Terveisiä Perun pääkaupungista Limasta

4

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brujas de cachiche

      No blogi ei aivan pidä paikkaansa mutta jutun ymmärtää koska kirjoittaja on niitä perulaisia, jotka ovat asuneet syytä tai toisesta poissa kotimaastaan kuitenkin sitä aina kaivaten. Ymmärtäisin tämän syyksi blogin liian positiivisesta kuvasta Limasta kotiinpaluun euforiassa.

      Lima on ruma kaupunki jossa turistit viipyvät yleensä vain muutaman päivän odotellessaan lentoa Cuzcoon ja Macchu Picchulle. Pikkubusseissa matkustaminen on eksoottisuuden sijasta rasittavaa pitemmän päälle ja tosiaan kaukana nautinnosta, tosin Suomeen verrattuna halpaa. Suomen verrattuna palvelut pelaavat mutta aina huijataan jollei koko ajan pidä varaansa ja kaikki on helkkarin byrokraattista.

      Alkuun tietty Liman erilaisuus Suomeen verrattuna voi tuntua hienolta mutta pitemmän päälle todellisuus iskee vastaan. Toivottavasti bloggari kirjoittaa vielä puolen vuoden-vuoden päästä miltä hänestä tuntuu ;-)

    • Niin..... Kaikki on katsojan silmissä ja jokainen näkee vastakohtaisuuksien suurkaupungin eritavoin. Tämä on kirjoitettu turistille, mutta siinä tuodaan myös esille, että kaikella on kaksi puolta. Samoissa asioissa on hyvä ja huono puoli. Bussit ovat viehättäviä, mutta aiheuttavat ruuhkia jne.

      Uskon, että kirjoittaja halusi tuoda esille juuri sellaista Perua, mitä turisti ei normaalisti tule ajatelleeksi. Ainoa mielikuva on yleensä juuri Macchu Picchu ja Incat laamoinen vuorilla. Mitkä ovat tietenkin olennainen osa Perua, mutta on muutakin!

      Jutun tarkoitus ei ole käännyttää ketään muuttamaan Limaan tai edes matkailemaan siellä haluamaansa aikaa kauemmin. Mutta come on, voihan asioita edes yritää nähdä myös toisesta näkökulmasta. Rumassa kaupungissa on myös paljon kaunista!

      Suomikin on monen mielestä vain tuntureita, poronjalostusta ja lappalaisia. Ne kaikki ovat enemmän kuin hyviä asioita ja minäkin olen niistä ylpeä, mutta täällä on muutakin. Niin myös Perussa ja Limassa:)

      Tosin minun on tunnustettava, etten ole koskaan Perussa käynyt. Tarinoita ja juttuja olen kyllä kuullut ja tämä kirjoitus on yksi niistä.

      Elämä ei ole mustavalkoista!

    • muitapaikkoja

      Olisin suunnitellut matkaa MachuPichulle Peruun mutta tuttavani asui Limassa puoli vuotta ja sanoo että ei ole missään nähnyt niin kusipäistä liikennettä kuin siellä . Kuskit yrittää ajaa jalankulkijoiden päälle suojatiellä ei tippaakkan edes peruskohteliaisuutta. Kiilaavat ja tööttävät, ihme tiukkapipoista ja vihamielistä paskasakkia, toivottavasti ei kaikki perulaiset ole samanlaisia, muuten en sinne jalallani astu,,.

    • chilenpisco

      Jos joskus erehdytte matkustamaan Peruun niin maistakaa siellä pisco-nimistä pontikkaa, joka on alunperin Chilestä kotoisin. Pisco onkin parasta Chilessä ja siellä siitä tehdään pisco sour-nimistä cocktailia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe