Laite on vuosimallia 1992 ja asiani koskee tyhjäkäyntiä.
Sain synkroonin kokolailla kohdalleen - tyhjäkäynti kuulosti terveeltä ja vääntöä tuli takaisin siihen verrattuna mitä sitä oli uutena :)
Uutena oireena ilmeni tyhjäkäynnin hiipiminen ylös :(
Kun koneen on käyttänyt lämpimäksi niin tyhjäkäynti(n.1100) pysyy aisoissa kevyellä 1000-2000 kierrosalueen kaasuttelulla. Sitten jos antaa reippaammin kierroksia masiinaan, kuten esimerksiksi, 4000rpm niin tyhjäkäynti jää ensitilassa 2000rpm korville. Eilisellä koeajolla kierrokset jäivät tyhjäkäynnillä 3000rpm tietämille ja se ei kovin hymyilytä.
Sykronointia(silmä- ja korvamääräinen) edelsi puhdistus ja kaasareiden tukirautojen kiinnityksen varmistaminen. Tutkailin moneen kertaan ja hartaasti josko jostakin löytyisi vuotoja - ei löytynyt.
(Tämän mopon kaasareista ei löydy melko monessa nettineuvovideoissa näkyviä tulpattuja alipaineliitäntöjä videoissa näkyvissä kohdissa.)
Kiitän neuvoista ja samalla tiedustelen Jyväskylän seudulla asuvia vastaavan laitteen haltijoita.
GSX1100f
15
2103
Vastaukset
- 6+8
Teitkö kaasuttimien synkronoinnin korvakuulolla? Se on sattumaa jos menevät noin tehden kohdalleen.
- rtb8
Kyllä siellä ei joku kaasari kohdillaan ole.
Tai joku laskee polttoainetta läpi.
Ittellä ollut tuollainen,oli muuten mielestäni yksi parhaista pyöristä.rtb8, kiitos asiallisesta vastauksesta
Vähäinen kokemukseni kyseisestä laitteesta kertoi jotakin samansuuntaista; jossain täytyy olla vuoto.
Täsmennettäköön tuota aloituksessani mainittua silmämääräisyyttä.
Kaasarit olivat tukirautojen uudelleen kiinnittämisen jälkeen pöydän reunalla hämärässä huoneessa. Perusasetus tapahtui aavistuksen auki olevien läppien raoista tulevan kynätuikun valon määrän avulla ruuvaamalla hyvin huolellisesti pari kerrallaan ja sitten kaksi paria keskenänsä, niin hyvin kuin mahdollista, kohdalleen.
Korvakuuloisuus tarkoittaa käyntiäänen saattamista terveenkuuloiseksi.
Tämä sama perusruuvaaminen on auttanut autojenkin kohdalla silloin kun kyseessä on ollut kaasutinkoneiset vikineet :)
Tällä hetkellä tilanne on vielä se, että en kykene tutkailemaan mikä kaasari mahtaisi olla se, joka laskee polttoainetta läpi; tähänkin löytynee konsti. Neuvot tähän ovat tervetulleita.
Voin laittaa sinulle videon, josta ilmenee tyhjäkäynnin ylöshiipimisoire. Siihen tarvitsen sähköpostiosoitteesi tai jonkin muun viestintäkonstin:)
Kiitos jo etukäteen- Sutki
Toiminta kirjoitti:
rtb8, kiitos asiallisesta vastauksesta
Vähäinen kokemukseni kyseisestä laitteesta kertoi jotakin samansuuntaista; jossain täytyy olla vuoto.
Täsmennettäköön tuota aloituksessani mainittua silmämääräisyyttä.
Kaasarit olivat tukirautojen uudelleen kiinnittämisen jälkeen pöydän reunalla hämärässä huoneessa. Perusasetus tapahtui aavistuksen auki olevien läppien raoista tulevan kynätuikun valon määrän avulla ruuvaamalla hyvin huolellisesti pari kerrallaan ja sitten kaksi paria keskenänsä, niin hyvin kuin mahdollista, kohdalleen.
