Töistä tullessa on useamman kerran jo löytynyt vieras auto omasta parkkiruudusta. Onko se joilekin niin vaikea ymmärtää, että se tolppapaikka on varattu jollekin ja se joku maksaa siitä?
Valitettavasti ei ole aikaa jäädä kyttäämään kuka sen jättää, kun on parempaakin tekemistä, eri autojakin ovat olleet, joten tuskin on yksi ja sama henkilö.
Edellisessä kerrostalossa ei ollut tuollaista ongelmaa, mikähän tässä mättää.
Mites muut on vastaavan ongelman ratkaisseet?
Auto parkkeerataan omaan ruutuun
55
4857
Vastaukset
- Kikkailija aaaa
No itte kokeilisin niin, että laittasin isomman varattu kyltin siihen parkkipaikalle, ettei jää siltäosin epäselväksi.
Jossain ulkomailla olen nähnyt lukittavia pysäköintiesteitä varatuilla parkkipaikoilla, mitkä saa lukittua pystyyn siksi aikaa, kun oma auto on poissa siitä paikalta.- On ratkaisu.
Voi myös toimia niin, että ostaa armeijan ylijäämävarastosta harjoitustelamiinan, siis sellaisen, joka ei räjähdä. Koska harjoitustelamiina on eri värinen kuin aito, se on syytä ruiskumaalata aidon väriseksi. Sellaisen kun sijoittaa parkkiruutuun kohdalle, johon auton jompikumpi eturengas päätyy, voi olla, että ei ruutuun ihan heti ilmesty vierasta autoa.
- Tyhjennäpä siitä
renkaat. Ehkä oppii.
- Kylmät kädet
Mannet eivät kunnioita ketään, paitsi itseään.
- pussipersepökät
Jep. Myös rumia jatsareitaan ja pussipersehousujaan.
Vanhoja mersun rämiään myös palvovat. Pjoo.
- toimii/maksaa
Osta iso varattu taulu ja junttaa maahan ruutusi eteen.. Maksaa kyllä.. Sen jälkeen ei tullut enää ketään..
- parempi laittaa
Kiinikkeellä sähkötolppaan..
- Betoniporsas,
Itse nostan aina betoniporsaan micran takakontista siihen ruutuun, että ei kukaan vie paikkaani. Kun tulen kotiin, niin laitan betonipossun taas takakonttiin. Samaa juttua harrastan muuten työpaikalla ja kaupassa ja pankissa ja alkossa ja silleen...!
- Kyllä vain
Itse käytän samaa menetelmää, betoniporsaan tosin olen korvannut Punaisen Ristin työntekijällä. Ihmiset eivät uskalla tulla lähellekkään ja minulla on kosolti tilaa.
- mie vaan
Minä ajan autoni sen auton taakse joka on siinä ruudussani.Siinäpähän saa tehdä vähän töitä et saa autonsa siitä ruudusta.
- Älyä pitää käyttää
Miten se onnistuu? Ahtaat parkkipaikat muutenkin. Sehän on se autosi siinä sitten kaikkien tiellä. Ei hyvä. Poliisit vain tulee ja joudut itse maksamaan sakot. Lisäksi se on lainvastaista pihaterrorismia josta rangaistaan.
Se on hyvä konsti jonka joku sanoi jo edellä ketjussa. Laskea ilmat renkaista niin ettei kukaan näe.
Muuten on se pelko että kyseinen tebiili kostaa sabotoimalla oman autosi.
Kaikki pitää ottaa huomioon. Äly se on joka jyrää. Sitä pitää sen käyttää, jolla sitä on.
Minulla sitä on. Kehun itseäni. Mutta kaikilla on siihen samanlainen oikeus.
- parkkiongelma
Minulla ongelmana että uusi naapuri ei osaa pysäköidä autoaan suoraan eikä oman ruutunsa puolelle vaan on osin minun pysäköintiruudun puolella. Paikkani on kahden auton välissä ja alkaa olemaan todella ahdasta tuon typerän naapurin takia. Mitä tehdä, jätänkö lapun naapurin autoon että pysäköi autosi tarkemmin vai soitanko poliisille tai isännöitsijälle?
- ne raiskaa autonki j
Mie jätin pysäköintiohjeen. Tästä tumpelopysäköijä otti niin itteensä. että muutti muualle koko asuntoyhtiöstä. Mahtavaa. Yksi tebiili vähempänä. Ei ole enää minun riesana.
Tämä ongelma ollut mulla 19 vuotta. Kolmesti muuttanut jo parkkipaikkaa. Aina uusi tunari tulee homostelemaan toisen auton. Parkkeeraa kylkeen kiinni ruostuneen kotteronsa ja lommoo minun auton. Aina vaan. mikä p i r u se siinä onkin. En ymmärrä.
Autokin pitää jo hinttaroija ja parkkipaikka samoin. Homoja non semmoset parkkeeraajat. Kamalia homoja... Röyhkeitä homoja.
Yrittääkö ne raiskata, lähennellä sillä keinolla hinarit. Perkkkelee.......
Naipiiko ne homot jo auton pakoputkeenkin? - Debiilejä piisaa
Kyllähän se kuuluisi isännöitsijälle ja hallitukselle valvoa järjestys-sääntöjä. Oikealla tavalla pysäköity auto kuuluu ilman muuta järjestys-sääntöihin. Erittäin tärkeä onkin.
Aiheuttaa ihan turhaa riitaa. Siitähän maksetaan siitä parkkipaikasta.
Isännöitsijän velvollisuus on puuttua asiaan. Siitä hän saa palkkansa.
Soitat isännöitsijälle ja VAADIT toimintaa kyseisen ongelman poistamiseksi.
Jos isännöitsijä ei noteeraa, näinhän siinä yleensä käy. Mutta kyllä keinot löytyy siihenkin. Kuri se on joka tepsii debiileihin. - Jassoo,,,,,,,,,
Debiilejä piisaa kirjoitti:
Kyllähän se kuuluisi isännöitsijälle ja hallitukselle valvoa järjestys-sääntöjä. Oikealla tavalla pysäköity auto kuuluu ilman muuta järjestys-sääntöihin. Erittäin tärkeä onkin.
Aiheuttaa ihan turhaa riitaa. Siitähän maksetaan siitä parkkipaikasta.
Isännöitsijän velvollisuus on puuttua asiaan. Siitä hän saa palkkansa.
Soitat isännöitsijälle ja VAADIT toimintaa kyseisen ongelman poistamiseksi.
Jos isännöitsijä ei noteeraa, näinhän siinä yleensä käy. Mutta kyllä keinot löytyy siihenkin. Kuri se on joka tepsii debiileihin.ettäkö ihan isänöitsijä istumaan jakkaralle parkkipaikalle, ja kyttimään niitä väärin pysäköityjä kotteroita? Onko sulla kaikki hissit noussu yläkertaan, vai onko osa jääny kerrosten väliin?
Tuollahan oli jo hyvä vinkki, mitä itsekkin käytin! Jos ei ole eteenpäin mahdollista ajaa sen väärin parkittaneen autoa, niin ei muuta kun siihen taakse poikittain parkkiin. Ei tarvinnu kun kerran tehdä, ja toimii yhäkin. - On meitä moneksi????
Jassoo,,,,,,,,, kirjoitti:
ettäkö ihan isänöitsijä istumaan jakkaralle parkkipaikalle, ja kyttimään niitä väärin pysäköityjä kotteroita? Onko sulla kaikki hissit noussu yläkertaan, vai onko osa jääny kerrosten väliin?
Tuollahan oli jo hyvä vinkki, mitä itsekkin käytin! Jos ei ole eteenpäin mahdollista ajaa sen väärin parkittaneen autoa, niin ei muuta kun siihen taakse poikittain parkkiin. Ei tarvinnu kun kerran tehdä, ja toimii yhäkin.Oli miten oli. Se kuuluu isännöitsijän tehtäviin. Hallitus valvoo että isännöitsijä hoitaa tehtävänsä. Ottaa yhteyttä isännöitsijään jne. Siitä on lähdettävä.
Se on koettu jo, mikä siitä tulee jos asukkaat joutuu tappelemaan keskenään omista itsestään selvistä oikeuksistaan. Siinä ollaan pianaikaa käräjillä. Ei sekään ole mukavaa. Ei se ole asukkaan velvollisuus riidellä turhasta. Sitä varten on palkattu isännöitsijä. Laki on laki.
Jassoo! Harvinaisen tyhmä olet. Debiilitasoa.
Mitä debiili olisi tehnyt jos kotterosi olisi potkittu rusinaksi kostoksi, heti tai myöhemmin?
Se riitely ei aina kannata. Oikeuksistaan kiinnipitäminen on eriasia.
Olette itse yksinkertainen. Sitä tuo tekstisi osoittaa. Pidä hölmöt ohjeesi (mölyt) mahassasi. - Jasssoo pannee äkki
On meitä moneksi???? kirjoitti:
Oli miten oli. Se kuuluu isännöitsijän tehtäviin. Hallitus valvoo että isännöitsijä hoitaa tehtävänsä. Ottaa yhteyttä isännöitsijään jne. Siitä on lähdettävä.
Se on koettu jo, mikä siitä tulee jos asukkaat joutuu tappelemaan keskenään omista itsestään selvistä oikeuksistaan. Siinä ollaan pianaikaa käräjillä. Ei sekään ole mukavaa. Ei se ole asukkaan velvollisuus riidellä turhasta. Sitä varten on palkattu isännöitsijä. Laki on laki.
Jassoo! Harvinaisen tyhmä olet. Debiilitasoa.
Mitä debiili olisi tehnyt jos kotterosi olisi potkittu rusinaksi kostoksi, heti tai myöhemmin?
Se riitely ei aina kannata. Oikeuksistaan kiinnipitäminen on eriasia.
Olette itse yksinkertainen. Sitä tuo tekstisi osoittaa. Pidä hölmöt ohjeesi (mölyt) mahassasi.Lisäksi jumaliste kuitenkin se vastaus oli tarkoitettu nimimerkille parkkiongelma. Sehän on eri asia.
Konstejahan kyllä on.. Mutta...mutta jos sulla ittellä on kallis ja vaikka uusi auto.
Sitten joku ajaa ruostuneen arvottoman rusinaksi lommotun kotteronsa viiden senttimetrin päähän kylkeen kiinni.... Kyllä kyrsii ja v i t u t t a a...... jne. jne..
Turha mulle opettaa jassoojen yhtään mitään.
On 20 vuoden kokemus rivitalo asumisesta.
Kyllä jämpti on näin.
Jassoolla pannee äkki!
Minulla on sitä......ÄLYÄ! - ihme hommaa!
Jasssoo pannee äkki kirjoitti:
Lisäksi jumaliste kuitenkin se vastaus oli tarkoitettu nimimerkille parkkiongelma. Sehän on eri asia.
Konstejahan kyllä on.. Mutta...mutta jos sulla ittellä on kallis ja vaikka uusi auto.
Sitten joku ajaa ruostuneen arvottoman rusinaksi lommotun kotteronsa viiden senttimetrin päähän kylkeen kiinni.... Kyllä kyrsii ja v i t u t t a a...... jne. jne..
Turha mulle opettaa jassoojen yhtään mitään.
On 20 vuoden kokemus rivitalo asumisesta.
Kyllä jämpti on näin.
Jassoolla pannee äkki!
Minulla on sitä......ÄLYÄ!Täällä Porissa ongelma on toisin päin!
Joku pelle ajaa Audin uuden Q3-maasturinsa pysäköintiruutuni puolelle! Miten minä saan autoni ruutuni keskelle, jos naapurin auton on pysäköity ruutuni puolelle? - Kamalia kolhooseja
ihme hommaa! kirjoitti:
Täällä Porissa ongelma on toisin päin!
Joku pelle ajaa Audin uuden Q3-maasturinsa pysäköintiruutuni puolelle! Miten minä saan autoni ruutuni keskelle, jos naapurin auton on pysäköity ruutuni puolelle?No? En nyt kyllä ymmärrä? Sullahan on ihan sama ongelma kuin muillakin. Tästähän tässä on kokoajan saarnattu.
Ainoa ja hyvä konsti on, että ittellä on tosi halpa ruostunu kottero. Ajaa sen sitten itte tumpelopysäköijän kylkeen kiinni. Siperia opettaa tollotkin.
- näin se ratkeaa
Laita iso kyltti ja kiinnitä se tolppaan: Varattu autolle XXX-XXX (rekkarinumero). Näkee kauempaakin, onko väärä auto ruudussa.
Tässä kerrostalossa on se ongelma, että vierailijoille ei ole lyhytaikaista pysäköintitilaa. Kun joku muuttaa taloon, pitäisi voida hetkeksi pysäköidä oven luo, ettei tarvitse rahdata laatikoita ja huonekaluja satojen metrien takaa. Sitä tulee sitten pysäköineeksi toisen ruutuun, eikä arvaa, kuka heistä on vain hetken poissa.
Siis vierailijoille oma 15 minuutin paikka ja siinä pysäköijälle ISO parkkikiekko, joka on kiinnitetty tolppaan, jotta kaikki näkevät, asettaako pysäköijä sen oikein ja viipyykö liian pitkään. - no walk
Maalaisille käveleminen on nykyään ylivoimainen tehtävä, Amerikan malliin joka paikkaan pitää päästä konevoimalla, melkeinpä sohvalta vessaan ja takaisin. Siksi moni maalaisserkku, ihan kokemuksesta tiedän, parkkeeraa toisen paikalle, ettei joudu ottamaan muutamaa kävelyaskelta.
- RATKAISU PULMAANNE
Olen törmännyt ilmiöön useammassakin taloyhtiössä. Olen joutunut opettamaan naapurit parkeeraustavoille seuraavanlaisella menettelyllä:
1. Ota ylös ruutuusi parkeeranneen homostelijan rekkari.
2. Soita 020202 ja pyydä rekkarin perusteella auton haltijan/omistajan tiedot ja puhelinnumero.
3. Soita tälle homostelijalle ja sano: "saat kaksi vaihtoehtoa: joko tulet VÄLITTÖMÄSTI siirtämään autosi pois RUUDUSTANI, JOSTA MINÄ MAKSAN KUUKAUSIMAKSUA tai soitan poliisit siirtämään autosi, koska se on VÄÄRIN PYSÄKÖITY.
4. Jää odottamaan parkkiruutusi viereen, niin samalla näät kenestä homostelijasta on kyse.
On toiminut joka kerta. Yksi soitoo per homostelija on yleensä riittänyt.- Ö-99
Mikäli väärin parkkeeraaja on vähääkään perilla sinivuokkojen tämän hetken työtilanteesta niin hän nauraa sulle makiat naurut. Ei polliiseilla ole aikaa mitään yksityispihaparkeeerauksia tulla selvittelemään. Kotihälytykseen tullaan jos tullaan tunnin viiveellä. Arvaa mikä kiireysluokka on väärinparkeeramisella.... veikkaisin että Ö-99
- RATKAISU PULMAANNE
Ö-99 kirjoitti:
Mikäli väärin parkkeeraaja on vähääkään perilla sinivuokkojen tämän hetken työtilanteesta niin hän nauraa sulle makiat naurut. Ei polliiseilla ole aikaa mitään yksityispihaparkeeerauksia tulla selvittelemään. Kotihälytykseen tullaan jos tullaan tunnin viiveellä. Arvaa mikä kiireysluokka on väärinparkeeramisella.... veikkaisin että Ö-99
"Mikäli väärin parkkeeraaja on vähääkään perilla sinivuokkojen tämän hetken työtilanteesta niin hän nauraa sulle makiat naurut. Ei polliiseilla ole aikaa mitään yksityispihaparkeeerauksia tulla selvittelemään. Kotihälytykseen tullaan jos tullaan tunnin viiveellä. Arvaa mikä kiireysluokka on väärinparkeeramisella.... veikkaisin että Ö-99 "
No kertaakaan- huom! KERTAAKAAN- ei ole homostelija valinnut sitä toista antamaani vaihtoehtoa. Aina on paikalle juosten tultu. Ja siinä on päässyt vielä sanomaan muutaman valitun sanan lisäksi- yleensä siteeraan taloyhtiön järjestyyssääntöjä.
KOKEILKAA- toimii! Turha täällä on arvuutella. Alkakaa toimimaan, ottakaa laki omiin käsiin. Tämä on hyväksi ja toimivaksi koettu keino. - trrrrppppppp
Kyllähän auton omistajan nimen saa,mutta siitä sitten alkaa soittorumba, kun samannimisiä voi olla montakin. Ala-ikäiselle pojalleni on muutaman kerran soitettu ja pyydetty siirtämään väärin pysäköity auto pois...
- Mitenkä toimit
Entäs kun onkin tietojen luovuttamiskielto ja sinulle kerrotaankin ettei ko. ajoneuvosta ole tietoja !
- --
Siinä käy sitten autolle hassusti hehehehe.
Minä en kyllä ala mitään tietoja selvittelemään jos joku ajaa väärälle paikkalle, odotan 5min ja sitten sattuu ja tapahtuu. Ikkunalta kun on näkymä parkkipaikalle niin kamera nauhoittaa mikäli autonomistaja kostaa niin joutuu vielä siitäkin maksamaan. :) - unfgha
Kyllä kuka vain voi ottaa rekkarin perusteella omistajan tiedot selville. 020202 voi tilata ajoneuvo- ja rekisteritietoja.
Jos tämä tieto pelottaa liikaa, hanki polkupyörä. Nykyajan valvontayhteiskunnassa tiedetään jopa sun alusvaatteiden väri ja lempi jugurttimakukin.
- Heti vaan toimintaan
Tampereella ainakin poliisille ilmoitus johtaa seuraaviin toimenpiteisiin:
1. Poliisi yrittää saada puhelinyhteyden rikkeen tekijään, eli auton kuskiin, jos omistaja/haltija on kuski.
2. Jos tätä ei syystä tai toisesta tavoiteta, poliisi tilaa hinausauton siirtämään auton pois parkkipaikalta, jotta sen oikea omistaja saa siihen autonsa.
3. Rikkeen tekijä saa rikesakon sekä joutuu maksamaan hinauksen, joka on yleensä vähintäänkin 200 euroa yleensä 300---350 euroa.
Tärkeintä on siis heti ottaa poliisiin yhteyttä. - Asentaja.
Käy kokeilemassa rasvaisilla hansikkailla, väärin pysäköidyn auton ovea, nimitttäin jos ovi auki, voi auton siirtää..
- skriiiiiiiiiiiiiiiiv
Pitää pikkulinkkaria avaimenperässä. Sillä on hyvä vetää koko kyljen mittainen naarmu parkkipaikan varastajan autoon. Ompahan muutama farkkuvolvo ja audi tullut vedettyä huolella ihan peltiin asti hehheh. Ei ole haitannut sen jälkeen vaikka mun ruudussa seisoivatkin, sen verran nautintoa sain vahingonilosta kun laskeskelin montako tonnia maaluuseen uppoaa hahahahaa:)
- Autonhomostelijat
Joo mutta sitten kyllä pitää olla ittellä aika halpa ja rutattu auto. Meinaan, saattaa se kostautua se teko. Siinähän se tenkkapoo onkin, että ittellä on kallis hyvä auto ja joku homostelija ajaa aivan kylkeen kiinni jollakin ruosteisella rutatulla rusinalla. Tämä on erittäin tavanomaista tällainen parkkeeraus asuntoyhtiöissä. Auto täynnä lommoja ja naarmuja tämän takia, luonnollisesti. Sehän niillä homostelijoilla on tarkoituskin.
Harvemmin on sitä ainakin minulle sattunut,että koko parkkipaikka on homosteltu.
Kyllä sitäkin on esiintynyt harvakseltaan.
Tätä kylkeen kiinni (nalkkiin) homostelua. Se on lähes jokapäiväistä. Aina kyseessä ruosteinen lommottu halpa kottero.
Se on merkille pantavaa, että ei mersun, audin ja muun kalliimman tai uuden auton omistaja tee tällaista. Sehän on selvää. Jättää hyvän hajuraon pelossa että omakin auto lommotaan ja naarmitaan. Ainakin minun kokemuksieni mukaan.
Halvan rotiskon omistajalla ei tätä pelkoa ole. - kotteroinen
Autonhomostelijat kirjoitti:
Joo mutta sitten kyllä pitää olla ittellä aika halpa ja rutattu auto. Meinaan, saattaa se kostautua se teko. Siinähän se tenkkapoo onkin, että ittellä on kallis hyvä auto ja joku homostelija ajaa aivan kylkeen kiinni jollakin ruosteisella rutatulla rusinalla. Tämä on erittäin tavanomaista tällainen parkkeeraus asuntoyhtiöissä. Auto täynnä lommoja ja naarmuja tämän takia, luonnollisesti. Sehän niillä homostelijoilla on tarkoituskin.
Harvemmin on sitä ainakin minulle sattunut,että koko parkkipaikka on homosteltu.
Kyllä sitäkin on esiintynyt harvakseltaan.
Tätä kylkeen kiinni (nalkkiin) homostelua. Se on lähes jokapäiväistä. Aina kyseessä ruosteinen lommottu halpa kottero.
Se on merkille pantavaa, että ei mersun, audin ja muun kalliimman tai uuden auton omistaja tee tällaista. Sehän on selvää. Jättää hyvän hajuraon pelossa että omakin auto lommotaan ja naarmitaan. Ainakin minun kokemuksieni mukaan.
Halvan rotiskon omistajalla ei tätä pelkoa ole.Oletkohan nyt oikein ymmärtänyt sanaa 'homo'? Se ei ole autonkotteroiden välinen suhde, ei edes ruostelommon ja velkamersun välinen.
Minä ajan halvalla kotterolla ja ajan varovasti, koska ajotaitoni ovat samalla tasolla kuin autoni varustelut. En kolhi ketään. Hankalaa on ajaa, jos on saanut oikein ahtaan nurkkapaikan. Toisaalta siinä on se hyvä puoli, ettei siihen satunnaiset vierailijat pyri.
Piti minun aikaisemmalta paikalta hätistää pois vanha asukas, jolla oli muka oikeus käyttää sitä. Ilmeni, että oli käyttänyt tyhjäksi (siihen asti) tietämäänsä paikkaa ilmaiseksi. Ei olisi halunnut minun ottavan yhteyttä isännöitsijään vaan 'antoi' 'paikkansa' minulle hövelisti. Isännöitsijän toimistossa sitten selvisi, ettei vanhuksella ollut mitään sijaa kyseiseen paikkaan. No, olisihan se ärsyttänyt, jos olisin joutunut pysäköimään kadulle, mutta satuin onneksi paikalle samaan aikaan kuin ilmaispysäköijä. En olisi mennyt runnomaan hänen kotteroaan. Olisin vain soittanut isännöitsijälle tai hinauttanut auton pois jos isännöitsijästä ei olisi ollut apua. - fgsdfgdfg dd
Maksat pysäköintipaikasta muutaman euron kuussa ja aiheutat satojen eurojen vahingot toiselle? Reilu vaihtokauppako?
- Pitää sisäistää vaan
kotteroinen kirjoitti:
Oletkohan nyt oikein ymmärtänyt sanaa 'homo'? Se ei ole autonkotteroiden välinen suhde, ei edes ruostelommon ja velkamersun välinen.
Minä ajan halvalla kotterolla ja ajan varovasti, koska ajotaitoni ovat samalla tasolla kuin autoni varustelut. En kolhi ketään. Hankalaa on ajaa, jos on saanut oikein ahtaan nurkkapaikan. Toisaalta siinä on se hyvä puoli, ettei siihen satunnaiset vierailijat pyri.
Piti minun aikaisemmalta paikalta hätistää pois vanha asukas, jolla oli muka oikeus käyttää sitä. Ilmeni, että oli käyttänyt tyhjäksi (siihen asti) tietämäänsä paikkaa ilmaiseksi. Ei olisi halunnut minun ottavan yhteyttä isännöitsijään vaan 'antoi' 'paikkansa' minulle hövelisti. Isännöitsijän toimistossa sitten selvisi, ettei vanhuksella ollut mitään sijaa kyseiseen paikkaan. No, olisihan se ärsyttänyt, jos olisin joutunut pysäköimään kadulle, mutta satuin onneksi paikalle samaan aikaan kuin ilmaispysäköijä. En olisi mennyt runnomaan hänen kotteroaan. Olisin vain soittanut isännöitsijälle tai hinauttanut auton pois jos isännöitsijästä ei olisi ollut apua.Homo mikä homo. Se on silkkaa ja raakaa homostelua ajaa oma kotteronsa toisen kylkeen kiinni. P i r u v i e että se tuntuu hoistingilta eli homolta.
Se on ihan sama kun yrittäisi n a i j a persereikään auton omistajaa väkisin.
Kyllä jämpti on näin.
Olisi edes nuori kaunis nainen se lähentelijä, silloin sen jo jotenkin paremmin hyväksyisi. Mutta eiku joku perrkkeleen hinttaroija lähentelee kotterollaan anusta.
Sinä nyt et vain sisäistä tätä asiaa.
Täällä on pari kaveria asian sisäistänyt mm:ssa nimimerkki "ratkaisu pulmaanne".
Pitää yrittää säilyttää se huumorintaju kaikesta huolimatta.
Sitä nyt ei pidä kaikkea ihan kirjaimellisesti ottaa.
Kuten sanottua, asiat pitää sisäistää. - On se homostelua
kotteroinen kirjoitti:
Oletkohan nyt oikein ymmärtänyt sanaa 'homo'? Se ei ole autonkotteroiden välinen suhde, ei edes ruostelommon ja velkamersun välinen.
Piti minun aikaisemmalta paikalta hätistää pois vanha asukas, jolla oli muka oikeus käyttää sitä. Ilmeni, että oli käyttänyt tyhjäksi (siihen asti) tietämäänsä paikkaa ilmaiseksi. Ei olisi halunnut minun ottavan yhteyttä isännöitsijään vaan 'antoi' 'paikkansa' minulle hövelisti. Isännöitsijän toimistossa sitten selvisi, ettei vanhuksella ollut mitään sijaa kyseiseen paikkaan. No, olisihan se ärsyttänyt, jos olisin joutunut pysäköimään kadulle, mutta satuin onneksi paikalle samaan aikaan kuin ilmaispysäköijä. En olisi mennyt runnomaan hänen kotteroaan. Olisin vain soittanut isännöitsijälle tai hinauttanut auton pois jos isännöitsijästä ei olisi ollut apua.Ei sitä ajamalla yleensäkään kolhita. Liian lähelle kiilattuna ovilla ja tavaroilla naarmitaan, kolhitaan toisen auto vähitellen paskaksi.
- satiini1
fgsdfgdfg dd kirjoitti:
Maksat pysäköintipaikasta muutaman euron kuussa ja aiheutat satojen eurojen vahingot toiselle? Reilu vaihtokauppako?
Reilua. KYLLÄ. Oppiihan ensi kerralla pysköimään autonsa muualle.
- Saksalainen
Pitää sisäistää vaan kirjoitti:
Homo mikä homo. Se on silkkaa ja raakaa homostelua ajaa oma kotteronsa toisen kylkeen kiinni. P i r u v i e että se tuntuu hoistingilta eli homolta.
Se on ihan sama kun yrittäisi n a i j a persereikään auton omistajaa väkisin.
Kyllä jämpti on näin.
Olisi edes nuori kaunis nainen se lähentelijä, silloin sen jo jotenkin paremmin hyväksyisi. Mutta eiku joku perrkkeleen hinttaroija lähentelee kotterollaan anusta.
Sinä nyt et vain sisäistä tätä asiaa.
Täällä on pari kaveria asian sisäistänyt mm:ssa nimimerkki "ratkaisu pulmaanne".
Pitää yrittää säilyttää se huumorintaju kaikesta huolimatta.
Sitä nyt ei pidä kaikkea ihan kirjaimellisesti ottaa.
Kuten sanottua, asiat pitää sisäistää.Minä ainakin ajan auton "kylkeen kiinni" jos joku ei ole älynnyt parkkeeraamaan keskelle ruutua. En jätä pysäköintiä siksi tekemättä, jos tilaa on muka "liian vähän" joidenkin leveäperäisten suomalais junttien mielestä.
Menkää Saksaan katsomaan, siellä kun on ihmisiä moninkertainen määrä Suomeen verrattuna / km2 niin siellä ihmiset osaavat parkkeerata monta autoakin pieneen tilaan, kun ovat tottuneet ottamaan kanssaihmisetkin huomioon. Siellä on pakko.
Suomalaiset peräreiska -juntit tarvivat 10m tilaa joka suuntaan, jopa liikenteessä suututaan jos joku tulee sille "omalle alueelle". Huvittava junttikansa. - Missä se järki on?
Saksalainen kirjoitti:
Minä ainakin ajan auton "kylkeen kiinni" jos joku ei ole älynnyt parkkeeraamaan keskelle ruutua. En jätä pysäköintiä siksi tekemättä, jos tilaa on muka "liian vähän" joidenkin leveäperäisten suomalais junttien mielestä.
Menkää Saksaan katsomaan, siellä kun on ihmisiä moninkertainen määrä Suomeen verrattuna / km2 niin siellä ihmiset osaavat parkkeerata monta autoakin pieneen tilaan, kun ovat tottuneet ottamaan kanssaihmisetkin huomioon. Siellä on pakko.
Suomalaiset peräreiska -juntit tarvivat 10m tilaa joka suuntaan, jopa liikenteessä suututaan jos joku tulee sille "omalle alueelle". Huvittava junttikansa.Joo. Samapa se niille natsihomoille. Minä en halua homostella autollakaan. Hajurakoa pitää olla perkkeleee!!!!!!!!! Hintit hemmettiin minun auton kyljestä.
Nyt ollaan Suomessa helevettivie.
Et kertakaikkiaan ole käsittänyt tätä asiaa. Lue kunnolla nuo edellä olevat kommentit. Puhu vasta sitten. Vai mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
Asia pitää sisäistää. Natsijuntit eivät vain tiedä, eivätkä ymmärrä tätä yksinkertaista asiaa.
Se on maksettu ja merkitty omassa asuinpaikassa oleva parkkipaikka.
Ei siihen ole muilla asiaa tulla homostelemaan. Eikä ottaa ylimääräistä tilaa toiselta. Täällä Suomessa autot maksaa omaisuuden. Niitä tartte vasiten jonku tumpelohomon kolhia ja naarmia. En tykkää homostelusta. Hyi....
Ei tartte tulla tänne antamaan tyhmiä neuvoja Saksoista.
Pitääkö lisää vielä vääntää rautalankaa.
Kyllä jämpti on näin!! - Saksalainen
Missä se järki on? kirjoitti:
Joo. Samapa se niille natsihomoille. Minä en halua homostella autollakaan. Hajurakoa pitää olla perkkeleee!!!!!!!!! Hintit hemmettiin minun auton kyljestä.
Nyt ollaan Suomessa helevettivie.
Et kertakaikkiaan ole käsittänyt tätä asiaa. Lue kunnolla nuo edellä olevat kommentit. Puhu vasta sitten. Vai mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
Asia pitää sisäistää. Natsijuntit eivät vain tiedä, eivätkä ymmärrä tätä yksinkertaista asiaa.
Se on maksettu ja merkitty omassa asuinpaikassa oleva parkkipaikka.
Ei siihen ole muilla asiaa tulla homostelemaan. Eikä ottaa ylimääräistä tilaa toiselta. Täällä Suomessa autot maksaa omaisuuden. Niitä tartte vasiten jonku tumpelohomon kolhia ja naarmia. En tykkää homostelusta. Hyi....
Ei tartte tulla tänne antamaan tyhmiä neuvoja Saksoista.
Pitääkö lisää vielä vääntää rautalankaa.
Kyllä jämpti on näin!!Tottahan se on että ei tietenkään AIHEETTOMASTI tarvitse pysäköidä toisen autoon "kiinni" tai edes lähelle. Jos sitä tarkoitit.
Homostelu vertaus nyt taitaa olla omia salaisia vietti maailmasi hengentuotteita, älä suotta niitä meille muille syötä. Eikä oikein toimi nyt tässä autoyhteydessä.
Tosiasia vaan on se, että suomalaiset ovat huonoimpia parkkeeraajia mitä ikinä. Saksassa naisetkin parkkeeraavat paremmin kuin täällä Suomessa jotkut miehet. Ja tuostahan on oikein tutkimusnäyttöäkin että parkkeeraaminen on vaikeampaa naisille, kuin miehille erilaisen aivorakenteen takia.
Ja jos / kun joku parkkeeraa ruudun reunaan, joutuu meikäläinen tällaisessa tapauksessa ajamaan lähelle tätä väärin parkkeerannutta autoa. Vain siinä tapauksessa, että en mahdu autosta ulos ovesta eli tilaa olisi niin vähän, jätän parkkeerauksen tekemättä pieneen tilaan. Muuten en jätä parkkipaikkoja tyhjäksi. Näin pitäisi kaikkien muidenkin toimia. Tilanne kannattaa kylläkin valokuvata sen takia, että jos se alunperin huonosti ja ruudun reunaan parkkeerannut auto lähtee siten että kolhii ovillaan minun autoni, minulla on kuva jossa näkyy rekisteritunnus, poliisi-ilmoitusta varten jälkeenpäin. - Mulla on sitä älyä
Saksalainen kirjoitti:
Tottahan se on että ei tietenkään AIHEETTOMASTI tarvitse pysäköidä toisen autoon "kiinni" tai edes lähelle. Jos sitä tarkoitit.
Homostelu vertaus nyt taitaa olla omia salaisia vietti maailmasi hengentuotteita, älä suotta niitä meille muille syötä. Eikä oikein toimi nyt tässä autoyhteydessä.
Tosiasia vaan on se, että suomalaiset ovat huonoimpia parkkeeraajia mitä ikinä. Saksassa naisetkin parkkeeraavat paremmin kuin täällä Suomessa jotkut miehet. Ja tuostahan on oikein tutkimusnäyttöäkin että parkkeeraaminen on vaikeampaa naisille, kuin miehille erilaisen aivorakenteen takia.
Ja jos / kun joku parkkeeraa ruudun reunaan, joutuu meikäläinen tällaisessa tapauksessa ajamaan lähelle tätä väärin parkkeerannutta autoa. Vain siinä tapauksessa, että en mahdu autosta ulos ovesta eli tilaa olisi niin vähän, jätän parkkeerauksen tekemättä pieneen tilaan. Muuten en jätä parkkipaikkoja tyhjäksi. Näin pitäisi kaikkien muidenkin toimia. Tilanne kannattaa kylläkin valokuvata sen takia, että jos se alunperin huonosti ja ruudun reunaan parkkeerannut auto lähtee siten että kolhii ovillaan minun autoni, minulla on kuva jossa näkyy rekisteritunnus, poliisi-ilmoitusta varten jälkeenpäin.No se homostelu pitää tässä tapauksessa sisäistää. Jos neuronitoiminta ei riitä niin pitkälle, en minä voi sille mitään. Pidän sitä inhottavana homosteluna oli miten oli. Inhoan homolta tuntuvaa lähentelyä autojenkin kesken. En voi sille mitään.
Älkää homot loukkaantuko siitä. Homothan on nykyisin laillistettu. Mitä siitä ottaa itseensä.
Ne kuvauskikkailut täysin toivottomia. Ne eivät kelpaa todisteeksi. Kuka niitä viitsii kuvata ja vartioida kokoajan parkkipaikkaansa. Täysin toivoton tehtävä.
Et vieläkään käsittänyt asuntoyhtiön parkkipaikkaongelmaa. Kysehän ei ole yleisellä paikalla parkkeerauksesta. Vaan oman kodinsa parkkipaikalla.
Ylivoimaisesti paras keino olisi laittaa itselle mahdollisimman halpa, lommottu ruostekottero. Alkaa sitten itsekin harrastamaan sitä teidän tumpelohomo pysäköintiä. Eiköhän se tumpelohomo sitten hoksaa typeryydensä.
Tässä on pojut teille jo jotain järkevääkin tekstiä.
Älyä pitää käyttää, jos sitä on mistä käyttää.
- Konkarin ohje
Yhteenveto: Jos asut kolhooseissa (asuntoyhtöt) älä osta uutta kallista autoa kolhittavaksi ja naarmittavaksi. Osta halpa ja valmiiksi kolhittu auto.
Silloin on yksi tressinaihe vähempänä.
Etkä herätä kateutta muissa asukkaissa. - veemainen
Aja oma autosi aivan kiinni väärin pysäköidyn auton perään ja tuki poistumistie parkkiruudusta näin jos mahdollista. sitten vain lappua ikkunaan, et koslas saat pois ruudusta kun minä lähden seuraavan kerran liikkeelle ja pidä autosi niin pitkään kuin mahdollista tukkeena.
Näin olen tehnyt, ei ole ollut toista kertaa minun paikalla ketään muuta. - nyt osaan tyhjentää
Ymmärän harmisi. Mellä kävi näin. Isantä oli parvekkeella kun talomme parkkipaikalle tuli vieras auto, äijä hyppäs ulos ja lähti naapuritaloon kävelemään. Isäntä huusi et älä jätä autoasi siihen varatulle paikalle, äijä viittas kintaalla ja jatkoi menojaan. Naapuri talossa asui vähän löysälahkeinen nainen, äijä meni sitä nus...... . Isäntä neuvoi minua miten saan renkaan tyhjäksi, niinpä tyhjensin renkaan ja kusetin koiran viel renkaan päälle. Harmi kun en ollut näkemässä kun äijä lähti.
- hoonokuski
Se aivan oman ruudun sivuviivalle parkkeeraaminen on ongelma meidän talossamme. Minun pitää sitten sovittautua jäljelle jäävään tilaan. Onneksi minun paikkani on reunimmaisena, tosin ihan vieressä on roskakatos, jonka nurkka on aika lähellä. Olen pari kertaa ottanut valokuvan huonosti parkkeeratusta toiotasta, ja olen parkkeerannut keskelle jäljelle jäävää tilaa, jättäen puolisen metriä hajurakoa idioottiin. Taidan nyt alkaa parkkeerata aivan kylkeen kiinni. Hän ajaa ruutuun, minä peruutan. Molemmat siis pääsevät autoistaan pois, mutta naarmuja saattaa alkaa tulla. En itsekään ole kovin hyvä pysäköijä. Saattaa jopa olla, että toinen 'rankaisee' minua, jos joskus alussa itse pysäköin liian lähelle hänen ruutuaan. Katsotaan.
- kivakiva
Kerran tälläinen aivan ruudun viivalle parkkeeja ajoi autoni omani viereen. Tämä toinen autoilija oli ajanut omansa niin että pääsee nätisti ulos autosta, mutta eipä ajatellut että pääsenkö minä. Tämä toinen oli vieraspaikalla. Noh, otin aivan ihanan käsilaukun (jossa oli sellasia kivoja piikkejä) käsivarrelle ja hivuttauduin autooni. Ehkä siinä *vähä* käsilaukku osui naapuriautoon ja perhana, lompakko unohtui asuntooni. Eikun ulos autosta, usuikohan käsilaukku taas;)) ja lompakkoa hakemaan. Taas takas autolle ja hivuttautuminen autoon käsilaukku sopivalla korkeudella. Ja hups, taisi se taas raapasta. Ja voin ihan rehellisesti sanoa että näytti muuten todella vaikuttavalta näyltä ne naarmut siinä pellissä. Seuraavalla kerralla tämä vieraspaikan auto oli nätisti parkkeerattu vien varrelle.
- Tumpelot riesana ain
Joo, mutta on olemassa ikivanha sanonta: Kosto elää, se ei voi kuolla.
Tämä on mainittu tässäkin ketjussa jo vaikka kuinka monta kertaa.
Ei se niin yksinkertaista ole tämä kolhoosiasuminen.
Yleensähän siinä käy vielä niin, että tämä tumpelohomoparkkeeraaja naarmii sinun autosi.
Tämä kommentti tarkoitettu lähinnä "kivakivalle".
- kiva naapuri
Itselläni on hieman samantyyppinen, mutta silti erilaienn ongelma:
Pysäköintihallissa naapuri pysäköi autonsa AINA joko aivan pysäköintiruudun viivan päälle tai autonsa keulan jopa 20 cm minun pysäköintiruutuni puolelle.
Pikkumaista valittaa, sanoisi joku, mutta jos olet kokenyt saman tiedät kuinka ärsyttävää se on!
Miten minä saan pysäkäityä autoni oman ruutuni keskelle, jos naapuri työntää ökyilevän Audi Q3-maasturinsa keulaa 10-20 cm minun ruutuni puolelle. Se Audin puskuri melkein koskettaa autoni kylkeä!!!
Kenen on muuten vastuu, jos "vahingossa" autoni kylki raapii pysäköintiruutuni puolella olevaa autoa?- Parkkipete
Kirjoita pysäköinti ohjeet ja laita tuulilasiin se lappu, eiköhän opi.
- Vänkkäri
Parkkipete kirjoitti:
Kirjoita pysäköinti ohjeet ja laita tuulilasiin se lappu, eiköhän opi.
Siinä on monissa ajokeissa sellainen ritilä/ritilöitä tuulilasin alapuolella.
Sinne kun kaataa lurauttaa täysmaitoa tai ihan vaan luomusti kusaisee,
niin muisto parkkeerauksesta seuraa yleensä pidemmän aikaa.
Jos tuon tekee talvella, on homma kevääseen säästössä kuin niksi-pirkassa ikään!
Lokinpaskan ja kastematojen yhdistelmä tepsii yleensä hankalaankin tapaukseen.
Muista hämmentää sekaan hieman olutta, niin kasiaiset liukuvat paremmin.
(Tämä soveltuu vain kesään.) Huomioi myös kivan suvisesti seuraava kärpäsparvi, kun lämpötila saavuttaa raja-arvon ja suvunjatkaminen on mielessä.
Kyllä nokka tietää, mitä tikka koputtaa.. Ja tokihan omassa ruudussa voi
perversioitaan toteuttaa, haitanneeko tuo kuka siihen kohdalle osuu.
- jgyftdeyip
Mä nostin tunkilla kollien koslan ilmaan ja laitoin helvetinmoisen puupölkyn taka-akselin alle. Varmaan vitutti mölyapinoita.
- Ruutunuuka
Minä pysäköin aina naapurin ruutuun ettei oma ruutu kulu.
- Anonyymi
tuppaa jotain sattumaan jos vääräs ruudus?
- Anonyymi
Se on kanssa ärysttävää, että kun rakennelaan kerrostaloja niin näitä tolppapaikkoja ei riitä kaikille. Sitten vielä kerrostaloon muuttaa perheitä naapuriksi joilla on kaksikin autoa. Miksi ihmeessä pitää muuttaa kerrostaloon kahdella autolla?
Vieraspaikkoja on vain neljä. Aina täynnä. Vielä 10 v sitten tilanne oli ihan hyvä, kaikilla oli paikat, mutta nyt viimeaikoina tilanne on mennyt ihan mahdottomaksi kun eläkeläisistä aika jättää ja tilalle muuttaa nuori perhe kahden auton kanssa. Kun aikaisemmin yksinäisellä mummo leskellä ei ollut autoa lainkaan tulee tolppapaikista jonoa. Läsittääkseni kuitenkaan yksi perhe ei onneksi voi saada kahta tolppaikkaa jos on kaksi autoa.- Anonyymi
Vielä 1980-luvulla oli yleistä, että autopaikkoja piti rakentaa yksi/asunto.
1990-luvulle tultaessa tuli määräksi 1,5 ap/asunto, tämänpäiväistä tilannetta en ole seurannut.
Itse asun pikkukaupungissa ja olen siinä hyvässä tilanteessa, että olen saanut sekä tolppapaikan, että autotallin, joka tosin kiertää viiden vuoden välein, jos on kysyntää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3277839Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662196- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91281Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181721249RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1391047