Menossa elokuussa Tsekkiin, tarkoituksena piipahtaa Puolan puolellakin. Onko kokemuksia autonvuokrauksesta Tsekissä? Tuleeko kalliiksi ja onko jotain tiemaksuja tms.? Entä millainen on julkisen liikenteen hintataso ja yhteydet esim. Prahasta Puolan suuntaan?
Autonvuokraus Tsekissä
7
2011
Vastaukset
- Prager
Tsekissä kerran vuokrattiin auto, maksoi n. 20e/vrk. Vuokra-autoissa on luonnollisesti jo valmiina moottoritietarra. Muita lisämaksuja ei kerätä. Julkinen liikenne on hyvin edullista Suomeen verrattuna, esimerkin vuoksi 250 km matka Pendolinolla (Praha-Olomouc) maksaa n. 12e! Pohjoisesta Tsekistä on helppo ajella Puolan puolellekin, itse pyrähdimme hetkeksi Puolaan Harrachovista.
- Prager
Junien aikatauluja (myös Tsekin ulkopuolelle) voi tarkastella täältä: www.cd.cz
- Käynyt
Auto vuokrattaessa kannattaa ottaa huomioon Tsekin moottoritieverkon laatu. Paikoitellen on yhä pitkiä pätkiä betonitietä, joten Superb on parempi valinta kuin Octavia.
- Prager
Ihan hyvin sujui betonimotarilla ajo Astra farmarillakin. Parempia teitä joka tapauksessa, kuin Suomessa.
- Käynyt
Prager kirjoitti:
Ihan hyvin sujui betonimotarilla ajo Astra farmarillakin. Parempia teitä joka tapauksessa, kuin Suomessa.
Suomen tieverkko ei ole verrokki kehittyneiden maiden tieverkolle. Oma kokemukseni oli parin vuoden takaa ja pitkät pätkät Praha - Brno motarista oli vielä betonitietä. Niillä osuuksilla Superb oli omiaan.
- Shoei
Eipä ne Saksankaan motarit aina niin ihmeellisiä ole kunnoltaan, eikä etenkään leveydeltään. Etenkin vanhat tiet lännessä ovat melko vaatimattomia. Myös Tanskassa on paljon betonimotareita.
- a-antti
Tarkista myös, että vuokrasopimus koskee naapurimaissa ajoa ja on merkitty sopimukseen. Kas, vakuutukset saattavat joissakin tapauksissa kadota myös vuokra-ajan alusta lähtien, viimeistään rajan ylityksessä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743