Korvakuuloisuus tarkoittaa käyntiäänen saattamista terveenkuuloiseksi.
Tämä sama perusruuvaaminen on auttanut autojenkin kohdalla silloin kun kyseessä on ollut kaasutinkoneiset vikineet :)
Tällä hetkellä tilanne on vielä se, että en kykene tutkailemaan mikä kaasari mahtaisi olla se, joka laskee polttoainetta läpi; tähänkin löytynee konsti. Neuvot tähän ovat tervetulleita.
Voin laittaa sinulle videon, josta ilmenee tyhjäkäynnin ylöshiipimisoire. Siihen tarvitsen sähköpostiosoitteesi tai jonkin muun viestintäkonstin:)
Kiitos jo etukäteenEi youtube kelpaa, ja sitten linkki siihen? Kuvaamallasi keinolla saa perussäädön kohdalleen sinnepäin, mutta viimeinen silaus tehdään mittarilla. Oli se sitten carbtune tai mallia DIY.
- csx-1100 f
Kannattaa käyttää säädättämässä liikkeellä.
Et nyt mikään tuhnu voi olla jos tuonne asti säätänyt jo olet.
Mutta tuo kannattaa oikeesti säädättää.
Jos vuotaa neulasta läpi,niin pääsee pian laatikko rempalle.
Antaako laatikossa mikään vaihde ylimääräistä ääntä?Kiitos vastauksesta
Ei anna loota ylimääräistä ääntä :)
Alkoi tuo kierrosten pieni vaeltaminen ja ylös jumittuminen sen verran suivauttaa, että otin taas tankin pois päästäkseni kaasareihin käsiksi ja irrotin kaasuvaijerin. Koetin vaijerin liikkeen herkkyyttä ja öljyttyäni vaijerin se, kas kummaa, liikkui herkemmin. Sitten oikaisin aikain saatossa hieman vääntynyttä kahvan puoleista päätä vaijerin kuoresta. Tämän jälkeen laitoin vaijerin takaisin paikalleen. Masiina lähti hyvin herkästi käyntiin ja vaikutti kierrosherkältä.
Nyt laitteella pystyy lähtemään tällainen ´sukatjalassa-60kg´ tyyppi liikkeelle tyhjäkäynnillä - ei siis kovin pahoja epäsykroonisuuksia pysty olemaan :)
Kone vetää hyvin jo tuhannelta kierrokselta eikä tyhjäkäynti enää jää roikkumaan turhan ylös. Tämä tilannekuvaus perustuu 10min paikallaankäyttökokemukseen jota seurasi lyhyen koneen sammuksissaolon jälkeen puolen tunnin koeajo.
Toki tiedän ja ymmärrän säädön merkityksen sekä tasaisen toiminnan, taloudellisuuden ja tietysti tehon kannalta. Ennenkaikkea allekirjoittanut arvostaa hyvää vääntöä, mikä olikin pointti tämän pyörän hankinnassa.
Neulojen vuotamisen/vuotamattomuuden tarkastamisen menettelytapaa en ole vielä keksinyt mutta eiköhän sekin selviä.
Haluan oppia tekemään synkronoinnin itse ja olen valmis ostamaan sihen tarvittavan laitteiston mikäli se ei maksa itämaista silkkiä ja metsämansikoita enenpää.
Osaan kyllä valmistaa vesipullosydeemin letkuineen synkronointia varten. Koko synkronointihässäkässä on pieni miettimistä aikaansaava seikka; mihin kohtaan ja miten kaasari-imutorviyhdistelmään letkut saa kytkettyä kätevästi :)?
Hyvin menee mutta menköön :DToiminta kirjoitti:
Kiitos vastauksesta
Ei anna loota ylimääräistä ääntä :)
Alkoi tuo kierrosten pieni vaeltaminen ja ylös jumittuminen sen verran suivauttaa, että otin taas tankin pois päästäkseni kaasareihin käsiksi ja irrotin kaasuvaijerin. Koetin vaijerin liikkeen herkkyyttä ja öljyttyäni vaijerin se, kas kummaa, liikkui herkemmin. Sitten oikaisin aikain saatossa hieman vääntynyttä kahvan puoleista päätä vaijerin kuoresta. Tämän jälkeen laitoin vaijerin takaisin paikalleen. Masiina lähti hyvin herkästi käyntiin ja vaikutti kierrosherkältä.
Nyt laitteella pystyy lähtemään tällainen ´sukatjalassa-60kg´ tyyppi liikkeelle tyhjäkäynnillä - ei siis kovin pahoja epäsykroonisuuksia pysty olemaan :)
Kone vetää hyvin jo tuhannelta kierrokselta eikä tyhjäkäynti enää jää roikkumaan turhan ylös. Tämä tilannekuvaus perustuu 10min paikallaankäyttökokemukseen jota seurasi lyhyen koneen sammuksissaolon jälkeen puolen tunnin koeajo.
Toki tiedän ja ymmärrän säädön merkityksen sekä tasaisen toiminnan, taloudellisuuden ja tietysti tehon kannalta. Ennenkaikkea allekirjoittanut arvostaa hyvää vääntöä, mikä olikin pointti tämän pyörän hankinnassa.
Neulojen vuotamisen/vuotamattomuuden tarkastamisen menettelytapaa en ole vielä keksinyt mutta eiköhän sekin selviä.
Haluan oppia tekemään synkronoinnin itse ja olen valmis ostamaan sihen tarvittavan laitteiston mikäli se ei maksa itämaista silkkiä ja metsämansikoita enenpää.
Osaan kyllä valmistaa vesipullosydeemin letkuineen synkronointia varten. Koko synkronointihässäkässä on pieni miettimistä aikaansaava seikka; mihin kohtaan ja miten kaasari-imutorviyhdistelmään letkut saa kytkettyä kätevästi :)?
Hyvin menee mutta menköön :DKaasareista ei siis ole löytynyt kumitulpattuja letkukaroja...
- sinkki tiukalle
Perhana,,,,,,,,ei mikään tyhjäukko näemmä,vanhanliiton motoristi.
Hattua nostan,alussa kaikki piti itsekkin opetella ja oppii kun mielenkiintoa riittää.
Tuosta laatikon ääntämisestä kysyin siksi,jos vuotaa paljon, vetää koneen öljyt ohkaiseksi ja sitten alkaakin ulina.Ittellä kävi niin toitvottavasti ei sulla.
Hyvää kesää tv: ex 1100 f.- AikojaSitten
Tämä muistelo ei sinällään liity tuohon öljyjen laimenemiseen laatikossa mutta tuli vain mieleeni omasta Suzuki GSX-750 ES -pyörästäni kauan kauan sitten yksi "aloittelevan intoilijan virhe".
Suzukihan otti tämäkät oliko ainakin 4 litraa öljyä koneeseen. Minä sitten silloin alkuhapuilevana motoristini menin laittamaan koneeseen autoöljyä (hyvin korkealuokkaista kylläkin sinänsä), tuloksena tuli sitten
"kick-down" -automaatti Suzuki.
Mikään ei varoittanut kun ajeli kaupungilla rinkiä mutta sitten kun aukaisi Mikunit kunnolla niin jossain 5000-6000 rpm lähti neula lentoon ylöspäin.. :) Voinee olla varma että Suizan kytkin ei tykännyt yhtään öljyn "kitkanpoistolisäaineista".. Muistan vieläkin sen "RoooooOOOO....RRRRRÄÄÄHHHHHHH!!!! MikäV...se oli.."
Oppia ikä kaikki, öljyt vaihtoon ja taas toimi kuten pitikin.
Kytkinlevyt menivät pari vuotta myöhemmin vaihtoon mittarilukemalla 55 000 mutta saattaa olla kyllä että fillari oli mennyt enemmänkin, autoliikkestä ostettu ilman huoltokirjaa eli ajomäärä ei tietenkään mitenkään kirkossa kuulutettu.
Silloin 20 vuotta sitten tuntui että "viiskymppiä kelattu" oli jo paljon mennyt, nykypäivänä taitaa hyvin huollettu ja järjellä ajettu fillari usein olla vielä aivan nuoruutensa vedossa.
Muuten tuo Suzukin malli jäi kyllä mieleeni erittäin luotettavana tekniikaltaan ja aika rento ajoasento ei puuduttanut pidemmilläkään taipaleilla. Löytyykö tietoa mistä saisi kohtuuhintaisesti uudet tai EHJÄT neulaventtiilit hallitsemaani ajolaitteeseen?
- Sutki
Toiminta kirjoitti:
Löytyykö tietoa mistä saisi kohtuuhintaisesti uudet tai EHJÄT neulaventtiilit hallitsemaani ajolaitteeseen?
Esim Nakkilan pyörä ja mopo
http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php?page=category&category_id=4339
Mikä on sitten edullista, lienee ostajasta kiinni.
Ulkomailta löytyy kans, hinta saattaa olla toisenlainen. Googlehaulla löytynee moniakin.
Kiitos kaikille kannanotoista.
Joup.
Ei tunnut koneen sisään öljynvaihdossa lykätty öljy lisääntyvä/laimenevan; visserligen sinne ei sitten mene polttoainetta vuotona:)
Koneessa on nyt Shell Advance Ultra 15W50. Löytyy luokat API SL; JASO MA.
Öljynlauhduttimelliseen laitteeseen uskon tämän olevan hyvinkin riittävä öljy.
Laitteella on ajettu KARKEAN arvion mukaan 117tkm ja uskon kilometrejä olevan vielä kohtuullisen määrän edessä.
Rassasin edellisenä talvena öljynlauhduttimen irti ja putsasin sen ( sisältäkin ) pölykuivaksi. Öljyproppu oli auki varmaan viikon tai kaksi pöntön ollessa päivystämässä reiän alla ja mopo oli suorassa asennossa kokoseisontajalan tukemana. Uskon öljyjen valuneen niin hyvin pois kuin se tällä menetelmällä on mahdollista. Sitten siihen koneeseen menikin tuo mainitsemani öljy.
Etujarrun ilmaamisen kanssa tein pientä hommankuhjetta jokusen hetken; ilmauksen tarpeen sai aikaiseksi nesteiden vaihto.
Lykkäsin nestettä ilmaruuvista ylöspäin sellaisella lääkeruiskun näköisellä laitteella. Jo alkoi auttamaan ilman poistumiseen :)
Kahvatuntuma tuli hyväksi vasta päivänkaksi tuon toimenpiteen jälkeen :(
Neutroonin kokoiset ilmakuplat näemmä tulivat hyvin hitaasti ylös putkistosta mutta tulivat kuitenkin.
Kytkinneste oli hyvin tummaa muttei ole enää. Takajarrunestetouhu oli helpoin rasti nesteiden vaihdossa.
Se, mihin alunalkainkin, mihin tarvitsen neuvoa, on kohdat (ja menetelmät siihen) mihin kytken letkut vielä tarkempaa synkronointia varten. Kohti täydellisyyttä lienee hyvä pyrkiä vaikkei siihen välttämättä koskaan pääsisikään.
Laite on asiasta toisen mainitakseni pojan laite.
Rassaamiseen oli ensisijaisena lähtökohtana heikko käyntiinlähtökyky.
Nyt laite käynnistyy kivuttomasti ja ilman ...keleitä.
Vaan missäpä lienevät keskisen suomen ähvän haltijat?- efefefefef
Toiminta kirjoitti:
Täsmennän öljyn laadun:
Shell Advance Ultra 4 15W50Kannaisikohan käyttää yksiasteista 30:stä delvacia esimekiksi..miksi kesäpelissä pitäisi olla moniasteöljy...?
- Näin on
vieppä alan kavereille jotka osaa säätää.Itsellä samanlainen ja käy kun kello.Huolto kaksikko jämsäsästä säätänyt.Vain köyhät pojat yrittää korva kuulolta.Ei pahalla vaan tää on amattimiesten hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057