Saksa monipuolinen

Kannattaa käydä

Olen asunut Saksassa 2 vuotta n. 15 vuotta sitten. Saksa oli silloin edullinen maa. Nykyäänkin se on paljon Suomea halvempi, puhutaan sitten asunnoista, ruoasta tai kodinkoneista. Saksassa on paljon viehättäviä pikkukaupunkeja. Vierailin aikanani yli 50:ssä kaupungissa. Monien kaupunkien keskustat on pyhitetty jalankulkijoille. Niihin ei autoilla pääse. Mm. Freiburg lounais-Saksassa on ns. vihreä kaupunki, jossa energiaa tuotetaan aurinkopaneelein. Kannattaa pistäytyä. Kaunis kaupunki. Saksassa on selvät käyttäytymissäännöt: Siellä teititellään, sanotaan hyvää huomenta 12 asti (guten Morgen), hyvää päivää (guten Tag) kello 18:aan asti ja hyää iltaa kello 18:sta eteenpäin (guten Abend). Asuakseen maassa täytyy osata saksaa - englannilla pärjää liike-elämässä - mutta ei jokapäiväisessä elämässä. Laitan tähän liitteeksi Saksan kaupunkiluettelon,
jossa on mukana myös majoitusmadollisuudet näissä kaupungeissa.
http://bit.ly/IC2eM7

4

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksan ystävä

      saksalaiset ovat fiksua väkeä, ystävällisiä ja auttavaisia. ja reiluja.
      siellä on edelleen tosi edullista suomen hintoihin verrattuna.
      käyn saksassa hyvin usein, eikä minulla ole muuta kuin hyvää sanottavaa!

      • Ihmettelenpä

        Miesten parturi Saksassa, Muchenissä, maksaa 13 euroa. Miksi Suomessa on vähintään kaksinkertainen hinta?


    • Pipa01_fi

      Saksa on mielenkiintoinen ja todella monipuolinen maa. Kokemuksiani olen kirjoittanut marraskuusta 2009 alkaen blogiini.
      http://pipa01.blogspot.com/

    • Luv saksa

      Saksa on todella kaunis maa ja monipuolinen,pohjoisen luonto on enemmän suomenkaltainen ja laakeaa jos tullaan tanskan tai rostokin kautta, ja yleensä kun menemme sinne autolla niin pohjoissaksa vedetään vauhdikkaammin autobahnaa pitkin ja höllätään keskisaksassa vaihtaen pikkuteihin missä on upeita pieniä kaupunkeja, tai oikeammin kyliä, taajamamerkki voi tarkoittaa vaan kahta taloa joista toinen on posti ja toinen oluttupa.
      Moselin laakso on kauneninta Saksaa, on upea kokemus ajaa se laakso Koblensista Trieriin, itse yövymme aina Cochemissa siinä välissä.
      Eteläsaksa onkin sitten oma maailmansa Alppeineen, upeita pieniä vuoristokyliä. Niistä jokaisesta löytyy aina joku talo minkä seinää koristaa kyltti "Zimmer frei", "vapaa huone", eli edullinen kotimajoitus aamiaisella.
      Kulttuuri mitä meillä suomessa ei valitettavasti ole.

      Saksalaisethan on liikkuvaa kansaa ja elokuu on se lomakuukausi josta varotellaan pysymään poissa Saksasta armottomien ruuhkien takia!
      Se on myytti joka pitää ampua alas.
      Itse menimme Saksaan elokuun 1. päivä. ja tulimme maahan Tanskasta lautalla Rödbyn kautta, ja ensimmäinen ruuhka tulikin vastaan Puttgardenissa Saksan puolella,mutta vastakkaisella kaistalla, eli sakemannit pyrki joukolla pois maasta!
      Ja sitä ruuhkaa riittikin sitten kilometritolkulla, me kun otimme hotellihuoneen 30km päästä Gremensdorfista niin vastaantuleva liikenne vieläkin takkusi.
      Huoneessa avasin sitten telkkarin ja katselin uutisia missä näytettiin eripuolilla saksaa rajanylityspaikoilla olevia ruuhkia helikopterista käsin, olipa melkosia ruuhkia!
      Neljä viikkoa oltiin reissussa lasten kanssa ja aina kun stopattiin jonkun hotellin eteen niin kaksi huonetta löytyi eikä ruuhkista ollut tietoakaan.
      Etukäteen ei oltu buukattu mitään.
      Noh, viime elokuussa oltiin Gardajärvellä italiassa, niin siellähän niitä oli niin paljon että puolipäivää meni pelkästään siihen että löydettiin joku majatalo tai hotelli mihin mahduttaisiin, eikä sitten löytynyt kun 10km päästä koko järvestä ja kapasiteetti siellä suunnalla on melkoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe