Patricia Cornwell, Kuolleiden satama

hguyeyf8e7

Nyt tuli pohjanoteeraus Cornwellilta, tämä uusin kirja ei nimittäin ota tuulta alleen millään. Cornwell on lisäksi vaihtanut kerrontatyyliään tässä kirjassa.
Kirjassa Scarpetta ikäänkuin itse toimii kertojana tarinassa eikä kertojana toimi itse Cornwell.
Sitäpaitsi tässä kirjassa vilisee teknisiä termejä enemmän kuin edellisissä.

7

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivannäin

Joo, ihan samaa mieltä. En käsitä, kuinka tätä on edes julkaistu, todellakin pohjanoteeraus. Edellinen, eli Scarpetta sen sijaan oli loistava!

• eluna

Parhaillaan olen ko.kirjan puolessa välissä ja ihan kyllästynyt. Koen olevani melko ahkera lukija ja pysyn monimutkaisissakin juonenkäänteissä mukana. Tässä kirjassa on ollut kuitenkin vaikea pysyä kärryillä...välillä olen epäillyt että jäikö muutama sivu vahingossa lukematta. Osasyy voi tietysti olla se, että tämän lukeminen on ollut niin takkuista ja olen aina muutaman sivun jälkeen jättänyt kesken.
      Tykkäsin aikoinaan kovasti Cornwellin kirjoista ja innoissani aloin tätä lukemaan mutta pettymys oli suunnaton...

• Pidin alkupään Scarpetta-tarinoista kovasti. Mutta sarja olisi saanut päättyä Köyhien kalmistoon. Sen jälkeiset käänteet muuttuivat liikaa saippuaoopperaksi.

• shaissee2

Patricia Cornwell; Punainen usva

Kyllä voi cornwellin unohtaa,kirjat menee alaspäin,ei päätä häntää.Viimeiset viisi kirjaa olisi saanut jäädä lukematta.

• Tossukkaaa

Mitä tässä Kuolleisen satamassa tapahtuu? (Juonireferointi?)

• 10-14

En oikeastaan koskaan oikein pitänyt Cornwellista. Minä-kerronta ei oikein miellytä eikä myöskään tämä nykyinen muoti, että minä-henkilö on kovin voimakkaasti henkilökohtaisesti sidoksissa juttuun eikä vain tutki sitä ulkopuolisena. Cornwell, Lehtolainen, Nesbö tekevät kaikki saman virheen. Nimenomaan silloin, kun päähenkilö on poliisi tai muu virkamies, tuo häiritsee minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7286
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      504
      5439
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3355
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2651
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      50
      2358
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1298
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1262
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe