskella ja tehdä työtä, jos asennoituu niin että hyväksyy itsensä - saa myös takaisin hyväksyntää. ELI sitä saa mitä tilaa tai niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
      Rokuan toiminta ei voi olla esitetyn kaltaista ja voinut vain jatkua - joku viranomainen olisi jo käynyt siellä. Mahdoton uskoa - henkilökunnassa voi olla yksilöitä jotka ovat asenteellisia. Jos on totta, soittakaa ettei muiden enää tarvitse joutua ihmisoikeuksia loukkaaviin tilanteisiin.
      Nämä mielipiteet ovat yleispäteviä eli sopivat esim. syrjäytyneille nuorille, yksinäisille eronneille, työttömille niin terveille kuin sairaille sekä maahanmuuttajille eri kulttuureista tulleille jne.
      Olen jo kohta eläkeiässä vammautunut henkilö, joka opiskelee - harrastaa muutakin mutta joskus itkee yksinäisyyttä yön hämärissä ja aamulla katsoo peiliin ja huomaa että on hyvissä hoteissa omassa kodissa ja voi kuitenkin olla onnellinen niin paljosta. En tiedä miksi kerroin tällaisen jutun kun se on ihan tavallinen, En laita nikkiäni........

      • Voi kiesuksen kiesus

        Eikö tuo kahvinkeittimien takavarikoiminen vammaisilta ihmisiltä kerro tarpeeksi henkilökunnan asenteista?
        Olen kuullut asiasta useammilta tahoilta.
        Enkä oikein usko että täysin riittämätön avustajien määrä sekään paranntaa
        tilannetta.
        Mitä kuntoutuksen tasoon tulee sitä ei ole!
        Henkilökunnan yksityielämään kohdistuva raivokas kuulustelu on hyvää Gestapotasoa.
        Että sinne vain pelaamaan raivokkaasti Unoa ja Afrkan tähteä, kunto nousee että kohisee!


    • ATDT'2

      Ilmoittakaa viranomaisille.
      Nimetön huutelu tällaisella foorumilla ei edistä kenenkään asiaa, vaan vaikuttaa pelkästään katkeroituneelta horinalta.

    • Puoliuskis

      Viranomaisille asiasta on puhuttu, he eivät puutu asioihin koska sana "vammainen" poistaa heidän silmissään ihmisarvon ja -oikeudet.
      Tämä ruokien "lääkitseminen" on käytäntö hyvin monessa keskitysleiriksi luokiteltavassa puljussa.
      Kela ei puutu koska hyvin moni kuntoutukseen oikeutettu jää pois juuri ko. syistä, Kela säästää sievoisen summan.
      Rokuan henkilökunnan asenne vammaisiin on avoimen fasistinen, henkilökuntaan kuuluu mm. itseensä luulevia idiootteja.
      Ainoa toimiva ratkaisu on olla menemättä sinne.
      Voivat nimittäin tehdä muutakin kuin ottaa asiakkaiden kahvinkeittimet takavarikkoon!

      • Ihmetyttää

        Olen Rokuan vakioasiakas - vaikeavammainen. En todellakaan ole koskaan törmännyt täällä esitettyihin väitteisiin. Ihmettelen mistä ihmeestä tuollainen katkeruus kumpuaa? Laitoin juuri Rokualle sähköpostia ja pyysin heitä laittamaan asianajajan asialle. Eihän sitä nyt sentään mitä tahansa saa laukoa nimimerkinkään suojasta. Onneksi kaikkien kirjoittajien taustat on selvitettävissä. Netissä ei mikään pysy salassa. Häpeäisitte. Meidän vaikeavammaisten kanssa työskentelevät tekevät Rokualla erinomaista työtä.


      • hhhhhhhhhhhh
        Ihmetyttää kirjoitti:

        Olen Rokuan vakioasiakas - vaikeavammainen. En todellakaan ole koskaan törmännyt täällä esitettyihin väitteisiin. Ihmettelen mistä ihmeestä tuollainen katkeruus kumpuaa? Laitoin juuri Rokualle sähköpostia ja pyysin heitä laittamaan asianajajan asialle. Eihän sitä nyt sentään mitä tahansa saa laukoa nimimerkinkään suojasta. Onneksi kaikkien kirjoittajien taustat on selvitettävissä. Netissä ei mikään pysy salassa. Häpeäisitte. Meidän vaikeavammaisten kanssa työskentelevät tekevät Rokualla erinomaista työtä.

        Ilmeisesti kuulut siihen parempiin vammaisiin. Asian tuntijan mukaan kuntoutus ei vastaa tasoltaan suositeltavaa tasoa.


    • JUSTJUST2

      LOL

    • Kylmä totuus

      Niin kauan kun vammaisten ihmisarvon ja -oikeuksien polkijoista kukaan ei ole joutunut rikoksistaan juridiseen vastuuseen mitkään vammaisten oieuksia suojaavat lait "eivät ole voimassa".
      Mielivalta rehottaa hyvin monessa hyväksikäyttöpuljussa, ei yksin Rokualla.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe