Patricia Cornwell, Kuolleiden satama

hguyeyf8e7

Nyt tuli pohjanoteeraus Cornwellilta, tämä uusin kirja ei nimittäin ota tuulta alleen millään. Cornwell on lisäksi vaihtanut kerrontatyyliään tässä kirjassa.
Kirjassa Scarpetta ikäänkuin itse toimii kertojana tarinassa eikä kertojana toimi itse Cornwell.
Sitäpaitsi tässä kirjassa vilisee teknisiä termejä enemmän kuin edellisissä.

7

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivannäin

      Joo, ihan samaa mieltä. En käsitä, kuinka tätä on edes julkaistu, todellakin pohjanoteeraus. Edellinen, eli Scarpetta sen sijaan oli loistava!

    • eluna

      Parhaillaan olen ko.kirjan puolessa välissä ja ihan kyllästynyt. Koen olevani melko ahkera lukija ja pysyn monimutkaisissakin juonenkäänteissä mukana. Tässä kirjassa on ollut kuitenkin vaikea pysyä kärryillä...välillä olen epäillyt että jäikö muutama sivu vahingossa lukematta. Osasyy voi tietysti olla se, että tämän lukeminen on ollut niin takkuista ja olen aina muutaman sivun jälkeen jättänyt kesken.
      Tykkäsin aikoinaan kovasti Cornwellin kirjoista ja innoissani aloin tätä lukemaan mutta pettymys oli suunnaton...

    • Pidin alkupään Scarpetta-tarinoista kovasti. Mutta sarja olisi saanut päättyä Köyhien kalmistoon. Sen jälkeiset käänteet muuttuivat liikaa saippuaoopperaksi.

    • shaissee2

      Patricia Cornwell; Punainen usva

      Kyllä voi cornwellin unohtaa,kirjat menee alaspäin,ei päätä häntää.Viimeiset viisi kirjaa olisi saanut jäädä lukematta.

    • Tossukkaaa

      Mitä tässä Kuolleisen satamassa tapahtuu? (Juonireferointi?)

    • 10-14

      En oikeastaan koskaan oikein pitänyt Cornwellista. Minä-kerronta ei oikein miellytä eikä myöskään tämä nykyinen muoti, että minä-henkilö on kovin voimakkaasti henkilökohtaisesti sidoksissa juttuun eikä vain tutki sitä ulkopuolisena. Cornwell, Lehtolainen, Nesbö tekevät kaikki saman virheen. Nimenomaan silloin, kun päähenkilö on poliisi tai muu virkamies, tuo häiritsee minua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe