Vuokran määrä Helsingissä

tulevavuokranantaja

Olen miettinyt pistäväni omistusyksiöni vuokralle. Neliöitä on 35 ja talon rakennusvuosi 2010. Voinko hyvin pyytää asunnosta 700-800 euroa kuussa? Keskustaan noin noin 10 km.

4

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokraanantaja

Pyytää voi mitä vain, niin paljon ettei ketään kiinnosta.......
      Maksimivuokralla on suurta vaihtuvuutta joka myös kuluttaa rappua ja asuntoa!
      Voi tulla tyhjiä kuukausia etenkin jos kesällä tyhjenee!
      Mutta tässä:
      Haaga 33m2 630eur
      Töölö 22m2 820e
      M-niemi 28m2 710e
      Nämä aika uusia tapauksia.
      Alle 600 ei enää yksiö juurikaan ole lähellä keskustaa.
      Joku em. voi olla tiptop ja kalustettukin hyvin.
      10km on jo vähän kaukana keskustasta.
      Parveke olisi hyvä olla.

• opetteleitsekin

Riippuu kyllä tosi paljon sekä yhtiöstä, ympäristöstä että kaupunginosasta. Noilla tiedoilla mahdoton antaa asiallsita vastausta.
      Katso niiltä nettisivuilta, joilla on näitä välitysilmoituksia. Ja katso myös viimeksi tulleet ilmoitukset versus vanhemmat, niin voit arvioida, mikä on kohtuullinen vuokrataso. Ilmoituksissa on myös kuvia, joten voit verrata omaasi.
      Vuokralle laittaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu, nimittäin sen luotettavan vuokralaisen valinta.
      Kysymyksestäsi päätellen saatat tarvita apua, eli käytä ensin jotakin luotettavaa vuokravälittäjää. Sitten myöhemmin voit hoitaa itse, mutta kannattaa opetella homma kunnolla. Osallistu vuokralaisen valintaan itse, älä jätä sitä pelkästään välittäjän kontolle. Kysele välittäjältä, miksi he suosittelevat jotakin hakijaa ja miksi eivät suosittele jotakin toista. Näin pääset itse oppimaan.
      Ja lue sopimus kunnolla.
      Jos olet asian kanssa tosissasi, lue ensimmäiseksi AVL asunnonvuokralaki, joka löytyy netistä.

• Mieti tasoa...

En ota kantaa summaan, mutta asuntoa vuokratessa pitää selvittää makkinoiden mukainen vuokra ja se että miten suhteuttaa oman pyyntinsä siihen.

Esimerkiksi hyvää tuottoa tavoitellessa riski kasvaa. Jos vuokra on hieman korkea, niin se karsii pois kunnolliset vuokralaiset, jotka ovat vaihtamassa sopivampaan asntoon. Epätoivoisten suhteellinen osuus hakijoista kasvaa ja silloin suuri riski saada joku ongelmatapaus ja parhaassakin tapauksessa vuokrasuhde voi jäädä lyhyeksi, koska kalliista muutetaan helposti halvempaan tai ostetaan oma.

• 89asd7f8

Etuoveen (vuokraovi) ja oikotielle tutkimaan lähialueen vuokrapyyntejä. Lue tekstit ja klikkaa kuvia, jolloin löydät vastaavia kohteita kuin omasi. Näin saat viimeisimmän vuokratason selvitettyä kun useamman viikon viitsit vertailla eri kohteita.

Välillä toleranssi pienissä asunnoissa voi olla 30e luokkaa että onko hinta vielä siedettävä vai meneekö kalliin puolelle. Ei pidä olla liian ahne jos oikeasti myös haluaa itse valita vuokralaisensa. Oma taktiikkani on pitää hinta muutaman kympin alle keskitason niin ei tarvitse tuskailla kun puhelin ei soi ja tyhjäkuukausi uhkaa...

On muuten huima ero yksiössä, että pyydätkö siitä 700e vai 800e kuussa. Muistan nähneeni erään yksiön jonka alueen hintataso oli 600-650e. Yksiö oli kyllä remontoitu lattiasta kattoon, MUTTA vuokrapyynti oli myös 760e. Oli ainakin yhden kuukauden tyhjillään ja sitten vain lyhytaikaisia vuokrauksia kun olen nähnyt saman ilmoituksen useamman kerran vuodessa. Esimerkki siitä ettei kannata olla liian ahne, sillä tyhjät kuukaudet syövät vuokratuoton helposti.

Karkea veikkaus että vähän päälle 700e saat omasta kohteestasi tietämättä mitään yksityiskohtia. Kohtuullisen siistejä pieniä kaksioitakin saa alle 800e vastaavilta alueilta, joten varmaan tuossa tapauksessa useammat valitsevat mielummin kaksion jos alat 800e pyytämään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe