Apua kaivinkoneen valintaan?

Leena Virtanen

Hei! Eli siis, olen tekemässä pihaan täydellistä remonttia ja nyt olisi sellainen tilanne että minun tarvitsisi hommata kaivinkone tähän hommaan. Pihalla on kokoa ½ hehtaaria. Eli voisiko joku ystävällisesti suositela minulle hyvää kaivinkonetta tähän hommaan, koska minusta olisi typerää kysellä kysellä kaupassa minkälaista kaivinkonetta suosittelevat. Vaan olisi helpompi mennä ja sanoa että minä tarvitsen tälläisen ja tällaisen :)

14

3614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä helpompaa

      Kaikkein helpoimmalla (ja halvimmalla) selviää kun pyydät tarjoukset paikallisilta maanrakennusurakoitsijoilta. Kaivinkoneen jos onnistut ostamaan niin sen jälkeen se kysely vasta alkaa ... eikä loppua näy

    • ..............

      Kaivinkoneen voi tietysti ostaa kuka tahansa, mutta koko osto-/valintaprosessin vaikein osio on saada kaivinkonepalstoilta JÄRKEVIÄ neuvoja ja kannanottoja, mitä koneen valintaan tulee! Olkoonkin sitten niin, että järkevintä olisi luottaa paikalliseen urakoitsijaan, mutta jos haluat ostaa koneen, niin hyviä neuvoja ei kannata jäädä välttämättä odottelemaan!

      • Mikä järkevää

        Jos ei ole aiempaa kokemusta
        a) kaivinkoneella työskentelystä
        b) kaivinkoneen ostosta
        niin onko JÄRKEVÄÄ hankkia konetta ainoastaan ½ hehtaarin pihatöihin? Onko järkevää edes silloin vaikka vastaus edellämainittuihin kohtiin olisi kyllä?

        Mutta kuten totesit, kaivinkoneen voi ja saa ostaa kuka tahansa vaikka pelkästään pihaan seisomaan. Tosin silloin on ihan sama onko osto-/valintaprosessin neuvot järkeviä vai ei.


      • .............
        Mikä järkevää kirjoitti:

        Jos ei ole aiempaa kokemusta
        a) kaivinkoneella työskentelystä
        b) kaivinkoneen ostosta
        niin onko JÄRKEVÄÄ hankkia konetta ainoastaan ½ hehtaarin pihatöihin? Onko järkevää edes silloin vaikka vastaus edellämainittuihin kohtiin olisi kyllä?

        Mutta kuten totesit, kaivinkoneen voi ja saa ostaa kuka tahansa vaikka pelkästään pihaan seisomaan. Tosin silloin on ihan sama onko osto-/valintaprosessin neuvot järkeviä vai ei.

        Onhan se nyt viimeisen päälle selvä, ettei ole JÄRKEVÄÄ konettaa ostaa pihaan seisomaan, mutta miksi otat kantaa tuohon, kun aloittaja kysyi ainoastaan neuvoja koneen valintaan?? Tuntuu siltä, että jostain syystä konekuskit/urakoitsijat eivät pidä siitä, että amatöörit ostavat koneita, vaan se on jollain lailla kusemista heidän kintuilleen...


      • Tuntuu tältä
        ............. kirjoitti:

        Onhan se nyt viimeisen päälle selvä, ettei ole JÄRKEVÄÄ konettaa ostaa pihaan seisomaan, mutta miksi otat kantaa tuohon, kun aloittaja kysyi ainoastaan neuvoja koneen valintaan?? Tuntuu siltä, että jostain syystä konekuskit/urakoitsijat eivät pidä siitä, että amatöörit ostavat koneita, vaan se on jollain lailla kusemista heidän kintuilleen...

        No älä sitten inise vaan anna niitä neuvoja ... jos osaat


      • ..............
        Tuntuu tältä kirjoitti:

        No älä sitten inise vaan anna niitä neuvoja ... jos osaat

        No voi kristus, minähän tässä olen inissyt, kuin viimeistä päivää! :D Minä en osaa antaa kovinkaan hyviä neuvoja, mitä kaivinkoneen valintaan tulee, mutta huomaan milloin eksytään asiasta ja kieltäydytään vastaamasta kysymyksiin. Sinä varmasti osaisit antaa neuvoja, muttet anna, koska se on sinulta pois jos joku haluaa ostaa oman koneen...


    • ehhehehe!!

      Joo!! Eli koneen tulisi olla n. 10- 15 tonnin painoluokassa. Hinta uutena 80 000 - 110 000 ALV ( yksityinenhän ei saa ALV vähennyksiä). Pihanmuokkauksessa tiltti aika ehdoton n 15 000 ALV. Tarvitset ainakin luiskakauhan ja jonkin kapeamman kauhan hinta yhteensä n 4000 ALV. Reunakiviä ja pihakiviä asentaessa kätevä olisi myös koura hinta n. 3000-5000 ALV. Eli 110 000 - 130 00 € ALV käteen konekauppialle ja ei kun pihaa tekemään. Tosin jos pätevän kuskin ja hyvillä lisävarusteilla olevan koneen saa 60€/tunti ALV, niin tuolla rahalla saa sellaisen vuodeksi töihin, eikä tarvii itse edes kaivaa :). Mutta JOS kysymys oli sopivan koneen valinnasta niin sanoisin tuo 10-15 tonninen telakone edellämainituilla varusteilla.

      • kakkeli

        Mahtaakohan olla tarvis aivan uudelle koneelle tuollaseen tarkotukseen?? Tuli vaan mieleen...


    • Puomintekijä

      Hyvä ajatus. Kaivinkoneita on runsaasti kaupan.
      Osta joku Hitachi 60. niitä on sarjaa 1, 2, 3, ja 5. Se on yleinen kone Suomessa
      ja siitä pääset helposti eroon, kun piha on valmis. Siinä olisi hyvä olla pyörittäjä
      joka pyörittää kauhaa ja pyörittäjässä pikaliitin, jolla voit vaihtaa kätevästi erilaisia
      työkaluja koneeseen. Siitä vain nettiin hakusanaksi Hitachi 60, niin vastauksia löytyy.
      Konesilta Kärsämäellä on tunnettu pikkukonekauppias, joilla on paljon koneita
      kaupan. Ne voivat vaikka vuokrata sinulle sellaisen kesäksi.

    • lapiolla ennen

      Kannattaa ostaa pitkävartinen Fiskarsin ergo-lapio niin ei tule selkä kipeäksi. Saattaa siinä samalla itseltäkin lähteä muutama elintasokilo. Turha maksaa kovia tuntihintoja urakoitsijalle koneessa istumisesta ja vielä hölmömpää on ostaa oma kone. Saahan niitä vuokraamostakin muutaman työtunnin hinnalla koko päiväksi.

    • heh_heh_

      Meinaatkos hommata sen koneen omaksi, ja olla itse kuskina. Aika kalliiks tulee piharemppa. kato keltaisilta sivuilta kaivinkone-yrittäjä ja tilaa se muutamaksi päiväksi. säästyy jokunen tonni rahaa..
      ja voit saada vielä itsellesi miehen kaupan päälle.

    • rypsipelto

      Osta Liisa Takehuci 175 hyvillä kumiteloilla varustettu ja ehdottomasti kallisteleva
      luiska-kauha, tällä saat puolen hehtaarin alueen kuokittua minkälaiseksi vain ja
      saa olla jo vähän isompia kiviäkin ,niin kyllä pärjäät varmasti.
      sitten,kun et enään tarvitse konetta ,niin saat sen merkkisen melko nopeasti vielä
      myytyäkin.

    • kaivuri kuski

      hyvä lena,virtanen olen maanrakennus alalla 82 vuodesta alkaen olen ajanut monimrkkisiä kaivinkoneita suosikiksi on tullut tageusi viisitonninen engonilla varustettu usealla kauhalla kumiteloilla varustettu

    • MF

      osta åkerman siihen saa käytettyjä varaosia jos tarvii.ja minä ostan sen jos myyt eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2988
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1900
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1572
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1360
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      78
      1231
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      263
      1172
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      971
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      831
    Aihe