Lippajärvi/pitkäjärvi kuhan kalastus Espoo

pitkäjärvi kalastaja

Hei kysyisin kalapaikkoja/kalan saannista ylipäätäänsä Espoo/kauniaisen lippajärvestä,se vanhankylän pitkäjärven vieressä,järvenperän vieressä..

Mitä kaloja sieltä saa/saako ylipäätäänsä ja mitkä ovat kalastuspaikat.Mistä kulmasta löytyy julkislaitureita mitä kaikki saa käyttää.Dösällä monesti ajellu sen ohi,mutta näyttää olevan yksityisaluetta tuo pohjoislippajärvi.Kuhaa ainakin kuulemma löytyy jonkun verran,mutta kiinnostas tietää nuo ottipaikat/vieheet.

Pitkäjärvi

Pitkäjärvessä oonkin jo monesti käynyt,mutta kuulin,että se on joskus aikoinaan ollut suosittu kuhajärvi,harmi että en ole saanut kertaakaan sieltä.Ainoastaan med kokoisia ahvenia tullut ja hauen poikasia sekä särkikaloja löytyy hurjasti,varsinkin lahnaa,vimpaa ja muuta roskakalaa.
Jos joku tietää muutaman ottipaikan kuhalle niin mainitkaa sillä asun melko lähellä tuota pitkäjärveä.

9

7660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MSpupunaama

      Lippajärveltä nousee tosiaan kuhaa, haukea, toutainta, ahventa, suutaria. Jonkun huhun mukaan karppia ja taimenta erittäin erittäin hyvällä tuurilla saattaa tulla. Itse veneellä kalastelen ihan ympäri järveä, keltainen ja sininen ovat olleet toimivimmat värit. Kuhaa on enten tullut viherlaakson puoleiselta rannalta, rantasaunojen edestä uistelemalla.

    • Jarmo Kurkela

      Itse olen käynyt Pitkäjärvellä varmaan noin 30 kertaa heittämässä uistinta viimeisten kolmen vuoden aikana. Mitään en ole saanut - ei edes pientä tartuntaakaan uistimeen. Olen kuitenkin muualta saanut heittelemällä parhaimmillaan 30 haukea reissun aikana, joten aivan täysin kokematon en ole. Jigilläkin olen yrittänyt kuhaa, mutta ei. Vaapuista syvännevaappuja sekä pinnalla uivia ja uistimista kaikenkokoisia. Särkikalaa on Pitkäjärvessä tosiaan valtavat määrät ja petokaloja liian vähän.

      Jarmo Kurkela

    • pitkäjärvi kalastaja

      juu,pitkäjärvestä itekin olen saanut kymmenestä reissusta yht:3 haukea(kaikki alle 500g),särkikaloja aivan saatanasti ja paras saalis 1kg säyne joka oli varmaankin suurin kala jonka sieltä olen pyytänyt,huhun mukaan haukea löytyy enemmänkin ja kuhaakin,mutta ottipaikat ovat eksyksissä)=

    • MSpupunaama

      Ankeriastakin tulee pitkäjärvestä ! uskomatonta mutta allekirjoittaneen vapaan nappasi viime viikolla kilonen "mato"

    • pitkäjärvi kalastaja

      Oiskoha sen pitkäjärve luona tietyt ottipaikat,ainakin sen rannan luona siellä laajalahden urheiluhallin vierellä on montakin hyvää heittopaikkaa,mutta ei ole mitään muuta kuin roskakalaa tullu sieltä,eipähä venettä jaksas rupee säätää sinne..

      • Galastaja

        Pitkäjärven itä-ranta on hyvä. Ainakin mulla on syönyt ahvenet ja hauet.


    • Prinse

      Kumpikaan järvi ei ole mikään kalastajan paratiisi, mutta oman kokemukseni perusteella sanoisin, että lippajärvestä saa paremmin haukea, ja pitkäjärvestä kuhaa, jos heittelee ns. kokkorannan läheisyydessä alkukesästä. Valitettavasti kalat ovat aika pieniä, jo 1,7 kiloinen on jo tavallista suurempi. Ihan hyviltä ne kyllä maistuvat oikein laitettuina

    • kalojenelohopeapitoisuus

      Espoon Pitkäjärven ja Lippajärven kalojen elohopeapitoisuudet selvitettiin kesällä 2011. Tuolloin havaitut pitoisuudet olivat todella pieniä ja kalat hyvin ihmisravinnoksi kelpaavia. Tutkimus löytynee googlesta: Tommi Malinen, Helsingin yliopisto, Espoon Pitkä- ja Lippajärven kalojen elohopeapitoisuudet vuonna 2011.

      • Kivisimppu

        No mut entä nyt se elohopea pitoisuus?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe