Lippajärvi/pitkäjärvi kuhan kalastus Espoo

pitkäjärvi kalastaja

Hei kysyisin kalapaikkoja/kalan saannista ylipäätäänsä Espoo/kauniaisen lippajärvestä,se vanhankylän pitkäjärven vieressä,järvenperän vieressä..

Mitä kaloja sieltä saa/saako ylipäätäänsä ja mitkä ovat kalastuspaikat.Mistä kulmasta löytyy julkislaitureita mitä kaikki saa käyttää.Dösällä monesti ajellu sen ohi,mutta näyttää olevan yksityisaluetta tuo pohjoislippajärvi.Kuhaa ainakin kuulemma löytyy jonkun verran,mutta kiinnostas tietää nuo ottipaikat/vieheet.

Pitkäjärvi

Pitkäjärvessä oonkin jo monesti käynyt,mutta kuulin,että se on joskus aikoinaan ollut suosittu kuhajärvi,harmi että en ole saanut kertaakaan sieltä.Ainoastaan med kokoisia ahvenia tullut ja hauen poikasia sekä särkikaloja löytyy hurjasti,varsinkin lahnaa,vimpaa ja muuta roskakalaa.
Jos joku tietää muutaman ottipaikan kuhalle niin mainitkaa sillä asun melko lähellä tuota pitkäjärveä.

9

11908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MSpupunaama

Lippajärveltä nousee tosiaan kuhaa, haukea, toutainta, ahventa, suutaria. Jonkun huhun mukaan karppia ja taimenta erittäin erittäin hyvällä tuurilla saattaa tulla. Itse veneellä kalastelen ihan ympäri järveä, keltainen ja sininen ovat olleet toimivimmat värit. Kuhaa on enten tullut viherlaakson puoleiselta rannalta, rantasaunojen edestä uistelemalla.

• Jarmo Kurkela

Itse olen käynyt Pitkäjärvellä varmaan noin 30 kertaa heittämässä uistinta viimeisten kolmen vuoden aikana. Mitään en ole saanut - ei edes pientä tartuntaakaan uistimeen. Olen kuitenkin muualta saanut heittelemällä parhaimmillaan 30 haukea reissun aikana, joten aivan täysin kokematon en ole. Jigilläkin olen yrittänyt kuhaa, mutta ei. Vaapuista syvännevaappuja sekä pinnalla uivia ja uistimista kaikenkokoisia. Särkikalaa on Pitkäjärvessä tosiaan valtavat määrät ja petokaloja liian vähän.

Jarmo Kurkela

• pitkäjärvi kalastaja

juu,pitkäjärvestä itekin olen saanut kymmenestä reissusta yht:3 haukea(kaikki alle 500g),särkikaloja aivan saatanasti ja paras saalis 1kg säyne joka oli varmaankin suurin kala jonka sieltä olen pyytänyt,huhun mukaan haukea löytyy enemmänkin ja kuhaakin,mutta ottipaikat ovat eksyksissä)=

• MSpupunaama

Ankeriastakin tulee pitkäjärvestä ! uskomatonta mutta allekirjoittaneen vapaan nappasi viime viikolla kilonen "mato"

• pitkäjärvi kalastaja

Oiskoha sen pitkäjärve luona tietyt ottipaikat,ainakin sen rannan luona siellä laajalahden urheiluhallin vierellä on montakin hyvää heittopaikkaa,mutta ei ole mitään muuta kuin roskakalaa tullu sieltä,eipähä venettä jaksas rupee säätää sinne..

• Galastaja

Pitkäjärven itä-ranta on hyvä. Ainakin mulla on syönyt ahvenet ja hauet.

• Prinse

Kumpikaan järvi ei ole mikään kalastajan paratiisi, mutta oman kokemukseni perusteella sanoisin, että lippajärvestä saa paremmin haukea, ja pitkäjärvestä kuhaa, jos heittelee ns. kokkorannan läheisyydessä alkukesästä. Valitettavasti kalat ovat aika pieniä, jo 1,7 kiloinen on jo tavallista suurempi. Ihan hyviltä ne kyllä maistuvat oikein laitettuina

• kalojenelohopeapitoisuus

Espoon Pitkäjärven ja Lippajärven kalojen elohopeapitoisuudet selvitettiin kesällä 2011. Tuolloin havaitut pitoisuudet olivat todella pieniä ja kalat hyvin ihmisravinnoksi kelpaavia. Tutkimus löytynee googlesta: Tommi Malinen, Helsingin yliopisto, Espoon Pitkä- ja Lippajärven kalojen elohopeapitoisuudet vuonna 2011.

• Kivisimppu

No mut entä nyt se elohopea pitoisuus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      269
      6687
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      80
      5301
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      105
      4245
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      269
      3691
    5. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      64
      3449
    6. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      146
      3179
    7. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      242
      2795
    8. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      275
      2121
    9. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      45
      1643
    10. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      1525
    Aihe